Bane/utstillingstreff - Rudskogen 2012 - 12-13 Mai

Anbefalte innlegg

Forsto det slik at det var fotografer/instruktører i disse bmw og porche bilene. ser ikke problemet med å la dem kjøre når det er lite biler på bana. var litt uvant å bare kjøre ut når det passa. litt digg å ikke måtte kjøre max antall runder. synd jeg knakk en bolt i på indre innfesting drivaksel foran så jeg mista girolja, men fikk da 8-10 runder med skraphaugen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lørdagens beste runde i DieselGolfen....

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags programm/kamera er dette?

 

- sendt fra telefonen -

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det gir en dårlig signaleffekt når folk som spør på forhånd om det blir mulighet for å kjøre andre merker får bastant nei, og så kommer de på treffet og det er non-vag biler utpå, jeg hadde hvertfall tenkt at man kommer langt bare man kjenner de rette "folka".

Det er ikke alle som vet hva styret/arrangørene tenker og gjør om på av regler på stedet, og da trekker de sine egne konklusjoner, jeg hadde og tenkt at de bmw`ene som hadde vert utpå der de hadde sikkert ikke betalt engang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanligvis er det ikke plass til andre merker, men det var det denne gangen. Slikt vet man ikke på forhånd.

 

Det er allikevel stor forskjell på å slippe utpå noen som tilfeldigvis er der og spør om tillatelse fordi det er god kapasitet - og det å skrive det på forhånd, som vil tilsvare en invitasjon til folk å møte opp med "rett" til å få kjøre i hopetall.

 

Slike beslutninger tas av styret og treffledelsen underveis på treffet - til beste for de oppmøtte medlemmene og klubbens økonomi - det er derfor vi har valgt dem. Slik har det vært gjort i minst 10 år, så det er lite poeng å sutre over det her i etterkant

 

Kan ikke huske at det var slik da jeg ble medlem. Men hvis det er slik det er nå, så får man bare akseptere det. Og nyte den tiden man får på banen.

 

Takk for fornuftige svar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke huske at det var slik da jeg ble medlem. Men hvis det er slik det er nå, så får man bare akseptere det. Og nyte den tiden man får på banen.

 

Takk for fornuftige svar.

 

var du å kjørte på banen eller? slik det var igår var det null kø og man hadde mulighet til å kjøre mer en hva både biler og førere orket. så tid på banen kunne man i prinsippet ha nytet hele dagen lang:)

 

som sagt at arrangører og instruktører får lov til å kjøre andre merker er da ingen ting å klage på er da ikke så galt å se flotte m3 / m5 å pocrshe på banen heller :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags programm/kamera er dette?

 

- sendt fra telefonen -

 

Ser at det er Harry's laptimer så da er det en iphone som er brukt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer, det er Harry's laptimer PRO på iPhone. Genialt program!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klarer ikke og bli helt ferdig. Tenkte litt tilbake i tid. Da var det faktisk avstemning om vi skulle la Luftkjølte vag biler være med i denne klubben da også på banekjøring. Mener da og huske at det var flere år på rad at det ble stemt NEI.

 

Så da synes jeg at vi kan ha en avstemning på dette. Så lar vi det bestemme. Rettferdig for alle.

 

Faktumet var vel at de BMW´ene som var på banen på lørdag ikke ble brukt som instruktørbiler. Rett meg gjerne om jeg tar feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herregud, kan du ikke finne noe annet å klage på? Du skjønner vel at man ikke kan gå ut å si at man tillater andre merker i forkant av treffet. Hva hvis det kom 400 vw-audi som skulle kjøre, og i tillegg 2-300 andre merker?

Syntes det er greit at man slipper utpå andre merker når det var så labert oppmøte som denne gangen.

Det er helt og alene de som ikke var der sin skyld, du var vel gjerne ikke å kjørte på banen selv heller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må slenge meg på her, kjører selv BMW nå og er forstsatt medlem i klubben og var på treffet i helgen. Kjørte ikke selv, og syns det er helt feil og la andre bilmerker kjøre på bane ( Unntatt kjøreinstruktører ).

Var flere BMW`er på banen uten instruktører.

Er greit at det var færre vag biler på dette treffet enn vanlig, men hvilke signaler sender klubben ut hvis andre bilmerker får kjøre på disse treffene, jo, flere kommer i håp om å få kjøre, noe jeg syns er helt feil.

 

Dette er mer en prinsippsak en noe annet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har jo ingen ting med de som kjørte bilene og gjøre.

Dessverre var jeg ikke på banen denne gangen da bilen ikke er ferdig.

Men nå som dette har skjedd ved flere anledninger og antallet non-vag har økt. Tror du ikke det møter opp flere som håper på og kjøre.

 

Dette er en merkeklubb for VAG og da mener jeg at det av prinnsipp ikke skal kjøres NON-VAG på banen. Det er helt greit med de instruktørbilene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det blir bedre oppmøte så ser jeg ikke problemet?

