#351 Skrevet Juni 5, 2011 Takk før et knall treff Gleder meg allerede til neste treff ! Den Extra 100ingen vi betalte var det helt klart hvert ! Stå på VACN Uansett grise billig vis vi skulle sammenligne mot GATEBIL treff etc. /Johan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#352 Skrevet Juni 5, 2011 Noen som vet hvor mange som kjørte på bana i helga, og hvor mange som stilte ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#353 Skrevet Juni 5, 2011 I prinsippet skal den info vi går ut med i forkant stemme med det som skjer. Hvis det da skjer at noen betaler en 50-lapp for mye, må huske på at det er klubben egen FELLES kasse som får pengene. Det som skjer er faktisk at klubben går litt mindre i underskudd på arrangementet, og alle blir behandlet likt. Feilen får altså alle "svi" for som deltok. På den andre siden er det svært mange som IKKE deltar (jada, det er frivillig), men disse dekker faktisk et relativt stort underkudd på alle større (hoved-)treff. Det er få av disse som klager på prisene, selv de de egentlig er de første til å "jamre" seg over "tapet". Men, som sagt, dette er åpent for alle (medlemmer), de som kom og betalte på lørdag gikk gratis inn på søndag. Totalt sett burde vi være fornøyde både i styret og andre deltagere over at klubben har en såpass god økonomi at vi i det hele tatt kan planlegge et såpass kostbart utetreff i Norge, med de usikkerhetene som været bidrar med. Tusen takk for mange hyggelige samtaler med ALLE jeg snakket med. Kanskje noen til og med var (kommende ?) medlemmer ? Hilsen Hei John. Så du sier da altså at du syns det er helt greit at medlemmene kan betale litt ekstra på treffene siden det gagner klubben ? Og at du mener disse treffene går i underskudd hvert år ? Vi betaler medlemskontigent hvert år som skal dekke opp under 2 hovedtreff, Treffpunkt og andre ellers mindre utgifter (såvidt jeg ser, rett meg om jeg har feil) Med over 5000 betalende medlemmer så vil jeg tørre å påstå selv med lavt oppmøte på et hovedtreff at denne klubben ikke burde slite med å kunne dekke de kostnadene et sånt treff koster. Det har mindre lokallag bevist at de klarer også ved å holde et likt treff tidligere i årene. (merk samarbeid mellom Mjøsa og Hadeland lokallag) Sånn jeg føler du legger det fram her så er det jo nesten synd å arrangere treff for medlemmene for det koster jo penger. Det ble stillt spørsmål ang inngangspenger / utstillingssum og det svaret du kom med her gjør at jeg kun blir irritert. Skjerpings John. Litt bedre ambasadør burde du være. Hei alle sammen! Takk for et kjempefint treff! Meget hyggelig med veldig mange bra folk! Håper alle likte seg og ikke har noe veldig negativt de brenner inne med. Derfor er denne posten meget bra å ta som en ris og ros tråd i ettertid! Selv syns jeg dette var et megatreff, selv om jeg ikke fikk gjort deg jeg liker best med disse treffa, kjøre bilen min i filler på banen. Når det gjelder inngangspengene kan jeg gjerne ta den på min kappe. Samme med banekjøringen som noen også betalte 550,- for hele helga selv om de bare skulle kjøre en dag. Her har det skjedd en glipp, og det er meget beklagelig! Det skal egentlig ikke skje, men her har det altså skjedd. Noe av grunnen til dette er at denne tråden la jeg ut så tidlig som overhodet mulig for at datoen skulle være spikret. Mesteparten av første tråd kopierte jeg fra i fjor med tanke om å forandre den etterhvert som ny info kom til. Og enten har ikke jeg fått med meg infoen, eller så har det blitt gjort forandringer i siste liten. Dog syns hvertfall ikke jeg at 550,- kroner for banekjøring ei hel helg evnt en dag ink kursing som man kan bruke til senere anledninger (trackday og gatebil feks) er særlig mye. På trackday koster