Ombygging av Golf mk1 til 16V (her er TÜV), mk1 1.8T underveis

Anbefalte innlegg

Hvilket dokument? Schrick papir? kan godt tenke meg å unngå papirene på 16V ombygging fra møller da jeg helst vil slippe å montere skivebremser bak. er vel flere som har fått godkjent med bare GTI spec?

 

schrick turbo dokumentene, det ligger kopi under saksnr hos SVV, samme gjelder blt/GIK papirene. disse fungerer utmerket, og du trenger ikke skivebrems bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke henvist til saksnr i denne tråden i den opprinnelige søknaden nei, prøver på nytt med vedleggene herifra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke henvist til saksnr i denne tråden i den opprinnelige søknaden nei, prøver på nytt med vedleggene herifra.

 

hva skrev de i første svaret du fikk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De skrev vel at jeg måtte ha dokumentasjon fra VW om at karosseriet tåler effekten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De skrev vel at jeg måtte ha dokumentasjon fra VW om at karosseriet tåler effekten

 

ah ok, du trenger kun tüv dokumentene til turbo kit ;) og det ligger på siden til Ola, og kopier hos SVV/SFOOR

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Yksnøy (SVV Ålesund) vet godt om dokumentet, han har alt godtatt effekten hos meg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får dessverre ikke velge hvem som skal behandle søknad lenger...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes det noe dokumentasjon på godkjenning av Oettinger motor i mk1?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel gti spec på 16s?

Det veit jeg ikke.Men dette burde vel Ola være kjent med?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes det noe dokumentasjon på godkjenning av Oettinger motor i mk1?

Er vel Jan Reidar som er best på å redegjøre for hva som evt følger slike biler.

 

Men jeg er 99,7% sikker på at Oettinger sine satser følger forskjellige godkjenningspapirer med grunnbasis (altså komponenter skiftet, ytelser,volum, motorkode).

Om du lurer på hva jeg mener, så se eksempelet på 170hk 10V på http://www.Okrasa.no. Det er dog ingen dokumenter jeg har kommet over sånn ellers.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt rolig dag på kontoret, så jeg sparket Rune Andre litt i leggen om å følge opp dialog med Statens Vegvesen:

 

Hei,

 

Vi har tidligere vært inne på å underbygge godkjenning for bruken av motor med overladning, jfr Volkswagen serieprodusert.

 

Individuell godkjenning vil alltid være gjeldende, men jeg har omsider fått kopier av dokumenter jeg håper kan hjelpe. Interessen for ombygging er stor, men evne til gode søknader virker forskjellig. Kan vi bedre dette er det forhåpentligvis tjenlige for oss interessenter og kontrollerende organ.

 

Bl.a. har jeg nå tilsvarende Harald A. Møllers sitt skriv om ombygging datert 4. august 1997, skriv gjort av Volkswagen AG, Wolfsburg, Tyskland (ref VW fabrikken), datert 14.07.99 og angitt spesifikt for karosserinummer WVWZZZ17ZDW418519 (ref VW typ 17, nr 418519, 'D' 1983 modell).

 

Videre har jeg kopi av tysk vognkort nr TC 157375 som gjelder nettopp ovennevnte karosserinummer (førstegangsregistrert 26.04.1983), er oppført med endringsinformasjon for punkt 7 'Leistung, kW bei min-1' og punkt 6 'Höchstegeschwindigkeit, km/t', samt fritekst, med mer; Deriblant presenteres motortypen 'PG' på 1791ccm, med 118kW ved 5600 omdr, 5-trinns girkasse, skivebremser anno Golf 2 foran og skivebremser bak.

 

'PG' er forøvrig overladet motor på 160hk/210Nm og finnes i forskjellige VW.

 

Jeg ønsker å høre Statens Vegvesen innstilling til søknader med slike kopier av vognkort med stempel for å underbygge enkeltgodkjenning av Golf 1, altså hvorvidt det vil være et positivt bidrag å offentliggjøre disse.

 

Og ja, vet jeg skrev feil dreiemoment etter alt krøllet vi har hatt med 1.8T 150hk, det burde være 225Nm. : dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går det å bruke denne tråden til å bruke til kontakten som e har i biltilsynet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aner ikke.

 

Apropos ombygginger, venter nå TÜV på mk2 16V turbo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aner ikke.

 

Apropos ombygginger, venter nå TÜV på mk2 16V turbo.

 

Ikke umulig jeg har det

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får, etter budrunde på ebay var det jeg skulle frem til.

Det er 193hk på basis KR og G60 understell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes det noen pappirer som gjelder for ombygging ifra 1.1 til gti?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes det noen pappirer som gjelder for ombygging ifra 1.1 til gti?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er nok verre å få godkjent ettersom at motorfeste må flyttes.

 

Sent fra min SM-G800F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er nok verre å få godkjent ettersom at motorfeste må flyttes.

 

Sent fra min SM-G800F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor det? Det er jo ombygging fra en til annen av typehodkjente oppsett fra leverandøren.

Bare å se på Harald A Møller papiret som ligger ute!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor det? Det er jo ombygging fra en til annen av typehodkjente oppsett fra leverandøren.

Bare å se på Harald A Møller papiret som ligger ute!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden motorfestet på karosseriet må flyttes blir det vel å regne som ombygging/modifisering av karosseri/bærende konstruksjon. Uten å ver sikker tror jeg det kompliserer litt

 

Sent fra min SM-G800F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden motorfestet på karosseriet må flyttes blir det vel å regne som ombygging/modifisering av karosseri/bærende konstruksjon. Uten å ver sikker tror jeg det kompliserer litt

 

Sent fra min SM-G800F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnst det pappirer på jetta 1 til gli?Møller skulla ha 500 pluss oppkrav for å lete i arkivet som han sa.trudde dei hadde hidden der å.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.