VACN @ ACR 18 og 19 Juli 2009

Anbefalte innlegg

Da har det skjedd igjen!

 

Vi i Nord Norge har ikke kjent vår besøkelsestid på dette treffet.

 

Helge har jobbet som bare det med å få dette til, sammen med lokallagene i nord.

 

Dette var en prøve for oss, rett og slett for å se om det var mange som ønsket dette.

Regner med at de som ropte høyest var innom...;)

 

Heldigvis var de oppmøtte fornøyd, og det er hovedsaken på å få i stand noe som dette!

 

Atter en gang, all kred til Helge for at han tok tak, og fikk til et slikt treff for dere..

Skulle vært der nede, men for meg var det desverre helt umulig å få gjennomført.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg var der dessverre bare en liten tur på Lørdagen...

 

Mosjøen og Helgeland "lokallag" stilte med 7 biler, noe jeg er veldig fornøyd med, enda vet jeg om ett par til som ikke ble med oss på felleskjøringa oppover.

 

Dette må bare gjennomføres til neste år også.

 

Jeg må også bare si at jeg liker at våres leder i VACN, Andreas Skotner, tok seg tid og mulighet til å komme oppover og være der. Tok seg tid til å prate med medlemmene osv. Bra Andreas at du viser ansikt i Nord - Norge også ;)

 

Takk for ett bra treff...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Vegard Hansen sa om man har 100 eller 1000 hk så spiller det ikke noe rolle her for å ta seg en tur ut på banen,selv har jeg ikke mer enn 90 ville hester(om fortsatt alle er der da)i Vento'n min.Hadde i iallefall det utrolig skøy på bane,sneik meg ut noen ganger da ikke var så mye trafikk slik at jeg ikke ble til sinke for så mange.

Ellers var det hyggelig hilse på folk i klubben,og været var heller ikke noe å klage på.Eneste som er å klage på er oppmøte siden vi skulle vise de styret at når endelig vi får et treff så kommer de alle som har ønsket treff.

 

Det ble vel ikke klart før tidlig i april at det skulle arrangeres treff på acr,men da hadde man 3 mnd til å kunne planlegge litt.

Slik jeg forsto på Andreas Skotner så lover det dårlig for et treff til neste år noe som er ganske synd for oss her i nord.

Lurer litt på hvor mange det var det første treff på våler og rudskogen .Det var vel ca 55 biler innom treffet på acr,skal vi satse på 150 biler til neste år da? Nok engang takk til alle som møtte opp og de som sto bak om treffet:)

 

ps :stolt av å ha kjørt en av nordeuropass beste bane :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik jeg forsto på Andreas Skotner så lover det dårlig for et treff til neste år noe som er ganske synd for oss her i nord.

Lurer litt på hvor mange det var det første treff på våler og rudskogen .Det var vel ca 55 biler innom treffet på acr,skal vi satse på 150 biler til neste år da? Nok engang takk til alle som møtte opp og de som sto bak om treffet:)

 

ps :stolt av å ha kjørt en av nordeuropass beste bane :P

 

Det er litt vanskerlig å si hvor mange som skal til for å få et treff til neste år.

 

Etter årets treff, så er det jo en del begrensinger på hva man kan bruke på slike treff. Leie av banen og alt som hører med, er høyt på de fleste plasser.

At det ble forsøkt for medlemmene i Nord er meget bra. Men det sier seg jo selv da over 50% kom fra sør for Tr.heim...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig skuffet over at ikke flere tok turen fra nord, eller fra sør for den saks skyld. Selv kjørte jeg fra Moss for å komme på treffet, som iflg google maps er 2010 kilometer tur/retur. Null problem :D

 

Vi var vel 10 biler på banen fra Trøndelag og vi storkoste oss, men savnet flere folk ute på banen..

 

 

Takk til de som stod på for å få treffet i havn!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først, all honnør til gutta som fikk dette treffet til, topp innsats, men er svært skuffet over att ikke flere ikke kom/tok seg tid til dette.

Kansje ett treff i Nordnorge ikke er lurt å legge i felles ferien?

Hadde vært greit å vite litt fra folk hvorfor de ikke kom da man kan se om det er vits å førsøke å få til noe slikt engang til.

Att man fra ledelsen har uttalt att det sansynligvis ikke blir noe treff her neste år stiller jeg meg svært kritisk til, alle sjønner nok att årets treff går i minus, men jeg mener det er verd ett forsøk til dog til enten en tidligere eller senere dato.

