Snikk snakk (Østfold) Tråden om biler vin og sang og va du måtte ønske...

Anbefalte innlegg

Er det lov av meg å legge ut bilde av bilen min etter at jeg folierte den, eller får jeg spark i rumpa da?

Generellt fine priser har denne rørleggeren også har jeg hørt rykter om :D

20120113_145824.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så kjekt, du får sette meg i kontakt med han den dagen jeg trenger rørlegger da :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg vidreformidler kontakt for alle som trenger ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke tv, men hvis du er fornøyd med lyden i Bose anlegget, prøv å utvid hjemmekinoen med noen rumperistere. Jeg har 4 stk montert i sofaen og det hever filmopplevelsen MYE! Jeg syns det er kjedelig å se film med "vanlig" surround nå ;) Har egen subforsterker til de, så jeg kan enkelt justere styrke og delingsfrekvens etter ønske, uanvhengig av resten av anlegget.

 

"romperistere", regner med du mener subber, hvis ikke må du nok forklare nærmere :o

 

Hvor har du kjøpt, pris osv, link kansje? :)

 

Kunne du forresten sendt meg de bildene du tok fra Halden treffet om det lar seg gjøre? : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg vidreformidler kontakt for alle som trenger ;)

 

Nettop pusset opp et bad på 4-5 kvadrat, flytta sluket og monterte do i vegg+++, , kansje 3 dagers jobb for rørleggeren tilsammen, ble 30 000 for rør og arbeid, syns det var mye jeg...tok vel 500 pluss moms i timen da, er vel standard for de sikkert...at det blir dyrt uansett....:P

 

Har et bad til her som skal tas, trur prøver noen annen da...: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nettop pusset opp et bad på 4-5 kvadrat, flytta sluket og monterte do i vegg+++, , kansje 3 dagers jobb for rørleggeren tilsammen, ble 30 000 for rør og arbeid, syns det var mye jeg...tok vel 500 pluss moms i timen da, er vel standard for de sikkert...at det blir dyrt uansett....:P

 

Har et bad til her som skal tas, trur prøver noen annen da...: klø :

 

Ulver heter det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det lov av meg å legge ut bilde av bilen min etter at jeg folierte den, eller får jeg spark i rumpa da?

Generellt fine priser har denne rørleggeren også har jeg hørt rykter om :D

20120113_145824.jpg

 

Polerte du først da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"romperistere", regner med du mener subber, hvis ikke må du nok forklare nærmere :o

 

Hvor har du kjøpt, pris osv, link kansje? :)

 

Kunne du forresten sendt meg de bildene du tok fra Halden treffet om det lar seg gjøre? : vinke :

 

Det er egentlig spoler uten membran som skrus rett i sofaen, aller helst i en ekstra stiv plate f.eks MDF eller noe. Jeg har festet de til en liten MDF plate som jeg har skrudd i ramma på sofaen og dratt alt av kabler inni trekket under sofaen. Ikke noe som er synlig, og kan fortsatt støvsuge under sofaen uten masse kabler som henger og slenger ;) Det som er gull med det er at man merker bassen, men den høres ikke som med en sub. Det gir ikke masse basslyd inn på barnerommet f.eks ;)

 

Ikke er de dyre heller, så dette er en billig investering som gjør MYE for filmopplevelsen.

Jeg kjøpte disse : http://ljudia.no/hifi-hjemmekino-s82107/hyttalere-s82110/subbasshyttalere-c16241/sinus-live-basspump-iii-4-pack-p479237/

 

Så kjøpte jeg denne enkle subforsterkeren : http://www.fnky.no/product.cfm?id=412&path=85,93

 

 

Iom forsterkeren er på 85w 4Ohm og Sinus`ene er på 4 ohm hver, koblet jeg de i parallell-serie slik at de tilsammen er på 4 ohm. Da funker det som fjell med 85w, trenger ikke mer kraft enn det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er egentlig spoler uten membran som skrus rett i sofaen, aller helst i en ekstra stiv plate f.eks MDF eller noe. Jeg har festet de til en liten MDF plate som jeg har skrudd i ramma på sofaen og dratt alt av kabler inni trekket under sofaen. Ikke noe som er synlig, og kan fortsatt støvsuge under sofaen uten masse kabler som henger og slenger ;) Det som er gull med det er at man merker bassen, men den høres ikke som med en sub. Det gir ikke masse basslyd inn på barnerommet f.eks ;)

 

Ikke er de dyre heller, så dette er en billig investering som gjør MYE for filmopplevelsen.

