Rustgaranti Audi A6 99 mod

Anbefalte innlegg

Skal jaggu ta turen jeg og før det er for sent, Hvem er det best å oppsøke i nord trøndelag mon tro?

 

Har rust på begge hjulbyer bak og sinkslipp på tak,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal jaggu ta turen jeg og før det er for sent, Hvem er det best å oppsøke i nord trøndelag mon tro?

 

Har rust på begge hjulbyer bak og sinkslipp på tak,

 

 

Var innom i dag, og de målte lakktykkelsen på bakskjermene og fant at de var opplakkert, så da dekkes det ikke.

 

Det boblene jeg har på taket er like ved listen så der trodde de det var ytre påvirking som gjorde det, og da dekkes det ikke. : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var hos Gumpen idag, og fikk ikke dekket min heller:( han mente det var skiltet som hadde ligget og gnisset..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ei rustboble på bakluka, i nedre kant av bakruta, på Audi Allroad'en min (2001-modell). Pappa eide denne bilen før, og har bedt Møller Trondheim se på det. De har så sendt saken videre til Møller sentralt men han har ikke hørt noe fra de. Dette er sikkert snart et år siden. Hvor lang svartid har de egentlig på denne saken? Kan jeg dra til Møller Forus, i Stavanger, og få de til å se på dette også, eller vil de da henvise til at skaderep. allerede er forspurt en annen plass i Møller-systemet?

 

Mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har oppdaget bobler i lakken på både høyre og venstre hjulbue bak. Var innom Svebjørn Auto i Narvik tidligere i høst, men de nektet å se på det da de hadde mistet rettigheten for garantijobb på Audi. Var i Alta forrige uke, så jeg dro innom Alta Motor, men de nektet også å se på skaden. Grunnen deres var at de ikke hadde lakkverksted og kunne der for ikke ta bilder av skaden en gang. De ba me ta kontakt med Møller Bil Tromsø.

Jeg ringte så Møller Bil Tromsø og traff på en hyggelig person på karroseriverkstedet som sa at det var bare tull at Alta Motor trengte lakkverksted for å ta noen bilder, og hvis jeg tok noen gode bilder selv og sendte på e-post kunne han skrive rapport. Bildene ble sendt på Mandag. I dag ble jeg oppringt av Møller Bil Tromsø med dårlig nytt : mad : Han lirte av seg det ene etter det andre, kun 3 års garanti på lakk, 12 års garanti på gjennomrusting, i følge bildene var hjulbuen bak opplakkert og boblene var oppstått pga dårlig arbeid.

 

Her er svaret på e-posten som kom fra Garantiavdelingen Møller

Fra: xxx

Sendt: 27. oktober 2010 08:11

Til: yyy

Emne: VS: Rustbobler hjulbuer bak, Audi A6

 

 

Hei yyy,

 

Ikke noen kjent sak at 4B ruster i hjulbuer bak. Mest sannynlig har dette oppstått pga sår/kutt eller tidligere reperasjon. Ikke berettiget garantisak.

 

 

Med vennlig hilsen-

xxx

Garanti avdelingen

Serviceingeniør Karosseri og Lakk

Harald A Møller AS

Tlf: (+47) -

Dir: (+47) -

Fax (+47) -

* xxx@moller.no

 

Ikke kjent sak at 4B ruster i hjulbuer bak? Rekk opp hånda alle de som har rust/sinkslipp i hjulbuer bak : vinke :

 

Møller Bil Tromsø sa riktig nok at jeg kunne komme innom slik at de kunne ta en nærmere titt på bilen og måle lakk dybde, så alt håp er ikke ute. Hva bør ca lakkdybde på hjulbuer være på hvis de er orginal?

hjulbue-vs2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lakkdybden på 2 sjiktslakk skal vere mellom 90 og 125my

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har et problem med et "hull" i døra og synlig rust som er 2x2cm stort, og foreløpig har Møller sentralt nektet å godkjenne dette. Bilen er en 07 Allroad 3.0TDI. Grunnen til avslaget var visst at den var utenfor normal garanti på 3 år. Dette kan umulig være riktig?!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så denne tråden da jeg kjøpte bilen min, 1999 avant reg. 31.12.98, og reagerte kjapt: Ringte Møller Bil Skadesenter på Kaldbakken i august, fikk meg time i november. På det tidspunktet hadde jeg allerede snakket med en lakkerer som selv eid en 4B, og derfor var kjent med problemet med takrailsene, samt nedsidene av dørene. I tillegg hadde jeg skader øverst i hjulbuene begge sider foran, samt noe helt nederst på hjulbuene bak begge sider. Fikk et par hint om at bilen var gammel - men jeg gjorde de oppmerksom på at garantitiden er 12 år, og at den ikke gikk ut før 31.12.10.