Jeg har i ti år betalt min medlems avgift og dette er første treffet i Nord Norge som har vært arrangert i den perioden og jeg har ingen dårlig samvittighet over for resten av medlemmene i klubben for att det gikk i minus, tvert imot føler jeg at det er på sin plass att folk i nord får litt igjen for kronene vi har betalt inn i alle år.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget bra treff! selv med minimalt med folk som var der så tror jeg dette er noe av det beste jeg har vært på selv med så lite folk :) banen var helt rå å utrolig artig å kjøre selv om der va ei dame i utslippet som likte meg dårlig å meinte jeg ødela banen...

 

Alt av penger,dekk,girkasse å heile turen var verdt turen :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først, all honnør til gutta som fikk dette treffet til, topp innsats, men er svært skuffet over att ikke flere ikke kom/tok seg tid til dette.

Kansje ett treff i Nordnorge ikke er lurt å legge i felles ferien?

Hadde vært greit å vite litt fra folk hvorfor de ikke kom da man kan se om det er vits å førsøke å få til noe slikt engang til.

Att man fra ledelsen har uttalt att det sansynligvis ikke blir noe treff her neste år stiller jeg meg svært kritisk til, alle sjønner nok att årets treff går i minus, men jeg mener det er verd ett forsøk til dog til enten en tidligere eller senere dato.

Jeg har i ti år betalt min medlems avgift og dette er første treffet i Nord Norge som har vært arrangert i den perioden og jeg har ingen dårlig samvittighet over for resten av medlemmene i klubben for att det gikk i minus, tvert imot føler jeg at det er på sin plass att folk i nord får litt igjen for kronene vi har betalt inn i alle år.

 

 

Med tanke på at de fleste som møtte opp på treffet var fra sør for Tr.Heim kan jeg forstå visst det ikke blir lagt flere treff nordover. Noe som egentlig er synd da det er en helt topp bane å kjøre på...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke begynne å krangle her ;) , men for meg kan det ikke akkurat stemme at over 50% kom Sør for trondheim iallefall :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var desverre i danmark på ferie, men hadde meget lyst til å ta turen! kommer sikkert flere om dato blir satt en god stund før treffet!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var desverre i danmark på ferie, men hadde meget lyst til å ta turen! kommer sikkert flere om dato blir satt en god stund før treffet!

 

greit mange er på ferie, men 3 April ble tråden laga om att d blei acr, er jo vell tidsnokk d?

jeg syns d va heilt greit att d var i ferie får da kunna man ta ett par dager ekstra, isteden for å stresse opp fredag og heim søndag;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom hjem nå for 1/2 time siden og har kjørt via svergie (vi startet fra Mo i Rana kl 10.00 i går) ikke helt nonstop da men nesten.

 

Kjempetreff og mange nye (og gamle) fjes å bli kjent med.

 

Og som sagt tidligere Det kommer film men har ikke ork til å begynne med det nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har et kjapt og enkelt regnestykke over treffet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

greit mange er på ferie, men 3 April ble tråden laga om att d blei acr, er jo vell tidsnokk d?

jeg syns d va heilt greit att d var i ferie får da kunna man ta ett par dager ekstra, isteden for å stresse opp fredag og heim søndag;)

 

sant det. men i mitt tilfelle så ble ferien bestilt i vinter :P mulig det er flere også som bestiller ferieturer tidlig ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for et supert treff.

 

En utrolig fin bane, som fortjener kø i pitlane...noe det aldri var, men det var ofte ensomme biler på banen.

Hvor var alle som ønsket å kjøre på bane :confused:

 

Håper det blir flere trett på ACR.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først, all honnør til gutta som fikk dette treffet til, topp innsats, men er svært skuffet over att ikke flere ikke kom/tok seg tid til dette.

Kansje ett treff i Nordnorge ikke er lurt å legge i felles ferien?

Hadde vært greit å vite litt fra folk hvorfor de ikke kom da man kan se om det er vits å førsøke å få til noe slikt engang til.

Att man fra ledelsen har uttalt att det sansynligvis ikke blir noe treff her neste år stiller jeg meg svært kritisk til, alle sjønner nok att årets treff går i minus, men jeg mener det er verd ett forsøk til dog til enten en tidligere eller senere dato.

Jeg har i ti år betalt min medlems avgift og dette er første treffet i Nord Norge som har vært arrangert i den perioden og jeg har ingen dårlig samvittighet over for resten av medlemmene i klubben for att det gikk i minus, tvert imot føler jeg at det er på sin plass att folk i nord får litt igjen for kronene vi har betalt inn i alle år.

