S8 V10 med totalhavari på motor - Nå stuebord prosjekt

Anbefalte innlegg

Møller Norge - Hvorfor gjøre det enkelt når man kan gjøre det vanskelig?

 

Utrolig kjipt dette her, og direkte flaut om Audi ikke vil hjelpe til, som flere her sier, 120k km er ingenting..

Lastebiler går glatt en million km uten overhaling :P (Ikke sammenlignbart men...)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller Norge - Hvorfor gjøre det enkelt når man kan gjøre det vanskelig?

 

Utrolig kjipt dette her, og direkte flaut om Audi ikke vil hjelpe til, som flere her sier, 120k km er ingenting..

Lastebiler går glatt en million km uten overhaling :P (Ikke sammenlignbart men...)

 

Når bilen er import og servicer er tatt i utlandet forstår jeg det godt at Møller ikke gidder å gjøre noe. Her er ikke en krone blitt lagt igjen hos de.

 

Men ja ,kjipt er det at motoren har rasa.

 

Lykke til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når bilen er import og servicer er tatt i utlandet forstår jeg det godt at Møller ikke gidder å gjøre noe. Her er ikke en krone blitt lagt igjen hos de.

 

Men ja ,kjipt er det at motoren har rasa.

 

Lykke til.

 

Nettopp der jeg mener du tar veldig feil (ikke ta det personlig). Møller er den største og mest kjente forhandleren av VAG, ihvertfall Audi, her i Norge. De bør nærmest fremstå som en ambassadør for Audi. I en sak som denne, hvor det omtrent ikke er noen tvil om at det er en produksjonsfeil hos Audi, bør Møller hjelpe til for å ordne opp. For Møller er det ekstremt god markedsføring, da "word-of-mouth" er svært kraftig i markedsføringssammenheng. Om de hjalp til her, så ville omtrent samtlige i klubben som er aktive på forumet få med seg at Møller tilbyr å hjelpe til, som igjen gjør at deres omdømme blir positivt styrket. Når dem i tillegg da er så store som dem er, og kanskje det nærmeste Ola-Nordmann kommer Audi/VAG, så er det leit at dem ikke strekker seg lenger, kun fordi fyren ikke er "kunde" hos dem.

 

Vil tro Møller kunne tatt dette på garanti, og fått kostnadene dekt av VAG/Audi, om dem gadd. De har nok stor forhandlingsmakt, siden VW og Audi er populære biler her i Norge. Men når dem velger å ikke gjøre det, og om utfallet av dette blir at eier må dekke alt selv, så vil de ha negativ effekt på Møller, og igjen på Audi. Det er nok maks snakk om en håndfull kunder, men en håndfull er en håndfull.

 

Dette gjelder nok kun noen få tilfeller. Men her, hvor det er snakk om 200-300 000,- for ny motor + bytte, og det nesten garantert er en produksjonsfeil/svakhet, så mener jeg Møller burde oppført seg annerledes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når bilen er import og servicer er tatt i utlandet forstår jeg det godt at Møller ikke gidder å gjøre noe. Her er ikke en krone blitt lagt igjen hos de.

 

Men ja ,kjipt er det at motoren har rasa.

 

Lykke til.

 

Det kan vel Møller takke seg selv for med de prisene de oppererer med, men de er like så vel en norsk audieiers ledd opp i mot fabrikken. Og alle forstår jo at Møller ikke skal dekke dette, det ville vært mer naturlig om audi som produsent hadde gjort noe, da på oppfordring av Møller som kan ta takst og raportere til audi så man slipper å dra bilen til tyskland.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er jussen ganske enkelt, intet ansvar for Møller,

og Møller er vel heller ikkje akurat viden kjent for "goodwill".

 

Trur det er viktig å legge arbeidsinnsatsen i få dette gjort raskast og billigast mulig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Unnskyld meg, men dere sier at 120.000 km er "ingenting"?

 

Vet alle dere som skriver her hvordan motoren har vært brukt disse 120.000 kilometerne? Vil påstå at det er nokså vesentlig om bilen har vært rævkjørt på kald motor 5 km av gangen eller om den har ruslet 20 mil i strekk på autobahn hver gang.

