Hvilken Carnauba-voks? Legg ut bilder av ferdig resultat. Spm. #2: Hvilken bakplate?

Anbefalte innlegg

Hvilken anbefaler folket? Er hovedsaklig til mine biler, så noe særlig over 5-600,- gidder jeg ikke å betale ettersom jeg ikke får igjen noe for det som jeg hadde gjort om jeg hadde polert noen andre sine biler.

 

Gjerne også den beste måten å påføre den voksen du anbefaler på.

 

Mads Kristian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I den prisklassen ville jeg vurdert Chemical Guys 5050.

Knallbra voks på sort bil, god holdbarhet, enkel å påføre.

Funker selvsagt også bra på alle andre farger...

 

Jeg legger på voks utelukkende med påføringspad, men noen ganger kan det være greit å varme opp voksen bittelitt, så den blir skikkelig myk og god. (puste varmt inn i boksen, f.eks.)

Voks kan jo også legges på med bare hender, men jeg er fortsatt ikke helt fortrolig med denne metoden, da jeg synes det klumper seg litt for lett, og blir fort et for tykt lag :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker selv CG50/50 og er veldig fornøyd med den :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

CG 5050 er fin ja =)

Jeg har brukt mye hender til påføring, men har ikke akkurat kontorhender så fant ut at dette kan ripe myk lakk, i tillegg blir forbruket høyere, så pad er å foretrekke.

 

Har nettop lagt Lusso Oro på min egen bil, og likte looken der MEGET godt.

Men angående holdbarheten aner jeg ikke.

Går du litt høyere opp kan jeg anbefale Swissvax Shield!

Eventuelt kan du kjøpe CG Jetseal + en boks CG Petes 53, jetsealen vil da gi god holdbarhet og petes 53 gir bra look.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar.

 

Tror jeg går for CG 5050 i første omgang, så ser jeg hvordan det blir - blir garantert fornøyd med den, for er ikke så belært enda at jeg er så veldig kritisk;)

 

Skal denne herdes noe, eller er det bare å påføre så er det ferdig? Tørkes av igjen eller ikke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan legges på hele bilen, så tørkes av etterpå.

Veldig brukervennlig voks slik sett.

Kan dog være en fordel (som med alt annet av lakkbeskyttelse) å la den få herde en dag før du utsetter den for vann eller fukt, for bedre holdbarhet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og legg gjærne på to lag :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meguiar`s #26 Hi Tech yellow wax er kosevoks hos meg.. Kanskje ikke så eksotisk ... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg bruker også Autoglym HD Wax, veldig fornøyd men den!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og legg gjærne på to lag :)

Fått notert meg det alt;)

 

Men dere som anbefaler forskjellige ting her, kan ikke dere legge ut bilder av bilen med voks lagt på? Er altså den våte looken jeg er ute etter å få på bilen min.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lusso Oro

 

IMG_2958.jpg

IMG_2956.jpg

IMG_2955.jpg

En liten voks-helligdag

IMG_2948.jpg

IMG_2952.jpg

IMG_2947.jpg

IMG_2946.jpg

IMG_2945.jpg

IMG_2943.jpg

IMG_2944.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

her er bilen min etter 2 lag med Auto Glym HD å bilen til Kristian Halvorsen som jeg polerte å vokset med den samme voksen!

aa-2.jpg

DSC_3923-1.jpg

DSC_3929-1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bra ut begge deler, men kanskje lettest å se på svart bil. Mulig jeg gir Autoglymen et forsøk også, for da slipper jeg samtidig å vente på å få det fra Scandicshine. Holdbarheten bra, Bård?

 

Espen: Er alle bildene med Lusso Oro, eller er de under helligdagen med CG 5050?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

CG50/50 på gamlekjerra.

DSC_0025.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har dessverre ingen andre bilder av bilen etter voksinga på denne PC'n :(

 

056.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som faktisk er viktig å tenke på her er at grunnarbeidet er det som er det absolutt viktigste.. Hvem som helst kan hive på voks, men ikke alle får den dybden og gløden som man ofte skulle ønske..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det er klart at man må få til en nogenlunde grei jobb først også. Men det finner man ikke ut før man prøver eventuelt. Jeg har tenkt å ta bilen med Meguiars Diamond Cut der det trengs, så en runde med Meguiars Quick Detailer, for så å ta siste touch med CG 5050 eller Autoglym HD. Hvis dette høres ut som en oppskrift på fiasko, skrik gjerne ut dere som er belærte;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Diamond Cut er jo en relativt grov compound, så ville gått over med noe finere etterpå for å få finest resultat.

På bildene mine er bilen gått over med Scholl S30 for å få frem glansen som vinteren tok med seg og vokset med Lusso Oro, ingen bilder av 5050 på denne bilen.

 

Synest fortsatt 650kr for Autoglym HD er overpriset

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

DoDo Juice, 2 lag på bilen min:

DSC_0039-5.jpg

24384_10150168778305650_884980649_1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synest fortsatt 650kr for Autoglym HD er overpriset

må si meg uenig der med tanke på hvor syke prisene på f.eks swisswax er. men for all del man bruker hva man selv syns er best :) jeg tilber HD voksen i hvertfall! med et godt grunnarbeid så holder denne fint i 2 mnd, om det er lite eller mye kan folk få si hva dem vil om, men jeg vokser bilen min minst 1 gang i mnd :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg er meget fornøyd med autoglym sin hd wax og den er ganske drøy.

eg har hatt boksen i 2 år no, brukt den ca 8 ganger og har enda ikkje brukt halve boksen, men viss du kombinere hd wax med autoglym exstra gloss protection (EGP) så har du noko som holder ganske lenge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må si meg uenig der med tanke på hvor syke prisene på f.eks swisswax er. men for all del man bruker hva man selv syns er best :) jeg tilber HD voksen i hvertfall! med et godt grunnarbeid så holder denne fint i 2 mnd, om det er lite eller mye kan folk få si hva dem vil om, men jeg vokser bilen min minst 1 gang i mnd :)

 

Med tanke på holdbarheten på en swiss + at krukken er større?

 

2 mnd er ikke mye..

 

Tenkte generelt prisen, jeg er kanskje bortskjemt men jeg handler Autoglym HD til 3-400kr..

 

Du blir nok godt fornøyd uansett hva du velger, har enda ikke vært borti en DÅRLIG carnuba wax..

Men grunnarbeidet teller 99%..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Diamond Cut er jo en relativt grov compound, så ville gått over med noe finere etterpå for å få finest resultat.

På bildene mine er bilen gått over med Scholl S30 for å få frem glansen som vinteren tok med seg og vokset med Lusso Oro, ingen bilder av 5050 på denne bilen.

 

Synest fortsatt 650kr for Autoglym HD er overpriset

Hva annet enn Diamon Cut kan du anbefale, da?

 

Har igjen av denne til venste etter vårshinings på Passaten i fjor:

IMG_6531.jpg?t=1274045676

 

Denne duger vel?

 

Du synes den er overpriset, ja, så da går jeg for CG 5050 istedenfor:p Men noen andre enn Scanicshine som har denne? Ser at SS ikke har den på lager, og jeg er egentlig litt ivrig på å få begynt fortest mulig.

 

Edit: Tips til bakplate trenger jeg også. Den jeg har nå er i største laget. Har egentlig bestilt fra SS, men det tar sin tid, og lurer egentlig på å bestille fra noen andre og avlyse ordren min hos SS.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er det bare å gå for HD voksen da ;) hehe du vil IKKE bli missfornøyd ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.