 

Desverre er vi nok altfor få medlemmer her oppe til å kunne kreve flere slike treff. Hadde medlemsmassen her oppe vært det dobbelte en den er i dag, så hadde saken vært anneledes.

 

Noen som har et kjapt og enkelt regnestykke over treffet?

 

 

Dette er et treff som går av støtten til lokallag, og ergo så er det de involverte lokallag som sitter på dette. Om de vil ut med dette får bli dems sak.

 

Nå er det i tillegg tirsdag, og treffet ble avsluttet for 2 dager siden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

En utrolig fin bane, som fortjener kø i pitlane...noe det aldri var, men det var ofte ensomme biler på banen.

Hvor var alle som ønsket å kjøre på bane :confused:

 

Dette lurer jeg også på , mange som burde ta turen iallefall.

Banen kan ikke sammenlignes med sladdebanene Våler og Rudskogen.

Her ligger man iallefall ett gir høyere å kjører :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynner å komme til hektene igjen etter den lange hjemturen...

 

Takker for et supert treff, men som alle andre sier, skuffende oppmøte!

 

Banen er det beste jeg har kjørt på og det frister veldig med en ny tur en gang : rock :

 

Og KTMen engelsmenna kom med var helt syk! Gliser fortsatt etter de få rundene jeg fikk som co pilot :glad:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Desverre er vi nok altfor få medlemmer her oppe til å kunne kreve flere slike treff. Hadde medlemsmassen her oppe vært det dobbelte en den er i dag, så hadde saken vært anneledes.

 

Ikke enig med deg her Ken Arne, med tanke på anntall innbetalte kr alle medlemmene nord for Trondheim har betalt inn siden klubb start så stiller det saken i ett helt annet lys.

Sist gang vi hadde noe her var ifjord da det var DU som tok saken og fikset Road show, det andre Road showet som skulle dra rundt i "hele" Norge snudde elegant i Tr.heim.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke enig med deg her Ken Arne, med tanke på anntall innbetalte kr alle medlemmene nord for Trondheim har betalt inn siden klubb start så stiller det saken i ett helt annet lys.

Sist gang vi hadde noe her var ifjord da det var DU som tok saken og fikset Road show, det andre Road showet som skulle dra rundt i "hele" Norge snudde elegant i Tr.heim.

 

Tror ikke det er noen medlemmer som ikke unner dere en del av "kaka" men pengebruken bør jo komme så mange som mulig til gode.

Når da "kaka" blir servert og nesten ingen forsyner seg, så må man jo beregne stykkene for senere "kaker" på nytt.

Håper du ser poenget mitt her, for vi i fra sør som tok turen (1100 Km) kunne tenke oss flere turer til ACR.

Problemet er at pengebruken til klubben (baneleie osv) skal jo retferdigjøres i forhold til det anntallet medlemmer som benytter seg av tilbudet og ikke ut i fra hva hver enkeltmedlem betaler i kontigent.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ps. "Trackday" på Rudskogen blir nok også sansynligvis annulert til neste år pga. dårlig oppmøte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker alle som møtte opp for at dere valgte å legge turen til ACR, uansett om dere kjørte 1.8mil eller 2010km.

Det er jo egentlig ikke nøye hvor langt man kjørte, men at man faktisk stilla opp.

Vet det er flere av de som var der som starta/avslutta ferien med helg sammen med oss andre.

Nydelig vær og god stemning.

Kunne gjerne ha vært litt mindre vind (eller hva synes dere trønderbataljonen..??? hihi), men man klager ikke. :)

 

Jeg støtter de kommentarene som er kommet her, om bla å legge treffet utenom fellesferien... Orker ikke klippe å lime referat til alle innleggene, da det er jo bare gjenntakelse..

Var noen her som skrev at det sikkert ikke gikk like bra første gangen det ble arrangert treff sørpå heller, men at det må innkjøres litt. Ja, helt enig.

Men jeg er ikke like støttende til at det skal slippes til andre klubber (noen nevnte porsche/beck innvest), da kan man helelr slippe til de av medlemmene som har andre biler enn vw/audi.

Da tenker jeg ikke på volvo, mb osv... Men andre typer VAG-biler.

Med å kjøre ett samarbeid med porsche, så vil vi ende opp med ett overtall av porscher og noen få klubb-biler i forhold...

