Anbefalte innlegg

fatter ikke at de bryr seg.. oi så farlig å ha litt mer hk enn det som står i vognkort.. Er kun fordi de vil ha penger til statskassen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nettopp det.. Det er jo det forferdeligste du kan gjøre her i landet. Snyte statskassa for penger. Straffes ofte hardere enn voldtekt og drap.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lenge leve Norge.. Spørs om den rulla der blir et terrormål... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt greit å ha bil som har vært i norge i over 10 år nå .. :nana: Greit at de gir litt hint om hvilke biler de henter inn også, var stort sett bråkete volvoer og Supraer med store ICer på rulla der. Kanskje gamle Audier med orginallook får være ifred da :)

 

 

Fint at de kjørte denne runden på Sommertreff-helga, masse betjenter på overtid for å kontrolere 5 biler høres virkelig økonomisk ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir så frustrert. skulle begynt en pengeruling så noen kunne få tatt kneken på den rulla

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men går de ut ifra effekten på hjula,eller estimerer de effekten i motoren.Det å estimere blir jo mere gjetting,eneste måten er jo å sette motoren i benk vis man skal ha nøyaktig effekt. Det kan jo fort ha mye å si for lommeboken til stakkaren som blir tatt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De må vel måle effekten på hjula? Så da har man jo litt å gå på :)

 

Penger er jo en ting når det kommer til trim osv, men hovedproblemet her til lands ligger vel mest i at man ikke for godkjent en dritt... Så da blir det jo automatisk mye mer skjult trimming bare pga det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De må vel måle effekten på hjula? Så da har man jo litt å gå på :)

 

Er nok motorhester gjort om fra hjulhester, se på bildet i artikkelen, der 200SXen er målt. Effekten der tilsier 193 hjulhester, mens i artikkelen ble det nevnt at samme bil måtte betale avgift for 290. Høres mye ut synes jeg ..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt greit å ha bil som har vært i norge i over 10 år nå .. :nana: Greit at de gir litt hint om hvilke biler de henter inn også, var stort sett bråkete volvoer og Supraer med store ICer på rulla der. Kanskje gamle Audier med orginallook får være ifred da :)

 

 

Fint at de kjørte denne runden på Sommertreff-helga, masse betjenter på overtid for å kontrolere 5 biler høres virkelig økonomisk ut?

Hehe med det "tempoet" der skal de jaggu jobbe lenge for å tjene inn igjen den rulla : rolleyes Ulv i fåreklær er nok tingen ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hva legger de grensa på her? Er det sånn at hvis du har effektanlegg og konfilter, og får 15hk mer så får du 15000 i bot pluss straffegebyr?

 

@Pål: Elsker ulv i fårklær! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var en i klubben som ble huket inn i går..

virket som det gikk sånn tålig bra, men som han sa, hanvar ganske alene der siden alle var på ACR

 

MEn har de lov og tyne dritten ut av bilene til andre da ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De trenger ikke tjene inn rulla.. Vi har betalt den for de allerede vettu.

 

Dual stage boost controll, med "fin orginal" bryter er nok eneste løsninga.

Samt må noen med litt skikkelig effekt ta ansvar å sprenge rulla snart ;)

 

Som jeg skrev i annen tråd:

Jeg håper noen kan ta dette til rettsak, om de blir stoppet for effektøkning og krevd effektavgift.

 

Jeg synes det er VELDIG rart at de kan tvinge en bileier til å betale effektavgift, når bilen overhode ikke er typegodkjent til denne effekten og ikke kan registreres til den effekten etterpå heller.

 

At dette går igjennom en rettsak, er for meg alldeles uvirkelig.

Avregistrering og en 5-10k bot, ok. Avgift? skeptisk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For oss som har alt på det rene er det jo en veldig fin måte å få seg en gratis effektmåling... :P:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Personer i tuningmiljøet som adressa.no har vært i kontakt med opplyser at svært mange av dem som driver med effektøkning i Trondheim er reist på treff i helga."

 

Smart og si :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

faen meg latterlig!

 

 

Sleepers er tingen vett. ;)

en skitten og rusten Golf 2 og noen rustene stålfelger med VR6T :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

faen meg latterlig!

 

 

Sleepers er tingen vett. ;)

en skitten og rusten Golf 2 og noen rustene stålfelger med VR6T :D

 

Men da stopper de deg, fordi de tror du er en sprøytenarkoman som ikke vedlikeholder drittbilen:D. Tro meg; har aldri hatt noen bil jeg har blitt stoppet så mye med som "vinterbilen" (1983 Golf C med original, patinert Marsrød), den gangen jeg kjørte den til hverdags.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

(1983 Golf C med original, patinert Marsrød)

 

Lover godt for meg som kjører rundt i en slik bare koksgrå om dagen...hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lover godt for meg som kjører rundt i en slik bare koksgrå om dagen...hehe

 

Spørs om du ikke lever farlig om du har K&N innsatsfilter (godt innsausa med olje fra veivhusventilasjonen:D) og Simons-sportauspuff da;).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den gangen jeg kjørte den til hverdags.

Føltes godt å si det? :D

 

Forresten, skal du oppover snart? Arbeidsldig og har tid å slå ihjel...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal oppover til helga som kommer. Med sånn flymaskin i effektivitetens navn;). Bare å plinge på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er den rulla dems laget for å tåle da?

 

Ingen som er utdannet innen jus elller noe slikt som kan ta å sjekke hva de har lov til å gi deg krav om? Mener at de kan kreve avskilting og visning av motor i orginal stand for å få skilter på igjen. Men kan de virkelig kreve avgiftspenger?

 

Er jo bare å stille seg dum som et brød da og si at man kjøpte bilen slik, og at tidligere eier ikke opplyste om noe endring...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er ikke jeg i faren for å trimme bilen med det første, men ikke veldig praktisk at jeg skulle velge å flytte til det ene fylket i Norge som har dette,hehe.

 

Er rulla laga for 4wd også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som er utdannet innen jus elller noe slikt som kan ta å sjekke hva de har lov til å gi deg krav om? Mener at de kan kreve avskilting og visning av motor i orginal stand for å få skilter på igjen. Men kan de virkelig kreve avgiftspenger?

 

Er jo bare å stille seg dum som et brød da og si at man kjøpte bilen slik, og at tidligere eier ikke opplyste om noe endring...

1. Snakker du om generelt grunnlag eller ift om man kjører med prøveskilter etc nå?

Er bilen trimmet skal tollregionen naturligvis innskaffe de avgifter som er undratt, og man ilegges krav om å betale for avgiftene man har utestående, i tillegg til straffebeløp som jeg mener å ha lest her inne er på avgiftene (altså betaler man dobbelt opp det man har utestående).

 

2. Tollregionen kommer til å kreve inn uansett, så vet ikke helt hvordan følgende på det der er. Blir fort påstand mot påstand på hvem som har undratt avgiftsinnbetalingen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.