Snikk snakk (Østfold) Tråden om biler vin og sang og va du måtte ønske...

Anbefalte innlegg

Bilen ble senka for noen uker siden, og jeg er i kontakt med leverandør angående et spørsmål jeg hadde rundt demperne. Så har ikke kommet så langt i papirmølla der enda. Må jo ha lyskontroll, 4hjuls kontroll før man kan vise bilen hos BT.

 

Ser at nypris er 870kr for ny bunnpanne til 1.9TDI AJM, også må jeg ha olje. Jobben fikser jeg selv, så om kommunen ikke dekker noe, så blir det jo ikke såå alt for dyrt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, da er det jo ikke allverden av kostnad, men utrolig kjipt allikevel da!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg får se på det som en dyr oljeskift :)

 

Lånte en Audi A4, 1.8 idag. Og må si den var kjedelig å kjøre. Helt stock. Myk og god over telehivene, men uuuutrolig treeeeeg til å komme opp i fart :P Er en liten forskjell på 1.8, 125hk, og en 1.9TDI på 145/150hk :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I utgangspunktet skal vel manglende skilting føre til erstatningskrav, men spørs jo hvor langt du kommer med det!

men kjør på det du kan, skader ikke å prøve hvertfall!

eneste jeg kan se for meg er et problem er om du har senka bil uten godkjenning i vognkort?

 

Skaden blir nok ikke dekket av Askim kommune. Fikk en mail av dem idag, hvor det blant annet sto

 

"Veiene stilles til disposisjon i den stand de til enhver tid befinner seg. Det vil si at man kjører på egen risiko"

 

: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

idiotisk, lurer på hvor mye av pengen som vi betaler for å ha bil som faktisk går til veier, kan ikke være mange prosentene.

 

meeen på en annen side var det ganske deilig når jeg var ute å kjørte i lunsjen idag :) strålende sol, takluke på vipp,vinduene nede og:

IMAG0054.jpg

:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Erstatning for skader pga telehiv tror jeg ikke noen får, og skulle de merka all telehiv i detta landet nå hadde de brukt en formue på det og vi hadde ikke sett ny asfalt bli lagt på minst 20 år etterpå... Det er jo telehiv på hver eneste lille fillevei om dagen, denne kulda setter nok spor langt ut på våren vil jeg tro. Veien til svigers er alltid like morsom på denne tiden av året og frem mot sommeren ( missingmyrveien ). Kan tidevis føles som om man kjører på sjøen sånn som det dumper:)

 

Jeg er glad jeg kjører sånn "ubrukelig by-suv".. Har ikke vært så ubrukelig i vinter iallefall :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, har liten tro på erstatning nå. Men iallefall så er bunnpanna kjøpt inn, 5liter med olje. Og fått time til torsdag til å fikse bilen. Huggern skulle ha alt fra 700 til 1300kr for en brukt bunnpanne. Bilxtra tok 850kr for en ny en. Så kom olja på 500kr, og 2000kr i verksted regning. Så på lørdag ca så var bilen klar *glede seg*

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg får se på det som en dyr oljeskift :)

 

Lånte en Audi A4, 1.8 idag. Og må si den var kjedelig å kjøre. Helt stock. Myk og god over telehivene, men uuuutrolig treeeeeg til å komme opp i fart :P Er en liten forskjell på 1.8, 125hk, og en 1.9TDI på 145/150hk :P

 

det er da ingenting, firmabilen jeg har er 1,8 sugediesel på ca 70hk, mens skodan brått har 170, uten å veie stort mer... : rolleyes Dét er overgang :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, har liten tro på erstatning nå. Men iallefall så er bunnpanna kjøpt inn, 5liter med olje. Og fått time til torsdag til å fikse bilen. Huggern skulle ha alt fra 700 til 1300kr for en brukt bunnpanne. Bilxtra tok 850kr for en ny en. Så kom olja på 500kr, og 2000kr i verksted regning. Så på lørdag ca så var bilen klar *glede seg*

 

Hva skal verkstedet gjøre da? Skru av gamle bunnpanne, og skru på ny, samt fylle olje på motoren din?

Nå har ikke jeg skrudd a4 før. Men er ikke det sånn type 30min jobb? Ligger vel ikke travers eller noe i veien under bunnpanne osv på den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skal verkstedet gjøre da? Skru av gamle bunnpanne, og skru på ny, samt fylle olje på motoren din?

