VACN Hovedtreff - Våler 2011 - 4-5 Juni

Anbefalte innlegg

Takk for et veldig bra treff!

Hvis jeg også skal komme med et innspill. måtte det være kontroll på hvordan bilene ble linet opp.

Så litt tilfeldig ut. Dette er imidlertid bare en liten detalj.

Jeg fikk prøve Passaten på bane for første gang, og det var verdt hver krone.

Følte meg litt "bestefar" mot alle de råe bilene på banen som dro forbi i en litt annen hastighet enn jeg med en diesel familiebil kunne holde. Mer trening og erfaring for meg kan kanskje være en ide?

Er der neste år, garantert : rock :

Igjen en stor takk til de som har lagt ned mye tid og krefter for å dra iland et slikt treff.:tilber:

Gratulerer til alle de som fikk premie for bilene, med et så høyt nivå på bilene skal man stå tidlig opp for å være med i betraktning. Jeg syns jeg har fin bil, men jeg nå nok bøye meg i støvet for mange av bilene i klubben, de holder et noe høyere nivå enn der jeg er.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slenger meg på den der.. Var helt utrolig høyt nivå i år, og med en ikke-strøken bil var jeg ikke i nærheten av å tro jeg skulle få pokal :) Helt utrolig mange fine biler. Måtte gå rundt med en egen siklekopp pga en viss rød audi 80!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er et treff som blir holdt på en BANE. Så da er det vel logisk at tiden som er tilgjengelig blir benyttet til banekjøring! Still ut bilene på lørdag og ta premieutdeling på kvelden så slipper dere "bråket"

Det er snakk om et kvarter / halvtime med stillhet så man kan få med seg premieutdelinga. Treffet er for alle uansett om man stiller ut eller kjører på bane. Da må man kunne respektere hverandre såpass. Hadde jeg hatt mere krefter under panseret skulle jeg vært utpå selv men ville fortsatt ha hatt med meg utdeling av pokalene og se hvem som vant.

Rolf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En halvtime av ei banetid som allerede er sterkt begrenset på en søndag bør vel helst unngås. Kjør heller utstilling på lørdag med premieutdeling på kvelden. Eventuelt kan det gis færre premier. En pokal vil vel telle mer hvis ikke altfor mange plukker det med seg? Det er vel med dette som alt annet, at uansett løsning vil det bli klaging.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg støtter preimieutdeling lørdag kveld, da slipper man at hele området tømmes på søndagen så fort alle har fått premiene sine

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder banekjøring kontra premieutdeling, så er det som nevnt tidligere notert og kommer til å bli diskutert videre i styret for å finne en løsning.

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er sammenlagt resultat etter to runder; Funäsdalen samt Våler:

