S8 V10 med totalhavari på motor - Nå stuebord prosjekt

Anbefalte innlegg

Ja, nå er jo den bilen jeg lurte på 9 år gammel på første gangs reg så da utgår slik forsikring.

Den bilen jeg lurte på, hadde visst fått en ulyd i motoren som han ikke hadde fått sjekket opp enda.

Han trodde det var en ventilløfter??

 

Forresten ganske flink til å finne biler som det er et eller anna på du x)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for å ha nevnt det med legeringsfeil i de motorene; enten så har du det eller så har du det ikke. Og hvis motoren har den feilen så er det oppdaget før 50.000km. Mange har fått ny motor p.g.a for høyt oljeforbruk og Audi har da ofte sagt at motoren har vært kjørt inn feil, men egentlig så er det da dårlig legering i sylinderforingene som gjør at motoren begynner å bruke olje.

 

 

Akkurat det virker veldig riktig, den tiden jeg summet mobile for å finne bil reagerte jeg på at på en og annen bil hadde det vert foretatt motorbytte veldig tidlig type 30-40 k km. Så jeg konkluderte selv med at enten var det brukerfeil ;) eller ett dårlig parti fra samlebåndet som rammet enkelte biler tidlig i livet, så jeg hadde ingen betenkeligheter med å handle en bil med 100000 på telleren annet enn at jeg ville få sjekket opp i tilstand på koksing fortest mulig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken forhandler var det du hadde kontakt med gjennom alt dette og er kunde hos? Vet hvertfall at hvis du hadde vært en god kunde hos oss så hadde vi sjekket opp dette for deg uten problem. Noe dekning hadde nok ikke vi gått med på da bilen er import etc. Vi hadde tidligere en sak med en annen s8 som var utenfor garanti og der ble det deling mellom møller/kunde/oss. Den var dog kjøpt ny hos Gumpen.

Den har hatt to eiere som har hatt bilen hos oss :) Først i byen så i Lillesand. Veldig fin historikk på den! Hvorfor kjøper du ikke en sånn?

 

 

Hei, hadde kontakt med Gromstad i starten, men som nevnt i tidligere tråd, så stod de veldig på for å hjelpe oss! Er veldig fornøyd med servicen derfra. Det var Møller sentralt (Oslo) som vi snakket direkte med etterhvert, som stod fast med at eneste mulige løsning var å tilby ny shortblock til 400.000 +arbeid. (fikk etterhvert tilbud om 100k i rabatt)

 

Skal sies at man blir lei av å holde på med slikt i månedsvisuten noe fremgang. Ble veldig fristende med byttemotor i Tyskland etterhvert. Sikkert brukt det samme i tid som hele byttet der nede kostet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, hadde kontakt med Gromstad i starten, men som nevnt i tidligere tråd, så stod de veldig på for å hjelpe oss! Er veldig fornøyd med servicen derfra. Det var Møller sentralt (Oslo) som vi snakket direkte med etterhvert, som stod fast med at eneste mulige løsning var å tilby ny shortblock til 400.000 +arbeid. (fikk etterhvert tilbud om 100k i rabatt)

 

Skal sies at man blir lei av å holde på med slikt i månedsvisuten noe fremgang. Ble veldig fristende med byttemotor i Tyskland etterhvert. Sikkert brukt det samme i tid som hele byttet der nede kostet.

 

400k for shotblock + arbeid... Den svir. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, hadde kontakt med Gromstad i starten, men som nevnt i tidligere tråd, så stod de veldig på for å hjelpe oss! Er veldig fornøyd med servicen derfra. Det var Møller sentralt (Oslo) som vi snakket direkte med etterhvert, som stod fast med at eneste mulige løsning var å tilby ny shortblock til 400.000 +arbeid. (fikk etterhvert tilbud om 100k i rabatt)

 

Skal sies at man blir lei av å holde på med slikt i månedsvisuten noe fremgang. Ble veldig fristende med byttemotor i Tyskland etterhvert. Sikkert brukt det samme i tid som hele byttet der nede kostet.

 

Okai er godt forhandler prøvde å ordne hvertfall :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den har hatt to eiere som har hatt bilen hos oss :) Først i byen så i Lillesand. Veldig fin historikk på den! Hvorfor kjøper du ikke en sånn?

