Ombygging av Golf mk1 til 16V (her er TÜV), mk1 1.8T underveis

Anbefalte innlegg

Det er et annet medlem med fullgod bil som burde gjøre opp søknaden snart... ;)

 

veit om 2 som må få ut fingern og godkjenne 1,8t :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

At en mann med gul vest tafsa på skilta mine gjør at eg må få ut fingeren....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse papirene dekker kun golf? Eg har en Jetta 1 som skal få 16v (KR) med en eller annen form for insprøytning ettervert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å gratulere Thomas med sin 1983 Gti godkjent ombygget 1.8 16v i går ;)

next up 1.8t..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer! Hvilken eksos og grenrør ble brukt? Snakket med den lokale SVV mannen og orginal grenrør og eksos gjorde jobben mye enklere. Så da blir det OEM Scirocco 16v grenrør og 1.5 eksos på meg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han brukte orginalt scirocco grenrør, samme som jeg gjorde på min ombygging, men hadde effektanlegg på resten.

 

den jeg skal vise i år, blir med grenrør og full 2.5"eksos

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken 2.5"? Jetex gir ut CE papir på 2" stål, men 2.5" rustfri kaller de "race" og den lager Mye lyd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jetex ja, samme som sist og det gikk fint ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva bør man ha med og starte med på en søknad til biltilsynet på ombygging?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken 2.5"? Jetex gir ut CE papir på 2" stål, men 2.5" rustfri kaller de "race" og den lager Mye lyd.

 

Novus og Bastuck har papirer i 2,5". Den lilla Einseren med 8V Weber har Bastuck. Novus er det tyskerne sverger til nå om dagen (når man har vokst fra Supersprint/Powersprint;)), ettersom dette har lik diameter inni demperne også. Bastuck og Supersprint/Powersprint har innsnevring i demperne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

SVV har sagt at 1,8T 150hk er mulig å få godkjent i mk1. Vil det si at det kan være mulig å få godkjent 2,0 16v ABF 150hk også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjedelige nyheter...

 

Jeg har fått kopi av tysk VW brev om komponenter som må hensyntas ved ombygging av mk 1 (ergo momenter for redegjørelse i norsk søknad?), samt kopi av sider fra tysk vognkortet for samme bil, som angir TÜV kontroll av ombygging til G60. : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan dokumenter som er utlagt her, bruker opp mot jetta også ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjedelige nyheter...

 

Jeg har fått kopi av tysk VW brev om komponenter som må hensyntas ved ombygging av mk 1 (ergo momenter for redegjørelse i norsk søknad?), samt kopi av sider fra tysk vognkortet for samme bil, som angir TÜV kontroll av ombygging til G60. : smil :

 

Begynner å bli en gammel tråd det her, men naboen til en kollega har en godkjent mk1 G60 på tunet :) Usikker på når dette ble utført da han kjøpte bilen slik for et halvt års tid siden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde G60 kun var mulig i golf mk2 og ikke mk1? : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal være godkjent i vognkort iflg. kollegaen min. Kan sikkert få sjekket opp nærmere hvis det er interessant. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lå en hvit Golf 1 ute for salg for litt siden med G60, der det sto at den hadde vært til Tyskland for godkjenning. Kan det være samme bil ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lå en hvit Golf 1 ute for salg for litt siden med G60, der det sto at den hadde vært til Tyskland for godkjenning. Kan det være samme bil ?

 

Nei, er ikke den. Denne er rød og litt sliten kosmetisk. Fungerer dog MEGET bra teknisk ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har planer om å sette KR i mk1 cab, men om G60 er mulig (godkjenning?) så hadde jo det vært bedre :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, driver med søknad om ombygging av min -83 modell til 16V KR og har møtt litt motstand hos vvs. Er det noen som er villig til å "låne" reg.nr og eventuelt papir som jeg kan referere med?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger bare vise til dokumentet da... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilket dokument? Schrick papir? kan godt tenke meg å unngå papirene på 16V ombygging fra møller da jeg helst vil slippe å montere skivebremser bak. er vel flere som har fått godkjent med bare GTI spec?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke slik at Shrick-papirene danker ut papiret fra Møller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde vel i teorien det, men jeg har hørt at møller er veldig kresne på dokumentasjon

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Johannes, utdyp gjerne hva problemet er. har du henvist til saksnr som nevnt i denne tråden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.