Erfaringer med kvalitet på ulike fabrikat av multilinkdeler?

Anbefalte innlegg

skal ikke si noe på dem, men får slike kit her på forumet til 2500,- sikkert fra samme sted i kina

 

Tror de fra nbs er laget i tyskland (meyle?), kinaproduserte får man på ebay fra 1100-1200 og oppover.

 

Meyle settet er forsterket i forhold til orginal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det min tur til å poste nye negative erfaringer fra en kamerat: bh :

 

Han kjøpte "ATP Germany" sett, samme type som jeg har beskrevet i post 28 i denne tråden: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=2068796post2068796

 

Delene ble kjøpt av en som annonserte på finn, han husker ikke selgerens navn. Dette ser ut til å være akkurat samme type sett som jeg kjøpte for en kompis forklart litt tidligere i tråden her (linken).

 

Settet ble montert på et verksted med en meget dyktig mekaniker og det ble tatt 4-hjulsjustering.

Etter ca 15.000 km var det masse slakk i indre oppheng på nedre bakre arm, så den måtte skiftes. Etter mindre enn 25.000 km er fremre nedre arm TOTALT utslitt. Den ytre bærekula hadde mer enn 5mm slark opp/ned, det er et under at dette ikke har hoppet ut. Bilen min har stort sett gått på gode hovedveier på Østlandet så den har vært utsatt for minimalt med risting fra brostein, issvuller eller grusveier.

 

Mitt tips er å styre unna "kvalitetsvarene" som liksom skal være fra Tyskland, dette er ofte bløff og fanteri fra ende til annen. Det kan godt hende at den norske selgeren er forledet til å tro dette, men da er man lettlurt.

Ser de Kina ut så er de sannsynligvis det selv om noen har merket dem med "ATP Germany".

Layouten var forøvrig helt identisk med de som Tommy har linket til i denne tråden http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=2130886post2130886, disse skal visstnok også være Tyske kvalitetsvarer, noe jeg betviler.

 

Jeg har nå kjøpt et Meyle sett av FK Autoparts, så får vi se hvordan de virker over tid. Utseendet der ga et helt annet inntrykk av kvalitet og hvis de skulle finne på å bare holde 50.000 km så er de allerede billigere når man tar hensyn til montering og justering:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liten update, forstillingen som ble byttet ut for 40000km siden:

Foringene ser bra ut tiltross for at boltene ikke ble strammet til mens bilen sto på bakken, mulig jeg har hatt flaks her! :)

Men, begge styrestagene er på tur til å dette ihopen og er helt jævelig! hadde et verksted sett dem så hadde jeg sikkert fått kjøreforbud! :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

En på forumet her selges disse ebay settene for 2500kr, ligger en tråd i tilbudsseksjonen.

Monterte igår 2stk Meyle styrestag på bilen, disse hadde veldig god kvalitet og var forsterket ganske bra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå byttet styrestagene, bestilte styrestag fra Ebay, står at det er meyle som har produsert disse og de virket veldig solid og orntlig bygget! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meyle er veldig bra ja:)

 

Ingen som har noen erfaringer med Hamburg Technic Germany?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal senke bilen i nærmeste fremtid og vet det er slark i én eller to lenkearmer. Tenkte derfor det var like greit å bytte ut alt sammen når demperne uansett skal av.

 

De selger hele sett fra ca 120 euro på bukta. Noen som har erfaring med disse?

 

http://cgi.ebay.de/Querlenker-Satz-Kpl-AUDI-A4-A6-B5-B6-C5-VW-Passat-3B-/310305768247?pt=Autoteile_Zubehör&hash=item483faa4337#ht_4621wt_907

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det funker en stund men ikke så lenge, ofte kina kvalitet på disse.

Kjøp feks Meyle sitt sett, en på forumet selger disse for 4-5000kr, se under tilbudstråden :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører på "kina" sett nå, funker bra foreløpig;) bare kjørt 2000 da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det funker en stund men ikke så lenge, ofte kina kvalitet på disse.

Kjøp feks Meyle sitt sett, en på forumet selger disse for 4-5000kr, se under tilbudstråden :)

 

Hvor lenge er en stund? Selverfart?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt det på bilen i snart 1år, og det har vart ca 40000km... og visst jeg må bytte forstilling hvert år, så kjøper jeg meg en Toyota...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du byttet til Meyle og kjørt 40' sier du?

 

Er det normalt å bytte på hver 100'?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei har et kina kopi dritt sett på bilen nå, og det synger alvorlig på siste vers snart, men blir og montere et Meyle sett :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Noen som kjenner til Febi?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Febi bilstein går for å være good shit :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Febi bilstein lager ikke gode multilink deler!

Etter 60.000km var 4 av åtte stag defekte samt ett endeledd, stor slark og knirk i kuler.

Har byttet alt ut med lemførder, kjøpt hos mekonomen grunnet 3 års garanti, samt billigere enn hos møller.

 

Det blir dyrt i lengden å kjøpe (billige og) dårlige deler. Tenk på alle hjulstillingskontroller og økt dekkslitasje grunnet dårlig kvalitet på delene. I tillegg blir man dritt lei av å skru på dette så ofte!

Anbefaler å bruke det beste som er tilgjengelig til disse skrøpelige forstillingene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser veldig ut som om det gjelder det samme her som alt ellers... Billig = dårlig og Dyrt = bra. Har til gode å høre om noen som er misfornøyd med Lemförder (eller originalt = samme). Men har snakket med flere som har kjøpt billig-sett på bla. finn til ca. 3000 som har skrangle-bil allerede etter få tkm.

 

Har ikke noen erfaring med Meyle, men Lemförder / VAG-sine er i hvertfall bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta ovre lenkearmer i fjor vår, kjøpt på Biltema: mad : etter 1 år og ca 8000km er gummien sprukket,

d gnaurer og d er slakke. billig var de ja...

men no blir d mekonomen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjøpt fremme nedre bakre lenkearm, men er ikkje noke merke på pakke, men står 4DO 407 151B STEREX på armen.

Høres det kjent ut for noken?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hamburg Technic Germany ble kjøpt til A6'en. Skruer og armer virket veldig bra under montering, og bilen ble tight og fin:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann.

 

Som topic sier, fins det noen erfaringer med bærearmsettene som heggen bil og karosseri selger?

I dette tilfellet er det en passat 01 som må til pers..:o

 

Link til nettsiden som de reklamerer for dette settet. (meget mye godord om seg selv her:p)

Litt nedpå siden..

http://www.heggen-bil.no/

 

Takker for feedback!: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestilte et sett fra 034motorsport.. prisen er ikke så ille å kvaliteten virker bra! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nokon som har kjørt på sett av merket "Herzog" Germany?

Monterte dette nettopp på to stykk passaten 3bg, det blei stille og fint, men kulene er rimelig tighte så sjølvopprettinga er ikkje like bra som den var med det "slitte" settet. Skal bli artig å sjå kor lenge dette varer, om varighet følger pris så skal jo dette vere slarkete før sommeren igjen.

Alt er skrudd til i normal kjørehøgde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.