Verktøytips for hobbymekanikeren!

Anbefalte innlegg

Og dette er hva for noe? :)

 

Det er en LED-lampe som kommer til overalt og lyser meget bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvor jeg får tak i overgang fra skralle(liten) til bits? Feks calipperene er festet med stor torx, og jeg sliter alltid med at bitten akkurat er litt for liten for en liten skrallekopp..

 

Denne har jeg hatt god nytte av ved demontering av interiørdeksel. Spesielt i kulde. 35kr

Archive%5CProduct_images%5C19%5CLarge%5C

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvor jeg får tak i overgang fra skralle(liten) til bits? Feks calipperene er festet med stor torx, og jeg sliter alltid med at bitten akkurat er litt for liten for en liten skrallekopp..

 

Denne har jeg hatt god nytte av ved demontering av interiørdeksel. Spesielt i kulde. 35kr

Archive%5CProduct_images%5C19%5CLarge%5C

 

http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=825&iItemId=79852

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1-2.jpg

 

Kjøpte denne for 2 uker siden :)

Fikk noe tilbud gjennom jobben...

 

 

http://www.sindby.dk/?id=693

 

den kofferten der likte jeg...noen som selger de i Norge? Er det bra kvalitet?

Edit: fant forhandlerlista :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

56325921.jpg

 

dette er kjekt når man skal skifte reg reimer o.l

Kjøpes best og billigst hos proffpartner

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sverger ofte til denne på vinkelsliperen! Tar veldig godt i porer og sånt på f.eks rust.

 

Biltema, 19-203

19-203_l.jpg

 

Jeg har slipt mye rust gjennom tidene med dise børstene, og de er direkte farlige og udrøye...

Det detter av små og store trådbiter når de begynner og bli slitt etter fem minutter...

 

Jeg kjøpte i fortvilelsen en børste på tess (har ikke merke eller delenummer på den her nå) og den er helt utrolig, og det detter ikke av biter på den...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er også noen verktøy det er kjekt å ha...

 

Gummiklubbe (20-143)

20-143_l.jpg

 

 

Bremselufter (19-146)

19-146_l.jpg

 

 

Bremsestempelverktøy (19-234)

19-234_l.jpg

 

Denne tråden burde egentlig være STICKY : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den kofferten der likte jeg...noen som selger de i Norge? Er det bra kvalitet?

Edit: fant forhandlerlista :)

 

Aner ikke hvem som selger i Norge :P Men det fant du jo sa du...

Kvalitet, har ikke ødelagt noe enda hvertfall :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vel..sa jeg skulle legge inn oppdaterte verktøy bilder. her er i allefall skapet mitt sånn det står i dag:

Skuff 1:

Ledd-nøkkler 7-19 skrallenøkkler 8-19 Fastnøkkler 6-24 + noen ekstra som ligger i framkant

 

1.jpg

 

Skuff 2:

Div skrallesett,luftskralle, pluggpiper av di typer og div spesial piper og sånnt.

 

2.jpg

 

Skuff 3:

Div tenger, segringstenger, knipetenger og sveisetang, avbiter + + +

 

3.jpg

 

Skuff 4:

Små segringstenger, + noen ekstra tenger og umbrako nøkkler.

 

4.jpg

 

Skuff 5:

Vinklet ringnøkkler strl 10 - 19 tror jeg.. ikk ofte brukt + langpiper 1/2" + div radio nøkkler

 

5.jpg

 

Skuff 6:

Skrutrekkere, slangeklemme trekkere + torx trekkere

 

6.jpg

 

Skuff 7:

Store fastnøkkler + div slagverktøy

 

7.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skuff 8:

Filer + div små rot, og noe spesial verktøy

 

8.jpg

 

Skuff 9:

litt rot, men noen maglie's, oljefilter verktøy, korte fastnøkkler, clips avtrekkere, åpne ringnøkkler, umbrakopiper og slangeklemmetenger.

 

9.jpg

 

Skuff 10:

litt rot her og, men momentnøkkler,baufil, platesakser (begge veier) + kabelskotang, brekkjern og skruedoser

 

10.jpg

 

skuff 11:

div nøkkler til å justere understell. sett med torx og spesielle umbrakopiper + gearkasse plugger. målebånd og en stiftemaskin

 

11.jpg

 

skuff 12:

Audi bremseverktøy, hjupiper, piper til å trekke ut pinnebolter med, gjengeverktøy, torx bitsset og tynne skrutrekker

 

12.jpg

 

gjengesett.jpg

 

Skuff 13:

Oh store roteskuff, store hammere, luftsag + masse annet rooooooooot...

 

13.jpg

 

I tilleg har jeg ekstra skrallesett fra KSTools

 

extraskrallekoffert.jpg

 

og en stor borreske:

 

borreskedel1.jpg

 

borreksedel2.jpg

 

har også mere enn dette.. men dette er hva jeg har i Facom vognen min.. har også endel biltema + div til herjebruk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vurderer å kjøpe ny vogn da denne er så å si full..ikke plass til mere.. hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye som kan sies om biltema sitt utvalg , men det holder for meg..

