Rustgaranti Audi A6 99 mod

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har oppdaget rust på taket i skjøten ved rails. Dette gjelder en Audi A6 99 mod. Har også slipp ved noen av dørene.

 

Det er vel garanti på dette er det ikke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er det nok dessverre ikke, det er 6 år på sinkslipp som dette antagligvis er, og 12 år på gjennomrusting. Så du er nok litt seint ute.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er det nok dessverre ikke, det er 6 år på sinkslipp som dette antagligvis er, og 12 år på gjennomrusting. Så du er nok litt seint ute.

 

På dørene er greit nok, men taket kan jo ikke være slipp?? Er bobler i lakken jo. Pirker jeg der kan jeg garantere jeg finner svenskekrom :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sinkslipp ser ut som bobler også, jeg hadde sinkslipp på den lille kanten over frontruta, der var det masse bobler fra høyre til venstre. Fikk tatt dette på 6år sinkslipp garantien fra tyskland.

Sinkslipp kommer i flere former etter hva jeg har blitt fortalt av de som styrer med garanti på vw/audi.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk dekket sinkslipp på dørene på min 99 mod a6 i sommer. Fikk også nye lister som står nederst på døra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke skade å ta turen til nærmeste Møller Bilskadesenter og få et sikkert svar og en evt. vurdering?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært inne med en 00 modell A6 i sommer for sinkslipp så bare hør med møller om det ikke er en garanti sak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

 

Har oppdaget rust på taket i skjøten ved rails. Dette gjelder en Audi A6 99 mod. Har også slipp ved noen av dørene.

 

Det er vel garanti på dette er det ikke?

 

Jeg oppdaget akkurat samme problemet, med rustbobler i skjøten på taket ved railsene, på min -99 A6 i fjor. Dette var overhodet ikke noe problem å få tatt på garantien da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg oppdaget akkurat samme problemet, med rustbobler i skjøten på taket ved railsene, på min -99 A6 i fjor. Dette var overhodet ikke noe problem å få tatt på garantien da :)

 

Suverent :D

 

Skal ned i morgen med nyvasket bil og snakke pent med de :)

 

Gir satus her om hvordan det går.

 

Takker for svar til alle som har bidratt med erfaringer :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått vært nedom med bilen.

 

Han tok noen bilder og så på det, og sa ; vi tar det vi ser.

 

Han hadde veldig mange rapporter å skrive akkurat nå, så jeg skulle ringe tilbake om 1 mnd, så skulle vi bestille time da.

 

Tok bilde av taket, de dørene det var noe på, skiltet, km stand og chasssiplata på fjørtårnet.

 

Skjønte liksom ikke så mye mer jeg da.

 

Vil det si at de dekker det han har sett? Noen som vet hva som skjer videre her?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er veldig stor forskjell fra verksted til verksted.

Noen tar det mer eller mindre uten diskusjon, mens andre drar veldig på det. Det sies også at Møller har blitt veldig strenge på sinkslipp delen...

 

For at det skal blir tatt som sinkslipp må det IKKE være hull i lakken!

 

Fikk akkurat tatt opp ene bakskjermen ( og bakluka) på bilen til kona, men var ikke sikkert de ville dekke det med en gang.

 

Dette er en 2005 modell!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått vært nedom med bilen.

 

Han tok noen bilder og så på det, og sa ; vi tar det vi ser.

 

Han hadde veldig mange rapporter å skrive akkurat nå, så jeg skulle ringe tilbake om 1 mnd, så skulle vi bestille time da.

 

Tok bilde av taket, de dørene det var noe på, skiltet, km stand og chasssiplata på fjørtårnet.

 

Skjønte liksom ikke så mye mer jeg da.

 

 

Vil det si at de dekker det han har sett? Noen som vet hva som skjer videre her?

Jeg vil gjerne vite om du får godkjent dette under sinkslippgarantien. :)

Etter å ha snakket med 4 ulike forhandlere om dette, så opererer de fleste med sin egen tolkning av hvor lang garantitid (majoriteten mellom 3 - 6 år). Møllers egen garantiavdeling (sentralt) garanterer for at denne nå er 5 år.

 

Så hvorfor enkelte verksteder godkjenner 00-modeller irriterer meg grenseløst når min 03 ikke godkjennes.

 

12års rust-garanti er mot gjennomrusting, og er ikke det samme som sinkslippgaranti.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått vært nedom med bilen.

 

Han tok noen bilder og så på det, og sa ; vi tar det vi ser.

 

Han hadde veldig mange rapporter å skrive akkurat nå, så jeg skulle ringe tilbake om 1 mnd, så skulle vi bestille time da.

 

Tok bilde av taket, de dørene det var noe på, skiltet, km stand og chasssiplata på fjørtårnet.

 

Skjønte liksom ikke så mye mer jeg da.

 

Vil det si at de dekker det han har sett? Noen som vet hva som skjer videre her?

 

Det som skjer nå, er vel at han skriver en rapport, og legger ved de bildene han tok, som blir sendt inn til Møller "sentralt" eller noe slikt. Blir mer som en "søknad" om å få dekket dette på garantien. Dette er det noe behandlingstid på, så kan sikkert stemme med rundt 1 mnd.

