#201 Skrevet Desember 4, 2010 bra tråd har selv verktøy skapet fult av div fast nøkler, piper og skraller fra biltema, Og om man kjøper "det dyreste" fra biltema er kvaliteten veldig bra! Men tenkte å komme med et lite tips, når man skifter olje i bukk blir det fort grisete om man ikke har en skikkelig spillolje oppsamler, disse koster vel 1500-2000kr på biltema og jula. fine de.. men fort mye annet verktøy man ønsker å kjøpe for de kronene. Tok et 50 l fat , sveiset på hjul i bunn, bora hull i "korken" og satte på 51mm eksos rør med et 48 mm tredd inni for å ha teleskop virkning. sveisa på låse skrue, En stor trakt (denne er det fordel å legge litt netting oppi slik at ikke bunnpluggen forsvinner nedi dunken). Å vips så har man teleskopisk spillolje dunk for under 200spenn Er ikke helt ferdi på bilde, skal sveise på et "trillehantak" og korte ned røra noe da de er litt lange på bilde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#202 Skrevet Desember 4, 2010 Smart den der du. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#203 Skrevet Desember 4, 2010 HVordan tenkte du deg å tømme det 50l fatet når det er tomt da? Det blir jo rimelig tungt da.. Jeg har en "orginal" slik en på 60liter.. Den er bra tung når den er full altså.. Tror ikke den er så morsom å løfte å helle med.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#204 Skrevet Desember 4, 2010 HVordan tenkte du deg å tømme det 50l fatet når det er tomt da? Det blir jo rimelig tungt da.. Jeg har en "orginal" slik en på 60liter.. Den er bra tung når den er full altså.. Tror ikke den er så morsom å løfte å helle med.. Har du sett meg eller? kunne uten å anstrenge meg snudd et 200l fat oppned jeg altså men får å være litt seriøs så har jeg jaggu tenkt på dette også og det gjøres enkelt å greit med en "jokke pumpe" til 60kr fra biltema 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#205 Skrevet Desember 4, 2010 siden jeg først er i siget kan jeg jo tipse om denne også. http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=400141291604&ssPageName=STRK:MEWNX:IT kom på 300kr totalt og fungerte perfekt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#206 Skrevet Desember 4, 2010 Har du sett meg eller? kunne uten å anstrenge meg snudd et 200l fat oppned jeg altså men får å være litt seriøs så har jeg jaggu tenkt på dette også og det gjøres enkelt å greit med en "jokke pumpe" til 60kr fra biltema Kan snu et 200l fat jeg også, bare tomt Men pumpa er jo en grei ting.. Du slipper jo å tappe den hver dag så er jo greit nok.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#207 Skrevet Desember 4, 2010 skal sveise på et "trillehantak" og korte ned røra noe da de er litt lange på bilde. Du får satse på at innholdet ikke er av "poff" karrakter da (om den har vært i bruk enda altså) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#208 Skrevet Desember 4, 2010 Du får satse på at innholdet ikke er av "poff" karrakter da (om den har vært i bruk enda altså) Ja, det er vel vært å nevne ja! OBS OBS!! folkens! skal dere sveise i olje fat SE TIL AT DE IKKE HAR EKSPLOSIV GASS I. DVS se til at det er tomme for alt brennbart, skru av korker å blås de skikkelig tomme for evnt gass 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#209 Skrevet Desember 4, 2010 Funker det ikke å fylle dem helt opp med vann ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#210 Skrevet Desember 4, 2010 Funker det ikke å fylle dem helt opp med vann ? jo det er jo det tryggeste 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#211 Skrevet Desember 12, 2010 Utstyr for bytting av drivakselmansjett som letter arbeidsoprasjonen ser jeg ikke her, det