det det dobbelte for en dag. Inngangsbilettene skal vi sjekke opp nærmere! Men det er bra det kommer inn innspill, i dette gamet er hvertfall jeg fersk og dette har jeg tenkt til å lære av. Jeg skal jobbe for at vi får dette i et system til neste år med en gjennomgang like før treffet slik at alle som skal være med å arrangere har lik og riktig informasjon. I år var treffansvarlig, som er en kjemperessurs og uunværlig for treffene våre, på ferie og kom hjem torsdags kveld før treffet. Jeg har notert meg mange punkter jeg ser kan være planlagt bedre slik at det går mer strømlinjeformet å arrangere et slikt treff med alle de detaljer som finnes, og de skal jeg gi videre. Alt i alt syns jeg dette var et kjempetreff uansett, og det er jo tross alt basert på frivillig arbeid. Takk for mange trivelige samtaler både på området og på campen! Hyggelig å høre at mange setter pris på jobben styret gjør. Og nå har vi jo fått oss klær som merker at vi både er fra hovedstyret og hvem vi er. Ikke vær redd for å sla av en prat eller stille noen spørsmål! Takk for et utfyllende svar Bjørnar. Etter å ha vært med på å arrangere mange treff opp gjennom årene selv så vet jeg hvor mye som skal på plass og det er ikke alltid like lett å få til. Da er det godt at det er noen som kan svare for seg og forklare hva som har skjedd. Jeg syns styret og de involverte som har ordnet opp i helgen har gjort en kjempejobb. Selv fikk jeg desverre ikke deltatt annet en i dag men etter hva jeg hører ellers ang fredagen og lørdagen har det absolutt vært et av de bedre opp gjennom årene. Sett bort i fra andre ting er det noen punkter jeg ønsker å ta opp som sitter friskt i minnet. F 1. Fra tidligere år så er det alltid et problem med å ha utdeling av pokaler og kjøring på bane samtidig. Å ha en hissig banebil spinnende forbi når man prøver å høre hvem som har fått pokal er ikke alltid like lett. kvarter / halvtime pause her burde vel la seg gjøre? 2. Det er jo alltids kjekt å høre navnet til personen som vant pokal. Vi får jo gjerne vite at han kjører en golf også. Men det er ikke alle som har tid til å vente på at samtlige vinnere kjører fram bilen for å vise den fram etterpå. Her kan det være et tips til at dommerne kommer med mere info om selve bilen som vinner. Farge ? årsmodell ? hva som er gjort med den? og sist men ikke minst dommernes begrunnelse til at akkurat DEN bilen fortjente en pokal fremfor alle de andre. 3. Info. Det var ingen som fortalte meg noe sted at jeg måtte henvende meg i sekreteriat teltet for å få utstillingslapp. Det var også litt unødvendig å ha dobbeltbooking på denne måten føler jeg da man enkelt kunne tatt både innkjøring/utstilling/parkering osv i innkjøringa. Da hadde man også spart en del arbeid som jeg føler dere kjørte litt dobbelt opp med. Men, la oss nå ikke bare henge igjen på det negative. Jeg har nå planer om å pleie solbrent hud og la dagens inntrykk synke inn mens nattesøvnen tar tak. Takk igjen for en kjempedag på Vålerbanen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#354 Skrevet Juni 5, 2011 Takk for et knalltreff og bra camping! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#355 Skrevet Juni 5, 2011 dette var da mitt første hovedtreff. takker så mye for helga;) kjempe helg med bra vær og god stemning 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#356 Skrevet Juni 5, 2011 Ett tips å komme med ang det førermøte og den påmeldinga. Det tok sinnsyk lang tid på lørdagen, gjerne fordi man sitter der ivrig og klar til å komme seg på banen. Det som kunne vært lurt, hadde vært å ha forhåndspåmelding. Tror nok dette kunne redusert køer betraktelig, klart man klarer ikke å få alle forhåndspåmeldt, men si man hadde klart 50% av de som kjørte