Samlet Poeng VACCS - Sesongen 2011

Pos Navn Merke Sum Funäs Våler Juni

1 Vidar Gustavsen Audi RS4 & A6 26 6 20

2 Ole Opsahl Audi 80 q 24 20 4

3 Erik Mogen Hansen Audi A4 21 1 20

4 Jimmie Nygård Audi S3 20 - 20

4 Per-Håkon Tærud VW Polo 20 20 -

4 Micke Johansson VW Passat 20 20 -

4 Even Ruud Audi A4 20 20 -

8 Roger Løfald Audi Coupe quattro 15 - 15

8 Per Johansson Audi TT 15 15 -

8 Ola Sæternes Audi urquattro 15 15 -

11 Tommy Nilsen Golf 5 12 - 12

11 Per Ove Solevågseide Audi S2 12 - 12

11 Trond Guldbransen Audi 80 typ 83 12 12 -

11 Erik Jirhall Skoda Yeti 12 12 -

11 Anders Lunde Audi 80 Q 12 12 -

16 Tom Mogen Hansen Audi A4 10 - 10

16 Johan F Lindstrøm Audi S2 10 - 10

16 Torstein Reitan Audi A4 10 10 -

16 Stian Kalvø Audi 200 10 10 -

20 Håkon Sandberg Vw Golf 8 - 8

20 Frank Rui Audi S2 8 - 8

20 Andreas Haugland G2 8 - 8

20 Peter Lindgren VW Passat 8 8 -

20 Harald Håkenstad Audi RS4 8 8 -

25 Nils Henrik Grøndahl Audi RS2 6 - 6

25 Victor Brolin VW Passat w8 6 6 -

25 Sven Runar Nilsen Audi 80 typ 83 6 6 -

28 Hans Fredrik Bjarkøy Audi S3 4 - 4

28 Roy Sæternes Audi urquattro 4 4 -

30 Jan Sverre Edstrøm Audi RS2 3 - 3

30 Ole Andreas Thomasgård Audi 80 3 3 -

30 Daniel Høydalsvik Audi S2 (hvit) 3 3 -

30 Bjørnar Støen Audi 80 3 3 -

34 Tom Rune Fristad Audi 90 q 2 - 2

34 Jan Erik Kluge Golf2 2 - 2

34 Tommy Schønberg Audi RS4 2 2 -

34 Stian Husby Audi 200 2 2 -

38 Stian Rudshaug Pedersen Audi S3 1 - 1

38 Pål Finneid Audi A4 1 - 1

38 Alexander Hansen Audi RS4 1 1 -

Thorkild Solberg VW Golf 0 - 0

Stig Langset Audi 90 0 - 0

Joachim Aspen Nilsen Audi 90 q 0 - 0

Torgeir Sagen Audi 90 0

Sigurd Bakken Audi 90 0

Per Jameson Audi TT 0

Odd Øystein Medland Audi A8 0

Nina Marie Solberg Audi RS4 01 0

Jan Braskereid Audi S4 01 0

Hallvar Hellesø Audi RS2/80 0

Fredrik Husby Audi 80 typ 85 0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, den skjermen var ikke i klubben i fjor vår. Vi fant den aldri. Men mulig du vet bedre...

Jeg har heller ikke sett skjermen selv, men mener den fortsatt sto oppført som eiendeler da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi hadde en opprydding i hva vi hadde av eiendeler da vi tok over, og det aller meste ble avskrevet. Var jo noe greier, bla tven (som jeg tror er kastet,) noen tauestropper, messevegg og en del annet tjafs. Men det trenger vi ikke å ta mer om her :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg personlig syns ikke at dette er store penger i den store sammenhengen. Dette er jo tross alt ingen billig hobby uansett! Men det spiller forsåvidt ingen rolle, rett skal være rett og dette var informasjon som var gitt på forhånd som ikke stemte. Det tar jeg selvkritikk på!

Vi som sa ifra, tidligere referert til som syting over 50-øringer og what so ever, syntes enkelt og greit at en så stor glipp måtte bli klarnet opp i. Det var ikke pengene det stod på for noen av oss, for alle kan fint avse en 50/100-lapp ekstra for et så knallbra treff - poenget var at det ikke var opplyst om nettopp dette, og derfor flere enn bare meg fikk en aldri så liten "bakoversveis". Jeg sa spørrende til dama etter vi hadde kjørt inn også, om vi ikke skulle få et ark som vi skulle fylle ut info om bilen på etter å ha betalt, mens Morten som kom rett bak meg fikk opplyst om at dette måtte betales og ordnes når vi kom inn.

Jeg er ellers enig med Rolf, John sitt svar holder ikke mål, mens Bjørnar sitt er veldig bra.

Også enig. Man synes ikke det er greit å gå på en restaurant for å handle noe god mat, forså å betale 100,- mer for den enn hva det stod i menyen, bare fordi maten var betraktelig bedre enn forventingene man hadde, vel? Rett skal som Bjørnar sa være rett, og ting er nå klarnet opp i, og styret har skrevet et par ting i notisblokka som de kan forbedre til neste gang:) Det er så absolutt ingen klaging, og jeg sikter ikke til noen spesielle med det jeg sier.