ligger noen beskrivelser på forumet for bytting av VW og Audi mansjetter som er veldig bra da disse ikke er av det vanskelige slaget. Det er noen biler som det er vanskelig å splitte drivknute og aksel på i kombinasjon med høy alder, da er dette utstyret perfekt! Har selv brukt dette i mange år med bare gode erfaringer! Noen her med erfaring fra dette? Det du trenger er å vippe ut drivakslingen fra spindel så den er fri, deretter skyver du bare den nye drivakselmansjetten over hele knuten og fester med spennbånd ute og inne på mansjetten. Verktøyet som kreves er en monteringsklo for å presse den sterke og fleksible neopren mansjetten over monteringskjegla og drivknuten med monteringspasta og mansjettbåndtang. Legger ved bilder for å ilustrere verktøyet. Kan også ta en titt på side 76 i katalogen for en oversikt av utstyret. Det dyrere luftdrevne monteringsverktøyet som kan kjøpes har jeg ingen bra erfaring med, det enkle fungerer veldig bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#212 Skrevet Desember 12, 2010 Noen som har tips om hvor en kan få kjøpt kurante fastnøkler til en grei pris som er leddet og har skrallefunksjon?Noe ala dette: Wurth har akkurat disse. Bruker de på jobb hver dag, funegrer utmerket. Er tilbud på sett av og til, slå til da:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#213 Skrevet Desember 15, 2010 Var på Clas Ohlson her om dagen og kom over en morsom sak; Inspeksjonskamera, USB. Håndholdt fargekamera med bøyelig arm. Kameraet tilkobles hiddenmaskinens USB-port og bildene vises direkte. Lysdioder på kamerahodet gjør at du også kan bruke den på mørke steder. Med medfølgende magnet festet på kamerahodet kan du enkelt plokke opp mindre metallgjenstander fra trange steder. Leveres med 2 m kabel og programvare på CD. Passer Windows XP/2000/Vista. Armlengde 65 cm, Ø14 mm. Lyset kan reguleres, og det er en bryter for å ta snap-shots. Var overraskende grei kvalitet på den til å være så billig, men det er ikke akkurat noe HD kamera. Skal være mulig å inspisere forbrenningskammeret uten å av med toppen Kan prøve å få tatt noen snap-shots med det om ønskelig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#214 Skrevet Desember 30, 2010 Ta en titt her folkens..Disse selger spes.verktøy til VAG http://www.samstagsales.com/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#215 Skrevet Januar 4, 2011 Støtdemperhylse Audi Verktøy for montering/demontering av fremre støtdemper på Audi C4 fra biltema.no Støtdemperhylser VW/Audi 4 stk. I forskjellige dimensjoner. For løsning av støtdemperen øverst fra biltema.no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#216 Skrevet Januar 17, 2011 (endret) Ble lei av billige dritt muttertrekkere som krever mye luft for å yte , derfor dro jeg på by`n og kjøpte meg en Wurth DSS 1/2" muttertrekker. Fra hjemmesia : Teknisk info • Maks. 450 Nm løsnemoment, egnet for bolter med Ø maks. 14 mm • Lett og kompakt form • Enkel å komme til med, vibrasjonssvak • Justerbart tiltrekkingsmoment • Lett å avstemme i forhold til skrujobbensom skal utføres • 3-års garanti mot fabrikasjons- og produksjonsfeil[/i]Og ble ikke skuffet over denne , dro skikkelig godt og bruker lufta fornuftig (kjekt for oss som ikke har 1000l kompressor ) Kjøpte jeg meg også en Hitachi WR18DL rett før jul , batteridrevet muttertrekker Denne drar sellfølgelig ikke like mye som Wurth`n , men så utrolig lett og smidig trekker skal man lete lenge etter Utklipp fra hjemmesia : - Avansert Lithium batteriteknologi - Høyest hastighet og størst kraft i sin klasse! - Meget lett og kompakt - Ergonomisk gummibelagt "soft-grep" - Ingen vribelastning i hånd eller underarm