Anbefalte innlegg

noen som vill sette på ny reg reim på 1,9tdi.. afn, alt er demontert så det er bare å sette på ny, å sette den på merkene da de ikke stemmer lenger da reima mi røyk, skal skifte den ene ventil løfteren først..

må jo ha slikt spesialverktøy som jeg ikke har...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har mulighet for å hjelpe meg å få på Milltek Cat back?

Det virker da virkelig ikke som en stor/ vanskelig jobb?

 

Send PM hvis noen kan, hadde vært veldig fint!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1500kr?

 

Morsomt.. Men fikser det selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1500 er ikke billig for å montere et bolt on eksosanlegg, men det er heller ingen upris.

 

1000-1200kr er vel en fair pris, svart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hahaha, tuller dere med meg eller?!!

 

Det tar i underkant av 1 time?! Syk pris imo.

Jaja, får gjøre det selv, hehe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes heller ikke at 1500,- var veldig ille egentlig, hadde sett for meg dyrere faktisk..

 

Du får ta jobben selv og gi tilbakemelding på hvordan det gikk :) Håper det går bra, så ikke de 1500,- plutselig virket veldig billig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge man skal si en fast pris må jeg si at det er billig ja. Hvem vet hvor enkelt dette kommer fra hverandre... Hadde bilen vært nyere og/eller nylig importert hadde det vært en annen sak, men det er ganske rustent under på en bil som har kjørt et par vintre i Norge... Sannsynligheten for at ting knekker og sånt er stor, og da er det ikke noe kult å stå der og jobbe gratis, for den som eventuelt vurderer å gjøre det. :)

 

edit:

Husk at prisen ikke bare er for tiden arbeidet tar, men verktøyet, kunnskapen osv. Det er en grunn til at en diagnosetime på Møller koster skjorta (selv om jeg skal si meg enig i at enkelte ting er greit overpriset).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå var det snakk om en 2012 modell polo da, så den er nok ikke så rusten, men det er bedre å gi en pris på 1500kr, og hvis det er veldig enkelt og gjort på en time heller si at man tar 500kr for det, enn at man sier 500 og så vil ha 1500...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva må jeg betale for å bytte registerreim sett med vannpumpe på min varebil ? 1998 Volkswagen Transporter 70XOA (T4) 2,4 Diesel 2370cc AJA 75 hp "5 SOHC 10v"

 

PM meg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge man skal si en fast pris må jeg si at det er billig ja. Hvem vet hvor enkelt dette kommer fra hverandre... Hadde bilen vært nyere og/eller nylig importert hadde det vært en annen sak, men det er ganske rustent under på en bil som har kjørt et par vintre i Norge... Sannsynligheten for at ting knekker og sånt er stor, og da er det ikke noe kult å stå der og jobbe gratis, for den som eventuelt vurderer å gjøre det. :)

 

edit:

Husk at prisen ikke bare er for tiden arbeidet tar, men verktøyet, kunnskapen osv. Det er en grunn til at en diagnosetime på Møller koster skjorta (selv om jeg skal si meg enig i at enkelte ting er greit overpriset).

 

Dette er hovedgrunnen til at jeg ikke tar på meg jobber for venner/kolleger/bekjente.

Har driti meg skikkelig ut på bla. topp-pakningsbytte hvor jeg ga en pris på 5.000,- inkl deler og endte opp med ca 70 kr/timen pga samtlige pinnebolter røyk og noen av dem måtte jeg gniste ut, toppen måtte planes osv..

 

Er bedre å prise seg sånn passe og heller slå av hvis ting går veldig greit :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå var det snakk om en 2012 modell polo da, så den er nok ikke så rusten, men det er bedre å gi en pris på 1500kr, og hvis det er veldig enkelt og gjort på en time heller si at man tar 500kr for det, enn at man sier 500 og så vil ha 1500...

 

Sist jeg skrudde på den var det en 2007-modell med mye rust på fjærbein osv., men kanskje den har blitt nyere i løpet av sommeren. :)

 

Dette er hovedgrunnen til at jeg ikke tar på meg jobber for venner/kolleger/bekjente.

