Ombygging av Golf mk1 til 16V (her er TÜV), mk1 1.8T underveis

Anbefalte innlegg

Møller tar bra vare på kundane sine ja. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan forstå at Harald A. Møller/Møller Gruppen har et sterkt fokus på salgsfremmende arbeid.

Det jeg derimot ikke er så imponert over er at de avfeier henvendelser på en så lite elegant måte som dette.

Føler meg ganske sikker på at vedkommende som svarte ikke har sjekket opp mot første gang vi ga henvendelsen...

 

Skal man være eneimportør må man også forvente at det kommer litt odde henvendelser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er tragisk. Det kan jo ikke være snakk om mange timer arbeid, men kanskje en halvtime søk og bekreftelse fra systemet dems med dertil skriftelig bekreftelse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lært at den som maser mest, for mest gjort..eneste som gjør slutt på masingen er å fikse opplegget...da blir det stille. Stå på gutter! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lært at den som maser mest, for mest gjort..eneste som gjør slutt på masingen er å fikse opplegget...da blir det stille. Stå på gutter! :)

 

Den taktikken bruker madammen på meg, og det virker! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den taktikken bruker madammen på meg, og det virker! :P

Går vel litt motsatt og eller Petter? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er enig med Christian på den taktikken.. jeg kan ta noen tlf på mandag jeg Ola om du ikke har noe i mot det selv om du har hatt mailkorrespondansen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror neppe vi får svar før ferien er over :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ettersom vi nå vet hva vi har å forholde oss til, kan jeg jo skrive kort hva grunnlaget er:

 

Volkswagen har tilbudt en turboløsning på 148hk og 210Nm til VW Golf GTI 112hk. Av alle ting kom vi over papirer med brevhodet fra Møller selv! Med dette som grunnlag håper vi at SVV skal åpne for muligheten av bruken av 1.8T 150hk/210Nm, da dette er så og si identisk motorspesifikasjon og -karakteristikk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1.8TFSI 120hk brukes vel utelukkende langsmontert i Audi A4 fremfor 1.4TSI, da det vel markedsføringsmessig ikke var det helt store.

 

Vi har sendt over dokumenter og en subjektiv innstilling til 148hk/210Nm løsningen, og venter på at SVV skal gi tilbakemelding.

Forøvrig anskaffes BLT "Einbauanleitnung" for Golf GTI Turbo. Ingen stor nyhet, da dette vel er for 143hk e.l., men det vil gi en liten indikasjon over teknisk byggeomfang fra originalbil - i motsetning til rene TÜV dokumenter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aner ikke jeg Hans, begynner vel å bli ting relativt utenom løsninger som er i nærheten av TÜV/typegodkjenninger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forøvrig anskaffes BLT "Einbauanleitnung" for Golf GTI Turbo.

Never mind... Det var 103kW ombygging for Golf 2.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

God nyheter fra SVV idag angående henvendelsen som Ola sendte tidligere. Dette er på generelt grunnlag og alle ombygginger må inviduelt søkes.

 

Golf mk1 vil kunne godkjennes med 1.8t 150hk 210nm med blt/gik/schrick turbo dokumentasjonen som grunnlag. Det skilles særdeles lite effektmessig og byr ikke på problemer.

 

Ps.Orginal motorstyring forenkler godkjenningen.

 

Det er levert ut minst 2 positive svar på slike søknader siste året, om jeg forsto dem rett og det med disse papirene som vi har fått arkivert.

 

Who is up first?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg tar den lett vis noen kjøper 16vT motoren min :)

 

Hvordan ser orginal AGU downpipe og katalysator oppsett ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal sies vi ønsker å ta denne dialogen litt videre.

Med et skriftlig grunnlag ala 16V er det enklere med en SVV referanse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg tar den lett vis noen kjøper 16vT motoren min :)

 

Hvordan ser orginal AGU downpipe og katalysator oppsett ut?

 

Downpipe i samme str som orginalt så er du safe. Katalysator er ikke påkrevd ved ombygging da utslippene følger kravet utifra årsmodellen på bilen og ikke motorvalget. Mk1 er før 1988 foruten noen cabber.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gode nyheter det her. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjerning av cat. gjør at en mangler dokumentasjon på utslipp.

 

Dette var SVV og SFOOR sin uttalelse til meg angående 9A motor.

 

Har du noe annet på dette så er eg open for innput.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Downpipe i samme str som orginalt så er du safe. Katalysator er ikke påkrevd ved ombygging da utslippene følger kravet utifra årsmodellen på bilen og ikke motorvalget. Mk1 er før 1988 foruten noen cabber.

 

mja, jeg har fått beskjed at om du f.eks bruker nyere motor med originalt styresystem på motor må komme innenfor utslippskravene for den gjeldende motoren :)

 

snakka faktisk med en nordlending hos SVV på riløkka i dag ang noe greier jeg driver med

 

dette kan jo selvsagt være feil, da tolkningene er mange. men er ikke helt fritt fram og sleppe ut hva som helst fra røret under bilen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjerning av cat. gjør at en mangler dokumentasjon på utslipp.

 

Dette var SVV og SFOOR sin uttalelse til meg angående 9A motor.

 

Har du noe annet på dette så er eg open for innput.

 

Fikk du det skriftelig? Pre 88 er det kun co som skal måles og verdiene skal ikke overstige 4,5%

Hvem pratet du med hos Sfoor?

 

Jeg bedt om skriftelig svar på vår henvendelse, så får se hva som dukker opp. Men ble meget klart sagt ifra om at dette er generelt fordi hver ombygg skal søkes. Allikvel så er dette sålangt meget positivt for oss interreserte :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mja, jeg har fått beskjed at om du f.eks bruker nyere motor med originalt styresystem på motor må komme innenfor utslippskravene for den gjeldende motoren :)

 

snakka faktisk med en nordlending hos SVV på riløkka i dag ang noe greier jeg driver med

 

dette kan jo selvsagt være feil, da tolkningene er mange. men er ikke helt fritt fram og sleppe ut hva som helst fra røret under bilen :)

 

Skal se om jeg finner igjen skriftlig svaret angående dette ved tidligere søknad. Er mange tolkninger hoss Svv som alle andre steder. F.eks 11cm regelen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men sett fra anna stå sted. Hadde kat vært det avgjørende så hadde jeg personlig slengt på kat uten å krangle om det for det krever mindre energi en å diskutere i kampens hete. Men jeg er interresert i å finne utav det uansett hvem som har rett ;)

 

Målet her er jo å gjøre alt så enkelt og smertefritt ved enn godkjenningstime

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk du det skriftelig? Pre 88 er det kun co som skal måles og verdiene skal ikke overstige 4,5%

 

er det ikke 3.5% som er CO kravet som kom 1.1.89?

 

 

Skal se om jeg finner igjen skriftlig svaret angående dette ved tidligere søknad. Er mange tolkninger hoss Svv som alle andre steder. F.eks 11cm regelen.

 

i know. tullete i grunn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.