 

Enig i at det høres råttent ut, men uten å ha førstehåndserfaring fra nevnte bil, blir det litt tragisk å hyle ut på et forum om at dette er for dårlig.

 

..selv om det ikke er den første ødelagte Audi V10en jeg har hørt om dette kvartalet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Maruis, her er jeg fullstendig uening !!!

Om motoren hadde havarert på 220.000km ville jeg si at du har et vist poeng.

Men 120.000km bør den jaggu klare selv med full pupp på kald motor 2 km av gangen og full belastning.

 

Nå må Audi få ordren på kvalitetsproblemene sine.

De klarer jo ikke en gang å få sin 2.0 TDI til å gå 150.000 uten havari.

På tide å kjikke over hekken på andre merker.

 

Trist som pokker dette Skaala. Håper det ordner seg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg prøvde ikke å si at Audi (VAG generelt) lager motorer av spesielt god kvalitet. Den tiden er vel forbi med det fokuset som ligger i utviklingen nå. MEN, jeg syns det blir litt feil å hyle ut på et forum når man ikke engang har sett bilen det er snakk om. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er det som er "den kjente svakheten" då?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som det står beskrevet i første post, så har bilen fulgt alle servicer og blir beskrevet som ekstremt godt vedlikeholdt. I tillegg er det snakk om en eldre kar som har kjørt bilen, så jeg tviler sterkt på at den er grisekjørt. Uansett, så er det en 5,2 liter V10er med 450hk, altså rundt 86,5hk pr liter. Det er jo ingenting i en V10er... En slik motor skal holde lenger enn resten av bilen, med mindre man virkelig går inn for å herpe den. Når man leser om flere som har hatt motorer som har rast, så er det ingen tvil om hvor problemet ligger.

 

En annen ting er jo at bilen har gått 120 000km på 5 år, altså 24 000 km i året, som tyder på at bilen har gått en del lengre turer, hvor man kan anta at bilen har blitt "cruiset" med. Hvem kjøper vel en S8 for å kjøre gris, med mindre man har sett litt for mye på Transporter...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når bilen er import og servicer er tatt i utlandet forstår jeg det godt at Møller ikke gidder å gjøre noe. Her er ikke en krone blitt lagt igjen hos de.

 

Men ja ,kjipt er det at motoren har rasa.

 

Lykke til.

 

vel, på akuratt denne har de ikke gjort mye hos møller, kun noen oljeskift og bremseklossbytter, men har nå 6-7 andre dyrere biler som er inne til regelmessige og hyppige service og reparasjoner, +en ny Q7/Amarok. Vil tro Møller gruppen tjener mer i året på våre servicer enn de ville gjort på nysalget av en enkelt S8. : rolleyes

 

Saken ser ut til å være avslutttet, Audi Flensburg får ikke gjennom noe, da dette blir stoppet i "Audi Systemet" og henvises til Møller da bilen står i norge og skaden skjedde her. Møller har avsluttet saken fra sin side.

 

Det blir uansett ikke gjort noe før vi får en forklaring på hvorfor dette har skjedd, og om vi må forvente at dette skjer med neste motor på ca 100.000km hvis man kjøper en ny shortblock til 300k.

 

Blir nok å få bilen på en henger og sette i "ny" motor i tyskland, men er fortsatt overrasket over arrogansen til Møller som ikke er det minste interresert i en gang å finne ut hvorfor dette skjedde. Kanskje de vet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som det står beskrevet i første post, så har bilen fulgt alle servicer og blir beskrevet som ekstremt godt vedlikeholdt. I tillegg er det snakk om en eldre kar som har kjørt bilen, så jeg tviler sterkt på at den er grisekjørt. Uansett, så er det en 5,2 liter V10er med 450hk, altså rundt 86,5hk pr liter. Det er jo ingenting i en V10er... En slik motor skal holde lenger enn resten av bilen, med mindre man virkelig går inn for å herpe den. Når man leser om flere som har hatt motorer som har rast, så er det ingen tvil om hvor problemet ligger.

 

En annen ting er jo at bilen har gått 120 000km på 5 år, altså 24 000 km i året, som tyder på at bilen har gått en del lengre turer, hvor man kan anta at bilen har blitt "cruiset" med. Hvem kjøper vel en S8 for å kjøre gris, med mindre man har sett litt for mye på Transporter...

