Hvilken Carnauba-voks? Legg ut bilder av ferdig resultat. Spm. #2: Hvilken bakplate?

Anbefalte innlegg

Men hvilke pads skal jeg gå for sammen med de to bakplatene jeg skal bestille?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville hatt tre typer pads til hver bakplate; heavy cutting, light cutting og polishing/finishing.

Dette fordi forskjellige biler har forskjellig lakk, og ikke alle krever grovest pute og compound for å bli bra.

 

Tidligere har jeg brukt Scholl og Meguiars, nå bruker jeg kun lake country og Cyclo.

Gul, orange og grønn Cyclo, så har du småpads til alle trange plasser: http://www.blankbil.no/index.php?cPath=22_50

 

På større flater kan jeg med god samvittighet anbefale Kompressor-serien fra Lake Country: http://www.blankbil.no/index.php?cPath=22_50

Om du kjøper lilla, orange og svart av disse har du også en full range. Lilla med mest cut, orange som er endel finere og som trolig blir mest brukt og svart som sammen med fin polish er en hologramfjerner.

 

 

Edit:

Om du ikke har hastverk, kan jeg om noen uker dele min erfaring med noen av de andre putene fra LC, nemlig CCS:

http://www.lakecountrymfg.com/products/index.cfm/catid/2/foam-pads

da-foam-pads.jpg

Jeg har nemlig slike både til roterende og til DA på vei, også bestilt gjennom Blankbil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er holdbarheten på disse padsene, da? Trenger ikke de proffeste og dyreste padsene, men hvis de holder mye bedre enn lignende som er billigere, er det kanskje lurt å betale litt ekstra for det;)

 

Og nå som jeg egentlig hadde bestemt meg, fikk jeg en PM om jeg ville prøve to andre typer vokser - Dodo Juice Blue Velvet eller Purple Haze PRO. Noen som har erfaringer med disse? Like bra som CG 5050? Skal neimen ikke være lett å bestemme seg med allle disse forskjellige merkene som er rundt omkring.

 

Og ordrene hos SS fikk jeg kansellert, så da blir det bestilling hos Blankbil så fort alt er bestemt: ja : Skummelt farlig å få interessen for dette her, merker jeg.

 

Og forresten, jeg har hastverk - meget ivrig etter å prøve nå. Hehe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet hvordan det føles. :)

Gleden er like stor hver gang jeg får en ny pakke, venter på en med litt småbørster, mer microfiber osv nå så det blir "fest" i garasjen til helga.

 

Holdbarheten på de fleste vanlige skumputer er bra, Kompressor-putene er litt vare på om du kommer borti lister etc ettersom skummet der er oppdelt.

Fordelen med gode pads er at de er bedre å kjøre med samt gir bedre resultat med mindre jobb. Jeg syns forøvrig ikke 100-200kr er dyrt for pads da de brukes om og om igjen, så kostnaden pr bil er forsvinnende liten. :)

 

Dodo Juice har jeg hørt mye bra om, men ikke testet selv (enda).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, huff - merkelig hvor morsomt dette skal være:p

 

Ok, skulle få pris på voks, bakplater og pads nå, så da får vi se om prisen er så bra at jeg heller prøver noen av de overnevnte voksene først:) Har brukt Meguiars-pads hittil, men de koster meget mye på den lokale Mekonomen-butikken, så derfor bestiller jeg heller fra en nettbutikk istedenfor.

 

Ingen andre som har noe å si om de to overnevnte voksene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg lagt igjen en bestilling hos Blankbil ved Per-Herbjørn Sønsterud Wærp, og har fått en kjempegod deal på bakplater, pads og voks der. Blir til at jeg prøver Dodo Juice Purple Haze PRO Soft Wax i første omgang, selv om det lenge egentlig var CG 5050 jeg skulle gå for. Men det blir sånn når man får så gode priser som Per-Herbjørn ga meg, at da må jeg prøve denne først - later til å være meget bra denne også etter hva jeg har lest meg frem til, så blir nok ikke skuffet på noen måter;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv Purple Haze, dog ikke pro, men GUD for en shine.. 2lag med denne så:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekka bildet du la ut en gang til nå, Kenneth, og det ser meget lovende ut;) Klarer knapt å vente med å sette i gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

CG 5050

 

CIMG6709.jpg

CIMG6707.jpg

DSC03566.jpg

CIMG6501.jpg

CIMG6498.jpg

 

SV Concorso:)

 

DSC03584.jpg

DSC03586.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er pakken sendt fra Blankbil: ja : Dette skal bli moro.

 

Men pads til 50mm bakplata hadde de ikke inne, så hvor kjøper jeg så dette? Ser ingen som har dette i nettbutikken sin. Hvor store er anbefalt på 50mm og 123mm bakplater uten at de blir for store?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen bilder av Meguiar`s Mirror Glaze #26 Hi Tech Yellow Wax, de jeg har i farta!