Har driti meg skikkelig ut på bla. topp-pakningsbytte hvor jeg ga en pris på 5.000,- inkl deler og endte opp med ca 70 kr/timen pga samtlige pinnebolter røyk og noen av dem måtte jeg gniste ut, toppen måtte planes osv..

 

Er bedre å prise seg sånn passe og heller slå av hvis ting går veldig greit :)

 

Nettopp. :) Bedre å få en hyggelig overraskelse enn å få en skikkelig kjip en.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir for ille og sutre for at folk vil ha betalt for jobben de gjør. Er det for dyrt får du gjøre det selv da.

Alt koster, og av erfaring vil jeg si at eksos og understell er en av de mest usikre jobbene å anslå pris/tid på. Det virker som en veldig enkel jobb, men stort sett så tar det alltid dobbelte av tiden man regner. Dessuten må man tenke på at folk gjerne må reise til/fra lokalet osv.. alt koster. Litt for kjipt å bruke en hel ettermiddag og stå igjen med blodige fingre og 150kr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå var det snakk om en 2012 modell polo da, så den er nok ikke så rusten, men det er bedre å gi en pris på 1500kr, og hvis det er veldig enkelt og gjort på en time heller si at man tar 500kr for det, enn at man sier 500 og så vil ha 1500...

 

Polo 9N3 er nok endel eldre enn 2012 :) Så bilen er vel nærmere 5 år som Marve sier :) Uansett så synes jeg ikke 1500,- for å bytte eksos er så galt, om det tar en time å bytte så må man også regne med den ekstra tiden det tar i tillegg til jobben.. Samt verktøy, kunnskap osv..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for å skrive mer OT, så må jeg si meg enig at 1500,- for skifte av eksosanlegg er meget billig. Jeg kan sikkert gjøre det billigere, men da må du komme deg til Toten, og da blir det plutselig litt mer penger og strev igjen allikevel.

 

Enig med Frank Andre, skift det heller selv om du synes 1500,- er for mye. Eksos og generelt understell er noe av det mest usikre man kan skru på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjøpt et gammelt hus, og trenger store oppgraderinger av det elektriske anlegget. Ta kontakt om du er elektriker og kunne tenke å hjelpe.

 

Andreas

90705849

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mobilt sandblåser utstyr ?

 

Noen som har mobilt sandblåser utstyr som tar på seg arbeide med å sandblåse vårt flaggstang feste / fundament ? Det vil si to u - jern som sitter faststøpt, se bilde.

 

Ingen som har lyst til å tjene penger ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke helt om det er riktig tråd, men hvis noen i oslo området har løfte bukk som kan leies ut ved nærmere avtale. (noen som ikke avtaler en tid så er det likevel opptatt på avtalt tid), så send gjerne en pm til meg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen her som kan bytte ut en turbo i oslo området. Gjelder en 2006 Audi a3 2.0 tdi.

Jeg har kjøpt inn en overhalt turbo, og oljetilførselrør og pakningssett fra bilder.no.

Send gjerne pm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen i Oslo som kan lakkere en singelframe grill for meg? Må gjøres ordentlig så ikke det flasser. Grunnen til at jeg ikke vil plastidippe det er fordi jeg vil at det skal se litt mer glossy ut og at jeg skal kunne bruke avfetting på den :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen her som kan skifte clutch på a4 1.8tq b5 99 mod ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan bytte ABS-hjerne?

 

2000 Passat 2.5tdi 4-motion automat

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er hovedgrunnen til at jeg ikke tar på meg jobber for venner/kolleger/bekjente.

Har driti meg skikkelig ut på bla. topp-pakningsbytte hvor jeg ga en pris på 5.000,- inkl deler og endte opp med ca 70 kr/timen pga samtlige pinnebolter røyk og noen av dem måtte jeg gniste ut, toppen måtte planes osv..

 

Er bedre å prise seg sånn passe og heller slå av hvis ting går veldig greit :)

 

 

FINNES det virkelig venner/kolleger/bekjente som er SÅ kjipe at de ikke på eget initiativ legger på prisen så DU ikke blir skadelidende, hvis noe slikt skjer? ER virkelig folk SÅ kjipe? :confused:: nei :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.