Erfaringer med kvalitet på ulike fabrikat av multilinkdeler?

Anbefalte innlegg

Hvordan strammer man til på en allroad?

 

Siden den har 4 nivåer, er det litt vanskelig å gjøre slik som mange sier man skal på a6, dvs i normal kjørehøyde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde strammet til i den høyden du bruker mest ;)

 

har nå kjørt 15000 med det billigste klittet jeg fant på ebay, og hadde av alle armer fordi jeg skulle bytte hjullager på ene siden, eneste jeg reagerte på var at kuleleddet på bakerste armen var litt løsere enn den fremste, men langt fra klar til å byttes ut ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan strammer man til på en allroad?

 

Siden den har 4 nivåer, er det litt vanskelig å gjøre slik som mange sier man skal på a6, dvs i normal kjørehøyde.

 

Den har da bare 3 vanlige kjørenivåer, så antar at nivå 2 skal brukes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at flere beskriver at bilen skal stå på hjulene når boltene teites, med normal vekt. Men normal vekt er vel med fører og kanskje også en passasjer. Ville jo være fornuftig å ha ihvertfall 80-90 kg vekt i førersetet og kanskje også i passasjersetet alt ettersom.....Ingen biler kjører vel uten en bak rattet ? Bør vel også ha sånn ca 1/2 tank med drivstoff for å få optimale verdier...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at flere beskriver at bilen skal stå på hjulene når boltene teites, med normal vekt. Men normal vekt er vel med fører og kanskje også en passasjer. Ville jo være fornuftig å ha ihvertfall 80-90 kg vekt i førersetet og kanskje også i passasjersetet alt ettersom.....Ingen biler kjører vel uten en bak rattet ? Bør vel også ha sånn ca 1/2 tank med drivstoff for å få optimale verdier...

 

Strengt tatt står vel de fleste biler lengre i ro enn i bevegelse i løpet av et døgn?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp igjen denne jeg. Noen som har positive erfaringer? Må til å handle et slikt sett nå, og så er det veldig mange å velge mellom. Jeg har skrudd en del audi men denne multiknirk greia tar kaka!! :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jeg kjøpe Meyle med god samvittighet? Ligger veldig billige sett på ebay.de ser jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte et sett (ukjent hva merke det var) via blocket.se for 1400 SEK (1195 NOK). Moms og frakt kommer selvfølgelig i tillegg. Dette var et sett med alle deler inkludert, samt bolter og styrekuler.

 

Det finnes flere som forhandler dette fremdeles tror jeg.

 

Jeg monterte dette bare på rockebilen min, så har ikke fått kjørt så mye med dem til å vite om disse er holdbare. Men kvaliteten så grei nok ut i alle fall...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal til å skifte noen deler i Multi krink forstilling på a6 1.8t quattro, dette er jo noe snart alle selger, å det stor forskjell på disse kvalitetsmessig, så hvem selger de mest holdbare armene til dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

monterte sett fra BCB på en B5 i helga. Swedish Parts eller noe sånt hette dette. SÅ ut som ekte kina vare. Lette armer. Bolter av ymse kvalitet. Stemplet med 10,9. Men ikke produsentnavn, derfor så tviler jeg på at de er testet/godkjente.

 

Vel vel, en får se hvor lenge det holder. Blir overrasket om det går mer enn 20 000km. Spørs på kvalitet på gummimansjetter osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor kjøper jeg multilink kitt fra? Vil ha orginal kvalitet eller bedre. Vet ikke om jeg er så lysten på bestille fra over dammen, blir så dyrt om det er noe feil eller noe annet tull

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøp lemförder armer :) da følger det med bolter og alt du trenger. koster riktignok vesentlig mer en slik billig kinacrap, men da får du nå iallefall noe som holder

 

montasje av disse armene er viktig og gjøre riktig mtp momenter og forspenning

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare bytte foringer i dem til Powerflex eller lignende?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel kulene som er det største ankepunktet? de er jo smidd fast

men går vel sikkert ann og bytte til polyurethan foringer, gir litt mindre komfort men

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare bytte foringer i dem til Powerflex eller lignende?

 

Endeleddene er nok også det svakeste leddet (tog u an? : smil :) så det hjelper lite å skifte foringer om endeleddene er kaputt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner. jeg har fått prik på foringer på min, men ikke noe på leddene. lønner seg kanskje kjøpe komplett sett likevel da når jeg først er i gang? Har nada slakk forran men påpakk om att foringene viser tegn til slitasje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøp lemförder armer :) da følger det med bolter og alt du trenger. koster riktignok vesentlig mer en slik billig kinacrap, men da får du nå iallefall noe som holder

 

montasje av disse armene er viktig og gjøre riktig mtp momenter og forspenning

 

Hvor kjøpte du det fra å hva kosta det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor kjøpte du det fra å hva kosta det?

 

via quattroco, som tar de via hellanor

 

ikke gratis, men billigere enn utsalgsprisen til hellanor

 

 

blei dyrt, var gamlingen som kjøpte, mener det havna på rundt 7-8 en plass

 

og det var disse delene:

 

Yttre endeledd høyre

mansjett styrestag høyre

 

nedre kontrollarmer, begge høyre

nedre kontrollarm venstre

stabstags C-ene begge sier

 

ser at prisen på seekpart på disse delene blir 4189 + frakt moms derfra

 

så kom vel ikke sååå galt unna det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

selv har jeg en a4 b5 som har gått 215 000 og har byttet et nedre og en øvre arm. Men ser at det begynner å slites i hytt å gever. Fikk pris på litt over 6000 for et komplett sett med lemforder. Blir nok å bytte alt til neste måned.

 

Vil anbefale lemforder, det som er orginalt og har holt i 12år / 200000 km. Og du får bolter med, som jeg ikke har klart å ødelegge selv med moment nøkkelen stilt på _alt_ for høyt moment. vis du se på armene dems så er audi logoen slipt av :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

NOen som vet hva som er forskjelll på Allroad`n kontra vanlige A6`n på disse multilink opphengene?

Har enda ikke funnet sett til Allroad, 2002 mod.

Da må man kjøe dem i løse deler....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

NOen som vet hva som er forskjelll på Allroad`n kontra vanlige A6`n på disse multilink opphengene?

Har enda ikke funnet sett til Allroad, 2002 mod.

Da må man kjøe dem i løse deler....

 

De nedre armene er ulike på Allroad kontra de andre.

Øvre armer, endeledd og mellomstag (U-ledd) er likt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De nedre armene er ulike på Allroad kontra de andre.

Øvre armer, endeledd og mellomstag (U-ledd) er likt.

 

Kjempe.. takk for svar :)

 

Vurderer handle inn dette, må sikkert byttes i nær framtid, har 250 000 km på telleren.

Men vet ikke om det er byttet tidligere på denne....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.