Jeg kjøpte disse : http://ljudia.no/hifi-hjemmekino-s82107/hyttalere-s82110/subbasshyttalere-c16241/sinus-live-basspump-iii-4-pack-p479237/

 

Så kjøpte jeg denne enkle subforsterkeren : http://www.fnky.no/product.cfm?id=412&path=85,93

 

 

Iom forsterkeren er på 85w 4Ohm og Sinus`ene er på 4 ohm hver, koblet jeg de i parallell-serie slik at de tilsammen er på 4 ohm. Da funker det som fjell med 85w, trenger ikke mer kraft enn det.

 

NICE! Må ha det, bare må ha det , etterhvert. Fikk 60 Full HD på veggen igår, så hjelper nå:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok ny pers i dag! På senking av bil! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare preik på deg for tiden! :P pics????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klarer ikke å lage dagslys i mørket :) bilde kommer :) nå har dere noe å leve opp til her guttær :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Polerte du først da?

 

Ja, jeg smurte inn alle stedene det skulle folie med skikkelig glatte greier, så jeg er helt sikker på at folien ikke sitter fast :P: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har polo 2 fjør sete øvre forran?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om et bra verksted som monterer senkefjærer på Golf V til en grei pris? Jeg må i tillegg ha firehjulskontroll på bilen også.

Har dere noen erfaringer/anbefalinger?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kun brukt Dahles Auto i sarp, så kjenner ikke noen andre mindre, lokale og kanskje billigere verksteder, men er veldig fornøyd med Dahles det jeg har gjort der :) De har også bilen min nå, og topp oppfølging som vanlig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere enn meg, lars og eivind som har tenkt seg til hadeland til helgen?:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tviler på jeg får bilen i tide.... :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kun brukt Dahles Auto i sarp, så kjenner ikke noen andre mindre, lokale og kanskje billigere verksteder, men er veldig fornøyd med Dahles det jeg har gjort der :) De har også bilen min nå, og topp oppfølging som vanlig :)

 

Dahles er kjempe fine de, har vært fornøyd hver gang jeg har vært der med Golfene mine:) Eneste er at de ligger litt høyt i pris, bare for firhjulskontrollen alene så skulle de ha kr. 3000,-, og det er dobbelt i pris i forhold til andre som jeg har ringt rundt til i dag. Nå spurte jeg dog ikke hvor mye de skulle ha for å bytte fjærene da men....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere enn meg, lars og eivind som har tenkt seg til hadeland til helgen?:-)

 

Har lyst, men kræsjer med jobb, eller skulle jeg ha vært med, noen til Bugrun iår?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

...bare for firhjulskontrollen alene så skulle de ha kr. 3000,-, og det er dobbelt i pris i forhold til andre som jeg har ringt rundt til i dag...

 

what?? : faint : Syke satan å det har gått opp i pris da, sist jeg var der med gamlebilen var det 16-1700kr : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dahles er kjempe fine de, har vært fornøyd hver gang jeg har vært der med Golfene mine:) Eneste er at de ligger litt høyt i pris, bare for firhjulskontrollen alene så skulle de ha kr. 3000,-, og det er dobbelt i pris i forhold til andre som jeg har ringt rundt til i dag. Nå spurte jeg dog ikke hvor mye de skulle ha for å bytte fjærene da men....

 

Forrholde skulle vært anmeldt, er jo ran for og skru på noen skruer....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

what?? : faint : Syke satan å det har gått opp i pris da, sist jeg var der med gamlebilen var det 16-1700kr : eek :

 

Jeg måtte bare kontakte Dahles igjen i dag for å forsikre meg om at jeg ikke hørte feil sist, vil jo ikke fare med usannheter heller:) Jeg fikk følgende prisoverslag på mail:

 

Firehjulskontroll kr. 2428,- og bytte 4 fjærer kr. 8420,-. Fortsatt noe stiv pris, hvertfall i forhold til andre vanlige verksteder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forrholde skulle vært anmeldt, er jo ran for og skru på noen skruer....

 

Både Dahles og Skolt ligger litt over i pris ja, så det er godt det finnes andre alternativer også. Men det skal sies at de er hyggelig på servicen og ting går kjapt når man først er der med bilen. Det er hvertfall min erfaring:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen her som vet om noen verksteder som utfører EU kontroll uten å se nøye på senkesett? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.