 

IMG_63672.jpg

IMG_58952.jpg

IMG_59172.jpg

IMG_63242.jpg

IMG_63252.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare jeg får alle sakene nå, så er det tid for å prøve seg litt med bilpleie igjen;) Men blir Meguiars #66 litt for grov å polere med før jeg har på voksen, eller duger den fint? Tenkte å ta en runde med Meguairs #85 der det trengs (nederst på dører og rumpa på bilen) - hvis det i det hele tatt trengs, for så å gå over med #66 som sagt, og deretter Dodo Juice Purple Haze PRO Soft Wax. Hvis #66 er for grov, blir denne å bruke før jeg bruker noe som er finere, isåfall.

 

Spørsmål angående voksen; hvor lenge skal denne ligge på bilen før man tørker den av?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke frekt ment, men det finner du ut ved å lage en liten testspot på panseret på 30x30cm og prøve. :)

 

Edit: Ang liggetid på Dodo så vet jeg ikke det. De fleste carnubavokser kan godt ligge 10-15mins så de får en bitteliten haze.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, selvsagt. Men det florer ikke av bilpleieprodukter hos meg enda, så tenkte det kunne være greit å spørre før man begynner, sånn at jeg eventuelt kunne ha kjøpt med noe som er finere før jeg drar til verkstedet og setter i gang;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er godsakene kommet: ja : Takk til Blankbil for hurtig levering, bra service og bra priser! Blir ei bilpleiehelg på meg bare de resterende padsene kommer. Legger muligens ut en tråd om pleie av Golfen da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

IMG_1406.jpg

 

IMG_1413.jpg

 

IMG_1417.jpg

 

IMG_1410.jpg

 

IMG_1409.jpg

 

Moro:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke ille ut :)

Ta noen fotos ute i sola?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser jo bra ut det, men som Knut A sier så kan jeg også tenke meg bilder ute i sola, alt ser stort sett bra ut i dunkel garasjebelysning, men ting åpenbarer seg virkelig når det kommer ut i sola :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal spyle av støvet på bilen i morgen og ta noen bilder i sollys da:)

 

Er garantert ikke på et profesjonelt nivå, men mer enn bra nok i det bilpleiestadiet jeg har kommet til.

 

Edit: Har jo dette bildet enn så lenge:

IMG_1428.jpg

 

Voksen er også meget fin å bruke på baklyktene og refleksplata, synes jeg - blir "våt-look" der også:

IMG_1418.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Obs: Jeg ber ikke om solbilder for å "ta" deg, men heller se hvor bra du har fått det til og evt komme med flere tips. :)

Voks på lykter og refleksplate er en god ide, du kan også gå over plastlykter generelt med polish og maskin. Jeg gjør stort sett det på alle plastlykter jeg har innom garasjen, med bra resultat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal lete etter hologrammer, du:evil: Hehe, neida - ser den. Skal fikse noen bilder etterpå.

 

Men forslag/anbefalinger til et bra sluttprodukt som fjerner hologrammer litt mer effektivt enn Meg #66 taes også imot med takk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kommer det noen bilder tatt i sola etter en lett spyling av bilen (og tørk, selvfølgelig).

 

Først "vannskrekk"-bilder:

IMG_1433.jpg

 

IMG_1435.jpg

 

Tørket:

IMG_1439_1.jpg

 

IMG_1440_1.jpg

 

IMG_1441_1.jpg

 

IMG_1442_1.jpg

 

IMG_1443_1.jpg

 

IMG_1446_1.jpg

 

IMG_1447_1.jpg

 

IMG_1448_1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns dette såg meget bra ut jeg, Mads! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Edit:

Om du ikke har hastverk, kan jeg om noen uker dele min erfaring med noen av de andre putene fra LC, nemlig CCS:

http://www.lakecountrymfg.com/products/index.cfm/catid/2/foam-pads

da-foam-pads.jpg

Jeg har nemlig slike både til roterende og til DA på vei, også bestilt gjennom Blankbil.

 

Nå kan jeg med hånda på hjertet anbefale CCS fra Lake Country, både til roterende og (spesielt) til DA.

Gul, orange og hvit av disse så har du så det holder. Kan evt bytte ut hvit med en grønn og en blå dersom du vil ha mulighet til enda flere comboer. :) Og disse er holdbare.

 

Når det gjelder bildene dine ser det rimelig bra ut, men jeg syns jeg ser swirls både på c-stolpen på førersiden og høyre forskjerm. Mulig det er bare produktrester, eller hva syns du selv?

 

Ser også du har spurt om små pads til 50(?)mm bakplate? Der bruker jeg 4" pads fra Cyclo, gul, orange og grønn.

Meg's #66 har jeg ingen erfaring med, men #205 har jeg brukt endel og den på gul megs feks er en finfin hologramkiller. Selv bruker jeg Menzerna PO85RD på grønn cyclo og hvit CCS nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.