 

Først og fremst fordi det er litt over mitt bil budsjett:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forresten ganske flink til å finne biler som det er et eller anna på du x)

 

Sånn er det når man tråler finn.no å skal ha alt av utstyr til lavest mulig pris:) Er av og til bedre å kjøpe litt dyrere mer velholdte eksemplarer:)

Men skal og sies at jeg muligens er i overkant nøye med å ha ting i orden i forhold til hvermansen;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde inne en slik bil denne uka, på tide med en rengjøring her gitt.

Mer manglet det nok masse effekt. Bilen hadde gått 120 000km.

 

2016-01-13 12.07.07.jpg

2016-01-13 13.53.41.jpg

2016-01-13 20.53.22.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde inne en slik bil denne uka, på tide med en rengjøring her gitt.

Mer manglet det nok masse effekt. Bilen hadde gått 120 000km.

 

 

Har du litt info på hvordan jobben ble gjort med å renes innsuget?:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde inne en slik bil denne uka, på tide med en rengjøring her gitt.

Mer manglet det nok masse effekt. Bilen hadde gått 120 000km. .

 

 

Har du litt info på hvordan jobben ble gjort med å renes innsuget?:confused:

 

Litt yrkeshemmeligheter må man få ha. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det sto en s8 inne der ja....: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Litt yrkeshemmeligheter må man få ha. ;)

 

 

Da må jeg spørre hva en slik jobb koster i stede å få gjort?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det ikke "bare" å bruke bremserens/forgasser rens? Evt pass på at ventiler er lukket og bruk en slags våt støvsuger som suger opp driten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det ikke "bare" å bruke bremserens/forgasser rens? Evt pass på at ventiler er lukket og bruk en slags våt støvsuger som suger opp driten.

 

Må nok ha litt andre kjemikalier enn det for å få bukt med dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde inne en slik bil denne uka, på tide med en rengjøring her gitt.

Mer manglet det nok masse effekt. Bilen hadde gått 120 000km.

 

Hva er de svarte strekene mellom innsugskanalene på venstre sylinderrekke på det nederste bildet? Er innsuget delbart?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt 98 oktan løsner nok opp driten... ;)

 

Innsuget er delbart vel, men ikke der! Du ser den ene bolten på bildet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten at jeg var der når dette ble utført så er det jo noken flaps inne i innsuget disse møter noen plater i innsugskanalen, og jeg mener de går i de sporene.

 

Dette er en kurrant men tidkrevende jobb, og det går en lang dag på dette.

 

Ring for tilbud på pris. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal den gamle blokka bli bord. Hvis det er noen som kunne vært interessert i noe deler så skrik ut.

 

uploadfromtaptalk1467184718778.jpg

uploadfromtaptalk1467184782258.jpg

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

uploadfromtaptalk1467184680413.jpg

uploadfromtaptalk1467184692256.jpg

uploadfromtaptalk1467184698582.jpg

uploadfromtaptalk1467184705602.jpg

uploadfromtaptalk1467184712965.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir et stilig bord i det minste :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir et stilig bord i det minste :)

 

Med lufting :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, kunne vært veldig interresert i blokka :) Hypp på V10 bord jeg og!

 

Er det kun sylinder nr.1 som har gått? Blir spennende å høre hva som har skjedd når motoren nå skal demonteres. Om det er slitasje på rådelager, bøyde eller knekte ventiler, tretthetsbrudd på råden eller ventilene, eller hva det nå enn er. Så jo ikke ut som det var så ille med koks der!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik så pluggen på sylinder 6 ut. Første på høyre bank sett forfra.😕 alle andre var fine.

 

uploadfromtaptalk1468314393797.jpg

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen steg nærmere V10 kaffebordet.

Går veldig fort når det er samme torx på nesten alt.

 

85aa192e35e90bd7a13e0adbb2119a12.jpg

08e905f5d55ee33c56c8a45e481bb31d.jpg

9a9737dac8e132a79fec7fb080b055c1.jpg

1a46b45edea1275a4539ac13b3c9e166.jpg

f511387219330f919b5ddfeaacc78ba2.jpg

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gleder meg å se det ferdig. jeg holder faktisk å lager et v6(ja bare v6) bord nå. lakkerte blokk,råder og stempler nå og venter på tørk så er det bare å skaffe glassplate :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.