VACN @ ACR 18 og 19 Juli 2009

Anbefalte innlegg

Når det gjelder forarbeidet rundt treffet så syns jeg det var en alt for stor usikkerhet tidligere i år og i fjor om det i det hele tatt ble treff på ACR for VACN.

Var klart i april.

 

Husk at vi har nord-norges og kanskje norges beste banetreff på ACR 3 ganger om sommeren. I Juni , Juli og August. Er ikke så rart om noen prioriterer noen av disse treffene fremfor VACN sitt treff som det har vært en veldig "annonym" holdning til.

Da er det kanskje svaret, det er vel egentlig ikke behov for ett VACN treff der oppe da?

 

Jeg tviler på at det er noen ikke medlemer som i det hele tatt er klar over at det skulle arrangeres treff for VW AUDI på ACR denne helga.

Medlemstreff.

 

En annen ting er at det blir lagt midt i ferien.

Er det ikke ganske vanlig å ha fri i ferien? Jeg som har fast arbeide er i allefall vant med at den enkleste tiden å planlegge er i "fellesferien". Og det å klare å ha en helg pluss fredag og mandag før og etter har jeg aldri noen sinne hatt problemer med å få til. Det handler bare om å prioritere hobbyen sin 4 ganger i året.

 

Jeg syns at vi skal bruke andre klubber som kan være med oss på slike treff på ACR for å få det gjennomført godt nok. Å da syns jeg ikke det er noe galt i Porsche klubben. Dem har trossalt biler som er i "slekt" med våre og er ikke så mange at dem kommer til å overfylle banen.

Ett sammarbeid er nok nødvendigvis ikke så dumt.

 

En annen ting er at jeg skjønner ikke hvorfor Seat og Skoda ikke er medlemmer i vår klubb.

 

Vel klubben heter VW Audi Club Norwegen, og er nettopp det. Tror heller ikke seat og skoda ville gjort klubben vår nevneverdig større, ei heller deltakelsen på ACR.

 

Men all honør til dere som har stått på for å få til dette treffet og dere som kom. Det er ikke dere det er noe galt i.

Jeg har som sagt vært med i VACN i 12 år og det bor noen sinnsykt trege folk her oppe når det gjelder treff. Troms har hatt en bra steam men veit ikke om luften er gått litt ut der.

 

Lykke til videre.

 

Takk!

 

Troms lokallag gjorde faktisk en fabelaktig jobb på dette treffet. Og viste vel at de egentlig er mer enn nok kapabel til å arrangere dette selv i framtiden. Uten interference fra "søringer" :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er prosentvis deltakelse på treffet kontra medlemmer og geografi og hva er prosentvis deltakelse på våler og rudskogen??

 

Bare lurer litt før vi sier at treffet var elendig oppmøte på. Hvor mange av troms lokallag og ellers medlemer er ikke registrert som betalende siden dem hadde funksjoner under treffet.

 

Bare prøver å se litt perspektiv på ting her.

 

Å ja kanskje er det ikke rom for et reint VW AUDI treff på ACR!!

Men da må vi også stille opp på di treffene som blir arrangert for oss på ACr og ikke klage. Jeg har klaget i mange år på at det ikke kommer folk på ting som arrangeres i Nord-Norge og dette er første gang jeg ikke kan stille selv + vintertreffet i år.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med heller å jobbe framover for å se om man klarer å få til treff til neste år også???

Her er mange sjeler her inne som sikkert sitter på masse gode ideer og tanker om hvordan man kan få til å gjennomføre ett treff i 2010.

Se på den positive responesn som kom fra de medlemmene som tilbrakte helga på bana. Kan ikke si jeg har fått med meg at det er noen av oss som ikke ønsker nytt treff på ACR. :D

 

Så som jeg skrev tidligere i forumet:

Nå er det bare å prøve å tenke framover, og finne løsninger for å kunne satse på ett treff til neste år.

Alt fra sponsing, hvordan få opp oppmøtet, hvordan få publikum til å komme, camp-løsninger (kl 13 på søndag var de jo å åpna go-cart bana, slapp carter uttpå mens det gikk folk rundt å pakket ned telt osv inni/tett rundt bana), osv osv...

