Lokallagstreff Mjøsa 2010

Anbefalte innlegg

Lurer igrunn bare på hvorfor det ikke arrangeres noe som helst treff i lokallaget her?

 

Hadde vært greit å møttes - hvertfall en gang iblandt :)

 

Vet ikke åssen det her var i 2009, men 1gang pr måned må da være overkommelig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, vi hadde en del treff i 2008 sesongen men med heller dårlig oppmøte ble det hele lagt på is i 2009 sesongen.

Når vi arrangere Tour De Mjøsa 3 mnd på rad altså 3 treff på 3 mnd så dekker jo det rimelig mye. At vi såklart kan ta et par treff til er noe vi må vurdere. Men det har vært veldig liten interesse for slike treff i lokallaget.

 

Nå skal det sies at Mjøsa lokallag er et av de største i forhold til dekningen på område. Vi har tross alt alle mjøsbyene. Kongsvinger, Elverum ++++++++++ Det er da vanskelig å finne et felles sted å samles for at det skal være noe av interesse for folk å delta på. Når folk gjerne må kjøre opp i mot en time for å komme seg dit det er treff så forstår jeg veldig godt at det blir vanskelig. Da må det være litt mere å friste med en litt dekkspark og skravling en times tid ;)

 

Men, hvis man har forslag til en god løsning på treff delen utenom Tour De Mjøsa så er det bare å komme med de så skal vi lufte det i styret også. Jeg vet at det ofte er "treff" på Hamar og Statoil om sommern men det er som regel mere impulsivt at man møtes der.

 

Det kommer snart skikkelig info om årets Tour De Mjøsa og vi håper at det frister for de fleste. Ellers i året har vi faktisk en del treff i nærområdet som dekker de fleste månedene.

 

For å nevne så har man

Vårmønstringen til Hadeland Lokallag hvor vi arrangerer kolonne kjøring over.

Hovedtreffet på Vålerbanen.

Oslo lokallag arrangere ofte treff.

Hovedtreff på Rudskogen

Osv.

 

Vi pleier også å kjøre samlet tropp til BugRun for de som ønsker å slenge seg på der. (se egen tråd)

 

Mvh Rolf (kasserer mjøsa lokallag)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde jo gått ann hvertfall for oss fra mjøsbyene ( Nå også brumunddal og moelv! ) hadde møttes en gang i blant for litt snikksnakk på fredagskveldene. Jeg ser hvertfall ingen bedre måte å tilbringe fredagskveldene på enn å kikke på biler samt sparke litt dekk med likesinnede! :) været har jo også en del å si på dette, så med fint vær ser jeg ingen grunn til at det skal være så dårlig oppmøte på ett slikt treff.. regnvær var hvertfall grunnen til at jeg sto over noen av treffene i 2008 mener jeg å huske.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

henger meg på joakim ;) morro å samles ofte :) som feks peppes, bowling osv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan slenge meg på her og sittere litt.

Det er sant at det har vært litt "skralt" med treff og det er mye pga det Rolf sier.

Jeg husker jeg nevnte på et av styremøtene vi har hatt om å evt få til en cruising tur, og da med avreise fra Hamar, innom Elverum og videre til Kongsvinger for så å videre over svenskegrensa. Og kanskje vise oss litt mer frem borti det området også. Så om vi hadde fått til en liten "Harry" cruise tur så tror jeg det kunne blitt morro, men da bør vi få til at de i elverum og kongsvinger faktisk vet om at vi kommer. Har intrykk av at det er en klubb biler i de områdene men som kanskje ikke er så ivrige i klubben.

 

En annen ting også som hadde vært litt moro hadde vært å fått til en samling en lørdag på Østre torg med noen av de grommeste bilene med klubb teltet og banneren vår osv.. bare for å "vise oss frem" og kanskje lokke nye medlemmer ..

 

Men ja som Rolf sier, er det noe dere medlemmer savner eller ønsker så kom med innspill, vi er som regel åpen for det meste :)

 

mvh Raymond (lokallagskontakt Hamar)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan slenge meg på her og sittere litt.

Det er sant at det har vært litt "skralt" med treff og det er mye pga det Rolf sier.

Jeg husker jeg nevnte på et av styremøtene vi har hatt om å evt få til en cruising tur, og da med avreise fra Hamar, innom Elverum og videre til Kongsvinger for så å videre over svenskegrensa. Og kanskje vise oss litt mer frem borti det området også. Så om vi hadde fått til en liten "Harry" cruise tur så tror jeg det kunne blitt morro, men da bør vi få til at de i elverum og kongsvinger faktisk vet om at vi kommer. Har intrykk av at det er en klubb biler i de områdene men som kanskje ikke er så ivrige i klubben.

 

En annen ting også som hadde vært litt moro hadde vært å fått til en samling en lørdag på Østre torg med noen av de grommeste bilene med utstiller teltet og slikt.. bare for å "vise oss frem" og kanskje lokke nye medlemmer ..

