Diverse felgprosjektering: HTN Rennsport 8/9x15 - På'an igjen typ 2015

Anbefalte innlegg

Daytona Grey er samme farge som jeg hadde på a6'n mads kristian, men det visste du kanskje:) ålreit farge det:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp. Fin på bil, men den blir nok litt mørk på felger, tror jeg - ihvertfall når man har kant:)

Aston Martin Meteorite Silver?

Aston_Martin_V8_Vantage_1.jpg

Kanskje litt mørk igjen? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann :)

Har et spørsmål angående deling av felger.. sliter med å få ut senteret av tønna... har varmepistol og gummiklubbe, men sitter som f... noen tips ??

mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann :)

Har et spørsmål angående deling av felger.. sliter med å få ut senteret av tønna... har varmepistol og gummiklubbe, men sitter som f... noen tips ??

mvh

Hvilke felger er det?

Det jeg gjorde, mine er riktig nok 2delt, var å stå på senteret samtidig som jeg tok tak i kanten og løftet, hvorav i ditt tilfelle blir tønna :)

Finn en pute som du ikke er redd for at skal bli skitten og legg felgen oppå, ta av deg på skoa og stig oppi. Ta så tak og løft oppover. hehe

Da får du iallefall brukt arm og benmusklene dine samtidig. Jeg også slet med å skille dem, men en gang jeg gjorde slik som beskrevet løsnet dem med en gang. Bare husk at delene kan løsne fort og hvis du da står der å tar i for fullt så...ja, du skjønner poenget :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er bbs rs :)

Takk for tipset, men tviler på at jeg er sterk nok.. :( virker som felgen er blitt delt før og at man da har brukt noe veldig holdbare saker : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få noen til å varme opp fugen mens du drar så løsner det nok skal du se ;)

Skal vel sies at jeg hadde hatt mine felger inne og stod på gulv med varmekabler, hvorav felgene var "varme". Om det har noe å si er jeg usikker på.

Om du ikke klarer å dra dem løs så prøv å rykk, med begge armene på samme punkt, rundt felgen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller så har de ikke blitt delt før, og da hender det at det sitter fast som bare det:p Hvis de har limt senteret også, så er den som splittet og satte de sammen sist lite snartenkt.

Varme er en fin ting. Sett folk som har tatt med felg og tønne inn på kjøkkenet, satt de oppå den største plata på komfyren og varmet de opp på den måten. Da får man en jevn og fin varme. Regner med at du banker rundt hele senteret når du prøver å løsne det, og ikke bare på ett sted eller bare i midten?

Jeg har forresten brukt nylonhammeren som jeg lagde på grunnkurs vdg. når jeg har delt felgene mine - den skader ikke senterene på noen måte, og man får overført litt mer kraft enn man får gjort med ei gummklubbe:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tips, håper det er greit jeg spurte i tråden din, selv om det blir litt o.t...

Har prøvd og prøvd i hele efta så gir opp for denne gang:o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bare å spørre i denne tråden - det gjør meg ingenting så lenge det gjelder RS, HTN eller andre eventuelle felger jeg måtte kjøpe i fremtiden:)

Du kan jo, sånn for moro skyld og dersom ikke noe annet fungerer, kjøpe denne PTFE-sprayen fra Biltema og sjekke om den klarer å penetrere og gjøre at det glir noe lettere. Spray godt på og la det ligge et døgn eller to, spray på litt til og finn frem gummiklubben igjen: ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er bbs rs :)

Takk for tipset, men tviler på at jeg er sterk nok.. :( virker som felgen er blitt delt før og at man da har brukt noe veldig holdbare saker : bh :

Bruk rekyl fri plast/gummi klubbe. Du får et mye kraftikere slag en rekyl fri enn vanlig plast/gummi klubbe. Mener å huske biltema har til noe lusekroner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk rekyl fri plast/gummi klubbe. Du får et mye kraftikere slag en rekyl fri enn vanlig plast/gummi klubbe. Mener å huske biltema har til noe lusekroner.

Takk, skal prøve det! Virket ikke som hjalp å varme opp felgen, den guffa som sitter der må tåle noe enormt:confused:

Burde kanskje starte en ny tråd, hvor alle kan dele sine erfaringer med deling av felger ? hmm :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Børste litt støv av denne tråden igjen, vel.

Foreløpig ikke noe som skjer, men planer for Rennsportene rullerer i hodet om dagen, og ny farge på senteret blir det. Lurer på hvit, burgunderrød eller dyp, mørk grønn (ikke noe "flashy"). Mest sannsynlig tar fornuften overhånd og jeg lakkerer de hvite, i tilfelle det dukker opp en annen bilen enn Passaten som jeg skal bruke de på. Gullbelagte (24k til og med:p) senterkopper skal jeg muligens ha óg.

Jeg ga opp prosjektet med de lave mutterene på baksiden på framfelgene, ettersom jeg mistet motivasjonen etter at jeg mistet et par av de mutterene to ganger. Nye gullbolter blir da kjøpt inn, sammen med 10mm spacere for å gå klar av bremsene på Passaten (satse på at jeg har fjernet så mye av kaliperen at det går med 10mm nå), og de originale mutterene skal brukes. Funderer litt på om jeg skal få dreid av senteret på bakfelgene 3-4mm for å få ned ræva på bilen de siste 3-4cm den trenger: klø :

Sånn ser felgene ut nå (:P):

_MG_0028.jpg

Lysere tider er ikke langt unna, så fortvil ikke:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neh, vaaaaaanskeeeeeeelig å lakkere (visstnok) - derfor jeg har skrinlagt de planene:p

Noen som kan maskinere to av sentrene i nærheten her, da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan maskinere for deg hvis du ikke har dårlig tid!:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herlig, Tuffern! Har ikke dårlig tid, nei. Tenkte å begynne på de snart så jeg slipper stresskru når sesongen plutselig har begynt. Kan få skrudd av felgene og demontert de i nær fremtid, så kan du få to av sentrene da:) Har muligens en liten jobb til (veldig liten) på det ene senteret, om du gidder det i samme slengen. Må bare få noen til å sveise i litt metall først.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er grei, bare gi meg et vink når du har fått demotert.;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan photoshoppe litt, som f.eks Kim Rune? :P

Skulle hatt senteret hvitt på felgene:

IMG_4734.jpg

IMG_5283.jpg

IMG_3650_1.jpg

Og gjerne en variant i denne fargen også:

573e8415-65b5-4024-b9b3-1ef0a9880113.jpg

Synergy green metallic hvis noen trenger et bedre referansebildet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk:) Grønnfargen ble litt vel mye på bildet, men på bilder ellers på nettet ser den veldig pen og ikke så altfor hylende ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ska prøve litt bedre når jeg kommer hjem i mårra ;) ikke no godt å drive med laptopmus :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør gjerne det: ja : Tror det blir hvitt, men uansett greit å prøve ut litt før man begynner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsatt litt for mye, men det er ikke akkurat en lett farge å få til heller:p

Kan du prøve å gjøre den litt "mørkere", sånn som her?:

63-sema-camaros-at-gm.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.