Man må utnytte de erfaringer man fikk, bruke dem og gjøre det vi kan for å få til ett treff til neste år også

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

(kl 13 på søndag var de jo å åpna go-cart bana, slapp carter uttpå mens det gikk folk rundt å pakket ned telt osv inni/tett rundt bana)

 

Dette var det ACR selv som starta opp. (jeg hadde ikke fått beskjed om at Go-Carten skulle være åpen)

 

Dessuten var det bare 2 unger som kjørte mens noen fra oss som arrangerte rigga ned. Så noe stor case var det ikke.

 

Jeg håper det blir treff på ACR neste år i allefall. Og har folk gode løsninger så håper jeg de kommer med dem :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg håper iallefall at det blir treff til neste år og. gleder meg allerede:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

E me te neste år æ å;) hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir med neste år jeg og om det blir treff. Da med dekk som kan brukes på bane :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var det ACR selv som starta opp. (jeg hadde ikke fått beskjed om at Go-Carten skulle være åpen)

 

Dessuten var det bare 2 unger som kjørte mens noen fra oss som arrangerte rigga ned. Så noe stor case var det ikke.

 

Jeg håper det blir treff på ACR neste år i allefall. Og har folk gode løsninger så håper jeg de kommer med dem :)

 

Ja, det vet jeg. Sto oppslag på døra til "hovedhuset" at gocart bana åpna kl 13 på søndag.. Men poenget mitt, er at dette kan man ha i bakhodet ved neste arrangemang. Prøve å få folk til å campe utenfor bana, ikke i midten av bana. Ikke noe værre enn det.

Man må bare ta med seg lærdommen..

 

Og kansje man kan kjøre ett lite samarbeid med de som har go-carten... Få dem til å holde åpent slik at man kan leie cart under treffet.. :)

Sikker flere som hadde syntes det hadde vært artig med en runde eller tre med en gocart.. :)

 

 

Ang neste år: hva med å opprette en mail-adresse ang (forhåpentlig vis) neste års treff??

Forslag, innspill, ønske om å hjelpe til osv osv.

Da er det jo lettere å holde styr på alt, samt at man kansje kan få inn forslag fra de som er littmer "sjenerte" på forumet også. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og kansje man kan kjøre ett lite samarbeid med de som har go-carten... Få dem til å holde åpent slik at man kan leie cart under treffet.. :)

Sikker flere som hadde syntes det hadde vært artig med en runde eller tre med en gocart.. :)

 

Ikke for å være frekk,men jeg syntes det er viktigere å fokusere på å få med nok folk på banekjøring fremfor go cart kjøringa..

Ta EN ting om gangen ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for hyggelige tilbakemelinger:) Vil bare si at det var et bra treff, Bare synd at ikke fler tok seg tid til å komme. Eneste måten jeg ser at vi kan få til noe slikt til neste år er å få inn en sikker inntekt. Koster mye penger å leie banen + banemanskap. At alle må forholdsbetale i god tid før? Det var mange som sa de skulle komme denne helgen å ikke møtte opp. Etter som jeg har telt så er det ca. 25 stk som sa de skulle komme, men ikke kom. Så skal det bli noe treff til neste år så må vi (troms lokallag) og eventuelt Nordmøre lokallag sette oss ned å finde en måte å få inn penger på. For det er å forblir det eneste probleme her.

 

Vil med det bare takke alle som stillte opp å håper dere hadde en kanon helg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forhåndsbetaling synes jeg var en god ide.

Hvor skal jeg betale;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

synes det var artig med et treff for vacn folket, synd med lite oppmøte. men fikk intrykk av at alle koste seg dær oppe, og hvis det blir treff til neste år stiller nok jeg opp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forhåndsbetaling synes jeg var en god ide.

Hvor skal jeg betale;)

 

Tja, om folk hadde vært villig til å forhåndsbetale for deltakelse på treff før 2009 er omme. Så kan vi jo se hvor langt på vei vi har kommet kanskje?