Nok om det, nå får man smøre inn trynet sitt med litt fuktighetskrem for å pleie solbrentheta etter det flotte treffet:p Takk for et kjempebra treff alt i alt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på en ting, hvorfor reiser alle shiningsbilene med en gang premie utdelingen er ferdig? Mange av dere med show and shine bil har jo også motor under huven, hadde det ikke vært artig og testet det litt på bane? ?

Eller bygger folk glasshus biler med motor for å kun vise frem hva man har under panseret på ustilling? Sier ikke at det MÅ kjøres på bane, men bare at det sinnsykt morro og teste utstyret og seg selv. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på en ting, hvorfor reiser alle shiningsbilene med en gang premie utdelingen er ferdig? Mange av dere med show and shine bil har jo også motor under huven, hadde det ikke vært artig og testet det litt på bane? ?

Eller bygger folk glasshus biler med motor for å kun vise frem hva man har under panseret på ustilling? Sier ikke at det MÅ kjøres på bane, men bare at det sinnsykt morro og teste utstyret og seg selv. :)

Jeg vurderte det (selv med 85 illsinte kameler), men jeg kjører rundt med to skruer i dekkbanen, så jeg ville ikke riske noe :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for en kjempekjekk helg på Våler : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En siste ting: Kudos til de som kommer langveisfra for å delta på disse treffene: ja :

Banekjøring får jeg ta til neste år, for da har jeg forhåpentligvis en bil som jeg kan voldta rundt banen:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for et veldig bra treff!

Hvis jeg også skal komme med et innspill. måtte det være kontroll på hvordan bilene ble linet opp.

Så litt tilfeldig ut. Dette er imidlertid bare en liten detalj.

.

hei da jeg var nesten alene med dette så syns jeg ikke att det ble så ille,vi skulle egentlig være flere men når man er kun en person så ble det som det ble...så har vi vert flere så ha det nok blitt bedre kontroll på det

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte jeg kunne ta litt info rundt premien for "Beste lakk". Da jeg ble utnevnt som dommer i den klassen regnet jeg med at det er en såkalt "Show & Shine" pris, spesielt da jeg bryr meg mest om vaskeriper, riper og dybde i lakken.

Jeg hadde 4 eller 5 runder rundt på plassen alene før jeg ringte til Kenneth Nilsen og fikk han til å hjelpe meg. Det var ikke en enkel jobb da drøye 98% av bilen på utstillingen var godt dekket av vaskeriper, og siden bilen til Julius har gått igjennom vinteren så regnet vi ikke den som en splitter ny bil, da det er vinteren som tærer mest på lakken på en bil. Og Julius sin var særdeles strøken uten hologrammer og vi fant vel kun en vaskeripe eller 2.

Så til neste gang er det bare å lære seg å polere med maskin for å dra opp lakken mest mulig igjen og bli kvitt vaskeripene og ripene ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kunne gjerne ønsket meg litt info rundt beste felg også :)

Så personlig ikke noe spesielt med de felgene som tok pokal dette året. Det kan godt være at jeg kun har et utrent øye.

Men så f.eks. felger som røde bentleys og schmidt th-line med skinn i matchende farge til bilen på senter.

Mvh.

Simen Grasto

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk til alle som gjorde dette treffet så bra! Dette har i alle fall vært ett av de beste vålertreffene i mine øyne.

Ang. stillhet under utstilling så er kjøretiden meget begrenset på søndag, skal det kortes ned ytterligere på de allerede 4 timene vi har til rådighet så er dette synd. Men på lørdagen så er det jo alltid en obligatorisk pause i kjøringa nå flaggvaktene skal ha mat, så man kunne jo eventuellt koordinert premieutdelinga med denne? Eventuellt tatt den etter endt banekjøring på lørdag eller søndag? Det virker jo som om majoriteten av de som stiller ut ikke ønsker å delta på treffet i det hele tatt da de reiser så fort pokalene er utdelt, så da kan det vel heller ikke bety så mye når premieutdelingen er.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte jeg kunne ta litt info rundt premien for "Beste lakk". Da jeg ble utnevnt som dommer i den klassen regnet jeg med at det er en såkalt "Show & Shine" pris, spesielt da jeg bryr meg mest om vaskeriper, riper og dybde i lakken.