Ødelegger jeg noe , kjøper jeg en ny.. så enkelt gjør jeg det...... , biltema ligger jo tross alt bare 3min unna her :D

 

Liker godt kabelsko tanga (12-675)

12-675_l.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye som kan sies om biltema sitt utvalg , men det holder for meg..

Ødelegger jeg noe , kjøper jeg en ny.. så enkelt gjør jeg det...... , biltema ligger jo tross alt bare 3min unna her :D

 

Oioi , viste ikke at b.tema hadde bremsestempel presser (19-234) , blir vel en tur innom i morgen da :)

 

B.tema har mye bra dem, bare å se ann hva man kjøpe..fordelen er at man kan kappe f.eks en nøkkel i to uten å måtte vente på lønning for å få en nye..fordelen med vertøy som f.eks facom erlivstids garanti + at det tåler en del mere enn tema,så slipper å runde skruer og div.. men har jo sef gjort det med dette og. er ikke alt som løsner selv med bra verktøy...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sant nok Renè , skulle jeg skrudd hver dag... der jobben skal gå effektivt og lønnsomt så hadde jeg ville brukt annet utstyr selfølgelig :)

Men sånn til hobby bruk så fungerer verktøyet iallefall supert for meg :)

 

Og dette Gjenge renoverings settet har vært med meg i 10år , og har fungert til hobbyskruing :)

 

EDIT: Litt pinglete i forhold til det du la ut Rene :D

 

Art:..(18-138)

18-138_l.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gikk til innkjøp av en høyteknologisk bremselufter her om dagen, forenklet en del saker og ting kan man si, spesielt fint ved lufting av clutch som ofte kan være litt vrient.

 

19-1271_l.jpg

 

19-1271 649,00 kr

 

Tror det er det dyreste jeg har kjøpt på Biltema noen gang, men virker som det er ok kvalitet på den faktisk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er også noen verktøy det er kjekt å ha...

Bremsestempelverktøy (19-234)

19-234_l.jpg

 

Denne tråden burde egentlig være STICKY : vinke :

 

Denne skuffet meg faktisk, eller så var calipterne rustet *nok*. Iallefall, det ble nye bremser bak på gamleulven og ødelagt temaverktøy.

 

En ting er jo greit, det er billig, en kan kjøpe nytt. Men når ting står på og ting ryker. Så hadde det vært greit å kunne fått ferdig jobben.

 

"Når bilen ramler ned fra billigjekken og du ligger der med brukket bekken, så hjelper det lite å sparke selgern i hekken" Usedvanlig fritt etter riksodølingen : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne skuffet meg faktisk, eller så var calipterne rustet *nok*. Iallefall, det ble nye bremser bak på gamleulven og ødelagt temaverktøy.

 

En ting er jo greit, det er billig, en kan kjøpe nytt. Men når ting står på og ting ryker. Så hadde det vært greit å kunne fått ferdig jobben.

 

Hadde samme problem jeg også, knakk en splint som skal holde hodet på plass, men løsningen var å sveise hele driten fast og da skal jeg si den tåler pryl.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig mye bra tips her : smil :

 

Her er også to uunværlige men også billige must have:

 

Garasjejekk, 15-820 på Biltema:

 

15-820_l.jpg

 

Verktøytralle som koster rundt 4-600,- på Europris og diverse nettauksjoner:

DSCN3048-1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det som er greia er at det er ikke så veldig mye verktøy som kan forsvares å kjøpe "dyrt" for vanlige privatpersoner som ikke tjener fem flate øre på å skru, da er det bra at f.eks. Biltema finnes, som leverer det meste i helt grei kvalitet til en rimelig penge.

 

Enkelte proffverktøy er jo noe så helt hinsides dyre, det er ingen som kan forsvare 2000,- for en skralle og 500 kroner for en pipe om ikke jobben betaler og man tjener på å bruke det.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema er en super butikk for oss Hobbymekanikere helt klart.

 

Stol må man ha 38-877

38-877_l.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema er en super butikk for oss Hobbymekanikere helt klart.

 

Stol må man ha 38-877

 

Det der er etter min erfaring en "dårlig" stol, hjulene går i oppløsning og hele greia blir skjev etter en stund, men med nye hjul så funger det.

Liggebrettet vil jeg og frarådet folk som veier mer enn 50kg å kjøpe/bruke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte en slik en her om dagen og..

38-876

Archive%5CProduct_images%5C38%5CLarge%5C

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte denne bremselufteren for noen år siden. Kona setter veldig stor pris på at hun ikke lenger trengs som pedalassistent. ("Press! HOLD!!! Slipp!")

 

PowerBleeder.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oi.. la merke til nåhvor tomt skapet var dajeg tok disse bildene.. nei..får rydde i denne i morgen så skal jeg tanoen bilder.. ser jo nesten ille ut. hehe

 

Nå er vel ikke dette en skrytetråd der en legger inn bilder av verktøyskapet en har på jobb:)

 

Dette er forøvrig min beste venn når jeg skrur bil:)

Würth 1/2" Premium muttertrekker.

mutter.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.