på banen så hadde man nok lett spart inn en halvtime i registreringskøen:) Ellers syntes jeg det er smålig av dere som syter ang betaling, om man betaler 100/200 kroner ekstra så gjør vel ikke det noe? Dere kan koste på bila 100tusener, men når det kommer til å vise den frem så teller man 50-øringer? Audi treffa er uansett så billig at det er verdt det. Pengene går jo uansett tilbake til oss 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#357 Skrevet Juni 5, 2011 Takk for et utfyllende svar Bjørnar. Etter å ha vært med på å arrangere mange treff opp gjennom årene selv så vet jeg hvor mye som skal på plass og det er ikke alltid like lett å få til. Da er det godt at det er noen som kan svare for seg og forklare hva som har skjedd. Jeg syns styret og de involverte som har ordnet opp i helgen har gjort en kjempejobb. Selv fikk jeg desverre ikke deltatt annet en i dag men etter hva jeg hører ellers ang fredagen og lørdagen har det absolutt vært et av de bedre opp gjennom årene. Sett bort i fra andre ting er det noen punkter jeg ønsker å ta opp som sitter friskt i minnet. F 1. Fra tidligere år så er det alltid et problem med å ha utdeling av pokaler og kjøring på bane samtidig. Å ha en hissig banebil spinnende forbi når man prøver å høre hvem som har fått pokal er ikke alltid like lett. kvarter / halvtime pause her burde vel la seg gjøre? 2. Det er jo alltids kjekt å høre navnet til personen som vant pokal. Vi får jo gjerne vite at han kjører en golf også. Men det er ikke alle som har tid til å vente på at samtlige vinnere kjører fram bilen for å vise den fram etterpå. Her kan det være et tips til at dommerne kommer med mere info om selve bilen som vinner. Farge ? årsmodell ? hva som er gjort med den? og sist men ikke minst dommernes begrunnelse til at akkurat DEN bilen fortjente en pokal fremfor alle de andre. 3. Info. Det var ingen som fortalte meg noe sted at jeg måtte henvende meg i sekreteriat teltet for å få utstillingslapp. Det var også litt unødvendig å ha dobbeltbooking på denne måten føler jeg da man enkelt kunne tatt både innkjøring/utstilling/parkering osv i innkjøringa. Da hadde man også spart en del arbeid som jeg føler dere kjørte litt dobbelt opp med. Men, la oss nå ikke bare henge igjen på det negative. Jeg har nå planer om å pleie solbrent hud og la dagens inntrykk synke inn mens nattesøvnen tar tak. Takk igjen for en kjempedag på Vålerbanen. Det skulle da bare mangle å kunne svare for seg! 1: Det var nevnt å stoppe banekjøringa samtidig som premieutdelingen. Jeg husker ikke hva vi kom frem til akkurat nå, men dette ble ikke gjort. Her kan nok kommunikasjonen bedres! 2: Jeg sa akkurat det som stod på lista under premieutdelinga i dag. Det var ikke helt avklart hvem som skulle ta premieutdelingen, og denne tok jeg "på sparket." Jeg fikk ikke med meg stort av detaljer rundt biler som var utstilt dessverre, drev med litt forskjellig annet kan du si Her hadde vi planlagt å la hver enkelt vinner kjøre frem bilen så alle fikk se hvilken bil som vant i tillegg til person! Det ble bestemt i siste øyeblikk at lot seg dårlig gjøre, så vi gjorde det slik i stedet! 3: Dette tar vi videre! Vi kunne også vært flinkere til å brukt speakeranlegget med info en gang i blandt. Vi har også tenkt ut å muligens kjøpe en flatskjerm og la den stå med rullende info hele dagen slik at medlemmene ser hva som skjer til hvilket klokkeslett! Vi vil diskutere videre hva vi gjør for å bedre slike saker på treff! Ett tips å komme med ang det førermøte og den påmeldinga. Det tok sinnsyk lang tid på lørdagen, gjerne fordi man sitter der ivrig og klar til å komme seg på banen. Det som kunne vært lurt, hadde vært å ha forhåndspåmelding. Tror nok dette kunne redusert køer