#51 Skrevet Juni 14, 2009 Var ikke han sensor på tidligere Støren trafikkstasjon, som nå er nedlagt?Syns å huske det navnet fra en del år tilbake... Det stemmer :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#52 Skrevet Juni 14, 2009 Det stemmer :-) Var det jeg tenkte ja Alle jeg snakker med husker han bare som han med den tynne stemmen, men jeg må si at egentlig virker han som en rettferdig person. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#53 Skrevet Juni 18, 2009 Fint at de kjørte denne runden på Sommertreff-helga, masse betjenter på overtid for å kontrolere 5 biler høres virkelig økonomisk ut? Helt enig. Mens volden i gatene våre blir stadig råere og betjentene stadig færre, skal vi bruke tid og ressurser på dette!? Ikke en dråpe fra melkekua til staten skal gå til spille. Hadde vært morro om en eller annen såpeselger(Les:politiker) kunne sagt at inndrevet avgift skulle gå til flere motorsport anlegg, eller gud forby! Bedre veier! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#54 Skrevet Juni 18, 2009 (endret) Blir overraska over dette selv , de har ikke ressurser til å vokte gatene skikkelig , eller etterforske innbrudd ol skikkelig. Men DETTE har de penger og mannskap til...... , hvor ligger logikken? Greit nok at det brukes penger på politi langs veiene for å ta de farlige bilistene Men å bruke ressurser på å huke inn biler som KAN være trimma , og KANSJE må betale avgift? Blir virkelig veiene sikrere om Ola N har betalt en haug med avgifter? Hva annet er dette en å stikke kjepper i hjulene for bilintereserte og suge MER penger ut av bilistene... Oppgitt....... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#55 Skrevet Juni 19, 2009 Virker som det å ha en "ulovlig" trimmet, senket osv. bil i Norge er verre enn å begå drap, voldtekt, osv. Dette med tanke på at de allerede har lite ressurser, og skal nå bruke mye ressurser på å ta "ulovlige" biler. Hvor ligger moralen? Nei, jeg sier bare: Heia Norge! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#56 Skrevet Juni 19, 2009 De kunne vel heller engasjert ekstra innsats på bøtlegging av alle TULLINGENE på rødt lys og de med Harley og amcar i Innherredsveien. Burde være noen kjappe tusenlapper... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#57 Skrevet Juni 19, 2009 Mon tro hva folk hadde sagt om de ble stoppet på gata for å sjekke om de KAN være potensielle forbrytere.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#58 Skrevet Juni 26, 2009 Ikke så mye å si om dette egentlig,blir bare forbanna å frustrert. Er enig med de fleste over her at dette er feil bruk av resjusjer! Supraen er en suge bil så han hadde nokk ikke noe å frykte. Norge er et forbandet NISSE land, sånn er det bare: bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#59 Skrevet Juli 5, 2009 (endret) (til dere som har meget trimmet bil , og er redde for avgift) For å ha en ting klart her: De tvinger seg inn i bilen for å tvinge dere til å kjøre til BT for å teste den, MEN de har fortsatt ikke lov å bryte seg inn i bilen; ERGO: gå ut av bilen din når du stopper i kontrollen, lås den, nekt å lås opp Da vil de true med å avskilte bilen, hvorpå du sier "det er greit" du mister skilta, får en mangellapp og må vise bilen på en trafikkstasjon i nermeste fremtid for å få skilter igjen. Rett hjem, bygge til orginalstand, bestille time. NAF/Falck/Viking henting: ca 500 påskiltingsgebyr: ca1300 og kontroll: ca500 En god del billigere enn å stå i rulla å hyse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#60 Skrevet Juli 6, 2009 (til dere som har meget trimmet bil , og er redde for avgift) For å ha en ting klart her: De tvinger seg inn i bilen for å tvinge dere til å kjøre til BT for å teste den, MEN de har fortsatt ikke lov å bryte seg inn i bilen; ERGO: gå ut av bilen din når du stopper i kontrollen, lås den, nekt å lås opp Da vil de true med å avskilte bilen, hvorpå du sier "det er greit" du mister skilta, får en mangellapp og må vise bilen på en trafikkstasjon i nermeste fremtid for å få skilter igjen. Rett hjem, bygge til orginalstand, bestille time. NAF/Falck/Viking henting: ca 500 påskiltingsgebyr: ca1300 og kontroll: ca500 En god del billigere enn å stå i rulla å hyse. Vel, du hag glemt av et par ting her. Du kommer også til å bli anmeldt for å ikke etterfølge ordre fra offentlig tjenestemann og får en bot på 6-10000 for dette. I tillegg kan dem beslaglegge bilen din om dem vil og få den fraktet til trafikkstasjonen dersom du motsetter deg å kjøre den dit selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#61 Skrevet Juli 6, 2009 (endret) Vel, du hag glemt av et par ting her. Du kommer også til å bli anmeldt for å ikke etterfølge ordre fra offentlig tjenestemann og får en bot på 6-10000 for dette. I tillegg kan dem beslaglegge