Ettersom jeg har forstått det, så er ikke dette noe som hver enkelt VW/Audi-forhandler selv avgjør hvorvidt det er en garantisak eller ikke. Derfor sendes det inn en "søknad/rapport". Men dette kan sikkert noen andre mye mer enn meg om...

Det var akkurat samme prosessen hos meg, inn på det lokale karosseriverkstedet. Bilen ble gjennomgått, bilder ble tatt etc, og en rapport skrevet og sendt inn. Det hadde vel gått bortimot en 3 ukers tid, da det kom et brev i posten om at "skaden" var godkjent som garantisak, og jeg ble bedt om å ta kontakt med karosseriverkstedet igjen for bestilling av time og utbedring av "skaden".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som skjer nå, er vel at han skriver en rapport, og legger ved de bildene han tok, som blir sendt inn til Møller "sentralt" eller noe slikt. Blir mer som en "søknad" om å få dekket dette på garantien. Dette er det noe behandlingstid på, så kan sikkert stemme med rundt 1 mnd.

Ettersom jeg har forstått det, så er ikke dette noe som hver enkelt VW/Audi-forhandler selv avgjør hvorvidt det er en garantisak eller ikke. Derfor sendes det inn en "søknad/rapport". Men dette kan sikkert noen andre mye mer enn meg om...

Det var akkurat samme prosessen hos meg, inn på det lokale karosseriverkstedet. Bilen ble gjennomgått, bilder ble tatt etc, og en rapport skrevet og sendt inn. Det hadde vel gått bortimot en 3 ukers tid, da det kom et brev i posten om at "skaden" var godkjent som garantisak, og jeg ble bedt om å ta kontakt med karosseriverkstedet igjen for bestilling av time og utbedring av "skaden".

 

Stemmer dette. Er opp til Møller sentralt å avgjøre hva som blir godkjent dekket av garanti, iallefall hvis det er snakk om større skader. F.eks. rust på tak, som er en ganske omfattende jobb. Dette er forsåvidt en veldig vanlig feil på A6, så hvis du er innenfor garantitiden (eller hva de nå ser ut til å vurdere det etter om dagen), så får du det sikkert dekket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk også inni hjulbuene for sikkerhets skyld. vet ikke om dette dekkes av garanti, men fant ihvertfall mye rust i de bakre hjulbuene mine.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

..ta en titt under dørene og i underkant av bakluka.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og rundt dekorplata på bakluka.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal gjøres boys :D

 

Oppdaterer etterhvert som det skjer noe her jeg. Skal få tatt noen bilder og legger ut her, så folk kan se hva jeg har for noen feil, og om jeg får noe dekket :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal gjøres boys :D

 

Oppdaterer etterhvert som det skjer noe her jeg. Skal få tatt noen bilder og legger ut her, så folk kan se hva jeg har for noen feil, og om jeg får noe dekket :)

 

 

He! Hvorden går det med din garantisak,fikk du noen svar fra forhandlern?

Fikk det samme opplevelse på min A6 2,4Q 1999 år hvor begge forskjermer har store områder med sonne bobler eller blemmer.Besøkte Møller Bil Tromsø for 3 uker siden og fikk høre at det er 5 år på sinkslip,men kan gå på nokka som han kalte kantgaranti.Så tok han noen bilder og fylt ut skjemaer.

Tenkte å ringe ham om en uke for å få svar.Jeg håper at det blir dekt av garanti! :tilber::tilber::tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk greie på at A6 har utvidet garanti på sink og rust. Snakket med Møller her, og fikk det til svar da jeg var innom og IKKE fikk dekt sinkslipp på min A4.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk fikset rusta på taket på min a6 nå i høst gjennom garanti. Min er registrert seint i 1998.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min er også sen 98, skal inn til vurdering nå på tirsdag. Aner litt rust mot listene nederst på fremdørene.

Ble forresten veldig positivt overrasket da jeg fikk beskjed om at det var helt opp til meg når jeg ville komme med den, de kunne tatt det i dag hvis jeg hadde hatt tid :) Så for dere som venter månedsvis i Oslo - det er verdt 1 times kjøring til Sem ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en 99 a6 som har rust i nedkant mon nedre list på alle døerene og i hjulbuen framme (kanten mot hjulet...)

 

Jeg hellakerte bilen for ca 1 år siden de prøvde og fikse det på dørene, men den grå lakken ble svart aktig på de aktuelle områdene og ruster igjenn...

 

Er det noen sjangs for at de kan gå på garanti?

Eller vil de bare si at det ikke er deres problem siden bilen er hellakert?

 

Bilen er importert fra sverige i 01 om det har noe og si...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Import har ingen ting å si siden garantien gies av Audi sentralt. Derimot så kreves det at eventuelle lakk/karosseriarbeider er gjort etter Audi's spesifikasjoner. Regner med at det betyr at alle reparasjoner må være gjort hos Møller eller eventuelt annet godkjent verksted hvis det finnes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.