#126 Skrevet November 16, 2015 Hvilket dokument? Schrick papir? kan godt tenke meg å unngå papirene på 16V ombygging fra møller da jeg helst vil slippe å montere skivebremser bak. er vel flere som har fått godkjent med bare GTI spec? schrick turbo dokumentene, det ligger kopi under saksnr hos SVV, samme gjelder blt/GIK papirene. disse fungerer utmerket, og du trenger ikke skivebrems bak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#127 Skrevet November 16, 2015 Har ikke henvist til saksnr i denne tråden i den opprinnelige søknaden nei, prøver på nytt med vedleggene herifra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#128 Skrevet November 16, 2015 Har ikke henvist til saksnr i denne tråden i den opprinnelige søknaden nei, prøver på nytt med vedleggene herifra. hva skrev de i første svaret du fikk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#129 Skrevet November 18, 2015 De skrev vel at jeg måtte ha dokumentasjon fra VW om at karosseriet tåler effekten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#130 Skrevet November 19, 2015 De skrev vel at jeg måtte ha dokumentasjon fra VW om at karosseriet tåler effekten ah ok, du trenger kun tüv dokumentene til turbo kit og det ligger på siden til Ola, og kopier hos SVV/SFOOR 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#131 Skrevet November 22, 2015 Yksnøy (SVV Ålesund) vet godt om dokumentet, han har alt godtatt effekten hos meg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#132 Skrevet November 22, 2015 Får dessverre ikke velge hvem som skal behandle søknad lenger... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#133 Skrevet November 28, 2015 Finnes det noe dokumentasjon på godkjenning av Oettinger motor i mk1? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#134 Skrevet November 28, 2015 Er vel gti spec på 16s? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#135 Skrevet November 28, 2015 Er vel gti spec på 16s? Det veit jeg ikke.Men dette burde vel Ola være kjent med? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#136 Skrevet Juni 24, 2016 Finnes det noe dokumentasjon på godkjenning av Oettinger motor i mk1? Er vel Jan Reidar som er best på å redegjøre for hva som evt følger slike biler. Men jeg er 99,7% sikker på at Oettinger sine satser følger forskjellige godkjenningspapirer med grunnbasis (altså komponenter skiftet, ytelser,volum, motorkode). Om du lurer på hva jeg mener, så se eksempelet på 170hk 10V på http://www.Okrasa.no. Det er dog ingen dokumenter jeg har kommet over sånn ellers. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#137 Skrevet Juni 24, 2016 Litt rolig dag på kontoret, så jeg sparket Rune Andre litt i leggen om å følge opp dialog med Statens Vegvesen: Hei, Vi har tidligere vært inne på å underbygge godkjenning for bruken av motor med overladning, jfr Volkswagen serieprodusert. Individuell godkjenning vil alltid være gjeldende, men jeg har omsider fått kopier av dokumenter jeg håper kan hjelpe. Interessen for ombygging er stor, men evne til gode søknader virker forskjellig. Kan vi bedre dette er det forhåpentligvis tjenlige for oss interessenter og kontrollerende organ. Bl.a. har jeg nå tilsvarende Harald A. Møllers sitt skriv om ombygging datert 4. august 1997, skriv gjort av Volkswagen AG, Wolfsburg, Tyskland (ref VW fabrikken), datert 14.07.99 og angitt spesifikt for karosserinummer WVWZZZ17ZDW418519 (ref VW typ 17, nr 418519, 'D' 1983 modell). Videre har jeg kopi av tysk vognkort nr TC 157375 som gjelder nettopp ovennevnte karosserinummer (førstegangsregistrert 26.04.1983), er oppført med endringsinformasjon for punkt 7 'Leistung, kW bei min-1' og punkt 6 'Höchstegeschwindigkeit, km/t', samt fritekst, med mer; Deriblant presenteres motortypen 'PG' på 1791ccm, med 118kW ved 5600 omdr, 5-trinns girkasse, skivebremser anno Golf 2 foran og skivebremser bak. 'PG' er forøvrig overladet motor på 160hk/210Nm og finnes i forskjellige VW. Jeg ønsker å høre Statens Vegvesen innstilling til søknader med slike kopier av vognkort med stempel for å underbygge enkeltgodkjenning av Golf 1, altså hvorvidt det vil være et positivt bidrag å offentliggjøre disse. Og ja, vet jeg skrev feil dreiemoment etter alt krøllet vi har hatt med 1.8T 150hk, det burde være 225Nm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#138 Skrevet Juni 26, 2016 Går det å bruke denne tråden til å bruke til kontakten som e har i biltilsynet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#139 Skrevet Juni 26, 2016 Aner ikke. Apropos ombygginger, venter nå TÜV på mk2 16V turbo. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#140 Skrevet Juni 26, 2016 Aner ikke. Apropos ombygginger, venter nå TÜV på mk2 16V turbo. Ikke umulig jeg har det Sent from my iPhone using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#141 Skrevet Juni 27, 2016 Jeg får, etter budrunde på ebay var det jeg skulle frem til. Det er 193hk på basis KR og G60 understell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#142 Skrevet Juli 13, 2016 Finnes det noen pappirer som gjelder for ombygging ifra 1.1 til gti? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#143 Skrevet Juli 13, 2016 Finnes det noen pappirer som gjelder for ombygging ifra 1.1 til gti? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#144 Skrevet Juli 13, 2016 Den er nok verre å få godkjent ettersom at motorfeste må flyttes. Sent fra min SM-G800F via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#145 Skrevet Juli 13, 2016 Den er nok verre å få godkjent ettersom at motorfeste må flyttes. Sent fra min SM-G800F via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#146 Skrevet Juli 13, 2016 Hvorfor det? Det er jo ombygging fra en til annen av typehodkjente oppsett fra leverandøren. Bare å se på Harald A Møller papiret som ligger ute! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#147 Skrevet Juli 13, 2016 Hvorfor det? Det er jo ombygging fra en til annen av typehodkjente oppsett fra leverandøren. Bare å se på Harald A Møller papiret som ligger ute! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#148 Skrevet Juli 13, 2016 Siden motorfestet på karosseriet må flyttes blir det vel å regne som ombygging/modifisering av karosseri/bærende konstruksjon. Uten å ver sikker tror jeg det kompliserer litt Sent fra min SM-G800F via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#149 Skrevet Juli 13, 2016 Siden motorfestet på karosseriet må flyttes blir det vel å regne som ombygging/modifisering av karosseri/bærende konstruksjon. Uten å ver sikker tror jeg det kompliserer litt Sent fra min SM-G800F via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#150 Skrevet August 2, 2016 Finnst det pappirer på jetta 1 til gli?Møller skulla ha 500 pluss oppkrav for å lete i arkivet som han sa.trudde dei hadde hidden der å. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...