Verktøytips for hobbymekanikeren!

Anbefalte innlegg

Denne magneten fra tema bruker jeg mye! Uvurderlig når jeg mister bolter og ypperlig til å bruke for å plukke ut låsekjeglene når man demonterer ventiler.

SKIKKELIG sprek er den også! 50 spenn...

 

Archive%5CProduct_images%5C19%5CLarge%5C

 

Ser mange er negative til muttertrekkeren til tema. Jeg har den største 1/2" og den fungerer ypperlig. Bruker den mot en stor atlas copco kompressor og har skrudd en drøss med franske treskruer, dekk, alt i understell og ellers alt jeg kommer til med den på.

Med en liten 24L kompressor så er det ikke mye fart, men det er ikke trekkeren sin skyld, blir alt for liten luftmengde gjennom ventilene på slike.

 

Ett annet tips ang muttertrekker er ikke bare å ha stor nok kompressor men også slange dim har endel å si...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har tips til hvor man kan kjøpe koffert med bor i forsjelige størelser til en grei penge ?

wurth skal jo ha blod pris på sånt :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har tips til hvor man kan kjøpe koffert med bor i forsjelige størelser til en grei penge ?

wurth skal jo ha blod pris på sånt :(

 

http://www.kcl.no/

 

Har supertilbud innimellom på sånt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får man handle som privatperson i nettbutikken dems?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får man handle som privatperson i nettbutikken dems?

 

Det vet jeg ikke, prøv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har tips til hvor man kan kjøpe koffert med bor i forsjelige størelser til en grei penge ?

wurth skal jo ha blod pris på sånt :(

 

bosch sine stålbor er helt kanon! BILLIGE og spiser seg inn i jern!

 

Kjøpte svindyre borr på würth, men de knakk når jeg skulle borre i armeringsjern.. Var forsiktig, men 2 tok kvelden.. kjøpte da borr fra bosch og de gikk rett igjennom! Koster ikke mer en fra 29kr pr stykk.

Kjøpte mine på jernia.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om det er de samma borra som i setta til biltema, men jeg har kjøpt noen "singel" bor på biltema til 29kr elns, og de har holdt enormt bra. Med det ene 8mm borret har jeg borret igjennom 40 hull i 4mm jern(gjerdestolper), og det er fortsatt skarpt.

Jeg var generelt skeptisk til biltemaborra etter tidligere erfaringer så jeg kjøpte 4 stk, men har da altså greid meg med det ene. Alle hull er borret med 15,6V oppladbar drill på full fart i 2. gir.

Naboen kjøpte bosch bor på byggmakker til samme jobben, og det var ødelgagt etter noen få hull, og da kosta boret en 50lapp elns.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan man handle som privatperson hos wurth? Evnt. noen som kan levere fra dem her inne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan man handle som privatperson hos wurth? Evnt. noen som kan levere fra dem her inne?

 

Selvf kan man det Jim. Betal med cash eller åpne konto i nærmeste wurthbutikk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ingen butikk her jeg bor, så ting blir litt vanskelig da. Hvis de ikke har en nettshop....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må du finne en selger som du kan bestille igjennom. Det finner du nok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt for tungvindt...Men,men...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er ett must verktøy for oss som skrur gamle biler med dertil delvis avrunda skruhoder.

Snap-on Twist:

 

42737.JPG

 

47099.JPG

 

Norsk forhandler er: (kommer når jeg sjekket på jobben)

 

du får disse pipene i sett fra Irimo (samme pipene som snap-on, Irimo er eid av Snap-on), disse får du hos Proffpartner og ellers kan de bestilles hos alle som forhandler Bahco Verktøy.

Fåes i to sett,

PN760, 3/8" sett med piper fra 10-19 mm tror jeg

PN761, 1/2" sett med piper fra 19-24 mm tror jeg

 

Disse sitter helt rått, enten som det er pinnebolter, sylindriske hoder, runde muttere etc. jo mer disse strammes til jo mer skjærer de seg fast i skruen.

 

Prisene er en drøy tusenlapp + mva pr sett!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja, da har jeg kjøpt 1001 settet til Teng-Tools..:) Kjekt å ha..

 

Hvor kjøpte du dette og hvor mye ga du? De hadde det på kampanje til 25690.- +mva på Tools i Tromsø tidlig i sommer, men syns det var dyrt. Mener å huske de hadde dette til 21900.- +mva i fjor på Tools. Mulig prisene har økt, men...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte Tengtools TCMM1001N fra England for 1 år siden.

Kom på 15300,- pr stk pluss mva når det ble kjøpt 2 sett og da var pundet høyere... :-)

 

http://www.teng.co.uk/tcmm1001n-tengtools-1001-piece-mega-master-tool-kit_1324_pd.asp

 

Fikk dere spesialpris siden dere kjøpte to stk? Ser den koster 2195 pund i linken og med pund på ca 10kr så havner man jo på ca. 22000.- +mva...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor kjøpte du dette og hvor mye ga du? De hadde det på kampanje til 25690.- +mva på Tools i Tromsø tidlig i sommer, men syns det var dyrt. Mener å huske de hadde dette til 21900.- +mva i fjor på Tools. Mulig prisene har økt, men...

 

Tools Finnsnes, ga 23800,- + mva mener jeg å huske...Var det siste de hadde inne til kampanje pris før jul...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilde_2.png

DSC00395.sized.jpg

 

Fungerte ypperlig, anbefales :)

 

Jepp, helt grei til småjobber, men ikke til å klippe i lengre/større ting, eks. takplater. Det endte med vannblemmer og gnagsår etter to plater, så da ble en trykkluftdrevet saks kjøpt inn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe ja, det stemmer bra det. Fikk faktisk vannblemmer idag selv med hansker på. Så jeg er enig at den er best til småjobber :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at Tengtools har villedende priser, og ikke veiledende priser. Jeg får ca 50-75% rabatt på tt håndverktøy selv som privatperson, og det sier jo litt om hvor mye de kan gi.. kan muligens være behjelpelig om noen skal ha en verktøystralle eller noe sånt i bergen, her er det mye rabatt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at Tengtools har villedende priser, og ikke veiledende priser. Jeg får ca 50-75% rabatt på tt håndverktøy selv som privatperson, og det sier jo litt om hvor mye de kan gi.. kan muligens være behjelpelig om noen skal ha en verktøystralle eller noe sånt i bergen, her er det mye rabatt :)

 

Hvilken pris havner du på for en 1001 delers tralle? Billigste jeg har funnet på tilbud nå i sommer er 24000.- +mva

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er vel veiledende på tett oppunder 40 lapper tror jeg.. jeg mener at det var det var like over 20 jeg fikk. Men om noen har noen spørsmål eller noe setter jeg pris på om dere tar det på pm :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med dagens lave valutakurser lønner det seg å handle utenlands.

Noen tips om nettsider?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fungerer opp til 10.2 kvalitet.

12.9 biter de dårlig på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.