På besiktigelsen ble jeg forklart at fra fabrikkens side ble rust i hjulbuene sjelden vurdert som gjennomrust, her måtte man regne med slitasje. Taket var uproblematisk, det tok de. Dørene var mer tricky, ettersom jeg også hadde en stor avskalling av lakk midt på det nedre panelet (under lista) på passasjerdøra. Det var likevel mye som tydet på at skadene ellers på dørene var gjennomrust, slik at det i hvert fall var grunnlag for å sende inn til vurdering hos fabrikken. Igjen ble det nevnt at bilen var gammel, og igjen minnet jeg om at garantitiden var 12 år...

 

Fikk så beskjed om at time ble booket til januar - og dersom jeg ikke hørte noe, var alt ok. Og jeg hørte ingenting, og alt var ok. Fikk lakkert fra lista og ned på begge fordørene, samt høyre bakdør - venstre bakdør var lakkert opp, og falt da utenfor garantien. Taket ble lakkert i sin helhet, inkl. listene langs railsen. Etter hva jeg forstår er det her problemet sitter, de ligger bare i et spor og dekker over noe som Audi nå innrømmer er en dårlig sveiseskjøt.

For egen regning skiftet jeg forskjermer og fikk disse lakkert opp - dyrt, men jeg angrer ikke nå.

 

Angrer derimot på at jeg ikke var oppmerksom på bakluka, som nå har fått nyte salt og minimalt med vask. Klassisk rose på gang der, samt enkelte småpunkter rundt om. Hvorvidt disse egentlig er gjennomrust eller sinkslipp er jeg derimot ikke sikker på, men jeg får heller bare akseptere at jeg eier en gammel bil...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har et problem med et "hull" i døra og synlig rust som er 2x2cm stort, og foreløpig har Møller sentralt nektet å godkjenne dette. Bilen er en 07 Allroad 3.0TDI. Grunnen til avslaget var visst at den var utenfor normal garanti på 3 år. Dette kan umulig være riktig?!

 

Da får du stikke innom dem en tur og opplyse dem om noe som heter 5års reklamasjonsrett, og den overstyrer alt av garantier og klausuler fra Møller.

Dette forutsetter at bilen er solgt ny i Norge.

Det medfører riktighet at det er 3 års garanti på feil eller mangler i lakk, men det hjelper lite når Norsk lov sier at du har 5 års reklamasjonsrett på bla. lakk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk lakkert fra lista og ned på begge fordørene, samt høyre bakdør

 

Har booket besiktigelse av bobler under de nylakkerte flatene, typisk at jeg finner det rett etter å ha lagt et innlegg her... to be continued...: oppgitt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hentet bilen i dag, nylakkert høyre dør foran. På taket har jeg spottet to støvkorn i lakken. De ville Møller helst ikke røre, altså må kunden selv polere ned og håpe at støvkornene ikke sitter for godt fast i fargen...

Spurte også om bakluka. Der kunne han fortelle (og jeg legger ikke skylden på Møller for dette) at Audi ikke gir garanti ut over 6 år på en skade som har oppstått som følge av at plata rundt skiltet gnisser mot lakken... Da lurer jeg på hvordan en som eier skal være ansvarlig for denne geniale løsningen... ikke helt opplagt at jeg, eller Tidligere Eier, burde skjønt at den nye bilen har en feil som dette bygget inn i designen...

 

Man burde kanskje bare ikke brydd seg om å holde bilen fin... ser ut til at mange klarer seg fint på den måten også...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har peiling på hvordan det ser ut for min del?

Har oppdaget dette på bilen min.

 

img2917g.jpg

 

img2913w.jpg

 

img2912xf.jpg

 

Ser man inn i "sprekken" mellom lakken og ruta har det kommet en del rust, og bobler godt ovenfor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var inne med min bil idag, de hadde ikke hørt om denne 12 års garrantien på 4B audier.. kun på 4F!!!!!????? Fan heller det kan ikke stemme??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Les i serviceheftet ditt.

Der står det hvilke garantier som gjelder for din bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Les i serviceheftet ditt.

Der står det hvilke garantier som gjelder for din bil.

 

?? ok..

 

De ringte tilbake i dag å sa at de dekte 70% av lakkomkostningene..

 

Såååå det florer som sagt en god del egen tolkninger av denne garantien.... :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

?? ok..