 

Før vi eventuelt gjør det så må en ca. dato (svært vanskelig å få de datoene til å treffe perfekt, men en ca. dato er jo en mulighet) være på plass.

 

Og kanskje en vote om det i det heletatt er interesant

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for hyggelige tilbakemelinger:) Vil bare si at det var et bra treff, Bare synd at ikke fler tok seg tid til å komme. Eneste måten jeg ser at vi kan få til noe slikt til neste år er å få inn en sikker inntekt. Koster mye penger å leie banen + banemanskap. At alle må forholdsbetale i god tid før? Det var mange som sa de skulle komme denne helgen å ikke møtte opp. Etter som jeg har telt så er det ca. 25 stk som sa de skulle komme, men ikke kom. Så skal det bli noe treff til neste år så må vi (troms lokallag) og eventuelt Nordmøre lokallag sette oss ned å finde en måte å få inn penger på. For det er å forblir det eneste probleme her.

 

Vil med det bare takke alle som stillte opp å håper dere hadde en kanon helg!

jeg har spurt før og spør igjen, er det noen som har et kjapt og enkelt regnestykke for treffet? Hvor mye kostet det å leie banen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kostet ca 75 000 kr å leie banen inkl alt av banemannskap++

 

Helt enkelt forklart så gikk vi ca 20 000 kr i minus

 

Hadde det kommet ca 30-40 flere medlemmer så hadde vi gått i pluss.

 

Så ingen umulighet å gå i pluss!

 

Men treff til neste år blir det uansett, det kan Troms lokallag love!

Eneste er at vi ser på muligheten til å leie med noen andre bilklubber.

 

Takker for et fantastisk treff! Tror alle de som var der ikke angrer:)

 

Vi sees til neste år!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt og høre Jørgen :) jeg kommer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg skal sette meg et mål om å få vr6'en klar til neste treff. Forhåndsbetaling? ja takk.

Dette er et treff som må få overleve. VACN er ikke bare Våler og rudskogen.,.,.,.,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

deler gjerne banen med en bilklubb som ikke består av driftere men noen som ønsker å kjøre fort i svingene:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har spurt før og spør igjen, er det noen som har et kjapt og enkelt regnestykke for treffet? Hvor mye kostet det å leie banen?

 

Hvorfor var det så veldig viktig å få svar på?

 

Jeg svarte deg i min kommentar, rett etter ditt spørsmål. At de involverte kunne få oppsummert, det hadde jo tross alt bare gått 2 dager. Hva er det egentlig som forventes? At alt fikses samme dag?

 

Nå har du fått ditt svar, og jeg håper du er fornøyd..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kostet ca 75 000 kr å leie banen inkl alt av banemannskap++

 

Helt enkelt forklart så gikk vi ca 20 000 kr i minus

 

Hadde det kommet ca 30-40 flere medlemmer så hadde vi gått i pluss.

 

Så ingen umulighet å gå i pluss!

 

Men treff til neste år blir det uansett, det kan Troms lokallag love!

Eneste er at vi ser på muligheten til å leie med noen andre bilklubber.

 

Takker for et fantastisk treff! Tror alle de som var der ikke angrer:)

 

Vi sees til neste år!

 

Det var da ikke så ille det Jørgen!?

 

Jeg kjører heller til Mo enn til Rudskogen neste år (like langt for meg)

Jeg håper og tror at vi kan klare oss uten andre bilklubber :)

Jeg tror at det å få tidsfestet treffet allerede i høst er med på å få flere medlemmer til å sette av ei helg til dette treffet.

Virkelig gledelig at dere står på for oss, jeg gleder meg allerede : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

75k?? koster no vel bare 57k ink alt man trenger av folk å styr.. vi ifra ålesund er klar for å leie heile driten muligens ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kostet ca 75 000 kr å leie banen inkl alt av banemannskap++

 

Helt enkelt forklart så gikk vi ca 20 000 kr i minus

 

Hadde det kommet ca 30-40 flere medlemmer så hadde vi gått i pluss.