 

P.s: jeg har nå vært å kjørt på Ford treff med en Fiat, ingen sutring der. Kanskje litt mer omgjengelige folk der

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

/ironi Så jaggu en Volvo ute på bana også, den hadde tilogmed reklame på seg (Rescue 03). /ironi off

 

Sånn som enkelte skal syte og klage så skjønner jeg ikke at noen gidder å legge så mye tid i å arrangere ting.

 

Takk alle sammen for nok et hærlig treff, selv værgudene ville at vi skulle ha de maks denne helga :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har jo ingen ting med de som kjørte bilene og gjøre.

Dessverre var jeg ikke på banen denne gangen da bilen ikke er ferdig.

Men nå som dette har skjedd ved flere anledninger og antallet non-vag har økt. Tror du ikke det møter opp flere som håper på og kjøre.

 

Dette er en merkeklubb for VAG og da mener jeg at det av prinnsipp ikke skal kjøres NON-VAG på banen. Det er helt greit med de instruktørbilene.

 

Hadde non-vag bilene som var utpå tatt av kjøretiden for medlemmene så hadde jeg vært enig med deg, men her var det jo så glissent oppmøte at man nesten ikke trengte å folk på i påslippet engang. Spesielt i dag.

 

Om det møter opp flere i håpet om å få kjøre, men det ikke er kapasitet for annet enn VAG på banen så får de heller dra hjem uten å ha fått kjørt. Det er jo en sjanse DE må ta om de velger å møte opp på et banetreff i VACN-regi.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men siden det nå koster kr 100000 å leie denne banen og så og si ingen gidder komme å kjøre er det vel greit å kjøre litt skadebegrensing ved å la biler som er der få slippe utpå.det var i hvert fall ikke et millisekund ventetid på lørdag og greit at det ikke koster de som kjører 5000 kr å gjøre det heller.Enig i at det i utgangspunktet er forbeholdt vag ,men helt greit med en åpning når det er så glissent som nå penga kommer jo tross alt klubben til gode.men kunne vært opplyst på forhånd da,smiiil å vær glad

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det blir bedre oppmøte så ser jeg ikke problemet?

 

P.s: jeg har nå vært å kjørt på Ford treff med en Fiat, ingen sutring der. Kanskje litt mer omgjengelige folk der

 

Dette er kun snakk om prinsipp, ikke å være omgjengelige eller ikke.

Jeg syns vag treffene er helt konge og kommer alltid til å dra på treff, uavhengig om jeg har vag eller noe annet bilmerke. Syns bare dette er litt feil.

Skjønner argumentet om at det ikke var nok biler der, men hvor mye penger dro de 4-5 bilene inn til klubbkassa som skal ha reddet denne helgens banekjøring.

 

Jeg som kjører BMW burde vel håpe på å få kjøre på treffene, men av en eller annen grunn syns jeg det er feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse 5 bilene skal har dratt inn 3000 kr. Så jeg tror ikke det utgjorde den store forskjellen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse 5 bilene skal har dratt inn 3000 kr. Så jeg tror ikke det utgjorde den store forskjellen.

 

Nei, egentlig burde ha vært 50-60 til så vi hadde fått litt mer biler på banen.

Jeg skjønner argumentasjonen til deg og Ken Granlund men så lenge de ikke er til hinder for medlemmer så ser jeg ikke problemet.

 

Som Kai Roger Bakken skriver så koster det 100k å leie Rudskogen, om oppmøtet er så glissent som denne helgen hva mener dere vi skal gjøre:

 

1. Droppe treffene siden det ikke møter opp nok VAG-biler slik at utgiftene forsvares.

2. Invitere/slippe innpå andre merker så det blir nok biler til å dele kostnaden.

 

Jeg synes det jo er dårlig når det arrangeres et hovedtreff og så få biler møter opp både til kjøring og utstilling, her bør folk kjenne sin besøkstid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg håper da for all del at ikke det blir slutt på treff, men jeg skjønner veldig godt hvis det skjer. For min del er det kun derfor jeg har s2n, så burde ikke bli slutt på treff for da har jeg ikke bruk for den lenger ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, egentlig burde ha vært 50-60 til så vi hadde fått litt mer biler på banen.

Jeg skjønner opp argumentasjonen til deg og Ken Granlund men så lenge de ikke er til hinder for medlemmer så ser jeg ikke problemet.

 

Som Kai Roger Bakken skriver så koster det 100k å leie Rudskogen, om oppmøtet er så glissent som denne helgen hva mener dere vi skal gjøre:

 

1. Droppe treffene siden det ikke møter opp nok VAG-biler slik at utgiftene forsvares.

2. Invitere/slippe innpå andre merker så det blir nok biler til å dele kostnaden.

 

Jeg synes det jo er dårlig når det arrangeres et hovedtreff og så få biler møter opp både til kjøring og utstilling, her bør folk kjenne sin besøkstid.

 

Enig i det meste du sier Håkon. Men 4-5 biler redder ikke helgen, hadde skjønt det mer om det var 50-60 biler som du sier.

Istede for å avslå folk som spør om dette før treffet, så kan man heller si at folk kan møte opp med andre merker, men at det må tas standpunkt til dette der å da.

Er også dårlig oppmøte fra folk i klubben som du sier, og det hjelper heller ikke.

