VACN Hovedtreff - Våler 2011 - 4-5 Juni

Anbefalte innlegg

Blir det noen som har stand der, som evt selger silikon slanger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir det noen som har stand der, som evt selger silikon slanger?

 

Det tror jeg ikke.

Vet ikke hele sortimentet til samarbeidspartnere da ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til førstegang kjørere:

(snakker om egen erfaring)

 

Er du usikker på når bremsevæsken er byttet ut, så gjør det før treffet. Legg i 100 kr ekstra så får du "racing" bremsevæske på kollovold eller mekonomen som tåler opp mot 270-290 grader.

 

Jeg tenkte ikke på dette da jeg dundret utpå banen med gamle s4 min for en del år tilbake. På heat 2 og runde 3 så skulle jeg bremse etter langstrekka. Da kokte nok væska og jeg tråkket bremsepedalen helt i bunn som om det var varm kniv i smør. Gikk da rett fram, men heldigvis var det gressplen der så det gikk bra :)

 

Bremsevæska mi var dårlig da :) Sørg for å ha "ny" bremsevæske så er du sikker på at bremsene holder .....

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor ofte skal bremsevæska egentlig byttes? Jeg byttet til en blå castrol i fjor høst, burde vel være good da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bytter alltid før første treff på sommeren. Kan fort bli en del vann i bremsevæske i løpet av vinteren.

Det tar jo 5 minutter, og er jo en relativt viktig greie ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor ofte skal bremsevæska egentlig byttes? Jeg byttet til en blå castrol i fjor høst, burde vel være good da?

 

Vil tro den klarer seg.

 

Jeg byttet min ifjor vår, kjørte 3 ganger da, pluss 2 ganger i vår og den holder seg fortsatt bra. Men vurderer å lufte den litt ekstra nå før kjøringa på lørdag.

 

 

Det er bare at mange bytter ikke bremsevæska på mange år og "glemmer" slike ting når dem skal utpå banen for første gang.

 

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til førstegang kjørere:

(snakker om egen erfaring)

 

Er du usikker på når bremsevæsken er byttet ut, så gjør det før treffet. Legg i 100 kr ekstra så får du "racing" bremsevæske på kollovold eller mekonomen som tåler opp mot 270-290 grader.

 

Jeg tenkte ikke på dette da jeg dundret utpå banen med gamle s4 min for en del år tilbake. På heat 2 og runde 3 så skulle jeg bremse etter langstrekka. Da kokte nok væska og jeg tråkket bremsepedalen helt i bunn som om det var varm kniv i smør. Gikk da rett fram, men heldigvis var det gressplen der så det gikk bra :)

 

Bremsevæska mi var dårlig da :) Sørg for å ha "ny" bremsevæske så er du sikker på at bremsene holder .....

 

 

 

Robert

 

 

He He..

Kjenner meg selv godt igjen her: dum :. skulle nesten tro det var meg du fortalte om.

 

Så lærdomen er ALTID ny bremseveske før treff.. helst racing veske som tåler 270 grader eller mere..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mulig å kjøpe skiltplater på treffet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mulig å kjøpe skiltplater på treffet?

 

Jepp, vi har med skiltplater og klistremerker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

He He..

Kjenner meg selv godt igjen her: dum :. skulle nesten tro det var meg du fortalte om.

 

Så lærdomen er ALTID ny bremseveske før treff.. helst racing veske som tåler 270 grader eller mere..

 

hehe.... det var litt skummelt når det skjedde. Hadde riktignok fått bremset fra 160 og ned til 110, men de siste 50 km/t kom aldri ordentlig inn. Jeg husker jeg skvatt noe fryktelig da jeg kjente pedalen plutselig ble veldig mjuk og jeg tråkket den helt i bånn. Dollar sedlene blinket på netthinnen husker jeg også :) hehe ....men det gikk bra da:)

 

Jeg hadde aldri tenkt tanken på dette med bremsevæske da. Jeg sjekket at bilen hadde olje, det var det eneste :) Bremsevæsken trengs nok ikke å bytte så ofte som olja. Men det kan være greit å få luftet bremsevæsken av og til.

 

Om du ikke rekker å bytte den heme, så kan det være greit å kjøpe med 2l bremsvæske så kan det sikkert gjøres oppe på treffet. Sikkert noen som har jekk som man kan låne........

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker vanligvis dot 5.1 fra Mekonomen på gul flaske, er det bra nok?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk hvor mange grader den tåler. Jeg kjørte først med den på 280 grader og det gikk fint. Akkurat nå kjører jeg på Endless bremsevæske, men den er litt dyrere enn vanlig :)

 

 

Her ser du ulike bremsevæsker fra 270 - 330 grader som er like rimelig som vanlig bremsevæske.

http://www.mamut.net/controls/shop/shops/12/8/default.asp?wwwalias=kollevold&subgid=677&gid=671

 

 

Mekonomen har noe tilsvarende i samme prisleie.

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I år er det 150,- kroner i obligatorisk forsikring pr sjåfør og 400 kroner pr bil om ikke det skulle være nevnt! Dette kan kun betales med cash, så ta ut penger på forhånd!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

150 kr i forsikring. Hva dekker denne ?

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

150 kr i forsikring. Hva dekker denne ?

 

 

Robert

 

Personskade.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke for å være vrien, men gjelder ikke vanlig person forsikringer ute på banen da ? Livsforsikringer er vel noe alle har enten det er gjennom staten eller egne.

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke for å være vrien, men gjelder ikke vanlig person forsikringer ute på banen da ? Livsforsikringer er vel noe alle har enten det er gjennom staten eller egne.

 

Robert

 

Jeg fikk beskjed idag at denne forsikringa er obligatorisk for alle som skal kjøre på bane.

Vi får sikkert info om dette på lisenskurset på lørdag ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed idag at denne forsikringa er obligatorisk for alle som skal kjøre på bane.

Vi får sikkert info om dette på lisenskurset på lørdag ;)

 

sikkert det:)

 

 

For en dags kjøring blir det da 550 kroner og for 2 dager blir det 1050 kroner ?

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står i første post dette Robert :)

 

300 kr banekjøring en dag,

400 kr banekjøring to dager

150 kr i obligatorisk forsikring pr sjåfør som skal kjøre på bane

 

Så 550,- tenker jeg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står i første post dette Robert :)

 

 

 

Så 550,- tenker jeg :)

 

 

 

Beklager, var litt opphengt i denne forsikringen :)

 

 

Da er alt greit.

 

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor stor er sjansen for at det er kontroll på veien opp da:rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor langt er ett tau?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kommer an på lengden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvis noen her inne er litt oppdatert på hva som er greit innen musikk om dagen kan de godt ta med en minnepenn så kan vi få jazza opp litt musikk på det nye freshe pa anlegget vårt! Så slipper dere at det blir bare sære ting som jeg hører på, som feks danko jones, monster magnet og johnny cash :) Har tenkt til å donere den gamle i-poden min siden anlegget har slik docking mulighet!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker å ta meg en tur. Men kan jeg ha med en venn som ikke er medlem i klubben ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.