#51 Skrevet Mars 5, 2013 Hadde vert veldig fint å kunne brukt Qpeng sin K03 downpipe for mk1. Ved ombygging til 02A kasse så er det uansett plass til en Biltema cat i tunellen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#52 Skrevet Mars 5, 2013 Downpipe er dowpipe om den har noe lik størrelse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#53 Skrevet Mars 5, 2013 Men sett fra anna stå sted. Hadde kat vært det avgjørende så hadde jeg personlig slengt på kat uten å krangle om det for det krever mindre energi en å diskutere i kampens hete. Men jeg er interresert i å finne utav det uansett hvem som har rett Målet her er jo å gjøre alt så enkelt og smertefritt ved enn godkjenningstime Jeg har også fått svar i ombyggingssøknaden min om å følge utslippskrava som bilen er typegodkjent med,og som du sier er det ikke værre enn å sette inn en kat. i værste fall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#54 Skrevet Mars 8, 2013 før 1.1.74 ikke unødig mye støy og røyk fra 1.1.74 maks 4,5 % CO Fra 1.1.86 maks 3,5%C0 Fra1.1.89 maks 0,5% CO 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#55 Skrevet Mars 8, 2013 Fjerne cat er enkelt det vis Møller eller noen annen plass kan oppgi avgasser uten cat. Ellers kreves det nok full syklus test. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#56 Skrevet Mars 8, 2013 De testet co/hc på statensvegvesen når jeg viste med 9a motoren. Kun det som var krav før 88/89. Disse kravene har ikke forandret seg, Så sant motoren er orginal så skal du ikke behøve syklus test 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#57 Skrevet April 8, 2013 (endret) edit: Statens vegvesen bekrefter at det har blitt godkjent ombygd mk1 GTI med 1.8T 150hk motorer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#58 Skrevet April 9, 2013 Ang. Møller sitt papir med liste over ting som må være på bilen for å få den godkjent. Hvordan løser man problemet med spoiler foran med kjøling til bremsene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#59 Skrevet April 9, 2013 Gik papiret krever vel bare full mk1 gti spec på bremser. Eg har fått god tilbakemelding på mitt valg med full Scirocco 16v spec bremsesystem. 256mm fremme, 210mm bak, 9" bfk, 22mm master og strupeventiler. Blir å få inn bremsene i vognkortet om et par-3 uker. 16v KR helt orginal utenom grenrør og eksos blir montert når eg får tid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#60 Skrevet April 9, 2013 Så Møller-papiret faller bort? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#61 Skrevet April 9, 2013 Lenge jeg har kikket på disse tingene i detalje (om noensinne): - Møller papiret tar vel for seg generell ombygging til Golf 1 GTI spesifikasjon. - Turbopapirene er for godkjenning inntil 143hk på GTI plattform. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#62 Skrevet April 9, 2013 Vet ikke om denne teller Men denne er vertfall godkjent med 16V turbo. Og den går godt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#63 Skrevet April 9, 2013 Man kan ikke henvise til denne bilen,da denne ble godkjent med turbomotoren før de nye foreskriftene tredde i kraft. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#64 Skrevet April 29, 2013 For de som evt har glede av det. BLT Turbo sin montasjeveiledning og 140hk papir (+21kW): http://www.okrasa.no/gutachten/BLT_Turbo_bauanleitung_140ps.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#65 Skrevet November 11, 2013 Hei! Jeg er helt ny medlem i VACN. Har planer om ombygging av Golf 1 Cabrio 1986 modell som nå har 112hk GTI motor. Er det noen som vet hvor papirene for godkjenning av 1,8L turbo motoren på 150hk/210nm ligger, dvs på hvilken av Statens Vegvesen sine stasjoner dette ble godkjent? Jamfør innlegg datert 8/4-13. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#66 Skrevet November 11, 2013 du må nok anskaffe disse utenfor vegvesnet da jeg godkjente golfen min til G60, så måtte jeg skaffe papirer selv, dette selvom disse bilene har blitt godkjent om til g60 i mange mange år. hva de hadde i systemet hjalp ikke. jeg måtte selv skaffe papirene gitt. ikke for og knuse håpet ditt. men er litt byråkratisk detta der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#67 Skrevet November 11, 2013 Jeg har disse papirene, de ligger hos svv risløkka. Ring og spørt etter roy tveitan. Han kan gi deg kopi av mine. Samme ombygging som min gikk igjennom 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#68 Skrevet November 11, 2013 Nå må det jo sies at jeg ikke vet om SVV sitter med en arkivert utgave av min henvendelse da Rune - ivrig på konkret tilbakemelding var de jo ikke... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#69 Skrevet November 11, 2013 Da jeg tok kontakt med Risløkka, fikk jeg bare et generelt svar om hva Golf originalt ble levert med. Jeg måtte selv legge ved dokumentasjoner og papirer på det jeg nevnte i mailene jeg sendte. Virket ikke som at personen i andre enden hadde mye peiling utifra hva jeg fikk som svar. Mulig de bare skal gi generelle svar, og at alt annet skal skje på fremmøte? Ikke vet jeg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#70 Skrevet November 11, 2013 Hei!Jeg er helt ny medlem i VACN. Har planer om ombygging av Golf 1 Cabrio 1986 modell som nå har 112hk GTI motor. Er det noen som vet hvor papirene for godkjenning av 1,8L turbo motoren på 150hk/210nm ligger, dvs på hvilken av Statens Vegvesen sine stasjoner dette ble godkjent? Jamfør innlegg datert 8/4-13. Hva slags motor skal du sette inn? 1.8 gti med turbo eller 16v? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#71 Skrevet November 11, 2013 før 1.1.74 ikke unødig mye støy og røykfra 1.1.74 maks 4,5 % CO Fra 1.1.86 maks 3,5%C0 Fra1.1.89 maks 0,5% CO Er dette uavhengig om bilen ble levert med cat originalt eller ikke. Tenker da på før 1.1.89 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#72 Skrevet November 12, 2013 Jeg har planer om en G60 motor, fra en Corrado, og da bytte over skivebremsene fra denne også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#73 Skrevet November 25, 2013 Hei igjen! For at hver enkelt bileier skal slippe å måtte frembringe samme generelle dokumentasjon på sin biltype, må en bruke tidligere godkjenninger av slike biler. Mine spørsmål er da; Er det noen som sitter med papirer/kopier på disse, med godkjenning av f eks turbo-kit med 143hk, 1,8L Turbo motor, evtl G60-motor? Og er det noen som har fått godkjent slike biler/motorer som kunne tenke seg å sende meg registreringsnummeret på disse (hvis en ikke ønsker legge det ut på Forumet, kan en sende det til meg som privat melding). Dette vill være til stor hjelp for meg, og var vel noe av den tanken som ligger bak denne linken? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#74 Skrevet November 25, 2013 Jeg har iallefal godkjent min Golf 2 GT syncro om til G60 syncro fjernet også abs og fikk dette godkjent. har også fått innvilget 16v Turbo i samme bil. motor står klar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#75 Skrevet November 25, 2013 Noen som er villig til å dele søknadene sine ? Skal lage søknad for 2.0 16V i Golf 2, så tips til "mal" for søknader som er godkjent hadde vært topp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...