Recommended Posts

Rulla tar 4WD ja, RS2 som var inne her i helga...

 

Jaja... Begynne å spille golf istede for å kjøre bil skjønner jeg... Ca like dyrt, men slipper allt trøbelet som følger med...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Syns dette er latterlig gjort! Selv skal jeg nok sette S6 tilbake i orginal stand, og heller bygge meg en 90Q som er eldre enn '89..

 

Men skal fortsatt la den "store" ic'n henge i front, for å få bilen "mistenkelig" til eventuelt en kontroll. Når de da skal benke bilen min, og får orginale tall skal jeg stå å LE av de.

Vil jeg får noen merkbar økning når turbo, manifold, dyser og eksoskam er orginalt, med med 2.5" eksos og eventuelt den "store" ic'n kobla opp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

bare og selge bilen og skaffe seg en motorsykel for og få litt adrenalin i kroppen. uten og få bøter på 100 tusenvis av kr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noen som vet ca hvor de stod å huka inn? E6 omkjøringa , eller steder rundt i by`n?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noen som vet ca hvor de stod å huka inn? E6 omkjøringa , eller steder rundt i by`n?
E6 ved Sluppen..Er rundt Sluppen og Sandmoen de står regne jeg med.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De skulle visst drive på hele helga...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De skulle visst drive på hele helga...
Håper gjengen fra Mo berger på Søndag da:( En berger iallefall, for Ole Braa har rasa turboen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ryktene i "miljøet" svirrer forresten rundt at de skal ha en ny aksjon i morgen der de plasserer seg ett sted i byen og samler inn folk. Fin dag å sette bilen hjemme på..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lurer på om de idet heletatt har kompetanse og er kompetente til å drive effektmålinger? Hvem kalibrerer rulla? Har Justervesenet en finger med i spillet?

Hvem er synderen for at det er blitt slikk i dette landet? Har mine tanker om det,menmen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lurer på om de idet heletatt har kompetanse og er kompetente til å drive effektmålinger? Hvem kalibrerer rulla? Har Justervesenet en finger med i spillet?

Hvem er synderen for at det er blitt slikk i dette landet? Har mine tanker om det,menmen...

 

 

Tror ikke du trenger å bekymre deg for kompetansen til de som betjener utstyret.

 

Jeg håper det er Adressa som har vinklet dette så veldig mot avgifter, for det er jo ikke det Statens Vegvesen skal bry seg om, de burde ha helt andre motiver for å effektmåle biler kombinert med generell teknisk kontroll.

 

Jeg ser også det ironiske i at Petter Killingberg er en av dem som er med i filmen, jeg nekter å tro at den (forrige) Escorten hans var godkjent slik han kjørte den på veien for en del år siden :-) (det sagt så er han en trivelig kar, og han har gjort mye rett ved å begynne på en bil fra (før) 1970)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikke at jeg kjenner denne Killingberg, men hvis det viser seg at han er meget aktiv i bilsport miljøet og samtidig skal være med å "slakte" biler på rulla, lukter det svid av hele greia...Snakk om bukken og havresekken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikke at jeg kjenner denne Killingberg, men hvis det viser seg at han er meget aktiv i bilsport miljøet og samtidig skal være med å "slakte" biler på rulla, lukter det svid av hele greia...Snakk om bukken og havresekken...

 

Dette må du forklare litt bedre tror jeg, for det gir ingen mening i mine ører, i hvert fall.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slik jeg har forstått det var han med i filmen og jobber i "etaten"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slik jeg har forstått det var han med i filmen og jobber i "etaten"?

 

Ja, det stemmer.

 

Men jeg ser ikke helt hvordan du får det til å bli bukken og havresekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo? Hvor naiv går det ann å være?

Han skal være lojal mot sin arbeidsgiver og kjenner de fleste i miljøet med trimmede biler... 2+2 er fortsatt 4...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Han skal være lojal mot sin arbeidsgiver og kjenner de fleste i miljøet med trimmede biler... 2+2 er fortsatt 4...

 

Om du har lest i denne tråden, og den andre om samme tema som du også har svart i, så ser du at han driver med Dragracing, hvor de fleste kjører biler bygget for dette, ikke for bruk på gaten.

 

Når det gjelder å "kjenne de fleste i miljøet med trimmede biler" tror jeg du kan være ganske sikker på at Statens Vegvesen i Trondheim har relativt bra kontroll i alle fall, så det blir jo spennende å se hva de har tenkt å gjøre.

 

Er målet å ta flest mulig hardest mulig, eller ønsker de å statuere eksempler ved å plukke ut verstinger?

 

Jeg håper på det siste, og gjerne i samarbeid med politiet, slik at de faktisk får luket ut de som er til stor fare i trafikken, ikke de som har bilen som lidenskap og hobby og "dessverre" har litt for mye effekt. Går de etter det siste så har de på en måte startet krigen ...

 

 

En ting jeg lurer på; Hva vil skje om en bil "raser" på rullene til Statens Vegvesen? Kan man da kreve erstatning fra dem, mon tro?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvorfor holder det ikke med en tråd om temaet? Og en mer samlet diskusjon omkring dette?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tror ikke du kan kreve noe som helst fra dem, du har jo allerede gjordt noe "ulovligt" så du sitter vel med stellet i postkassa uansett...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Og de er ute etter krig! De er ute etter å ta hver og en som har trimma bil mer enn orginalt..Det kan jeg med 98% sikkerhet si! De lager rene helvette for bilinteressert om dagen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

mye vil ja mer og fanden vil ha fler...er det vel noe som heter...

er så lei politi/vegvesen at jeg kan spy..greit at ting skal være i orden og slikt.....men enkelte ting syns jeg blir på grensa...blir jo så man hater de folkene i uniform!!

regner med alle disse på biltilsynet sikkert vet om noen i familie eller slikt som har mer mat i motorn enn de burde ha....har selv hatt en som visste mye om bilen min uten at han sa noe...og som en purk sa til meg og en kompis for noen år siden...."hvis dere vet hvem som knuste ruta mi,eller hører noe om det...så kan dere si det til meg så har dere en til gode om dere skulle bli stoppet en gang"....

hallo....en offentlig tjenestemann?...nei....sug dere alle mann i uniform!!!: bråk :

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan ikke ta en offentlig tjenestemann som jobber hos en slik etat, for å gjøre jobben sin..

 

Klag heller på regelverket, å de som skriver det.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg ser også det ironiske i at Petter Killingberg er en av dem som er med i filmen, jeg nekter å tro at den (forrige) Escorten hans var godkjent slik han kjørte den på veien for en del år siden :-) (det sagt så er han en trivelig kar, og han har gjort mye rett ved å begynne på en bil fra (før) 1970)

 

Var ikke han sensor på tidligere Støren trafikkstasjon, som nå er nedlagt?

Syns å huske det navnet fra en del år tilbake...

Share this post


Link to post
Share on other sites

må jo være et mareritt å kjøre rundt med spesielt slike japsebiler i trondheim nå, selv om de sikkert huker inn alt som er

Share this post


Link to post
Share on other sites

må jo være et mareritt å kjøre rundt med spesielt slike japsebiler i trondheim nå, selv om de sikkert huker inn alt som er

 

De tok inn allt... Allt fra gamle sliten volvoer.. til splitter nye Audier... Så her er ingen trygge ifølge BT.

Share this post


Link to post
Share on other sites



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.