 

Men ja som Rolf sier, er det noe dere medlemmer savner eller ønsker så kom med innspill, vi er som regel åpen for det meste :)

 

mvh Raymond (lokallagskontakt Hamar)

 

 

"harrycruisetur" osv høres veldig bra ut :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan slenge meg på her og sittere litt.

Det er sant at det har vært litt "skralt" med treff og det er mye pga det Rolf sier.

Jeg husker jeg nevnte på et av styremøtene vi har hatt om å evt få til en cruising tur, og da med avreise fra Hamar, innom Elverum og videre til Kongsvinger for så å videre over svenskegrensa. Og kanskje vise oss litt mer frem borti det området også. Så om vi hadde fått til en liten "Harry" cruise tur så tror jeg det kunne blitt morro, men da bør vi få til at de i elverum og kongsvinger faktisk vet om at vi kommer. Har intrykk av at det er en klubb biler i de områdene men som kanskje ikke er så ivrige i klubben.

 

En annen ting også som hadde vært litt moro hadde vært å fått til en samling en lørdag på Østre torg med noen av de grommeste bilene med klubb teltet og banneren vår osv.. bare for å "vise oss frem" og kanskje lokke nye medlemmer ..

 

Men ja som Rolf sier, er det noe dere medlemmer savner eller ønsker så kom med innspill, vi er som regel åpen for det meste :)

 

mvh Raymond (lokallagskontakt Hamar)

 

Utrolig gode forslag begge to her Raymond!

 

Men jeg ser ett par hinder. Odalsveien er ikke akkurat vennlig mot lav bil, så det vil ta TIIIIID :P

 

Samme hinder på østre torg, siden kantsteinen der har blitt hevet betraktelig. Men det går jo selvfølgelig ann å kjøre opp på noe planker etc da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå ble det ikke nevnt at vi kjøre Odalen, men om Elverum og Kongsvinger, og den veien skal være ganske grei. Dessuten er ikke Odalen så ille lenger da mye av den veien er ny asfaltert i fjor sommer.

 

Østre torg er ikke noe stor hindring, bare kjør opp der som gangfeltet går over veien (de er jo tross alt beregnet på barnevogner, el-biler til pensjonister etc) bare passe på felg kantene.. :P

 

Og uansett cruising tur er ikke ment for å kjøre fort, men for å ha ei laaang kollone med VAG produkter og bare gli på veien og kose seg : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uansett om man kjører Odalen eller kongsvinger så har begge veiene sine humper og problemer. Jeg ligger greit i 100-120 gjennom hele odalen med passaten og 1-2 cm bakkeklaring under så det lar seg fint gjøre. Hvis dere har senka bilene deres såpass at dere ikke tør å bruke de burde dere heve de litt igjen ;)

 

Samme ang innkjøringa til Østre torg som Raymond skriver her. Det er ikke noe problem å kjøre inn der gangfeltet er. Jeg bor et kvartal unna og har titt og stadig kjørt inn og ut der uten problemer.

 

Begge deler har jeg også støtta under styremøtene og syns er gode tiltak. Det gjenstår bare å rett og slett sette en dato / avtale begge deler med medlemmer og Hamar kommune / Hamar sentrumsforening. :)

 

Bowling og en pizza kveld på peppes burde fint la seg gjøre også. Her igjen må vi bare sette en dato så vi får samlet folk og avtalt med respektive lokaler så vi får langbord / baner nok. Det er også bakrom som vi sikkert kan få ordnet til vårt bruk på bowlinga hvis vi blir nok folk.

 

Jeg legger også fram forslag om en kveld med litt Go-Cart racing med en rangering av noe slag. Jo flere jo bedre og vi ser hvem i lokallaget som er best :)

 

Jeg ser uansett fram til en fin sommer med mange hyggelige sammenkomster. (og vi trosser vel litt regn for interessen vår? gjør vi ikke)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp, stemmer som Rolf sier, bakrommet på bowlinga kan funke fint for sammenkomst, pizza og litt godt å drikke for så å kaste noen kuler på bane.

 

Alt må seff planlegges og i det hele tatt godkjennes av "komunen" osv.. Skal ikke se bort i fra at vi kan samles en lørdag eller noe på Møller også : rolleyes

 

Som sagt det er mye som kan gjøres, kun fantasien setter grenser, (stort sett) :o hehe

 

og forresten så er også go cart meget interresant, (nye cart'er er bestilt til ottestad forresten, skal være med på bedrift go cart der om litt)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

veldig gode forslag :), go cart er veldig interresant samma med bowling :D

 

ang lave biler, alt går om man kjører pent :D hehehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må få til noen bra treff i år : D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

veldig gode forslag :), go cart er veldig interresant samma med bowling :D

 

ang lave biler, alt går om man kjører pent :D hehehe

 

Slenger meg på go cart og bowling jeg også, det hadde vært knall! Og en cruisetur til sverige i vårsolen hadde vært supert! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hadde jo vært kult å fått til ett utstillingstreff i forbindelse med hamar-mart'n også.. som vi hadde reklamert litt for i lokale aviser osv.. så andre skuelystne får vite om det og ikke bare vi i vacn :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt innspill der Joakim!