 

Så ingen umulighet å gå i pluss!

 

Men treff til neste år blir det uansett, det kan Troms lokallag love!

Eneste er at vi ser på muligheten til å leie med noen andre bilklubber.

 

Takker for et fantastisk treff! Tror alle de som var der ikke angrer:)

 

Vi sees til neste år!

 

Om det er slik at dette treffet kun gikk med 20 000,- i underskudd så synes jeg det er vel anvendte penger av klubben. Nord-Norge har ingen treff og jeg tror på sikt at dette kan komme til å bære seg selv økonomisk.

 

Det er da nok av andre utgiftsposter som koster medlemmene mer enn de 20 000,- som klubben nå evt. må skyte inn, det er jo hovedtreff som har gått med større underskudd enn dette?

 

Jeg tror at om man arrangerer treff gjevnlig på ACR, kanskje ikke hvert år men iallefall annet hvert så tror jeg befolkningen nordpå vil se at de får litt igjen for kontigenten de også. Kanskje flere vil melde seg inn i klubben?

 

Ja, det er skuffende med lavt oppmøte, men ingen treff blir store første gangen. Og det virker jo for meg som at de som var der hadde det kjempefint.

 

Jeg er nordfra selv og jeg meldte meg ikke inn i VACN før i 2004 siden alle treffene var 2000 km unna der jeg bodde. Så dette er et riktig og bra tiltak.

 

All kred til Helge for å ha stått på for dette treffet, klubben er jo også igang med å etablere en treffgruppe som også kan bistå for at disse tingene skal komme på plass. Det går an å skaffe sponsorer, slik at man får litt inntekter ved slike treff også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

20000,- i minus med så lite folk.

 

Dette kan da umulig være noe porblem å gjennta. Forhåndsbetaling er en mulighet, det er også en mulighet til å øke til 500-600 for banekjøringen. Selv synes jeg det ikke er noe upris for å kjøre en hel helg på den klart beste banen!

 

Kan også ta noen kroner for besøkende. Jeg hadde selv 2 personer som var på besøk. Disse spurte om de skulle betale, men fikk beskjed om at det ikke trengtes. 50 kr dagen for besøkende tror jeg nok ingen hadde sagt noe på. (Selvsagt for voksne det da)

 

Jeg håper inderlig dette treffet også komme neste år. Jeg skal gjøre allt jeg klarer for å samle så mye folk som mulig for at det blir ett slikt treff igjen. Jeg storkosa meg!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

 

Ferdig regnskap er ikke klart enda.

 

Banen kosta 57500,-

 

Premier 5 k

 

Race Security 6 k

 

Røde Kors 6 k

 

Så kommer feks. bespisning funksjonærer, div utlegg osv (klistermerker, merking etc)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Her kommer mine tanker rundt treffet:

 

Først av alt er jeg imponert over folk som har kommet opptil 110 mil sørfra for å komme på ACR. Uten dere hadde treffet virkelig blitt labert, så all cred til dere! : ja : Likeså er jeg svært skuffet over oppmøte fra Nord-Norge. Fra Troms og Finnmark lokallag var det 1 (!) utenom lokallagsstyret som møtte. Når man maser i 5 år om å få til et treff på ACR, så bør oppmøte være bedre når det først skjer. Jeg vil også gi en stor takk til Helge Fredriksen som fikk sparket igang det hele, og Andreas Skotner som tok turen opp og pratet "baillsjit" med medlemmene hele helga.

 

Et underskudd på 20 000,- (med forbehold om at dette stemmer når regnskapet er ferdig) er ikke avskrekkende, men så er det også slik at VACN@ACR ikke var et hovedtreff, men et lokallagstreff (Troms & Finnmark, Nordmøre og Nordland), og jeg vil tro at mulighetene til støtte begrenser seg deretter.

 

Vi i Troms og Finnmark lokallag skal, som Hagerup sier, gjøre det vi kan for at det skal bli treff på ACR til neste år også! Takk til alle som møtte! "En jævla triveli jæng!" :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.