Bane/utstillingstreff - Rudskogen 2012 - 12-13 Mai

Anbefalte innlegg

Der er som regel klistrelapp versionen av prøveskilt tillat.

 

 

 

Dette er vel grunnen til at jeg betaler årsavgift og forsikring på Golfen hvert eneste år.

 

 

 

dette er ikke helt rette tråden å ta det opp , men litt relevant alikevel.

ser jo politi og tillsyn er stadig mer hissige på modifiserte biler på hvite skilt, og samtidig som dette med prøveskilter stadig blir strammet inn (både av BT og arrangører)

 

Dette er vel bare en fjærn drøm, som sikkert er umulig.

 

 

men hadde vært ufattelig bra om noen dyktige representanter fra klubben kunne dannet en "bilsport gruppe", som får til et sammarbeid med "ombyggingsgruppen" i biltilsynet og utarbeider en "byggemal" for lovlig og trygg banetilpassing av de mest populære trackday bilene i klubben (feks 80/90Q s2, golf, A4 osv

for all del, man kan ha det gøy med standard biler på bane, men alt blir liksom mer artig/ tryggere med litt modding.

 

feks en "oppskrift " på hva man kan få biltilsynet til å godkjenne på de ulike modelene og oppretter kontakt med de rette kontrolørene og blir enige om en løsning.

feks at S2/80 / 90Q kan godkjennes med Rs2 Big reds, FIA bøttestoller / seler, og feks halvbur.. ting som coilovers osv går vel under vanlige regler

Og tillsvarende for golf osv og

 

Slik det er nå er holdningen for mange at "blir jo ikke godkjent uansett, så da bygger man så vilt man vil (helt til man blir stoppa:o )

 

bil med lisens er såklart veien å gå for hardbarka banekjørere, men er mange biler i mellomskiktet som er kjekt å ha med skilter.

 

 

Har jo sett mange modifiserte biler som er godkjent i vognkort, så er tydeligvis mulig med de rette kontakter og kunnskaper :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt ot her, men hvordan er det med strøm på "campen"? Vet at det var mørkt i fjor og året før ble det lagt ut "Byggstrøm" fra cafe' bygget.

 

Je har kabel : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette er ikke helt rette tråden å ta det opp , men litt relevant alikevel.

ser jo politi og tillsyn er stadig mer hissige på modifiserte biler på hvite skilt, og samtidig som dette med prøveskilter stadig blir strammet inn (både av BT og arrangører)

 

Dette er vel bare en fjærn drøm, som sikkert er umulig.

 

 

men hadde vært ufattelig bra om noen dyktige representanter fra klubben kunne dannet en "bilsport gruppe", som får til et sammarbeid med "ombyggingsgruppen" i biltilsynet og utarbeider en "byggemal" for lovlig og trygg banetilpassing av de mest populære trackday bilene i klubben (feks 80/90Q s2, golf, A4 osv

for all del, man kan ha det gøy med standard biler på bane, men alt blir liksom mer artig/ tryggere med litt modding.

 

feks en "oppskrift " på hva man kan få biltilsynet til å godkjenne på de ulike modelene og oppretter kontakt med de rette kontrolørene og blir enige om en løsning.

feks at S2/80 / 90Q kan godkjennes med Rs2 Big reds, FIA bøttestoller / seler, og feks halvbur.. ting som coilovers osv går vel under vanlige regler

Og tillsvarende for golf osv og

 

Slik det er nå er holdningen for mange at "blir jo ikke godkjent uansett, så da bygger man så vilt man vil (helt til man blir stoppa:o )

 

bil med lisens er såklart veien å gå for hardbarka banekjørere, men er mange biler i mellomskiktet som er kjekt å ha med skilter.

 

 

Har jo sett mange modifiserte biler som er godkjent i vognkort, så er tydeligvis mulig med de rette kontakter og kunnskaper :)

 

Det var jo på bakgrunn av lettere modifiserte biler Gatebil startet sin gatebilserie. Men etter at BT fjernet muligheten for å ha bur i gategodkjente biler, så er jo den serien borte og erstattet med Gatebil extreme.

 

Jeg regner mer at ganske mange har prøvd å få gjort noe med dette allerede. Men jeg hadde bare vært glad om det kunne ha blitt noen endringer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette må en jo få med seg, muligheten til og teste nye skogen og golfen på bane med spor kjøring og ikke sidelengskjøring med nissan som jeg er vant til... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir det nye eller gamle depoet??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Baneførerbevis er den korrekte formuleringen, jeg som har skrevet feil.

