Anbefalte innlegg

Heihei,

 

Ser muligens etter leilighet i stavangerområdet. Noen som vet om noe bra?

 

Vil helst kjøpe - rundt 2mill. Hvis det e leie, rundt 10 000 i mnd max.

 

Tips taes med takk :)

 

Kyllingraceren er muligens på vei litt lengre sørover ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og velkommen :)

 

Du har ikke valgt den rimeligste byen og handle/leie leilighet i, det er sikkert og visst ;)

For rundt 2mill. får du fra 32 til max(!) 50kvm...er helt på tryne priser her for tiden.Ellers er leiemarkedet greit sprengt, men med max leie på 10 lapper tror jeg det er fullt mulig å finne en leilighet:)

 

Ellers er det nok lurest å saumfare Finn.no og følge med på hva som finnes.

Lykket til, og velkommen sørover!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for svar arne :) Ja, jeg ser det ikke er billig nede hos dere :P Det er litt derfor jeg lurer på å leie i starten, for å se om kanskje prisene justerer seg til noe LITT mindre offside enn de er nå. Eventuelt slik at jeg slipper å stresse og gjør et kjøp jeg vil angre på.

 

Er visst bare å holde utkikk. Skal nedover på intervju nå på fredag, så man får se hva det blir til. Har trua :) Tar imot flere tips!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å vente på at prisene går nedover her er vel noe en må se langt etter desverre :(

 

Men velkommen skal du være hvis jobbintervjuet går rette veien :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, du har sikkert riktig der, men er uansett dumt å kjøpe med en gang hvis man etter noen mnd finner ut at man ikke trives :\ Men jeg har alltid hatt lyst til stavanger, så :)

 

Takker for det petter :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henger meg på svaret til Petter! Det kommer ikke noen nedgang i prisene her i nærmere fremtid!

 

Så du gjør smartest å kjøpe uansett... Da kan det til og med hende du tjener noen kroner hvis du skal flytte igjen;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er forresten et søk på finn.no som du kan surfe gjennom med gjevne mellomrom:

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/result?collective_dept=1&arealow=40&areaId=20196&areaId=20195&areaId=20205&pricehigh=2500000&sort=2

 

Kriterier:

- under 2.500.000kr (inkl. evt. fellesgjeld)

- fra 40kvm +

 

Område:

- Stavanger

- Sandnes

- Sola

 

Sandes og Sola er jo litt utenfor Stavanger, men du må nok det om du skal finne noe dugende...

Tar bare 15min å kjøre fra begge plasser og inn til Stavanger uansett. (ikke i rush tiden da;))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sier meg enig med de andre gutta ang pris endringer, det skjer nok ikke :) Heller Oppover enn nedover..

 

Du er ikke interessert i å ha litt reisetid fra jobben da ? Får fort mye ber bolig for pengene da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ene jobben jeg søker på ligger på forus, og den andre rett ved stadioen visstnok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså, det er ikke noe problem for meg å kjøre 20min til jobb :) Men en halvtime er litt mye, det begynner fort å bli dyrt også.

 

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=25170675&reference=2010/10/29/5/251/706/75_931915883.jpg

 

Hva tror dere om denne? :) Størrelse/pris var jo veldig fin. Vil helst ha garasje tho!

 

5 min fra meg det der :P

 

Så pen ut den. Fin avstand til Forus derfra. Får en del mer for pengene når du kikker litt "utover", så er absolutt verdt å ta en titt :)

 

Hvilke firmaer du søker hyre hos da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice :)

Ja, så ikke helt dum ut den der!

Skal på intervju hos Logica, ErgoGroup og kanskje YIT sin IT-avdeling hos statoil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen til byen!

 

Jeg var i akkurat samme situasjon når jeg flyttet ned hit i månedsskiftet juni/juli. Fant meg ei leilighet til 10k som jeg leide, og der var det 1mnd oppsigelse og ikke noe depositum. Passet meg perfekt, innen måneden var omme så hadde jeg kjøpt meg leilighet til 350k over prisantydning. Ei leilighet like ved gikk forleden dag til nesten samme pris, 2,1 mill, så å vente på nedgang ville jeg ikke gjort. Kostnadene for et lån på 2 mill etter rentefordel er 5000, så det sier seg selv at å leie for 10k er dårlig business.

 

Jeg kan ikke annet enn å anbefale å prøve å få til en deal som jeg gjorde, men at du er på bolighandeljakt trenger du selvfølgelig ikke å flagge for høyt :)

 

Og valg av arbeidssted bør ha vesentlig innvirkning på valg av bosted, det er ikke bare bare å stå i kø 15-30 min til og fra jobb hver dag. I området hvor jeg bor, Eiganes, så kommer man relativt godt fra det, enten man jobber på Forus eller Dusavik (som jeg gjør). Jeg synes i alle fall det er en god plassering, både mtp jobb i dag og ikke minst at det er 12 min å gå til byen.

 

Lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for nyttig svar eivind! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får du jobb kan du høre om de er behjelpelig med bolig.

Gamlingen bor rett ved Stadion, og jobber på Forus.