Jeg hadde 4 eller 5 runder rundt på plassen alene før jeg ringte til Kenneth Nilsen og fikk han til å hjelpe meg. Det var ikke en enkel jobb da drøye 98% av bilen på utstillingen var godt dekket av vaskeriper, og siden bilen til Julius har gått igjennom vinteren så regnet vi ikke den som en splitter ny bil, da det er vinteren som tærer mest på lakken på en bil. Og Julius sin var særdeles strøken uten hologrammer og vi fant vel kun en vaskeripe eller 2.

Så til neste gang er det bare å lære seg å polere med maskin for å dra opp lakken mest mulig igjen og bli kvitt vaskeripene og ripene ;)

Kenneth har jo ikke tid til å polere min mere jo :P: vinke :

Men det er bra det kommer et svar på dette da det var mange som stussa litt når det var en såpass ny bil som vant. Her kunne det som jeg etterlyste tidligere vært klarhet i det med en gang med en liten notis som dommerne leste opp som begrunnelse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg støtter preimieutdeling lørdag kveld, da slipper man at hele området tømmes på søndagen så fort alle har fått premiene sine

Problemet da er vel kanskje at det tømmes lørdag kveld isteden? At det blir veldig få der på søndag...

Ved å ha utstilling og premieutdelingen søndag så lokker man de som ikke skal kjøre på bane også til å komme fredag og være der til søndag for fest, sosialisering og hygge på campen.. Har du utstilling på lørdag og premieutdelingen etterpå, så skal du ikke se bort ifra at det blir mye ferre folk på campen fra lørdag til søndag...

Nå har jeg ikke gått rundt og sett på alle bilene der nøye da, men bare sånn generelt, det er jo biler som er 10år gamle (f.eks.) som kanskje er tilnærmet like pene i lakken som da kanskje bør få mere creds for det. Mere imponerende i mine øyne med en 10år gammel bil med 10 vaskeriper, enn en ny med 2. (Ikke noe imot deg Julius!)

Men når premien er "Beste Lakk" så er det jo ment at akkurat den bilen med best lakk skal vinne, og jeg så Julius sin bil og den er virkelig blank og fin :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for en fin helg! Flott treff! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi får be styret kjøpe inn noen trøstepokaler... :P

Jeg synes vi skal respektere det som dommerne velger ut som sine favoritter, det varierer jo fra treff til treff hvilke biler som vinner og om man kun drar på treff for å få pokkis så er det vel ikke dømmingen det er feil på.

Er tildels enig med Kristian over her, men jeg synes at "best lakk" ikke er den bilen som har best kvalitet på poleringen, men heller den som har fått lakket bilen sin smakfullt og anderledes slik at den skiller seg ut i forhold til en helt orginal bil som det er brukt masse tid på polering.

Da får man heller dele opp den prisen der beste lakk går til biler der man har brukt egen kreativitet for å skille bilen fra mengden og en pris for de som har brukt masse timer på å få bilen mest mulig strøken i lakken. Kanskje kalt nettopp den prisen show and shine.

Å legge premieutdelingen til feks lørdag kveld tror jeg de fleste skjønner er tull, da vil det ikke komme biler på søndag. Jeg har full forståelse for de som drar avgårde rett etter at pokkisene er delt ut da mange har lang vei og kjøre hjem. At man kjører på bane samtidig som utdelingen syntes ikke jeg var spesielt sjenerende.

Jeg synes dette var et kjempetreff og vi hadde superklaff med været, de innvolverte i treffet gjorde som best de kunne og det skal de ha kred for, at enkelte ting kan bli bedre er jo noe de selv ønsker og ta tak i. Det er iallefall bedre slik det er nå der man tar selvkritikk og ønsker å forbedre seg enn slik det var før at man nektet å svare på noe som helst.

Takk for et hyggelig treff. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bildetråd og video fra treffet??:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.