Ombygging av Golf mk1 til 16V (her er TÜV), mk1 1.8T underveis

Anbefalte innlegg

Jeg har satt en tysk kamerat på saken, angående papirer til Oettinger sechzenventiler motoren(1600,1800 og 2000).

Han mente på disse papirene skulle finnes.

 

Men hva med 'Mikkelsen' i Norge? Var det ikke det ett firma/bilforretning som drev med slike ombygginger i Norge på 80-tallet?

Er dette råd å spore opp?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnst det pappirer på jetta 1 til gli?Møller skulla ha 500 pluss oppkrav for å lete i arkivet som han sa.trudde dei hadde hidden der å.

 

Det er sikkert betaling for en halvtimes jobb. Noe jeg synes er innafor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

 

Bra tråd. Denne burde klistres.

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trenger gli papirer til jetta 1:)

 

Mener å huske at både golf 1 og jetta er betegnet som typ 17, og stemmer det så kan

du bruke vanlig golf 1 papirene evnt sammens med schrick papirene da de tar for seg typ 17 og 155 (cabriolet)

 

blant annet slik jeg godkjente Cabriolet min med 2l 16v

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd med golf papirer ifra gti og blt/schrich på jettan på biltilsynet uten hell.Argumenterte med att dei begge hadde type 17 i vognkortet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd med golf papirer ifra gti og blt/schrich på jettan på biltilsynet uten hell.Argumenterte med att dei begge hadde type 17 i vognkortet.

 

Hva var argumentet deres for at det ikke skulle gå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også levert inn dokumentasjon fra denne tråden til ombygging av min Golf C. Virker som det er en del forskjell fra saksbehandler til saksbehandler

 

Sent fra min SM-G800F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Golf var golf og jetta var jetta selv om begge hadde type nr 17.er det andre biltilsynet som man kan høre med?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes det ikke noe ombyggingspappire til Jetta mk 1?Fikk negativt svar ifra møller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, sitter med samme problemet selv. Fant du ut noe mer om denne dokumentasjonen kunne benyttes ovenfor Jetta mk1?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt offtopic men var det du som hadde den hvite på siden av min røde Jetta på utstillinga på Våler?

Ellers skal eg ha 16v KR i min på sikt så tråden her er høyst aktuell skulle vært mulig og godkjent med dobble Webere. Eg har kun det og ikke insprøytning liggende.:/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det, jeg som har den hvite som sto vedsiden av din røde på Våler treffet i sommer. Har noen bilder liggende av begge bilene. Jeg har også Jetta`n til Daniel (ex bilfotograf) stående ferdig lakket i garasja :)

Planen min er helt lik, har en komplett KR motor og gir stående. Har alt jeg trenger uten om gasserene, men har aldri sett eller hørt om noen med godkjent 16v i en jetta mk1. Derfor er jeg veldig nysjerrig på hvordan du og andre her på forumet løser problemet med godkjening.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke Jetta, men Golf: Skal godkjenne 16v med webere nå til våren. Har fått klarsignal fra SVV som mente at det ikke skulle være noe problem med gassere på 16v'n :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser det er en stund siden det var liv i tråden..  Er det noen som har kommet noen vei med svv og 1,8t?  Jeg fikk et enkelt svar fra saksbehandler nå på torsdag. Han var ikke så positiv til en slik ombygging med tanke på at jeg var tross alt noen få nm og hk over det som hadde vært godkjent før.. Aventer nå med å svare, så om noen har tips å komme med, mottas det med stor takk. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som har bremsepapirer på en original 1.8T?

Min er godkjent med 197nm og 162hk på hjul.

Går å lurer på 1.8T og hvis dreiemomentet i denne er i nærheten burde jo det være en smal sak for min del å få dette godkjent. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dreiemomentet lurer jeg på om ikke er typisk 280 Nm eller så før optimalisering.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

AEB og AGU
210 Nm (155 ft·lb) (21.4 kgm)

at 1750-4600 rpm

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Må nesten begynne med å rose dere av den iherdige innsatsen dere har holdt på med i årevis med svv osv. Bra jobba 👊

Siden denne tråden og infoen begynner å bli god årgang på, har det vel blitt noe lettere og søke om ombygging enn det det var når dere begynte i 2012? 

 

Spørsmålet er søknad om godkjenning av 1.8t i en mk2 scirocco. De er jo etter det jeg har forstått bygd på samme plattform som golf Mk1. 

 

Er det like mye papirer som må legges med søknaden anno 2021? Eller har sfoor litt mer generell grunnhidden for å behandle søknadene litt raskere og enklere nå?

 

Ser søknadsskjema er enkelt oppbygd nå. Holder det med å skrive hvilken stempelstørrelse, skive diameter osv bare? Motorkode med effekt og nm? Eller er det mer papirer som må med, tenker mer spesifikke papirer innenfor hvert system som må være med på søknaden?

Ser det er 20kw/100kg nå, det er egenvekt på bilen? Er det da mulig å makse det prinsippet og kjøre på med så nærme kw pr kg som egenvekten på bilen? 

Kw som svv er ute etter, er det på veiv eller hjul? Eller er det åpent for tolkning? 🕶️

 

(Kan vippse 500kr om det er en av dere som orker å hjelpe meg litt med å gå gjennom hva jeg må ha med i søknaden og få den så komplett som mulig på første forsøk. Send meg en melding)

 

Takk for svar 👌

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Ja det er - tilsynelatende - lettere i den forstand at amatørbygge ikke i like høy grad fordrer at man har eksisterende godkjenning for hånden (generell som typegodkjennelse, ABE, etc eller individuell fra TÜV, Dekra etc.).

 

Men det er klart. Kan du vise til fabrikkskeverte løsninger av bremser osv, er det mye enklere å forholde seg til. Dog er det vel noe krav fra SVV for bremsedimensjoner om du kjenner til din ønskede effekt? 1.8T 150hk burde funke med Scirocco 16V/Golf mk2 16V standard.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Noen som erfaringer med godkjenning av Gti 16v (KR) i Caddy mk1??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.