 

kunne ikke beskrevet bedre selv:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt tydelig at de (Møller)vil dekke over noe. Det er ikke første gangen (egne erfaringer).

At det er null samarbeidsvillig gir ikke akkurat en god grunn til å handle ny bil hos de i fremtiden.

Dessverre så tenker de: Vi har råd til å miste en kunde, uansett.

 

Synd dette. Lykke til med motorbytte/delesalg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har stort sett bare hatt god erfaring med møller, men har nå gitt de opp selv. Makan til dårlig kundeoppfølging har jeg aldri oppelvd. Blir litt forjævlig at jeg skal ringe å mase på de for å få lov til å bruke penger (avtale tidspunkt til en service aksjon på bilen. Har prøvd å avtale tid 4 ganger, men nå sist fikk de en langfinger for jeg har ikke tid til det der tullet)

 

At de ikke vil være behjelpelig er vel bare å forvente.

Hva med å si ja til ny shortblokk mot at de hjelper deg. Når du så har fått svar på hva som har feilet på den eksisterende motor, ombestemmer du deg og kansellerer hele avtalen. Lumpent gjort, men vil si det er fullt fortjent når de er på den måten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den kasteball-teknikken er jo ganske godt kjent, da den brukes hver gang feilen ikke skyldes forbruker og de ansvarlige ikke vil ta på seg noe skyld. Men hvis saken blir sendt til Møller av systemet til Audi, kan Møller virkelig bare avslutte saken og nekte? Har dem ikke et ansvar ovenfor Audi sine kunder når Audi selv henviser kundene til dem?

 

Nesten så klubben burde lagt press på Møller og truet med kollektiv boikott. Er så latterlig at det ikke burde vært mulig... Jeg hadde fortsatt å presse på, siden det kan være at Møller og Audi håndtere dette på denne måten bevisst for å få deg/dere til å gi opp. Mange bransjer hvor det er standard, å være vanskelig og lite imøtekommende i starten for å kutte egne kostnader, for så å gi kunden rett når kunden nekter å gi seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nå direkte kontakt med quattro GmbH. Skal holde tråden oppdatert. :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å ringe Erik Arnesen Bryn da? De er vel en uavhengig VW forhandler som ikke er tilknyttet Møller? Har vært innom der mange ganger, og synes alltid de er hjelpsomme... ;)

 

 

For å quote fra deres webside :P :p

"Det viktigste for oss er imidlertid at du som kunde skal trives hos oss, og få den servicen du forventer. Vi skal gjøre ting riktig første gang, til avtalt tid og pris. Vi har satt oss som mål å bli bedre enn våre konkurrenter, både på kvalitet og service. Og vi vet at slike mål krever både entusiasme og målrettet jobbing.

 

Vi lover å ta deg på alvor. Du er alltid velkommen hos oss!"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å quote fra deres webside :P :p

"Det viktigste for oss er imidlertid at du som kunde skal trives hos oss, og få den servicen du forventer.

 

Som kunde ja, og om bilen var kjøpt av dem så hadde de sikkert stått på for å finne en løsning. Man er ikke kunde hos dem når man kommer med en ødelagt bil kjøpt en annen plass i et annet land og vil ha hjelp til å få ordnet opp ;)

 

Tror direkte kontakt med quattro gmbh er den beste løsningen, da slipper man gå 10 runder rundt grøten for å komme til en konklusjon, regner med at de eller audi sentralt må ta den endelige beslutningen på hvem som skal stå for gildet til slutt uansett :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis dere ikke forstår hvorfor en såpass ny bil går i stykker etter 120.000 så forstår dere ikke hvordan bil industrien fungerer...

 

Hvis Audi hadde laga en bil som ikke går i stykker så hadde de aldri tjent penger!

 

Anbefaler dere å se denne dokumentaren om hvordan "Planlagt foreldelse" fungerer..

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis dere ikke forstår hvorfor en såpass ny bil går i stykker etter 120.000 så forstår dere ikke hvordan bil industrien fungerer...

