Verktøytips for hobbymekanikeren!

Anbefalte innlegg

Nå er vel ikke dette en skrytetråd der en legger inn bilder av verktøyskapet en har på jobb:)

vel..skapet står på jobben, men har da selv betalt alt i skapet, og er i mitt eie.. ;)

er ikke no skap som jobben har betalt for meg...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg holder meg kun til Bahco verktøy. Men så er jeg kanskje liiiitt inhabil i saken! ;-)

Skjønner at det kan bli kostbart for de som ikke bruker verktøyet sitt til daglig, men kvaliteten er ikke noe å si på etter min mening. Kommer også med en del spennede nyheter innimellom. Deriblandt det sette som en linker til på første siden med 4 dim på hver skrallenøkkel!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte et slik sett på Gooba.no, nå selger de det på netthandelen.no. Dette settet betalte jeg ca 1500,- for og dekker nesten alle mine verktøybehov når jeg skrur på prosjektbilen;)

Kan skrive under på at dette fungerer, brukbar kvalitet til en hyggelig pris.

Det beste med settet er du ser med engang når noe mangler (og det hender vi andre på Låven låner litt verktøy...)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som så den reportarsen i ViMenn bilaget?, Snap on vogn til 200000+ ,en mekaniker på Ferdinand Motor...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

snap on er unødig dyrt.. ja, er bra og fint verktøy.. men 200 000kr fra snap on kunne du kjøpt alt på biltema 50 ganger eller no... har noe snap on jeg og.. men syns dtte er så unødig at jeg heller kjøper Facom, som også noen sier er unødig dyrt. En på jobben hos meg (Ali fra Sportec) har over 200 000kr på vognen sin han og, men dette er en el snap on + mye annet tools. må si han har mere enn han på Ferdinan motor...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig mye bra tips her : smil :

Her er også to uunværlige men også billige must have:

Garasjejekk, 15-820 på Biltema:

Verktøytralle som koster rundt 4-600,- på Europris og diverse nettauksjoner:

Har sett slike skap billig til salgs ja.. men har ikke sett dem i virkeligheten. er de brukanes eller? lurte litt på å kjøpe et slikt for å oppevare drei å freseverktøyet mitt i

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett slike skap billig til salgs ja.. men har ikke sett dem i virkeligheten. er de brukanes eller? lurte litt på å kjøpe et slikt for å oppevare drei å freseverktøyet mitt i

De kan virke litt slarkete men fungerer utmerket til den prisen.

Er jo bare å neste litt her og der så blir den stabil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

når det gjelder tenger så kjøper jeg bare knipex tenger ,kun det som duger

har også en del teng tools pipesett og fastnøkler og skralenøkkler

og noe fra tema. har jeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den kofferten der likte jeg...noen som selger de i Norge? Er det bra kvalitet?

Edit: fant forhandlerlista :)

Ser ut som akkurat det vi selger på Bauhaus Liertoppen mellom Drammen og Asker. Kvaliteten er helt ok. (Tør ikke påstå for sikkert at det er samme settet, men kofferten og utvalget er likt)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er egentlig best å bruke til å få løs endeledd og bærearmkuler? har prøvd en del forskjellige, men ikke funnet noe som virker ordentlig bra, sliter alltid med å få av disse lett.

Har feks. prøvd denne. 19-1254_l.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema er en super butikk for oss Hobbymekanikere helt klart.

Stol må man ha 38-877

Det der er etter min erfaring en "dårlig" stol, hjulene går i oppløsning og hele greia blir skjev etter en stund, men med nye hjul så funger det.

Liggebrettet vil jeg og frarådet folk som veier mer enn 50kg å kjøpe/bruke.

Har ett par slike stoler på jobben, plateverksted, og de har vi hatt i snart to år.

Fungerer fortsatt like bra, trekket på setet er til og med inntakt på alle tre stolene.

Disse står i nærheten av sveisesprut, bruk av vinkelsliper og skjærebrenner hver dag, og blir sittet på ett par timer nesten hver dag.

Kvaliteten er upåklagelig med tanke på at det er tema-kvalitet!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I luna-katalogen jeg har koster det 38900 kr uten mva.

Villedene pris er vel 38900.- men er veldig ofte på tilbud til mellom 20-25k. Ville følt meg lurt hvis jeg hadde punget ut nesten 40 laken for det der...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm... Er jo bare 48,- per del når man ser bort ifra skapet som sikkert koster noen 1000...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, skal justere tenning på min 97'audi A6 2,5TDI R5 og skal i den anledning gå til anskaffelse av måleur. Noen som veit hvilken skala skal jeg velge? 0-10 eller 0-25?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja, da har jeg kjøpt 1001 settet til Teng-Tools..:) Kjekt å ha..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, skal justere tenning på min 97'audi A6 2,5TDI R5 og skal i den anledning gå til anskaffelse av måleur. Noen som veit hvilken skala skal jeg velge? 0-10 eller 0-25?

Kan vel likeså greit ta 0-25? Så har du mere anvendelsesområder senere

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja, da har jeg kjøpt 1001 settet til Teng-Tools..:) Kjekt å ha..

Kjempefint sett, men mangler noen ting bla skralle fastnøkler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempefint sett, men mangler noen ting bla skralle fastnøkler.

Da har man en unnskyldning for en tur til Biltema, da deres fastnøkler med skralle funksjon fungerer utmerket i forhold til hva de koster. : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 9 moduler fra før av som passer nedi skuffene fra teng, deriblant skralle nøkkler og leddnøkler....:) Ble en grei julegave på meg iår...Nå mangler kun garasje...:(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom over denne kjekke siten idag:

http://www.avela.no/

Dette var jo knakende billig, 8.999,-:

467688-745393.jpg

Verktøyseksjon med underskap og overskap og med verktøy på faste plasser

Verktøyseksjon med underskap og overskap, totalt 11 skuffer, derav 9 skuffer med verktøy på faste plasser.

Verktøyet har livstidsgaranti, seksjon av meget god kvalitet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har merket en liten ting som ikke er lagt til. det er dette slagverktøyet fra biltema. Hvis man har problemer med skruer som siter fast så e d ingen problem så lenge man har denne. siden eg har kjøpt denne så har eg ALDRI hatt problemer med skruer som siter fast!! Koster 69.90kr så den e verd pengene!!

slagverktøy.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.