Verktøytips for hobbymekanikeren!

Anbefalte innlegg

Har merket en liten ting som ikke er lagt til. det er dette slagverktøyet fra biltema. Hvis man har problemer med skruer som siter fast så e d ingen problem så lenge man har denne. siden eg har kjøpt denne så har eg ALDRI hatt problemer med skruer som siter fast!! Koster 69.90kr så den e verd pengene!!

 

Denne er GULL for å løsne stjerneskruene til oljepumpa : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne er GULL for å løsne stjerneskruene til oljepumpa : rock :

 

Eller skruen som fester bremseskiven til navet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig mye bra tips her : smil :

 

Her er også to uunværlige men også billige must have:

 

Garasjejekk, 15-820 på Biltema:

 

15-820_l.jpg

 

Verktøytralle som koster rundt 4-600,- på Europris og diverse nettauksjoner:

 

Hvordan er du fornøyd med denne jekken, hvor "høy" er den (hvor lav bil kan du dytte den under:o), ca pris hvis du husker det, hvor mye vekt kan den løfte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Racing-jekk

Lett, praktisk og stabil jekk av aluminium og stål. Løftekapasitet: 1,5 tonn. Løftehøyde: 100–450 mm. Dreibar, gummibelagt løftesadel: Ø 105 x 105 mm. Mål: 660 x 300 mm. Kraftig pumpehåndtak, lengde: 1200 mm. Vekt (inkl. skaft): 17,5 kg.

 

1499,- info står på biltema.no produktsøk:15-820

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du brukt denne selv, og isåfall er du fornøyd med den?

Så det betyr at du må ha 10.5 cm fra gulvet og "opp" til bilen?

 

Ellers takk for innformasjonen jeg burde klart å finne ut av selv:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du brukt denne selv, og isåfall er du fornøyd med den?

Så det betyr at du må ha 10.5 cm fra gulvet og "opp" til bilen?

 

Ellers takk for innformasjonen jeg burde klart å finne ut av selv:p

 

Knallfornøyd, vi har 2 stk på låven og de går lett under de lave bilene våre.

Eneste jeg har å utsette er at den er noe brå ved senking, bør skru meget langsomt for å opprettholde kontrollen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du brukt denne selv, og isåfall er du fornøyd med den?

Så det betyr at du må ha 10.5 cm fra gulvet og "opp" til bilen?

 

Ellers takk for innformasjonen jeg burde klart å finne ut av selv:p

 

Veldig fornøyd med den selv, løfter effektivt og har stor flate mot bilen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du brukt denne selv, og isåfall er du fornøyd med den?

Så det betyr at du må ha 10.5 cm fra gulvet og "opp" til bilen?

 

Ellers takk for innformasjonen jeg burde klart å finne ut av selv:p

 

RA har en slik og den likte ikke å løfte pajeroen til broren hans

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

RA har en slik og den likte ikke å løfte pajeroen til broren hans

 

 

Nå var det jo ikke snakk om den beste "traktor" jekken på makedet heller:p

 

Neida, hvor mye veier den aktuelle pajeroen? RS4'n er jo en relativt tung bil så det hadde hvert greit om den kunne løfte den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå var det jo ikke snakk om den beste "traktor" jekken på makedet heller:p

 

Neida, hvor mye veier den aktuelle pajeroen? RS4'n er jo en relativt tung bil så det hadde hvert greit om den kunne løfte den.

 

Jeg brukte denne ved flere anledninger på Allroaden uten problemer. Jeg har brukt den mye, kan anbefales, men ta vare på kvitteringen, i tilfelle det skjer noe med den...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte denne ved flere anledninger på Allroaden uten problemer. Jeg har brukt den mye, kan anbefales, men ta vare på kvitteringen, i tilfelle det skjer noe med den...

 

Har også denne, og det må vel være noe av det bedre produktet biltema har. Løfter min A6 2,5TDIQ som veier over 1800 kg lett.

 

Som nevnt er det lurt å ta det litt rolig på veg ned, men et ved du etter et forsøk.

Det er jo en 1500 kg jekk, så da er den nok ikke beregnet på traktorer : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

pajero'n tok iallefall knekken på våres. pumpa sprakk, men fikk levert den inn og fikk tilbake ny.

men jeg byttet den mot en fra JULA... den er mindre men ikke noe bedre.. faktisk litt for liten syns jeg.

så biltema sin er den jeg vil anbefale, bare ta vare på kvittering.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne tråden har gitt en mengde gode tips til nyttig verktøy. Jeg har behov for å mekke litt på enkelte elektriske koblinger i bilen. Er det noen som vet om dette verktøyet er å finne på biltema eller andre steder?

 

Bild5-3.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En slik har jeg ofte savnet uten å vite at det finnes....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema eller ECS tuning har de verktøyene du trenger for å demontere connectorer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema eller ECS tuning har de verktøyene du trenger for å demontere connectorer...

 

Har du en link/varenummer hos Biltema?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står i den nye katalogen, har ikke den fremfor meg nå...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Verktøy for connektorer finnes også i ELFA katalogen eventuelt elfa.se/no

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har forslag til halvtoms muttertrekker som gir mye bang for the bucks? Biltema er uaktuell, og KCL sin er jeg heller ikke veldig fornøyd med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne tråden har gitt en mengde gode tips til nyttig verktøy. Jeg har behov for å mekke litt på enkelte elektriske koblinger i bilen. Er det noen som vet om dette verktøyet er å finne på biltema eller andre steder?

 

 

det kan du faktisk lage selv :P

 

http://www.i-s.dk/Guides/kb_tool/kb_tool.htm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har forslag til halvtoms muttertrekker som gir mye bang for the bucks? Biltema er uaktuell, og KCL sin er jeg heller ikke veldig fornøyd med.

 

YES! Hold deg laaaaaaaangt unna muttertrekkere fra biltema, er no skikkelig dritt, en av dem skal greie 310nm men greier ikke løsne eller stramme 120nm, 110nm greier den so vitt og stramme og løsne. 200nm mindre enn oppgitt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

YES! Hold deg laaaaaaaangt unna muttertrekkere fra biltema, er no skikkelig dritt, en av dem skal greie 310nm men greier ikke løsne eller stramme 120nm, 110nm greier den so vitt og stramme og løsne. 200nm mindre enn oppgitt.

 

En ting å tenke på når det gjelder luftverktøy er at disse trenger trykk som mange vet, men det som mange ikke tenker på er at du også må ha flow, som faktisk er noe av det viktigste på en muttertrekker.

 

Nå skal jeg ikke si at muttertrekkerne til biltema er bra, men når den trekker så mye mindre enn den skal så har du nok enten for liten kompressor, for tynn slange eller den er rett og slett ødelagt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting å tenke på når det gjelder luftverktøy er at disse trenger trykk som mange vet, men det som mange ikke tenker på er at du også må ha flow, som faktisk er noe av det viktigste på en muttertrekker.

 

Nå skal jeg ikke si at muttertrekkerne til biltema er bra, men når den trekker så mye mindre enn den skal så har du nok enten for liten kompressor, for tynn slange eller den er rett og slett ødelagt

 

Problemet med de billige er at det er for langt mellom hvert "bank". En god muttertrekker slår mye fortere enn de billige jeg har prøvd (hhv. Biltema og KCL).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.