Hvilken Carnauba-voks? Legg ut bilder av ferdig resultat. Spm. #2: Hvilken bakplate?

Anbefalte innlegg

Nå kan jeg med hånda på hjertet anbefale CCS fra Lake Country, både til roterende og (spesielt) til DA.

Gul, orange og hvit av disse så har du så det holder. Kan evt bytte ut hvit med en grønn og en blå dersom du vil ha mulighet til enda flere comboer. :) Og disse er holdbare.

 

Når det gjelder bildene dine ser det rimelig bra ut, men jeg syns jeg ser swirls både på c-stolpen på førersiden og høyre forskjerm. Mulig det er bare produktrester, eller hva syns du selv?

 

Ser også du har spurt om små pads til 50(?)mm bakplate? Der bruker jeg 4" pads fra Cyclo, gul, orange og grønn.

Meg's #66 har jeg ingen erfaring med, men #205 har jeg brukt endel og den på gul megs feks er en finfin hologramkiller. Selv bruker jeg Menzerna PO85RD på grønn cyclo og hvit CCS nå.

Lurer på om jeg ikke har en pad fra de selv, jeg - den som er mellom den røde og gule: klø :

 

C-stolpen er det ihvertfall - det veit jeg, men spørs hva og hvor du mener det er swirls på framskjermen. Er nemlig 3-4 "hakk" av noe slag der som i rett lys kan se ut som hologram eller grove swirls. Har ikke kommet så langt enda at jeg ikke tillater noen få swirls. Det foreløpige mottoet er: Så lenge det ikke blir verre enn utgangspunktet og jeg lærer mer underveis, da er jeg fornøyd.

 

Og ellers, takk for svar på alt:)

Syns dette såg meget bra ut jeg, Mads! :)

Takk for det:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drar med bildene over, jeg.

Da kommer det noen bilder tatt i sola etter en lett spyling av bilen (og tørk, selvfølgelig).

 

Først "vannskrekk"-bilder:

IMG_1433.jpg

 

IMG_1435.jpg

 

Tørket:

IMG_1439_1.jpg

 

IMG_1440_1.jpg

 

IMG_1441_1.jpg

 

IMG_1442_1.jpg

 

IMG_1443_1.jpg

 

IMG_1446_1.jpg

 

IMG_1447_1.jpg

 

IMG_1448_1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De siste.

IMG_1449_1.jpg

 

IMG_1450_1.jpg

 

IMG_1452_1.jpg

 

IMG_1453_1.jpg

 

IMG_1459_1.jpg

 

IMG_1460_1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den mellom rød og gul er orange light cutting, en veldig fin pad syns jeg selv. Med rette polish tar den grovt, men kan og avslutte ganske fint på biler med hard lakk. :)

Men tilbake til c-stolpen; føler du at pad eller polish ble for fin til å ta alt? Kjørte du mange runder?

 

Kom forresten på at jeg har en liters-flaske med #205 stående som jeg ikke bruker, rundt 75% igjen på den tenker jeg. Den kan du få for 200kr+frakt evt at jeg tar den med på flyet til Oslo, så kan den hentes her i ukene. :) Om det er interessant.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte noen runder, men grunnen til at alle swirlsene ikke gikk bort, er for at jeg kjørte med Meg #66 begge omgangene, bare med mellomgrov pad først og så over med en fin pad til slutt. Gjorde dette ettersom min ikke var så ille hva angår swirls, men ser i ettertid at jeg skulle ha tatt en runde med Meg #85 på en mellomgrov pad noen steder også.

 

Javisst, det kan være interessant det. Men hva er det som eventuelt skiller denne fra #66, ettersom begge har like mye slipemidler i seg (ifølge skalaen på kannene:))?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

205 er laget for å følge en grovere polish, for å få frem glans og fjerne kjørespor. Kun for maskinbruk.

66 er mer som en AIO som også inneholder voks, og kan også brukes for hånd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, skjønner. Ja, er da interessert i det du har til overs jeg. Type stor kanne? Må bare vente til det kommer inn noen kroner til overs, for jommen meg har regningene en tendens til å samle seg opp:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, 1 liters. Har ikke titta nedi, men et sted mellom 75-90% er nok igjen på den. :)

Er helt over på Menzerna selv nå, trives godt med komboene jeg har sammen med rette padsa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er Menzerna i forhold til Meguiars - som er det eneste jeg har brukt - da? Kanskje jeg skulle ha prøvd noe annet.

 

Men å ha på QD etter man har vasket, det tar ikke bort noe av voksen det, vel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om noe så vil en god QD booste voksen litt om du bruker den etter vask, så det er ikke negativt.

 

Jeg syns Menzerna støver mindre, og krever en annen teknikk med lengre jobbetid, men jeg er veldig godt fornøyd.

Det er tider innimellom der jeg har lyst å gå tilbake til Megs.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.