#151 Skrevet Mai 31, 2012 Null stress. Du må bare være litt frempå og mase litt på instruktøren Hvem er instruktørene da. Har de på seg vester eller noe som indikerer på at de er instruktører? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#152 Skrevet Mai 31, 2012 Hvem er instruktørene da. Har de på seg vester eller noe som indikerer på at de er instruktører? Det vil du se når du deltar på førermøtet:). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#153 Skrevet Mai 31, 2012 Når blir det avholdt opplæringskurs for oss som er ferske? Er det jeg som er blind, eller har det ikke kommet noe tidspunkt for det ennå? (så bare førermøtet) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#154 Skrevet Mai 31, 2012 Når blir det avholdt opplæringskurs for oss som er ferske? Er det jeg som er blind, eller har det ikke kommet noe tidspunkt for det ennå? (så bare førermøtet) Godt spørsmål. Mener det var satt opp til 08:30 Sjekker opp dette i morgen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#155 Skrevet Mai 31, 2012 Har bare fått negative svar ang dekkomleggingsmaskin. De har en på verkstedet på banen men låner den ikke ut. Skal sjekke i morgen hva som fins i nærområdet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#156 Skrevet Mai 31, 2012 Når blir det avholdt opplæringskurs for oss som er ferske? Er det jeg som er blind, eller har det ikke kommet noe tidspunkt for det ennå? (så bare førermøtet) Vil tro det bare er å dukke opp kl.09.00 Lørdag morgen, så får vi det vi trenger av opplæring etc. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#157 Skrevet Mai 31, 2012 Har bare fått negative svar ang dekkomleggingsmaskin. De har en på verkstedet på banen men låner den ikke ut. Skal sjekke i morgen hva som fins i nærområdet. hadde vært flott:) får fire felger der som jeg skulle hatt dekk på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#158 Skrevet Mai 31, 2012 Er det helt lukket for at andre bilmerker kan kjøre? Har en kompis med en Taunus med Cosworth motor som kunne tenkt seg å blitt med innover. Men ser jo at det står i utgangspunktet vw,audi,seat,skoda? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#159 Skrevet Mai 31, 2012 (endret) Er det helt lukket for at andre bilmerker kan kjøre? Har en kompis med en Taunus med Cosworth motor som kunne tenkt seg å blitt med innover. Men ser jo at det står i utgangspunktet vw,audi,seat,skoda? Sitat fra denne tråden: Det er i utgangspunktet kun VW, Audi, Seat og Skoda som tillates på banen. Unntak er instruktører og andre i arrangementskomiteen. Er det veldig lite trafikk som på Rudskogen så tillater vi andre merker. Dette tar vi stilling til fortløpende og avgjøres av baneansvarlig på stedet. Informasjonen ble oppdatert etter hovedstyremøtet forrige uke, der det ble besluttet å åpne for andre merker på denne måten. Merk at dette gjelder kun for medlemmer, så kompisen må melde seg inn i klubben før kjøring. Trolig blir det bedre fremmøte på Våler enn det var på Rudskogen, og sistnevte har større kapasitet. Så i praksis så spørs det om det vil bli åpnet for andre merker eller ikke på Våler, men det er lov til å melde seg inn og møte optimistisk frem og håpe at det blir plass. Får han ikke kjørt så får han i hvertfall meldt seg inn i en bra klubb og sett skikkelige biler. EDIT: Så i ettertid at du spurte om bruk av en vesentlig ombygd bil. I tillegg til forbeholdet om kapasitet så er det jo også en teknisk kontroll. Dersom bilen ikke er skikkelig bygget med tilpasset understell, bremser og evt annet sikkerhetsutstyr så må man være klar over at en bil av annet merke med for stor motor kan ha vesentlig andre kjøreegneskaper og være en fare for seg selv og andre. Man kan heller ikke uten videre gå utifra at våre kontrollører har kompetanse på så store ombygginger av andre merker enn VAG. Dermed må man være forberedt på at det kan hende at bilen blir underkjent i vår teknsike kontroll hvis den er for ekstrem eller lurvete bygd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#160 Skrevet Mai 31, 2012 Statusrapport fra Vålerbanen akkurat nå: jeg er offisielt først! Delvis skyet, 6 grader, litt vind, null folk. Hehe... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#161 Skrevet Juni 1, 2012 Statusrapport stvg lokallag: På vei!!!! Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#162 Skrevet Juni 1, 2012 Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2 Djizes for ett dårlig kamera på HTCen din Denne bilen fortjener bedre kvalitet enn som så 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#163 Skrevet Juni 1, 2012 Er det så fint vær i Stv i dag ? Her i Telemark regner det som fy.... Nedsig.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#164 Skrevet Juni 1, 2012 Er det så fint vær i Stv i dag ? Her i Telemark regner det som fy.... Nedsig.... Ja, fysjamegen: mad :. Gleder meg ikke til å bytte bremsevæske og olje ute nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#165 Skrevet Juni 1, 2012 Hehe, kamer suger ja. Vi kjører i blå himmel og full sol!! Komt til flekkefjord nå. Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#166 Skrevet Juni 1, 2012 Værmeldinga har forbedret seg MYE i fra i går, så detta blir nok en knallfin helg! http://www.yr.no/sted/Norge/Hedmark/Våler/Braskereidfoss/time_for_time.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#167 Skrevet Juni 1, 2012 Fint vær her nå, men blåser litt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#168 Skrevet Juni 2, 2012 Vi fikk opp stor-teltet i natt Kluge er klar som et egg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#169 Skrevet Juni 2, 2012 Ikke noe å si på oppmøtet, været eller bilene som er kommet så langt ihvertfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#170 Skrevet Juni 2, 2012 Ett par til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#171 Skrevet Juni 2, 2012 Kan begynne med å beklage for de som lå bak en rød mk3 og irriterte seg over at jeg kjørte så tregt på banen i dag ;-) Var min første runde som sjåfør på bane, og er veldig fornøyd med dagen som har vært! Flott opplegg at man fikk en fin gjennomgang først, og så runde med instruktør etterpå. Lærte veldig mye, og jeg følte meg mye tryggere på banen etter de første rundene med instruktør. Og utover at det blåste en del var vi jo heldige med været også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#172 Skrevet Juni 2, 2012 Takk for en fin dag på Vålerbanen. Tankte jeg skulle laste opp noen bilder sett fra juniors øyne med mitt gamle speilreflekskamera (ble såpass bra at det virker som jeg har en fremtidig fotografspire i familien...) Ble inspirert av kjøringa i dag! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#173 Skrevet Juni 2, 2012 Og her er noen til siden jeg var så gått igang... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#174 Skrevet Juni 3, 2012 (endret) Her er skyet men opphold. Perfekt Norsk sommertemperatur (like under 10 grader, ta med klær) Masse biler på utstilling. God stemning. Banekjøring etterhvert. Ta turen du også, i stedenfor å sitte hjemme....... EDIT: Lett duskregn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#175 Skrevet Juni 3, 2012 Kommer 3 stk RS4'er oppover nå, som er er klare for litt kjøring Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...