 

De ringte tilbake i dag å sa at de dekte 70% av lakkomkostningene..

 

Såååå det florer som sagt en god del egen tolkninger av denne garantien.... :confused:

 

fikk samme beskjed igår...de har visst fått noe skriv fra audi i tyskland som ga de nye retningslinjene.

 

men når jeg nevnte at jeg visste om flere i som hadde fått dekket alt nylig og ikke bare 70% så ønsket han skilt nr på minst to biler så han kunne sjekke om det var tilfelle..

 

så hvis noen kunne vært så snille og sende meg skiltnr på pm så jeg har noe å slå i bordet med så er jeg evig taknemlig...please:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er jeg også interessert i å vite...

 

Har fått dekket 70% og jeg mener at garanti er garanti (altså 0kr for meg).

 

Har hatt denne gjennom folk jeg stoler på i møller systemet og det er visst fabrikken som gir dette 70% greiene da definisjonen på gjennomrustning er vanskelig selv om de innrømmer et visst ansvar...

 

Gi meg beskjed dersom noen nylig har fått dekket 100%..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, kan vel legge til at jeg hadde bilen min inn til besiktigelse i Mai. Har nå fått svar tilbake at de vil bytte begge dørene foran mot at jeg betaler 30%. Det vil da koste meg 5500,-. Dette gjelder en 2001 allroad. Var faktisk i tvil om jeg ville få det dekket da den ene døra var opplakkert fra før, men det har tydeligvis vært en tidligere garantisak med forrige eier.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var inne med min bil nylig, å fekk idag følgende avslag:

 

Hei.

 

Da har jeg hatt en dialog med garanti avdeling hos importør for Audi Harald A.Møller ang.rustskadene på bilen din.

Garanti behandler der har også sett på og vurdert bilder som jeg har sendt.

 

Legger ved svar fra Arild Rognerud serviceingeniør karosseri og lakk hos importør Harald A.Møller under.

 

 

Det skal reklameres innen rimelig etter at skaden har oppstått. Dette for å begrense skadeomfanget og reparere skaden på et tidlig stadium. Det kan kan vi ikke se har blitt gjort i dette tilfellet. Det er et krav at lakken skal pleies og vedlikeholdes for og opprette holde garantien. Da oppdager man også lakk/rust skader tidlig i prosessen.

 

Bilen min er ikkje den som har vært vaska å polert mest, men dårlig vedlikeholdt er den ikkje.

Noko av rusten er heilt forferdeleg, å burde vært klaga på for lenge sida... Skal innrømme at dette ikkje er innanfor rimelighetens tid, MEN noko av rusten, heilt nederst på dørene, på taket osv, DET er innanfor rimelighetens tid, da eg nettopp har oppdaga det.

Vedkommende som kontrollerte bilen meinte at dersom eg hadde vaska å polert bilen ville eg sett dette på eit mykje tidligere tidspunkt. Eg meiner det ikkje er riktig. Kva med pensjonister som kun vasker i maskin - dei oppdager da ikkje dette?

 

Han meinte også at skvettlappene ikkje var orginalt, å i og med at dette var ettermontert, så dekka dei ikkje rusten som hadde komt bakom - eg sa bilen var solgt ny i Norge, men det hadde ingenting å sei, for Møller leverte ikkje dette orginalt.

 

Trenger litt hjelp her... Sjølv om rusten i enkelte skjøter har gått så langt at det er utafor rimelighetens tid å klage på det, så bør eg vel få dekke dørene og taket? Den har komplett servicehefte, men usikker på om alle er tatt av Møller. Anyway; er ikkje dette noko som burde vært oppdaga?

Dårlig vedlikeholdt? Eg burde ha vaska den før eg tok den til rustkontroll.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir litt vanskelig å gi noe hjelp uten å se bilder av skadene, slik Møller har fått.

 

Men dersom de begrunner avslaget med dårlig vedlikehold og du selv innrømmer at lakken har hatt det tøft, så skulle vel dette også gjelde tak og dører? Slik at selv om det tok lengre tid å "ødelegge" lakken her så skal det ikke gis mer garanti på dette enn det andre som har blitt avslått?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet noe om dette med 70% garanti?

Har holdt på å ringt Møller Trondheim i over 3 uker for å få svar på undersøkelsen av bilen som var i MARS i år. Bilen er en 2001 Audi A6 Avant med 4 stk dører som har rustet fra innsiden. Snakket om kostnader opp mot 40-50 000 altså egenandel på 12 000 kr.

Syns personlig dette blir for drøyt når det er "garanti" på 12 år.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.