#151 Skrevet August 10, 2016 Jeg har satt en tysk kamerat på saken, angående papirer til Oettinger sechzenventiler motoren(1600,1800 og 2000). Han mente på disse papirene skulle finnes. Men hva med 'Mikkelsen' i Norge? Var det ikke det ett firma/bilforretning som drev med slike ombygginger i Norge på 80-tallet? Er dette råd å spore opp? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#152 Skrevet August 11, 2016 Finnst det pappirer på jetta 1 til gli?Møller skulla ha 500 pluss oppkrav for å lete i arkivet som han sa.trudde dei hadde hidden der å. Det er sikkert betaling for en halvtimes jobb. Noe jeg synes er innafor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#153 Skrevet September 5, 2016 trenger gli papirer til jetta 1:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#154 Skrevet September 7, 2016 Hei. Bra tråd. Denne burde klistres. Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#155 Skrevet September 7, 2016 trenger gli papirer til jetta 1:) Mener å huske at både golf 1 og jetta er betegnet som typ 17, og stemmer det så kan du bruke vanlig golf 1 papirene evnt sammens med schrick papirene da de tar for seg typ 17 og 155 (cabriolet) blant annet slik jeg godkjente Cabriolet min med 2l 16v 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#156 Skrevet September 8, 2016 Har prøvd med golf papirer ifra gti og blt/schrich på jettan på biltilsynet uten hell.Argumenterte med att dei begge hadde type 17 i vognkortet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#157 Skrevet September 19, 2016 opp igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#158 Skrevet September 19, 2016 Har prøvd med golf papirer ifra gti og blt/schrich på jettan på biltilsynet uten hell.Argumenterte med att dei begge hadde type 17 i vognkortet. Hva var argumentet deres for at det ikke skulle gå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#159 Skrevet September 19, 2016 Jeg har også levert inn dokumentasjon fra denne tråden til ombygging av min Golf C. Virker som det er en del forskjell fra saksbehandler til saksbehandler Sent fra min SM-G800F via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#160 Skrevet September 21, 2016 (endret) Golf var golf og jetta var jetta selv om begge hadde type nr 17.er det andre biltilsynet som man kan høre med? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#161 Skrevet Februar 19, 2017 Finnes det ikke noe ombyggingspappire til Jetta mk 1?Fikk negativt svar ifra møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#162 Skrevet Mars 6, 2017 Hei, sitter med samme problemet selv. Fant du ut noe mer om denne dokumentasjonen kunne benyttes ovenfor Jetta mk1? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#163 Skrevet Mars 6, 2017 Litt offtopic men var det du som hadde den hvite på siden av min røde Jetta på utstillinga på Våler? Ellers skal eg ha 16v KR i min på sikt så tråden her er høyst aktuell skulle vært mulig og godkjent med dobble Webere. Eg har kun det og ikke insprøytning liggende. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#164 Skrevet Mars 7, 2017 Stemmer det, jeg som har den hvite som sto vedsiden av din røde på Våler treffet i sommer. Har noen bilder liggende av begge bilene. Jeg har også Jetta`n til Daniel (ex bilfotograf) stående ferdig lakket i garasja Planen min er helt lik, har en komplett KR motor og gir stående. Har alt jeg trenger uten om gasserene, men har aldri sett eller hørt om noen med godkjent 16v i en jetta mk1. Derfor er jeg veldig nysjerrig på hvordan du og andre her på forumet løser problemet med godkjening. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#165 Skrevet Mars 7, 2017 Ikke Jetta, men Golf: Skal godkjenne 16v med webere nå til våren. Har fått klarsignal fra SVV som mente at det ikke skulle være noe problem med gassere på 16v'n 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#166 Skrevet November 3, 2018 Ser det er en stund siden det var liv i tråden.. Er det noen som har kommet noen vei med svv og 1,8t? Jeg fikk et enkelt svar fra saksbehandler nå på torsdag. Han var ikke så positiv til en slik ombygging med tanke på at jeg var tross alt noen få nm og hk over det som hadde vært godkjent før.. Aventer nå med å svare, så om noen har tips å komme med, mottas det med stor takk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#167 Skrevet November 3, 2018 Er det noen som har bremsepapirer på en original 1.8T? Min er godkjent med 197nm og 162hk på hjul. Går å lurer på 1.8T og hvis dreiemomentet i denne er i nærheten burde jo det være en smal sak for min del å få dette godkjent. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#168 Skrevet November 4, 2018 Dreiemomentet lurer jeg på om ikke er typisk 280 Nm eller så før optimalisering. 1 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#169 Skrevet Desember 3, 2018 AEB og AGU 210 Nm (155 ft·lb) (21.4 kgm)at 1750-4600 rpm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#170 Skrevet Juli 6, 2021 Hei. Må nesten begynne med å rose dere av den iherdige innsatsen dere har holdt på med i årevis med svv osv. Bra jobba 👊 Siden denne tråden og infoen begynner å bli god årgang på, har det vel blitt noe lettere og søke om ombygging enn det det var når dere begynte i 2012? Spørsmålet er søknad om godkjenning av 1.8t i en mk2 scirocco. De er jo etter det jeg har forstått bygd på samme plattform som golf Mk1. Er det like mye papirer som må legges med søknaden anno 2021? Eller har sfoor litt mer generell grunnhidden for å behandle søknadene litt raskere og enklere nå? Ser søknadsskjema er enkelt oppbygd nå. Holder det med å skrive hvilken stempelstørrelse, skive diameter osv bare? Motorkode med effekt og nm? Eller er det mer papirer som må med, tenker mer spesifikke papirer innenfor hvert system som må være med på søknaden? Ser det er 20kw/100kg nå, det er egenvekt på bilen? Er det da mulig å makse det prinsippet og kjøre på med så nærme kw pr kg som egenvekten på bilen? Kw som svv er ute etter, er det på veiv eller hjul? Eller er det åpent for tolkning? 🕶️ (Kan vippse 500kr om det er en av dere som orker å hjelpe meg litt med å gå gjennom hva jeg må ha med i søknaden og få den så komplett som mulig på første forsøk. Send meg en melding) Takk for svar 👌 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#171 Skrevet Juli 6, 2021 Hei! Ja det er - tilsynelatende - lettere i den forstand at amatørbygge ikke i like høy grad fordrer at man har eksisterende godkjenning for hånden (generell som typegodkjennelse, ABE, etc eller individuell fra TÜV, Dekra etc.). Men det er klart. Kan du vise til fabrikkskeverte løsninger av bremser osv, er det mye enklere å forholde seg til. Dog er det vel noe krav fra SVV for bremsedimensjoner om du kjenner til din ønskede effekt? 1.8T 150hk burde funke med Scirocco 16V/Golf mk2 16V standard. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#172 Skrevet September 13, 2021 Hei. Noen som erfaringer med godkjenning av Gti 16v (KR) i Caddy mk1?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...