 

Dette er ett bevis man får ved gjennomført teorikurs, som gjør at man får kjøre på bane.

Dette beviset kan også brukes ved andre banekjøringer enn de som er i regi av klubben.

Det er klubben som avholder dette teorikurset etter retningslinjer fra Norges bilsportforbund.

Vi vil arrangere dette kurset så tidlig som praktisk mulig på lørdag, forhåpentligvis fra kl 0900, nærmere informasjon om tidspunkt kommer. Kurset tar ca 45 minutter mener jeg.

 

Teorikurset er gratis :)

 

Dersom en har hastighetslisens fra Bilsportforbundet må en då også ha kurset/kjøring med instruktør?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir det nye eller gamle depoet??

 

Det ser ut som det blir i gamle depotet.

Det er endel utbygging på Rudskogen så vi har ikke helt oversikten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom en har hastighetslisens fra Bilsportforbundet må en då også ha kurset/kjøring med instruktør?

 

Nei, en hastighetslisens overgår ett banekjøringsbevis. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må man ha med presenning til å ha under bilen i depotet, mener det var slik i fjor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må man ha med presenning til å ha under bilen i depotet, mener det var slik i fjor.

 

Alle biler som skal skrues på SKAL ha pressing under seg når dette pågår.

 

Så alle som har en bil litt utover det normale bør ha med seg presenning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om det finnes en dekkomleggingsmaskin på Rudskogen nå?

Evt er det noen som skal ha med? De som kjører med litt "vinkel" spiser vel fort opp dekk så er kanskje noen som har anskaffet maskin selv? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lørdag eller søndag cup kjøringa er?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lørdag eller søndag cup kjøringa er?

 

Lørdag :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om det finnes en dekkomleggingsmaskin på Rudskogen nå?

Evt er det noen som skal ha med? De som kjører med litt "vinkel" spiser vel fort opp dekk så er kanskje noen som har anskaffet maskin selv? :)

 

Ingen dekkmaskin som jeg vet om. De som sliter dekk har som regel med noen andre dekk på felg. Kan ikke bruke tid på å vrenge dekk når man helst vil ratte rundt.

 

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor er det folk sover over?

Teltplass, camping e.l. ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen dekkmaskin som jeg vet om. De som sliter dekk har som regel med noen andre dekk på felg. Kan ikke bruke tid på å vrenge dekk når man helst vil ratte rundt.

 

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2

 

De som virkelig sliter dekk har ofte egen dekkomlegger i gjengen/teamet.

Ser ofte på treff der det driftes at noen også har med dekkomlegger og nærmest tjener inn maskina på en helg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel ikke mange driftere på et vacn treff :)

Ellers så har du vel med lastebil? Bare hiv inn en dekkomlegger der da, eller ha med deg flere sett med hjul :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor er det folk sover over?

Teltplass, camping e.l. ?

 

De fleste ligger på campen i telt rett ved banen.

Ellers er det endel på Quality(?) i Sarpsborg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørsmål: melder man seg på som sjåfør, eller melder man på sjåfør og bil sammen? Dvs kan jeg feks kjøre to forskjellige biler på banen uten å betale for to banekjøringer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørsmål: melder man seg på som sjåfør, eller melder man på sjåfør og bil sammen? Dvs kan jeg feks kjøre to forskjellige biler på banen uten å betale for to banekjøringer?

 

Personlig ja, er mange medlemmer som har flere biler og bare ett medlemskap ;)

Men du må flytte over nummeret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel ikke mange driftere på et vacn treff :)

Ellers så har du vel med lastebil? Bare hiv inn en dekkomlegger der da, eller ha med deg flere sett med hjul :D

 

Ikke så mye drifting på de treffene nei, men er jo en del som drifter med Audi og hvis de skulle på VACN treffet så kanskje de hadde omlegger med i buss/lastebil uansett. Var håpet i alle fall :)

 

Har dessverre ikke dekkomlegger og sliter med vekt på lastebilen allerede siden det bare er en liten C1, så må nok håpe på at andre har en omlegger hvis det blir behov. Sliter mindre dekk på Rudskogen og Våler enn på ACR så håper det holder med et sett dekk i helga.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis ikke så kan alt ordnes, men regn med litt kjøring vekk fra banen. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager men kun VAG, eneste er instruktører med egne biler (Porsche).

 

Er det mulig for andre medlemmer å kjøre Porsche også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste ligger på campen i telt rett ved banen.

Ellers er det endel på Quality(?) i Sarpsborg.

 

Mulig å komme inn der fredag kveld?

Kunne ikke ringa rundt campen på en kart over Rudskogen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.