bilen din om dem vil og få den fraktet til trafikkstasjonen dersom du motsetter deg å kjøre den dit selv. Biltilsyn og politi er ikke det samme... Og på hvilket grunnlag skal de beslaglegge bilen? De kan ikke bare gå rundt i byen å beslaglegge biler bare fordi de mistenker noen for trimming, må alvorligere saker til enn det... De kan ikke flytte biler som står parkert rundt omkring engang... Står 2stk biler forlatt på Stjørdal, kjente eiere, men bilene står like støtt på månedsvis... Dere må slutte å høre på alt politiet og bt sier, de lyger så det rinner av dem for å få tatt flest mulig. Forskjellige politi har forskjellige tolkninger av loven og de fleste tror de kan den prikkfritt og at de har lov til alt, hvilket de IKKE har. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#62 Skrevet Juli 6, 2009 (endret) Biltilsyn og politi er ikke det samme... Og på hvilket grunnlag skal de beslaglegge bilen? De kan ikke bare gå rundt i byen å beslaglegge biler bare fordi de mistenker noen for trimming, må alvorligere saker til enn det... De kan ikke flytte biler som står parkert rundt omkring engang... Står 2stk biler forlatt på Stjørdal, kjente eiere, men bilene står like støtt på månedsvis... Dere må slutte å høre på alt politiet og bt sier, de lyger så det rinner av dem for å få tatt flest mulig. Forskjellige politi har forskjellige tolkninger av loven og de fleste tror de kan den prikkfritt og at de har lov til alt, hvilket de IKKE har. La meg da referere direkte til kilden slik at det ikke er noen tvil om hva politi/biltilsyn har lov til. FOR 2001-03-19 nr 268: Forskrift om engangsavgift på motorvogner § 8-2. Kontroll: Tollvesenet og Statens vegvesen samt politi og lensmenn kan når som helst uten varsel kontrollere motorvogn (utekontroll) for å påse at avgiftsbestemmelsene blir overholdt. Ved slik kontroll plikter føreren å: 1. stanse straks og ellers forholde seg som det blir anvist ved tegn eller skilt, 2. oppholde seg ved motorvognen til kontrollen er avsluttet eller til det er gitt tillatelse til å forlate stedet, 3. vise fram offentlige dokumenter som det er påbudt å ha med under kjøringen og gi opplysninger som kontrollmyndigheten mener har betydning for avgiftskontrollen, 4. kjøre til anvist veie- eller kontrollplass. Tollvesenet skal i kontrolløyemed når som helst ha adgang til å: 1. foreta kontroll av forretningslokaler, verksted o.l. hos den avgiftspliktige og hos enhver som importerer, forhandler, produserer, oppbygger eller statusendrer motorvogner, 2. kreve seg forelagt eller sendt inn til gjennomsyn regnskaper med bilag, noteringer, kontrakter og korrespondanse, herunder elektronisk lagrede dokumenter. Adgangen i annet ledd gjelder også elektroniske programmer og programsystemer. Ved gjennomsyn av virksomhetens arkiver kan tollvesenet foreta kopiering til hiddenlagringsmedium for senere gjennomgang hos den opplysningspliktige eller hos tollvesenet. Den avgiftspliktige, vedkommende firmas eier eller ansatte plikter å yte de nevnte tjenestemenn den nødvendige hjelp og veiledning. Tollvesenet kan påby motorvogner innkalt til Regionvegkontoret for kontroll av motorvognens registreringsforhold av hensyn til avgiften. 0 Endret ved forskrifter 25 nov 2003 nr. 1392 (i kraft 1 jan 2004), 2 feb 2009 nr. 104. Om du ikke etterkommer ordre fra politi eller biltilsyn går ut på ett fett i denne sammenhengen. Like straffbart er det og straffet det blir du, la det ikke være noen tvil om det. Litt av problemet med å ha en saklig diskusjon om slike tema her på forumet er at litt for mange har hørt på bikkja til naboen og tror dem kan loven mye bedre enn dem som er satt til å håndheve den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#63 Skrevet Juli 6, 2009 morsomt, blir spennende fremover da... Men synes fortsatt det blir litt rart å gi avgift på noe du ikke får ha. Dette skilles det tydeligvis på mot moped feks som har fastsatt bot for trimming på 5400(?) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#64 Skrevet Juli 6, 2009 (endret) Gjesp , her var det mye kjedelig lesning om såkalte regler og plikter. Trim bil og ta det som det kommer.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#65 Skrevet Juli 6, 2009 Gjesp , her var det mye kjedelig lesning om såkalte regler og plikter. Trim bil og ta det som det kommer.... Finnes mye flott i såkalte "map-select-switch" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#66 Skrevet Juli 6, 2009 Tollvesenet skal i kontrolløyemed når som helst ha adgang til å: 1. foreta kontroll av forretningslokaler, verksted o.l. hos den avgiftspliktige og hos enhver som importerer, forhandler, produserer, oppbygger eller statusendrer motorvogner, 2. kreve seg forelagt eller sendt inn til gjennomsyn regnskaper med bilag, noteringer, kontrakter og korrespondanse, herunder elektronisk lagrede dokumenter. Adgangen i annet ledd gjelder også elektroniske programmer og programsystemer. Ved gjennomsyn av virksomhetens arkiver kan tollvesenet foreta kopiering til hiddenlagringsmedium for senere gjennomgang hos den opplysningspliktige eller hos tollvesenet. Den avgiftspliktige, vedkommende firmas eier eller ansatte plikter å yte de nevnte tjenestemenn den nødvendige hjelp og veiledning. Dette er meget betenkelig... Alle tunere er pliktig til å oppgi kunder og modifikasjoner, uten unntak... Trim og vær glad, godt å bo i Nord på en rimelig øde plass... Have fun... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#67 Skrevet August 5, 2009 Det går også rykter, vet ikke om det er sant, har ikke vært på kongsvinger på en stund nå men, at dem har fått rulle dit også. Det sies rundt omkring her at dem til og med tauer inn mopedister for å teste dem på rulla!! Er det virkelig mulig?? Om det er sant da.. Skal til kongsvinger til uka når jeg begyner på jobb igjen, ta å snuse litt rundt der da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#68 Skrevet August 6, 2009 De har no mobil "rulle" til mopeder, den tar de med seg til helt vanlige utekontroller så kan de teste scooterne umiddelbart. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#69 Skrevet August 6, 2009 Moped rulle (hastighet måling) hadde de til og med her for 16 år siden og. Det husker jeg godt Ang avgifter, så sto det jo skrevet no ifra staten på en sak på klikk.no, at de ikke kunne kreve avgifter for effekt som ikke var godkjent i bilen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#70 Skrevet August 6, 2009 Moped rulle (hastighet måling) hadde de til og med her for 16 år siden og. Det husker jeg godt Ang avgifter, så sto det jo skrevet no ifra staten på en sak på klikk.no, at de ikke kunne kreve avgifter for effekt som ikke var godkjent i bilen.. Det samme har jeg sett, og hvis du betaler for noe så skal du også få det. Det vil si at da har du faktisk effekten i vognkortet etterpå... :-)Blir sikkert lovendring der snart 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#71 Skrevet August 6, 2009 Skjønner ikke helt dette med "at de ikke kan kreve avgift for noe som ikke er godkjent". Man blir jo straffa for en ulovlig ting, samme som å kjøre for fort? Har man 400hk, kontra 200hk orginalt har man jo trimma bilen ulovlig hvis det ikke står i vognkortet, ergo får man jo straff for det? Som å kjøre 120km/t i 60 sonen? Rett meg om jeg tar feil..Ikke missforstå, er totalt imot denne benken hos BT!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#72 Skrevet August 6, 2009 Skjønner ikke helt dette med "at de ikke kan kreve avgift for noe som ikke er godkjent". Man blir jo straffa for en ulovlig ting, samme som å kjøre for fort? Har man 400hk, kontra 200hk orginalt har man jo trimma bilen ulovlig hvis det ikke står i vognkortet, ergo får man jo straff for det? Som å kjøre 120km/t i 60 sonen? Rett meg om jeg tar feil..Ikke missforstå, er totalt imot denne benken hos BT!! Det er forskjell på gebyr, bot og avgift. Man kan ilegge bot og straffegebyr, men ikke avgift for effektøkning. Det burde i teorien bety at man ikke akkurat kan bli bøtelagt med sekssifrede beløp , men staten skal nok ha sin andel alikevel.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#73 Skrevet August 6, 2009 blir ikke det samme som varebil-personbil greien?, at dersom bilen er registrert som varebil og man blir tatt med seter på plass og folk baki, så kan man risikere en bot tilsvarende avgiftsøkningen + gebyr. Men man må fortsatt ha bilen registrert som varebil - det er bare straff. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#74 Skrevet August 6, 2009 Må man betale for baksetene, så får du montere de etterpå. Baksiden da, er at en ikke får årsfradraget som straff. I mange tilfeller iallefall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#75 Skrevet August 8, 2009 Var/er stor teknisk-kontroll på steinkjer i kveld Og ble selv stoppa...... i MAZDA`n Kom kjørende med langlysa på og passerte først en sivil UP-bil = laserkontroll. Og litt lenger ned kom rødstaven viftende ut i veibanen Og det første som ble sagt var: "Voldsomme lys du har" Dog , Kontrolløren så litt skuffet ut da han så at xenonlysa var orginale Så han hadde ingenting å ta meg på , selv etter flere runder rundt bilen med sjekk av... tja ALT Jeg satt bare å glisa Ekstralysa er orginale Hella Comet xenon , og så godkjente som de kan bli Ett par av bilene som stod der hadde faktisk panseret åpent , noe som tyder på sjekking av motor osv:o FLAKS!!! at jeg ikke kjørte en av Audiene , som jeg egentlig tenkte A6`n har spacere ( som betyr avskilting?) , og 90 quattro`n er.... tja noe uorginal 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...