#1 Skrevet September 7, 2011 (endret) Golf mk1 er og blir en meget populær bil, og den er også et yndet utgangspunkt for forskjellige ombygginger. Å få dette teknisk godkjent har derimot vært svært vrient for mange, men det er enkelte i medlemsmassen som har gjort en innsats for at dette nå forhåpentligvis vil bedre seg. Målet har i første omgang vært å kunne få godkjent bruken av enkelte 16V motorer, men på sikt håper vi det vil være muligheter for å få til 1.8T og G60. Merk at dette ikke er noe garanti, og at dialog om teknisk ombygging bør gjøres med Statens Vegvesen. Grunnlag for ombygging og godkjenning vil bli lagt ut på OKRASA.no/gutachten 16V ombygging muliggjøres grunnet Schrick turbokit som har 143hk og 205Nm. Kopi av TÜV og brosjyre med diagrammer er også arkivert hos Statens Vegvesen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 8, 2011 Kan forsåvidt legge til at jeg er litt usikker på hvorvidt man må ha klart ombygningsgrunnlag til GTI før man tillater 16V. Noen med innspill? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 8, 2011 Benytt møller 16v papirer som ett supplement til schrick turbo papirene. schrick papirene tar for seg at karroseriet tåler en liten vekt og effektøkning mens de gamle 16v papirene tar for seg bremser og andre gti-spesifiserte deler. Med dette så bør man ha godt nok grunnlag for en enkel ombygging. Det beste rådet er å starte dialog og fremleggelse av ombygging og papirer til statens vegvesen. Lykke til MVH den evige optimisten RA 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 8, 2011 Pipa hos kontakt personen min fikk en annen lyd då han fikk se dette dokumentet. Tar sikkert en uke før eg får videre kommentarer då ham ikke hadde tilgang til det som RA tidligere har levert til Risløkka. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 8, 2011 De har alle tilgang til arkivet. Evnt så henvist dem til roy tveitan;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 8, 2011 Han nevnte selv at han skulle ringe Tveitan da eg sa at papirene "tilhørte" Risløkka. Tror det ligger i manglende hidden kunnskap.... Han trodde at teksten eg hadde merket med rødt (dokument referansen) var en link som ikke virket og hadde tatt det for gitt at det var refreanse til en annen ombygging. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 8, 2011 Noen som kan skaffe "16v Møller" papiret i høy kvalitet? De som ligger ute er i ubrukelig oppløsning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 8, 2011 Det kommer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 8, 2011 Noen som kan skaffe "16v Møller" papiret i høy kvalitet? De som ligger ute er i ubrukelig oppløsning. er lagret i pdf format og kommer på siden til Ola om kort stund 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 13, 2011 Da er også BLT/GIK turbo papirene lagt inn i arkivet til Statens Vegvesen. Disse papirene gjengir samme effekt som Schrick settet, men itilegg så står karrosseriet til cabriolet nevnt. Så da er Golf 1 og Golf 1 Cabriolet dekket arkivnr kommer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 13, 2011 Flott arbeid dere gjør! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 13, 2011 Meget takknemlig for jobben dere legger ned i dette,for at det blir enklere for oss andre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 13, 2011 håper bare det viser seg å være til hjelp og.. skal igjennom en godkjenning til iløpet av 2012. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 13, 2011 BTW møller 16v dokumentet er og arkivert hos SVV om det ikke alt er opplyst. Har ikke eget arkivnr, men ligger trolig innunder schrick papirene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 14, 2011 Møller papiret er også ute! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 25, 2011 Da kan jeg også informere om at vi er igang med å prøve å tilrettelegge for bruken av 1.8T 20V 150hk/210Nm motorer i einser. Merk prøver, da vi er på kartleggings og dialognivå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 25, 2011 Virkelig flott arbeid dere gjør her, å vite at man kan få det godkjent gjør det nok enklere for folk å gjøre virkelighet ut av drømmene sine 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 18, 2011 Da kan jeg også informere om at vi er igang med å prøve å tilrettelegge for bruken av 1.8T 20V 150hk/210Nm motorer i einser.Merk prøver, da vi er på kartleggings og dialognivå. Da ser det ut til at vi har møtt på første hinder, aka Harald A. Møller Tyskland neste..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 18, 2011 helt utrolig at de rett og slett ikke har tid til å ta ca 15min av sin tid til hjelp for oss.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet April 4, 2012 Lenge siden det har vært noe update her.. Er dere kommet noe nærmere mål? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet April 4, 2012 Hei Dag, Vi har et grunnlag i dokumentasjon for 148hk og 210Nm til "gammel Golf I GTI 112hk" som det står. For de som lurer: ja, dette er fra et norsk dokument, som også har en form for henvisning til Møller. Før vi tar noen avklaringer og dialog med SVV ønsker jeg at Harald A. Møller bekrefter ca 8 motorkoder innenfor 1.8T 20V 150hk/210Nm sjangeren, men det er dette som lakker og lir til den store gullmedaljen. Purret via epost og har ringt og forespurt om de kan si noe om når noe slikt som dette kan svares på, men teknisk avdelingen er litt unnvikende der. I tillegg har jeg skrevet en epost til Volkswagen sentral i Tyskland, i håp om noe bistand derifra, men også dette er tyst. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet April 5, 2012 Litt OT, men ligger det ute noen forslag til søknad til SVV ang ombygginger? Har tenkt å sende en søknad på ABF 2.0 16V i Golf MK2, så hadde vert topp med en slags mal Edit: Ligger det papirer til mk2 en plass også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet April 5, 2012 Møllers papirer for godkjent ombygging til G60 spec bør vel duge? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet April 5, 2012 Mulig det? Ligger det på nett et sted ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Juli 13, 2012 Helt klart fredag den 13., ikke bare for urquattroen. Etter et halvt års tålmodighet, og en ny purring på status for formell henvendelse til Møller Teknisk, så klarer de å lire av seg denne: "Hei. Vi jobber nå hardt med utvikling av systemer for registrering av nye bilen. Ettersom dette nå tar all vår kapasitet har vi desverre ikke ressurser nok til å hjelpe i denne saken." Rune Andre, jeg kommer til å sende deg en mail... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...