betraktelig, klart man klarer ikke å få alle forhåndspåmeldt, men si man hadde klart 50% av de som kjørte på banen så hadde man nok lett spart inn en halvtime i registreringskøen:) Ellers syntes jeg det er smålig av dere som syter ang betaling, om man betaler 100/200 kroner ekstra så gjør vel ikke det noe? Dere kan koste på bila 100tusener, men når det kommer til å vise den frem så teller man 50-øringer? Audi treffa er uansett så billig at det er verdt det. Pengene går jo uansett tilbake til oss Dette tok vi allerede opp på lørdagskvelden! Så det er helt klart et alternativ! Ja, jeg personlig syns ikke at dette er store penger i den store sammenhengen. Dette er jo tross alt ingen billig hobby uansett! Men det spiller forsåvidt ingen rolle, rett skal være rett og dette var informasjon som var gitt på forhånd som ikke stemte. Det tar jeg selvkritikk på! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#358 Skrevet Juni 5, 2011 Jeg syns treffet ble meget bra i forhold til at omtrent alle vi i styret aldri har arrangert dette før. Og vi setter pris på tilbakemeldinger, både positive og negative så vi kan forbedre oss. Vi kommer sterkere tilbake 20 August på Rudskogen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#359 Skrevet Juni 5, 2011 Takk igjen for utfyllende svar Bjørnar. Det vil alltid være forbedringspotensial for alle Nå er det ingen som syter over summen i kr og øre men retter et spørsmål om hva som har skjedd. Du hadde reagert hvis du hadde måtte betale dobbelt på Rema når du skal ha en sixpack med øl også selv om den koster det samme. Om man om så bruker mangfoldige tusen på en bil skal rett være rett. Nå har Bjørnar svart for seg og jeg føler i hvertall at jeg har fått svar som er tilfredstillende. Så legger JEG i det minste den saken død. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#360 Skrevet Juni 5, 2011 Takk for ei kjempefin helg. Vannvittig mange hyggelige mennesker (og en hund) på campen i helga:). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#361 Skrevet Juni 5, 2011 Takk for ett kanontreff!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#362 Skrevet Juni 5, 2011 Da var jeg hjemme igjen etter en super helg, begge bilene og førerern fortsatt like hele. (bare et par dekk som har takka for seg) Tusen takk til alle som arrangerer. Følest som en evighet til Rudskogen :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#363 Skrevet Juni 5, 2011 God inspirasjon til å få mitt eget prosjekt på veien!Kjekt treff! Hyggelig å sette ansikt på alle disse bilene her inne! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#364 Skrevet Juni 5, 2011 Takk for nok et vellykket hovedtreff! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#365 Skrevet Juni 6, 2011 Vi har også tenkt ut å muligens kjøpe en flatskjerm og la den stå med rullende info hele dagen slik at medlemmene ser hva som skjer til hvilket klokkeslett! Veldig god idè. Klubben har vel allerde en 40" flatskjerm? Eller er denne solgt? Det har vært en sånn skjerm i klubbens eie i mange år, og den var fortsatt i klubben i fjor vår, men mulig den er solgt nå? Jeg er ellers enig med Rolf, John sitt svar holder ikke mål, mens Bjørnar sitt er veldig bra. Når det gjelder erfaringer og organisering, så er det kanskje en idè å prate med de som har arrangert treff i mange år, både i lokallagsregi og tidligere styrer? Disse har som regel gått i de fleste "feller" og funnet løsninger på disse. Ved å "pumpe" disse for opplysninger slipper man å finne opp hjulet på nytt hver gang det er store utskiftninger i styret? Bare et forslag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#366 Skrevet Juni 6, 2011 1. Fra tidligere år så er det alltid et problem med å ha utdeling av pokaler og kjøring på bane samtidig. Å ha en hissig banebil spinnende forbi når man prøver å høre hvem som har fått pokal er ikke alltid like lett. kvarter / halvtime pause her burde vel la seg gjøre? 