 

Hvis Audi hadde laga en bil som ikke går i stykker så hadde de aldri tjent penger!

 

Anbefaler dere å se denne dokumentaren om hvordan "Planlagt foreldelse" fungerer..

 

 

Sier seg vel selv at ting må gå istykker for at verksteder skal tjene penger, men totalhavari med regning på 300k etter 120.000 hører ikke hjemme noen steder. At dyre deler tar kvelden er jo bare et spørsmål om tid, men å yte så liten grad av service i en sak som denne er det samme som å be kunden velge et annet merke.

Jeg har selv flere dårlige erfaringer med Møller, og ser nå at det ikke har noe å gjøre med hva slags bil du kjører.

 

I mine øyne er ikke VAG slik det en gang var, og må ærlig innrømme at det er fristende å velge noe annet neste gang det blir bytte av bil her i gården.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis dere ikke forstår hvorfor en såpass ny bil går i stykker etter 120.000 så forstår dere ikke hvordan bil industrien fungerer...

 

Hvis Audi hadde laga en bil som ikke går i stykker så hadde de aldri tjent penger!

 

Anbefaler dere å se denne dokumentaren om hvordan "Planlagt foreldelse" fungerer..

 

Ingen lager en bil som varer evig, det vet alle. Men å lage en motor som holder i kun 120 000km er noe helt annet enn å bytte bremseklosser, bærearm, skiver, slitte ventiler, tempsensor, reg.reim, radiator, turbo, eksos osv osv. Hvis Audi har det som industri å lage motorer som holder i 120 000km, som eier av bil må dekke kostnadene selv på alt fra 100-350 000,- , så mister de mange kunder!

 

Uansett så er denne hendelsen ufattelig sur! Følger med for å se hva quattro gmbh kommer frem til..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis dere ikke forstår hvorfor en såpass ny bil går i stykker etter 120.000 så forstår dere ikke hvordan bil industrien fungerer...

 

Hvis Audi hadde laga en bil som ikke går i stykker så hadde de aldri tjent penger!

 

Anbefaler dere å se denne dokumentaren om hvordan "Planlagt foreldelse" fungerer..

 

 

De fleste skjønner jo at biler blir slitt og trenger byttes ut etterhvert ja... men tror du virkelig audi er tjent med og selger fler biler fordi motorn i deres flaggskip totalhavarer etter 120 000km??? mulig du vet noe som ikke jeg vet... men i min verden er det ikke et salgstriks at en bil til 1 mill kr + norske avgifter er utkjørt etter 120 000km.... :confused:

for å være ærlig tror jeg de hadde vært mer tjent med å rydde raskt opp i dette, for å unngå at ryktet sprer seg mer en nødvendig. .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker ikke lange tiden på 120.000km en sånn en som en direktør - pendlerbil på autobahn f.eks, har lite med hvor lenge en lyspære eller nylonstrømper varer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg tar fullstendig feil nå men synes det er meget rart at det finnes MANGE slike S8 V10 i europa og disse kjøres hardt og fort. Samme om det er Tyskland, Polen eller Russland.

Problemet er nok riktig vedlikehold og service. Disse bilene trenger kjærlighet og noen med peiling, samt penger..

Det er fysisk umulig å kjøpe seg S8 V10 og spare penger på vedlikehold, deler og service.

Jeg mener ikke nå at faren til Thomas har gjørt det men generelt sett og av erfaring så vi hatt en del av slike "konge" bilene på diverse service prosjekter her. Mange ganger har det faktisk skjedd at flere plasser har det både blitt brukt deler som er fullstendig feil eller alt for billige. Ting henger jo sammen her og jeg vil ikke ha hengt ut hele Audi for at de har lagt noe som ikke fungerer.

Og hvordan Møller bryr seg om kundene i Norge er jo en helt annen historie.. Dessverre, skal de ha maassse penger for ting som veldig ofte blir unødvendig å "kasse" ut vinduet.

Derfor er det viktig å bruke disse verksteder i Norge som har peiling og erfaring og ta vare på de.

Og de som ikke gjør det kan fortsatt leve eget liv uten at de har noe som helst med bilene våre å gjøre :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tommel opp for felles boikotting av Møller :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.