ved fastkjøring - Trinnløs høyre-/venstregange m/konstant kraft - Kraftig vifteavkjølt magnetmotor - Elektronisk "Feed Back" kraftkontroll - Konstant hastighet - Elektrisk brems - Justerbar beltekrok m/innebygget LED-lys - 1/2" firkant verktøyfeste - Utvendig utskiftbare kullbørster - Gummiert front for minimal slitasje på arbeidsmaterialet - Kjempekraft - maks moment på hele 220 Nm! [/i] Tips til den som vil ha kvalitet til en grei penge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#217 Skrevet Januar 17, 2011 Bård, "kvalitet til en grei penge" og hva måtte du betale? Jeg vet at Würth Norge AS har bra muttertrekkere, blant andre denne men forholdsvis dyr. Jeg har brukt både den med to trykknapper og den med vribryter bak på huset for rex og links retning. Den med trykknappene (tror den er eldre type) er overlegen i kraft den med vribryter bak på huset. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#218 Skrevet Januar 17, 2011 Det var det da... Fikk den til ca 1800,- uten mva mener jeg å huske... Synes selv jeg fikk en god pris , da firmaet jeg jobber for handler der jevnlig Min er av den typen med 2stk vribrytere Har ikke prøvd så mange andre "små" trekkere , men vi har noen slike på jobb. Og ble forelsket Mulig den er litt dyr i forhold til andre på markedet? , men jeg ble iallefall MEGET fornøyd med kjøpet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#219 Skrevet Januar 17, 2011 Bård, "kvalitet til en grei penge" og hva måtte du betale? Jeg vet at Würth Norge AS har bra muttertrekkere, blant andre denne men forholdsvis dyr. Jeg har brukt både den med to trykknapper og den med vribryter bak på huset for rex og links retning. Den med trykknappene (tror den er eldre type) er overlegen i kraft den med vribryter bak på huset. Jeg har den med trykk knapper.. Den er helt kanon! MYE kraft og bruker nesten ikke luft! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#220 Skrevet Januar 18, 2011 Kan på det varmeste anbefale Ingersoll Rand 2135TiMax. Fikk brodern til å kjøpe den ifra USA for 1800,- men koster langt mer her i Norge. Ellers fikk jeg erfare at den standard luftslangen som fulgte med luftkompressoren ble en "flaskehals" så jeg kjøpte en ny slangetrommel og nye hurtigkoblinger. Det ble en helt annen verden både i trykk og enkeltheten til å koble ut og inn utstyr. Her er det jeg har kjøpt: http://www.ingersollrandproducts.com/IS/Product.aspx-am_en-33453 http://www.jula.no/hurtigkoblinger-123283 http://www.jula.no/hurtigkoblinger-123286 http://www.jula.no/slangetrommel-3-8-15-m-123869 Meget godt fornøyd! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#221 Skrevet Februar 1, 2011 Ble lei av billige dritt muttertrekkere som krever mye luft for å yte , derfor dro jeg på by`n og kjøpte meg en Wurth DSS 1/2" muttertrekker. Fra hjemmesia : Teknisk info • Maks. 450 Nm løsnemoment, egnet for bolter med Ø maks. 14 mm • Lett og kompakt form • Enkel å komme til med, vibrasjonssvak • Justerbart tiltrekkingsmoment • Lett å avstemme i forhold til skrujobbensom skal utføres • 3-års garanti mot fabrikasjons- og produksjonsfeil[/i]Og ble ikke skuffet over denne , dro skikkelig godt og bruker lufta fornuftig (kjekt for oss som ikke har 1000l kompressor ) Kjøpte jeg meg også en Hitachi WR18DL rett før jul , batteridrevet muttertrekker Denne drar sellfølgelig ikke like mye som Wurth`n , men så utrolig lett og smidig trekker skal man lete lenge etter Utklipp fra hjemmesia : - Avansert Lithium batteriteknologi - Høyest hastighet og størst kraft i sin klasse! - Meget lett og kompakt - Ergonomisk gummibelagt "soft-grep" - Ingen vribelastning i hånd eller underarm ved fastkjøring - Trinnløs høyre-/venstregange m/konstant kraft - Kraftig vifteavkjølt magnetmotor - Elektronisk "Feed Back" kraftkontroll - Konstant hastighet - Elektrisk brems - Justerbar beltekrok m/innebygget LED-lys - 1/2" firkant verktøyfeste - Utvendig utskiftbare kullbørster - Gummiert front for minimal slitasje på arbeidsmaterialet - Kjempekraft - maks moment på hele 220 Nm! [/i] Tips til den som vil ha kvalitet til en grei penge Jeg har lenge vært på utkikk etter en muttertrekker til festing av hjulbolter (batteridrevet) og lurer derfor på om man må ha en maskin med såpass mye moment for å klare dette? Eller er 220NM ett såkalt absolutt maks-tall som er vanskelig og oppnå i praksis slik at 100-150NM er det man kan få ut av den? Er på utkikk etter en batteridrevet muttertrekker som kan løsne hjulbolter/skru vanlige skruer med i treverk/bore med... Er det slik at man må ha en muttertrekker til hjulboltene, slagtrekker til boringen og boreskrutrekker til skruer? Er litt fersk i detta gamet og lurer på hvilke av drillene jeg bør velge som er en skikkelig allrounder og som ikke går tom for krefter med det første. Jeg hadde en 12V Bosh (farge grå) som var rundt 4 år gammel når jeg skrudde hverandaen i fjord (mange skruer) og denne synes jeg mistet krefter ganske fort. Vil ha noe som holder litt lenger og som kanskje ikke er aaaalt for dyr. Merker jeg har kikket på er Bosh (proffklassen) og Hitachi. EDIT: Ellers så har jeg hørt mye godt om skrallene fra Wera: http://www.fosen-tools.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=208_23_109_24&products_id=1989 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#222 Skrevet Februar 1, 2011 Sjekk her: http://www.toolstop.co.uk/cordless-wrenches-b221 Har Makita sin størrste 18v, suveren på hjulbolter... Men både Bosch og Milwaukuee har trekkere som er sterkere, iallefall på papiret.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#223 Skrevet Februar 1, 2011 Sjekk her:http://www.toolstop.co.uk/cordless-wrenches-b221 Har Makita sin størrste 18v, suveren på hjulbolter... Men både Bosch og Milwaukuee har trekkere som er sterkere, iallefall på papiret.. Problemet er at jeg har litt vanskeligheter med å forstå hva jeg trenger når det gjelder slagbormaskin/boremaskin/muttertrekker når jeg skal ha en allround maskin som kan brukes til alt fra festing av hjulbolter til skruing av hveranda samt boring i treverk etc. Trenger jeg da en slags kombinert sak? Sorry, men jeg er litt fersk når det gjelder elektroverktøy... Vet bare at den Boshen jeg har nå på 12V (grå) blir litt fort slapp i fisken og kan ikke levende forestille meg at denne klarer og feste hjulboltene mine (har ikke prøvd) Den har en slik vridbar sak som går fra 0-8 hvor neste hakk igjen er det avbildet et bor. Setter pris på litt mer info rundt hva jeg trenger av drill og evt. hvor mange volt jeg bør satse på. Vil ha en oppegående drill som ikke veier alt for mye og så langt så er det altså Bosh (proffklassen) og Hitachi som har falt i smak rent visuelt samt magefølelse. Føler at disse har stort utvalg av driller... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#224 Skrevet Februar 1, 2011 Skulle jeg ha kjøpt 1 drill/trekker hadde det nok blitt denne http://www.toolstop.co.uk/makita-btp140rfe-18v-li-ion-4-function-combi-drill-p2654 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#225 Skrevet Februar 1, 2011 Men hvorfor ville du valgt denne fremfor feks. denne? http://www.toolstop.co.uk/hitachi-wr18dl-18v-impact-wrench-clip-on-battery-p7769 Hitachi'en er lettere, har bedre moment, kortere ladetid og en del billigere... Jeg bare spør 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...