Nå har ikke jeg skrudd a4 før. Men er ikke det sånn type 30min jobb? Ligger vel ikke travers eller noe i veien under bunnpanne osv på den?

 

I følge han som skal fikse bilen så måtte stabstaget av (eller hva den stanga mellom der heter) og traversen måtte senkes og motoren måtte jekkes litt opp. Fronten på bilen måtte også av, for å komme til noen av skruene. Så var det å bytte bunnpanne. Er også tettnings silikon som blir brukt som pakkning, og den må tørke i 24 timer.

 

Edit: Nå har iallefall Askim kommune merket veien der jeg slo hull i bunnpanna

http://www.t-karlsen.com/Div/7.jpg

http://www.t-karlsen.com/Div/8.jpg

http://www.t-karlsen.com/Div/9.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siste dag med passat 3c'n til fattern idag :P litt trist, men kommer jo en spitter ny a4 b8 quattro opp i gården imorra så går vel greit :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faens uheldig jeg skal være for tiden da....

Tokk ut sykkelen idag bare for å sjekke at den gikk som den skulle og for å kjøre litt igjen. La meg ned i en sving og ca midt i svingen lå det masse sand, endte på trynet det. Og siden det bare var en liten tur hadde jeg ikke tatt på meg hansker, så henda mine ser helt jævlige ut nå :S

 

Men men, kunne fort gått mye værre ...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ikke godt ut nei :S

 

Snakket med verkstedet idag, og bilen min er klar til å bli hentes imorra. Pakkninga måtte bare tørke over nattaen, så var den klar til å bli hentes imorra. **GLEDER MEG**

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vraka 2 felger og 2 dekk i et hull i veier for noen år sia det var i skiptvet og dro rett ned til kommunen men det halp ikke stort gett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv vært i erstatningssak med mesta etter å ha ødelagt en felg, men halvt år med brevveksling med advokatfirma endte med at jeg ikke fikk noe :) Det er mer et prinsipp, at ingen skal få noe, for tenk om alle faktisk fikk erstatningen som de "skulle" hatt.. : rolleyes hadde jo bare blitt enda mindre igjen til å rette opp veiene med :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vei til 1,3 milliarder ødelagt

 

Veivesenet forstår ikke hvorfor helt ny vei er ødelagt.

 

Skremmende. Er vel dårlig grunnarbeid som har skylden vel, som på de fleste andre veier

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

At det skjer på en helt ny vei er bare helt ufattelig! : bh : her har noen driti skikkelig i baret for å si det mildt, mest sannsynlig for å spare noen kroner... Men at andre "gamle" veier får tælehiv er jo egentlig ikke så rart, da de ofte har vært der siden det var hest og kjærre, og bare blitt lagt på nytt og nytt dekke hele veien. Ergo null skikkelig grunnarbeid..

 

Btw, blir det noe oppmøte til helga eller? : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, om jeg husker riktig så sparte de vel noen millioner på den nye E18 fra Askim til Elvestad. Og nå må de bruke en del mer på å fikse på veien igjen..

 

Oppmøte ja, om jeg kommer meg ned? Trøsken er helt jævli, Elvestad - Moss er like ille, om ikke værre. Hvordan er veien fra Askim -> Rakkestad -> Særp nå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Askim - Rakkestad - Sarp er egentlig ganske bra, noen steder med litt dumper, men ikke uoverkommelige :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bra :) da er det et håp :) Har vært ute å satt på sommerdekka nå. Kjøpte "nye" og ville teste de på bilen. Ble en helt annen bil å se på ja. Originale A4 15" felger, til 18" RS6 felger :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får vel ta meg en tur neste helg ;) men tviler på at det blir med min bil, skal levere den på møller på onsdag og tar vel for et par dager :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faen hvor deilig det er med helt ny clutch, svinghjul, mastersylinder, salvesylinder og m.m.Er jo en halt ny bil å kjøre. Men regning jeg fikk på det, er den høyeste jeg regning jeg noen gang har hatt....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det bare å få bytta skoa på den, så blir det konge. Gleder meg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørtes ikke billig ut:p blir deilig med sommerhjul:D trenger bare dekk, noen som har noen billige 225/40.18 dekk?:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørt noen rykter om at det skal snø til torsdag, fredag jeg nå :( Så haster vel ikke med å sette på sommerdekk enda, men haster kanskje for meg å få på vinterdekka igjen :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.