 

Syns styret i klubben gjør en suveren jobb, men når jeg spør en i styret hvorfor andre merker kjører på banen og sier jeg syns det er feil, å får beskjed om at hvis jeg jobber frivilig i klubben i 3 år, så skal jeg få lov å kjøre hva jeg vil på disse treffene, da er det ett eller annet som ikke stemmer for meg. Ikke bare er dette et helt feil svar å gi, men ikke alle som kjørte BMWér har hjulpet til frivillig i klubben.

 

Jeg skal gi meg nå, men det må være lov i si hva man mener. Det er vel noe av grunnen til at denne klubben i utgangspunktet er så bra som den er, fordi det er medlemmer i klubben som bryr seg om den og vil ha det fint på treff, og ikke minst at klubben skal ha et godt rykte, noe den har.

 

Smil og vær glad, som K.R.Bakken sier.

Dette er klubben i mitt hjerte. :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var en krangel om en forbikjøring uten at jeg skal nevne navn, så jeg har valgt å ta dette fra Bilsportboka:

 

2. Kjøredisiplin:

 

2.1 Forbikjøring.

a) Under et løp kan fører som ikke har medkonkurrenter i nærheten bruke hele banebredden. Straks en fører blir tatt igjen med en runde, skal han ved første mulighet la den raskere bilen passere. Hvis føreren som blir innhentet øyensynelig unnlater å gjøre full bruk av sine speil, skal flaggpostene gi varsel ved å svinge det blå flagget for å indikere at en raskere fører vil forbi. Enhver fører som ikke etterkommer varsling med blått flagg, skal rapporteres til juryen.

 

b) Forbikjøring, basert på situasjonen, kan foretas enten til høyre eller venstre. Kjøring som hindrer andre førere, slik som mer enn en kursendring for å forsvare posisjonen, er forbudt. Det samme gjelder overlagt pressing av en bil utover banens kanter og andre unormale kursendringer. Førere som fremstår å ha brutt disse reglene, vil bli rapportert til juryen.

 

c) Førerne skal alltid bruke banen. For å unngå tvil:

- De hvite stripene langs banen er ansett som en del av banen mens kerbs ikke er det.

- En bil vil bli ansett som å ha forlatt banen hvis ingen del av bilen er i kontakt med banen.

 

Skulle en bil av en eller annen grunn ha forlatt banen, kan føreren kjøre innpå igjen. Dette kan kun gjøres når det er sikkert, uten å ha noen fordel.

 

d) Gjentakende alvorlige feil, eller tilsynelatende manglende kontroll over bilen (slik som å kjøre av banen), skal rapporteres til juryen og kan medføre straff opp til utelukkelse for den eller de førerne det gjelder.

 

Bilsportboken burde vært pensum for alle som kjører på bane i Norge.:)

 

Fabian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var en krangel om en forbikjøring uten at jeg skal nevne navn, så jeg har valgt å ta dette fra Bilsportboka:

 

Bilsportboken burde vært pensum for alle som kjører på bane i Norge.:)

 

Fabian

 

Og takk for deeeeet... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var en av de som kjørte BMW på banen.

 

Hvis man søker litt, ser man at jeg har kranglet fælt om denne saken tidligere. Dette var vel i 2006, da pågangen for å kjøre var veldig stor, og køen strakte seg ut av pit og langt ut på depotplassen. Da var det råttent når en og annen "kompis" fikk snike seg utpå.

 

I årene etter 2006 har pågangen på banekjøring blant klubbiler blitt mindre og mindre. I tillegg har vi nå den nye banen som tillater mange flere biler utpå på en gang. Baneleien er høy og prisen klubben tar for å kjøre er uansett svært lav. Når interessen for å kjøre allikevel er såpass lav, og banen står tom, ser jeg ikke problemet med å slippe andre biler utpå. Det må selvsagt være et krav at ikke-VAG (eller skal vi si ikke-VW/Audi) må vente dersom det er mange andre som ønsker å kjøre, men da jeg var utpå var det ikke mange andre biler å se. Etter flaggvaktskiftet eller hva det var på ettermiddagen på lørdag, stod det en del biler i kø. Da var det ingen fremmedmerker som prøvde å kjøre utpå heller.

 

Men, jeg syns også at det hadde vært fint om styret kunne sagt dette i forkant av treffet, istedenfor å si bastant nei. Vi betaler på egen risiko, og skulle det av en eller annen mystisk grunn dukke opp noen flere VW og Audi banebiler, så får man bare finne seg i å vente.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser argumentene dine. Og ja det var superdårlig oppmøte denne helgen.

Men nå er det vel slik at klubben aldri regner med og gå i pluss på disse treffene.

Siden det er så sinnsykt dyrt og leie denne banen. Så hvorfor ikke leie Våler flere ganger da.

Det er klart at hvis det ikke blir flere som møter opp så har vi et problem.

 

Det jeg ikke er helt fornøyd med er at de med NON-VAG kan komme og kjøre to dager på banen for 600 kr. Og da nyte godt av at vi er en klubb med meget god økonomi.

 

Det er vesentlig mye dyrere og kjøre på trackdays og ikke minst gatebil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.