Jobben betaler 18 000kr i leige pr mnd for leiligheta :S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Steike ja, det er også et tips jeg må huske å ta med meg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er to stykk på min jobb som går støtt og stadig på visning, og den siste måneden har alt blitt solgt dagen etter til 7-10% over prisantydning : klø :

 

Markede er helt idiotisk for tiden. Jeg får 4-5 sånne "Vi har solgt leilighet i nabolaget ditt til en eller annen idiot. Vi fikk 200.000 over prisantydning, Mohahah"-flyer fra meglerhus hver uke.

 

God jeg kjøpte for 5 år siden :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo ikke noe problem å kjøpe hvis det holder seg noen lunde i verdi og man ikke taper penger på det :) Verre hvis det er omvendt :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror det er veldig mange som har tro på markede for tiden. Vi holder på med 2 store leilighetsutbygginger og det ene ble det solgt 75% av leilighetene i løpet av den første uka, og der var prissjiktet 2-6 millioner.

Det andre er også solgt nok enheter for byggestart, men det tok litt over en måned.

HVIS de sprekker med 20-30% fall, så er det mange her i byen som går på en schmell :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen til byen!

 

Jeg var i akkurat samme situasjon når jeg flyttet ned hit i månedsskiftet juni/juli. Fant meg ei leilighet til 10k som jeg leide, og der var det 1mnd oppsigelse og ikke noe depositum. Passet meg perfekt, innen måneden var omme så hadde jeg kjøpt meg leilighet til 350k over prisantydning. Ei leilighet like ved gikk forleden dag til nesten samme pris, 2,1 mill, så å vente på nedgang ville jeg ikke gjort. Kostnadene for et lån på 2 mill etter rentefordel er 5000, så det sier seg selv at å leie for 10k er dårlig business.

 

Jeg kan ikke annet enn å anbefale å prøve å få til en deal som jeg gjorde, men at du er på bolighandeljakt trenger du selvfølgelig ikke å flagge for høyt :)

 

Og valg av arbeidssted bør ha vesentlig innvirkning på valg av bosted, det er ikke bare bare å stå i kø 15-30 min til og fra jobb hver dag. I området hvor jeg bor, Eiganes, så kommer man relativt godt fra det, enten man jobber på Forus eller Dusavik (som jeg gjør). Jeg synes i alle fall det er en god plassering, både mtp jobb i dag og ikke minst at det er 12 min å gå til byen.

 

Lykke til!

 

Hvilket firma er det du jobber for i dusavik.

 

Ang. bosted så kan du begynne å vurdere lengre sørover om du skal jobbe på forus. F.eks. Klepp, men kommer du så langt som Bryne stiger prisene igjen. Ikke missforstå, men du får litt mer for pengene litt lengre ut dersom det ikke er ett must å bo midt i byen. Jeg bor selv på Orstad( Kverneland) jeg bruker rundt 25 min til jobb i dusavik. Bruker da 10-15 min til forus om morgenen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

At ikke du Kluge kjøpte noe utover Rennesøy forstår ihvertfall ikke jeg, hadde jo tatt deg 15-20min til jobb og absolutt null trafikk å bry seg om...

 

Jeg bor i Dusavik og jobber i Kvernevik, tar vel en 6-7min å kjøre ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

At ikke du Kluge kjøpte noe utover Rennesøy forstår ihvertfall ikke jeg, hadde jo tatt deg 15-20min til jobb og absolutt null trafikk å bry seg om...

 

Jeg bor i Dusavik og jobber i Kvernevik, tar vel en 6-7min å kjøre ;)

 

Har en bedre halvdel å ta hensyn te åg + e andre ting enn arbeidsplass så telle inn på bosted;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilket firma er det du jobber for i dusavik.

 

Ang. bosted så kan du begynne å vurdere lengre sørover om du skal jobbe på forus. F.eks. Klepp, men kommer du så langt som Bryne stiger prisene igjen. Ikke missforstå, men du får litt mer for pengene litt lengre ut dersom det ikke er ett must å bo midt i byen. Jeg bor selv på Orstad( Kverneland) jeg bruker rundt 25 min til jobb i dusavik. Bruker da 10-15 min til forus om morgenen..

 

Vi jobber i samme firma ser jeg, sitter i B16, Surface. Du?

 

Husk å ta med i kalkylen de eventuelle tilleggsutgiftene du får ved å bosette deg lengre ut fra bykjernen. Tenker da på både tidsbruk og transportkostnader til/fra arbeid, og ikke minst om du er glad i å gå på byen i helgene. En kompis endte opp med taxi fra Stavanger til Klepp en gang, og det nærmet seg vel 1000-lappen innen han var hjemme :) At han også mistet telefon og kortholder hører med til historien... : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi jobber i samme firma ser jeg, sitter i B16, Surface. Du?

 

Husk å ta med i kalkylen de eventuelle tilleggsutgiftene du får ved å bosette deg lengre ut fra bykjernen. Tenker da på både tidsbruk og transportkostnader til/fra arbeid, og ikke minst om du er glad i å gå på byen i helgene. En kompis endte opp med taxi fra Stavanger til Klepp en gang, og det nærmet seg vel 1000-lappen innen han var hjemme :) At han også mistet telefon og kortholder hører med til historien... : haha :

 

: haha :

Formann Bygg 8, Subsea..

 

Ja, det som er dumt å bo utover. Går fort 800 i taxi hjem, men de få gangene jeg klarer å ta toget fynker det gull, 50 kr å 5 min å gå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.