2. Det er jo alltids kjekt å høre navnet til personen som vant pokal. Vi får jo gjerne vite at han kjører en golf også. Men det er ikke alle som har tid til å vente på at samtlige vinnere kjører fram bilen for å vise den fram etterpå. Her kan det være et tips til at dommerne kommer med mere info om selve bilen som vinner. Farge ? årsmodell ? hva som er gjort med den? og sist men ikke minst dommernes begrunnelse til at akkurat DEN bilen fortjente en pokal fremfor alle de andre. 3. Info. Det var ingen som fortalte meg noe sted at jeg måtte henvende meg i sekreteriat teltet for å få utstillingslapp. Det var også litt unødvendig å ha dobbeltbooking på denne måten føler jeg da man enkelt kunne tatt både innkjøring/utstilling/parkering osv i innkjøringa. Da hadde man også spart en del arbeid som jeg føler dere kjørte litt dobbelt opp med. jeg vil også svare litt på dette ettersom dette i hovedsak var min oppgave under dette treffet. 1: når det kommer til pause i banekjøring var dette noe jeg faktisk ønsket og få til akkurat pga det du sier. dette var også i planen, men når premieutdelingen hadde begynt og de ikke hadde rukket å flagge av bilene så lot vi dem bare fortsette å kjøre. pluss at det var faktisk stor pågang i pit under premieutdelingen, noe som ville gjøre det enda mer surt for de som ikke fikk kjørt akkurat da. men, dette er absolutt noe jeg også skal ta med meg videre til neste gang 2: når det kommer til selve premieutdelingen så tar jeg fullt ansvar på at det ikke var mer info enn det som bjørnar leste opp. Vi hadde som sagt planer om at alle skulle kjøre frem bilene sine men dette hadde tatt veldig lang tid ettersom det var over 30 pokaler som skulle ut. jeg skal absolutt få til mer info neste gang og da skal jeg også prøve å få til det med at bilene kommer fram så folk får se det selv. 3: dette var noe jeg ga beskjed til at dem i innkjøringen skulle gi beskjed om at man måtte kommer bort i sekreteriat teltet for å registerer seg for utstillingen. dette også for at vi skulle få muligheten til å kunne skrive ned navn, tlf og bil så vi hadde dette under premieutdelingen. når det kommer til spart arbeid så ser jeg ikke akkurat på det som noe stort problem, for det klarer vi å få til håper du fikk litt mer svar på det du lurte på. ellers vil jeg takke for et flott treff og fantastisk mange hyggelige og blide ansikt. håper også sekreteriat teltet sto til forventningene ettersom dette var første gang både for meg og fruen. jeg har mye tanker rundt ting som skal forberedes og dette skal jeg sørge for at er oppe å går til neste treff. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#367 Skrevet Juni 6, 2011 Veldig god idè.Klubben har vel allerde en 40" flatskjerm? Eller er denne solgt? Det har vært en sånn skjerm i klubbens eie i mange år, og den var fortsatt i klubben i fjor vår, men mulig den er solgt nå? Nei, den skjermen var ikke i klubben i fjor vår. Vi fant den aldri. Men mulig du vet bedre... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#368 Skrevet Juni 6, 2011 1. Fra tidligere år så er det alltid et problem med å ha utdeling av pokaler og kjøring på bane samtidig. Å ha en hissig banebil spinnende forbi når man prøver å høre hvem som har fått pokal er ikke alltid like lett. kvarter / halvtime pause her burde vel la seg gjøre? Det er et treff som blir holdt på en BANE. Så da er det vel logisk at tiden som er tilgjengelig blir benyttet til banekjøring! Still ut bilene på lørdag og ta premieutdeling på kvelden så slipper dere "bråket" Ellers så var det nok et bra gjennomført treff. Takk til alle som gidder å stille opp å arrangere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#369 Skrevet Juni 6, 2011 Det er et treff som blir holdt på en BANE. Så da er det vel logisk at tiden som er tilgjengelig blir benyttet til banekjøring! Still ut bilene på lørdag og ta premieutdeling på kvelden så slipper dere "bråket" Ellers så var det nok et bra gjennomført treff. Takk til alle som gidder å stille opp å arrangere Helt enig.. Hadde frysninger fra topp til tå hver gang Hansen kom rasende forbi. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#370 Skrevet Juni 6, 2011 Veldig god idè.Klubben har vel allerde en 40" flatskjerm? Eller er denne solgt? Det har vært en sånn skjerm i klubbens eie i mange år, og den var fortsatt i klubben i fjor vår, men mulig den er solgt nå? Jeg er ellers enig med Rolf, John sitt svar holder ikke mål, mens Bjørnar sitt er veldig bra. Når det gjelder erfaringer og organisering, så er det kanskje en idè å prate med de som har arrangert treff i mange år, både i lokallagsregi og tidligere styrer? Disse har som regel gått i de fleste "feller" og funnet løsninger på disse. Ved å "pumpe" disse for opplysninger slipper man å finne opp hjulet på nytt hver gang det er store utskiftninger i styret? Bare et forslag. Den tven ble ødelagt/mistet fjernkontrollen før vi kom inn i bildet. Men en slik får man jo nesten hivd etter seg for tiden, så det er jo en liten pris å betale for no slikt. Vi har jo med Jan Andre og co på laget, han har jo sannsynligvis overlegent best erfaring med dette, og jeg syns gjennomføringen av treffet gikk bra jeg. At det lugger litt her og der må man nesten regne med kan skje. Men vi skal utarbeide mye klarere rutiner og systemer til senere. Så blir det mye lettere for de som tar over neste gang. Dette gjelder alt, ikke bare treff biten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#371 Skrevet Juni 6, 2011 Resultater fra ferdighetskjøringen på lørdag: Når klokken ble dette kjørt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#372 Skrevet Juni 6, 2011 Når klokken ble dette kjørt? Kan ha vært i 5tiden på lørdagen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#373 Skrevet Juni 6, 2011 Takk for et kjempe treff! Enormt artig, sjaføren er sliten i dag og golfen er like hel, klarte ikke å gi meg måtte kjøre golfen på arbe i dag også et sånt treff gir meg utrolig mye motivasjon og pågangsvilje! Takk til dem som arangerer treffet, virkelig bra jobba ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#374 Skrevet Juni 6, 2011 Takk for ei kjempefin helg. Vannvittig mange hyggelige mennesker (og en hund) på campen i helga:). Hehe - hunden syntes tydeligvis du var hyggelig også Og så må jeg bare kommentere det Roger skriver over her - for jeg har slitt veldig med motivasjonen de siste månedene - men dette treffet ga meg virkelig god-følelsen tilbake! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#375 Skrevet Juni 6, 2011 Når det gjelder erfaringer og organisering, så er det kanskje en idè å prate med de som har arrangert treff i mange år, både i lokallagsregi og tidligere styrer? Disse har som regel gått i de fleste "feller" og funnet løsninger på disse. Ved å "pumpe" disse for opplysninger slipper man å finne opp hjulet på nytt hver gang det er store utskiftninger i styret? Bare et forslag. Her er vi allerede i gang med å utarbeide rutinebeskrivelser og arbeidskalender for sesongen slik at senere styrer raskt er oppe og går på hva som skal gjøres når og hvordan det skal gjøres. Om det skulle dukke opp behov for informasjon i dette arbeidet, så får vi lene oss på eventuelle ressurspersoner da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...