Kunne vært kult det, for å skape litt interesse og blest rundt klubben..

 

Men er vel muligens slik at "stands" koster penger inne på marten området?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

inne på martn området koster dette ganske mye ja. Ikke midler klubben har å tilby oss. nå kan dere lese om Tour De Mjøsa HER

 

Der ser dere at vi har tenkt å slå litt på stortromma i år med tanke på treff. Vi skal forhøre oss med Hamar kommune ang utstilling og interesse rundt å få bruke Østre torg en dag hvor vi kan ha en del biler der til skue for folk i sentrum og få litt blest deretter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt innspill der Joakim!

Kunne vært kult det, for å skape litt interesse og blest rundt klubben..

 

Men er vel muligens slik at "stands" koster penger inne på marten området?

 

Trenger jo ikke være inne på området? f.eks på parkeringa ved siden av statoil eller østre torg, slik at de som vil kan stikke innom å glo.. :) men er vel vanskelig å få tillatelse til no slikt vil jeg tro.. alt av ledige plasser skal vel brukes til parkering.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Harry-tur er midt i blinken, det er jo en av grunnene til at man har bil.....:P

Kan da turen legges til et sted som f.eks. Torsby eller Arvika hvor det finnes VW forhandlere og andre delesjapper, så man kan benytte anledningen til andre ting enn flesk, røyk og sprit?

 

De andre forslag til stands, treff mm. bifalles herved på det sterkeste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger jo ikke være inne på området? f.eks på parkeringa ved siden av statoil eller østre torg, slik at de som vil kan stikke innom å glo.. :) men er vel vanskelig å få tillatelse til no slikt vil jeg tro.. alt av ledige plasser skal vel brukes til parkering.

 

Hehe, du har vel sett hvordan det ser ut på parkeringsplassene i området når martn er?? Tror ikke vi skal satse stort på det gitt. Men det skader ikke å høre med martn og om de har noen tanker rundt det. De vil jo sikkert ha litt ting som trekkplaster på dagene de og ;)

 

 

Harry-tur er midt i blinken, det er jo en av grunnene til at man har bil.....:P

Kan da turen legges til et sted som f.eks. Torsby eller Arvika hvor det finnes VW forhandlere og andre delesjapper, så man kan benytte anledningen til andre ting enn flesk, røyk og sprit?

 

De andre forslag til stands, treff mm. bifalles herved på det sterkeste.

 

Her må vi nesten se på flertallet. Men Torsby og Arvika blir fort ganske langt unna for mange av de som bor litt lenger unna. Absolutt noe å vurdere men flertallet får regjere her.

 

Tenker det blir startet respektiv egne tråder om evt cruising, bowling, pizza og utstilling / showoff.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig gøy og høre at såpass mange (så langt) har meldt sin interresse og ser postivt på de forslagene som nå er kommet. Gleder meg allerede til å begynne å planlegge "Harry" tur og en eller flere samlinger blandt vanlige folk (som bla Østre torg i Hamar osv)

 

Bra folkens, det kribler litt i magen nå :P

Og det at sola steker litt om dagen og viser oss den svarte asfalten igjen gjør at det kribler ikke noe mindre for å si det slik. hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og om det er noen som har forslag til noe på Gjøviksida så kom med det : vinke :

 

Fint om vi blir litt mer synlige på denni sida ta Mjøsa og :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet det er mange medlemmer her etter RV20 som henger seg med på en

"harrytur". Er ikke så langt til Arvika over grensa da. Er ikke mer enn ca 2mil ifra Charlottenberg

til Arvika. Mange vil vel innom "bolaget" hehehehe ! : smil :

 

Går an å legge opp turen slik at man veksler mellom Rv20 og Fv210 da. disse følger Glomma nedover

på henholdsvis øst og vestsiden av elva. Kan nevne at på Flisa har dem nordeuropas lengste trebru !

 

Syns skjenerelt at folk er veldig flinke til å lage istand treff og lign. her i klubben.

 

 

Mvh. Inge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet det er mange medlemmer her etter RV20 som henger seg med på en

"harrytur". Er ikke så langt til Arvika over grensa da. Er ikke mer enn ca 2mil ifra Charlottenberg

til Arvika. Mange vil vel innom "bolaget" hehehehe ! : smil :

 

Går an å legge opp turen slik at man veksler mellom Rv20 og Fv210 da. disse følger Glomma nedover

på henholdsvis øst og vestsiden av elva. Kan nevne at på Flisa har dem nordeuropas lengste trebru !

 

Syns skjenerelt at folk er veldig flinke til å lage istand treff og lign. her i klubben.

 

 

Mvh. Inge.

 

hyggelig komentar Inge, artig å høre at det faktisk er en del langs RV20 som vil henge seg på på en slik tur.

Så det er bare å spre ryktene om en slik tur vil det nok garantert bli :)

 

"Stay Tuned" ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Reiser vi snart på "Harry-tur"?

Jeg begynner å gå tom for tobakk.....

Dårlig med Whisky og....: eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi venter vel på sommerføre vil jeg tro? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.