Anbefalte innlegg

Noen har inne som kan være behjelpelige med å ta ut girkassa fra bilen min? Må finne ut hva som feiler clutchen. Kan prøve selv. men har ikke fasiliteter til det!

 

Jeg har verksted på jobb på kolsås, og kan selv være behjelpelig med helt standard service arbeid:

 

Olje og filter

Tennplugger

bremser skiver og klosser

Lufting av bremser

kupe og luftfilter

Skifte av dekk

 

evt. andre helt enkle ting. :)

 

Har også VAG-com så kan feilsøke bil hvis noen trenger dette. Kan møte folk i Oslo, Lillestrøm eller Bærumsområdet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har en A6 1.8t 2001 som trenger en ny termostat. Er noen barmhjertige sjeler her inne som kan hjelpe meg med dette? Boller, brus og øvrig kompensasjon for arbeidet garanteres:)

 

Mvh.

 

Fredrik Jørgensen

Lillehammer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har en A6 1.8t 2001 som trenger en ny termostat. Er noen barmhjertige sjeler her inne som kan hjelpe meg med dette? Boller, brus og øvrig kompensasjon for arbeidet garanteres:)

 

Mvh.

 

Fredrik Jørgensen

Lillehammer

 

Den bytter du selv på 3-4 minutter.

2 stk unbraco skruer under innsuget ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såpass! Selv for en som er relativt mekaniskanalfabet? Ser for meg at det aldri er så lett som det høres ut som hehe... Vet jo knapt hvor innsuget er: rolleyes

 

Den bytter du selv på 3-4 minutter.

2 stk unbraco skruer under innsuget ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den bytter du selv på 3-4 minutter.

2 stk unbraco skruer under innsuget ;)

 

Det viste seg å ikke stemme. Måtte av med dynamo og mye knot for å få det til. AWT motoren er visst ikke så enkel... Stor takk til Steinar Lindskog som hjalp meg med dette idag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen kyndige som kan foreta seg en EU kontroll på bilen min, og se bort ifra ett ikke godkjent senkesett? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Golfen, varslet men ikke anmerket på EU-kontroll:

- "Høyre og venstre bakre foringer bærearmer foran begynner å løsne"

- "Litt slakk i høyre bærekule"

Noen som har lyst på jobben? Er det nødvendig med forstillingskontroll etterpå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må nok ha forstillingskontroll etter det ja :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan hjelpe med det jeg beskriver her? http://forum.vacn.no/showthread.php?252602-Avgasskontrollampe-lyser-igjen-selv-etter-%E5-ha-v%E6rt-p%E5-M%F8ller-A6-2004-1-8TQ

 

Avgasskontrollsystemlampe lyste, Møller lagde drenering og nullstilte lampa, nå lyser den igjen. Da jeg var inne med den fant de feil på sekundærluft og kombiinstrument også, men ville forsøke drenering først.

 

Trenger i alle fall diagnose for å spare 1500,- hos Møller, men om det er noen som kan fikse dette hadde det vært topp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Golfen, varslet men ikke anmerket på EU-kontroll:

- "Høyre og venstre bakre foringer bærearmer foran begynner å løsne"

- "Litt slakk i høyre bærekule"

Noen som har lyst på jobben? Er det nødvendig med forstillingskontroll etterpå?

 

Bump - inkl forstillingskontroll, hører det er slakk når jeg treffer en - ja nettopp - bump.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøver igjen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil bare si at ved bytte av bærekule og foring du ikke 4-hjulskontroll.. Hvis han som skrur greier å sette den nye bærekula tilbake på ca samme plass :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan hjelpe med det jeg beskriver her? http://forum.vacn.no/showthread.php?252602-Avgasskontrollampe-lyser-igjen-selv-etter-%E5-ha-v%E6rt-p%E5-M%F8ller-A6-2004-1-8TQ

 

Avgasskontrollsystemlampe lyste, Møller lagde drenering og nullstilte lampa, nå lyser den igjen. Da jeg var inne med den fant de feil på sekundærluft og kombiinstrument også, men ville forsøke drenering først.

 

Trenger i alle fall diagnose for å spare 1500,- hos Møller, men om det er noen som kan fikse dette hadde det vært topp.

 

Jeg kan hjelpe deg med diag i helgen.

 

ring meg eller send sms på 92280488

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil bare si at ved bytte av bærekule og foring du ikke 4-hjulskontroll.. Hvis han som skrur greier å sette den nye bærekula tilbake på ca samme plass :)

 

Ca samme plass ikke er ofte ikke bra nok, anbefaler alle å ha en 4-hjuls/forstillingskontroll etter bytte av deler i forstilling som påvirke korrekt hjulstilling.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen her som er drevne på skifte til senkefjærer og kunne tenke seg å gjøre det på min FWD 2013 VW Passat R-line stv.?

Jeg har tenkt å ta 4-hjuls kontroll på verksted for utskrift og stempel da bilen skal godkjennes hos BT for å få det inn i vognkortet.

Kunne gjort det selv, med har ikke plass og stå eller det rette verktøyet. Får fjærene om ca 1 uke.

 

Om noen kan og vil, send meg en PM. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kunne ha tatt en diagnose på min seat leon?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kunne ha tatt en diagnose på min seat leon?

 

Sure! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kunne tatt forstillingskontroll og justering? Kontakt meg på sms.

48365037

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen i Oslo-området som har vagcom og som kan bistå med å aktivere et par ting på en A5?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen i Oslo-området som har vagcom og som kan bistå med å aktivere et par ting på en A5?

 

Hva skal du aktivere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skal du aktivere?

 

Bluetooth hadde jeg tenkt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som er flinke med glasspropp her?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vil ta på seg å plastdippe emblemet og chrome kanten rundt på min s4 grill? Er til A4 B5.

Jeg har plastidip selv. Men etter gjentatte forsøk på å få det bra, ga jeg opp :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vil ta på seg å plastdippe emblemet og chrome kanten rundt på min s4 grill? Er til A4 B5.

Jeg har plastidip selv. Men etter gjentatte forsøk på å få det bra, ga jeg opp :P

 

Er det så hokus-pokus altså? :P

 

Da lover det ikke bra for min planer om å plast-i-dipe i fremtiden :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det så hokus-pokus altså? :P

 

Da lover det ikke bra for min planer om å plast-i-dipe i fremtiden :P

 

Dette er ikke vanskelig! Gjorde dette med speildeksla mine, og resultatet ble bra :) 7 lag!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.