Anbefalte innlegg

Det mest fornuftige er jo å bosette seg litt borte , ikke drikke i helgene å være opplagt til jobb mandag..;P

 

Men det beste er jo helt klart å bare få bosatt seg i byen først som sist, slipper du som Eivind sier reiseavgifter.. masse bommer og ikke minst kjedelige minutt til og fra jobb samt kø!

 

Bodde på Ålgård jeg det er ca 20 min fra stavanger og 1,2 time ved rush? ;P Det er surt å sitte sånn i kø å vente, helt klart noe enn kunne vært foruten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg vært på intervju, og det gikk forståvidt greit :) Regner med jeg hører noe til uken! Stavanger er en flott by hvertfall, med FLOTTE folk :) Ble til og med henta på flyplassen av en tidligere medlem her, som jeg aldri har møtt før! Pluss at han spanderte frokost på meg :)

 

Takk til rune hagelin!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stavanger er den byen i Norge med høyest prisvekst på boliger om dagen, så enten må du handle nå, eller vente til bobla sprekker! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stavanger er den byen i Norge med høyest prisvekst på boliger om dagen, så enten må du handle nå, eller vente til bobla sprekker! ;)

 

 

Og den bobla har nettopp sprukket (under finanskrisen), så det er nok lenge til det blir noen sprekk i bobla igjen;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og den bobla har nettopp sprukket (under finanskrisen), så det er nok lenge til det blir noen sprekk i bobla igjen;)

 

Hvorfor det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordi det går ofte et stykke tid mellom hver gang boblene sprekker. Det heller ingenting som tyder på at det kommer noe prisras på boliger i nær fremtid har jeg hørt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prisveksten i Stavanger er også ekstrem pga all stimulansen som gode ordninger for ansatte i oljebransjen bringer med seg. Det er ikke uvanlig i de større selskapene at man får tilgang til 1 mill i rentefritt lån og rentereduksjon på resten. Dette innebærer selvfølgelig at lånerammen blir større og folk kan betale mer for boligene.

 

Det er bare et råd som gjelder - kom deg inn i markedet fort som f... Er man først inne så bør man også bli der, siden man aldri (med unntak av ved krakk, som kanskje betyr at du mister jobben) klarer å spare mer penger enn det som verdien på boligene man ellers kunne kjøpt stiger i verdi.

 

Mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det vel bare å handle da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riktig det! Hadde jeg vært deg hadde jeg som tidligere nevnt her vurdert Klepp kommune - der ville iallfall jeg bosatt meg hvis jeg skulle flytta til Nord-Jæren (noe jeg har vurdert flere ganger selv). Der kan nok til og med prisene øke ganske bra når både Stavanger/Sandnes og Time (Bryne) bygger seg utover :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så kjempegrei ut den, tar ikke så lang tid å kjøre fra sandnes, men du må regne med noe kø:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått jobb og sagt opp min gamle, så vi sees i løyebyen, folkens ;)

 

Skal jobbe hos Global Office, som er en underavdeling av Ergogroup, som holder til på hovedkvarteret til Ergogroup på forus :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis (eller "gralla" så me seie her i stavanger):D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis! Nå er det bare å gå i banken og få innvilget en låneramme. Når budrundene starter har du ikke tid til å forhøre deg om du får lån eller ikke, og ikke minst - hvor mye :)

 

Lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått jobb og sagt opp min gamle, så vi sees i løyebyen, folkens ;)

 

Skal jobbe hos Global Office, som er en underavdeling av Ergogroup, som holder til på hovedkvarteret til Ergogroup på forus :)

 

Får vel også si velkommen til byen.. Får si hei til deg på jobben da når jeg stikker innom for neste service besøk. Virker som en grei plass å jobbe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bestemt meg for at jeg ønsker å leie i prøveperioden min hos arbeidsgiver, som er på 6mnd. Hvis jeg også innen denne tiden ser at jeg trives såpass godt at jeg vil kjøpe, så gjør jeg evt det. Men nå trenger jeg en plass jeg kan flytte rett inn i, og etablere meg så fort som mulig.

 

Er veldig problematisk å skulle begynne med kjøp av leilighet når jeg må jobbe frem til fredagen før jeg starter hos Global Office mandag. Har ingen muligheter til å gå på visning osv..

 

Etter prøveperioden har jeg bedre lønn også, så da er det lettere å få et bedre og evt høyere lån :)

 

Hva tror dere om dette?

 

Har sett på disse to.. Det er dyrt, men det får bare gå i den første perioden :)

 

http://www.finn.no/finn/realestate/lettings/object?finnkode=24841148&reference=2010/10/10/8/248/411/48_-1434539548.jpg

 

http://www.finn.no/finn/realestate/lettings/object?finnkode=25355993&sid=sid/2010/11/9/10/xz0411289295532958y

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med jobb!

 

Ang valg av leilighet ville jeg gjerne valgt den som er i Stavanger. Ser begge har parkeringsplass og er moderne.

Største forskjellen blir beliggenheten, hvor den i Stavanger klart er best. (gå avstand hjem fra byen)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo faktisk et vesentlig poeng ja :)

Den andre er større da, det er eneste.. :S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den i Sandnes ser ut til å ha gulvbelegg også, back to the 80s!

 

Når du etter 2. helgen er lei av utelivet i Sandnes og begynner å farte til Stavanger, blir de 8 km2 du har ekstra lite verdt de 5-600,- man betaler i taxi hjem hver gang. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hahahah, ser den, mr. kleppe :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.