 

Personlig tror jeg det som avgjorde det for at det ble så dårlig oppmøte...... Var fellesferien.....

 

Nå er det bare å prøve å tenke framover, og finne løsninger for å kunne satse på ett treff til neste år.

Alt fra sponsing, hvordan få opp oppmøtet, hvordan få publikum til å komme, camp-løsninger (kl 13 på søndag var de jo å åpna go-cart bana, slapp carter uttpå mens det gikk folk rundt å pakket ned telt osv inni/tett rundt bana), osv osv...

Man må utnytte de erfaringer man fikk, bruke dem og gjøre det vi kan for å få til ett treff til neste år også. :D

 

Igjen, trusen takk for ei flott helg. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig vær og god stemning.

Kunne gjerne ha vært litt mindre vind (eller hva synes dere trønderbataljonen..??? hihi), men man klager ikke. :)

 

Igjen, trusen takk for ei flott helg. :)

 

Ble en liten skade ja:o, men hva kan en ikke reparere med litt tape: rolleyes

 

Var en veldig flott helg der oppe:)

 

var synd det ikke kom flere folk når det ble laget et treff på en SÅ flott bane. men det var jo et pluss for dem som skulle kjøre på banen da: rock : Var jo ALDRI noe kø for å komme ut på banen : smil :

Lengste køen i depoet var vel 5 biler(det var før dem åpna banen på lørdag)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke enig med deg her Ken Arne, med tanke på anntall innbetalte kr alle medlemmene nord for Trondheim har betalt inn siden klubb start så stiller det saken i ett helt annet lys.

Sist gang vi hadde noe her var ifjord da det var DU som tok saken og fikset Road show, det andre Road showet som skulle dra rundt i "hele" Norge snudde elegant i Tr.heim.

 

Hvis jeg forsto Thor Ness rett, så arrangerte han i VACN regi de første treffene på ACR. Det ble såpass mye jobb, for labert oppmøte. Og dette ble da etterhvert gjort om til alle. Ergo Sommertreff var et faktum.

 

Nå skal ikke jeg svartmale slike treff, bevares. Men her må vi kjenne vår besøkelsestid. Det koster faktisk såpass mye for å få et slikt treff til å gå i balanse, at man da kansje må gå opp til 1000,- pr medlem for banekjøringen (nå var dette tallet tatt ut som et eksempel)...

 

Bevares, det er ikke NOE annet jeg ønsker en å få til et slikt arrangement til neste år også... Men nå må dette treffet først gjennomgåes, så får man sett på mulighetene deretter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg møte ikke opp på treff i år pga flere ting. Di fleste av mine bil er er solgt. Dem som er igjen er ikke klar foruten min råe golf TDK :-) Jeg har ferie fra bil i 1 år og det var synd at året ble i år da dere arrangere treff på ACR. Samtidig har jeg holdt på med VACN i 12 år nå å føler at jeg har bidratt med mitt og er dritt lei bil.............

 

Planen va å dra nedover men pga mine unger og litt personlige omstendigheter så valgte jeg å bli hjemme med dem.

 

Når det gjelder forarbeidet rundt treffet så syns jeg det var en alt for stor usikkerhet tidligere i år og i fjor om det i det hele tatt ble treff på ACR for VACN. Husk at vi har nord-norges og kanskje norges beste banetreff på ACR 3 ganger om sommeren. I Juni , Juli og August. Er ikke så rart om noen prioriterer noen av disse treffene fremfor VACN sitt treff som det har vært en veldig "annonym" holdning til. Jeg tviler på at det er noen ikke medlemer som i det hele tatt er klar over at det skulle arrangeres treff for VW AUDI på ACR denne helga. En annen ting er at det blir lagt midt i ferien.

Jeg syns at vi skal bruke andre klubber som kan være med oss på slike treff på ACR for å få det gjennomført godt nok. Å da syns jeg ikke det er noe galt i Porsche klubben. Dem har trossalt biler som er i "slekt" med våre og er ikke så mange at dem kommer til å overfylle banen. En annen ting er at jeg skjønner ikke hvorfor Seat og Skoda ikke er medlemmer i vår klubb.

 

Men all honør til dere som har stått på for å få til dette treffet og dere som kom. Det er ikke dere det er noe galt i.

Jeg har som sagt vært med i VACN i 12 år og det bor noen sinnsykt trege folk her oppe når det gjelder treff. Troms har hatt en bra steam men veit ikke om luften er gått litt ut der.

 

Lykke til videre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.