TOMT! GRUPPEKJØP - Skikkelig motorvarmer! (Vannvarmer m/pumpe - 80°C)

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,

 

har fått noen spørsmål i løpet av sommeren og nå høsten om ikke jeg kan starte et nytt gruppekjøp.

 

Jeg fikk erfare ifjor at det var en god del arbeid med organisering og pakking, men jeg vil se hvor mange som er interessert i dette, kanskje noen som kjøpte ifjor som trenger fler i år, noen nye som ikke har en bil med webasto eller vil koste på seg defa-system?

 

Stikkord: 230v, innebygget pumpe, 80°C automatisk termostat, 1200w element.

 

Er vel ikke så mye nytt å få sagt om denne men alle er velkomne til å lese og oppdatere seg på fjorårets tråd som hadde over 13.000 visninger og 50 solgte enheter.

Gruppekjøp på HOT FROG 80°C

Har dessverre ikke fått noen feedback ifra noen om hvordan det fungerte da jeg tror det ankom for sent på vinteren for flere, men jeg har si at min fungerer fortsatt uten verken problemer eller bråk etter å ha stått montert i hele sommer. (Montert 10.03.2012)

 

Veil. pris for dette i Norge har jeg sett ifra 1600 kr og oppover på nettet (de med lavere pris er eks.moms)

 

 

 

______________________________

 

 

 

Siste: Jeg vil kjøre et gruppekjøp, hvor de som forhåndspåmelder seg vil få en lavere pris enn etterslepere!

 

Vilkår for gruppekjøpet:

 

Målsetningen er å kunne tilby produktet billigere enn hva den enkelte kan skaffe for, selv ved kjøp på ebay. I år har jeg ingått et samarbeid med formannen for Mercedes-Benz Entusiastklubb om å få til en best mulig deal. Det har vært snakk om å ta inn en rimeligere utgave først med 60C men etter forskning vil reell temperatur bli 45-55C, mens 80C-versjonen vet jeg holder temperaturen imellom 70-80C

Bestillingen sendes onsdag 31.10.2012, men det er mulig å forhåndsbestille helt frem til jeg henter pakken på postkontoret.

Jeg vil understreke at påmeldingen ikke er bindende, men jeg håper jo at de som har sagt de skal ha står ved det. Det blir sendt en bestilling på 100 enheter så det er mulighet for kjøp for flere enn bare de som har meldt seg på her sålangt, men men etter fristen går også prisen opp.

Jeg sender ut en PM til alle med betalingsinformasjon, jeg oppdaterer også her hvem som har betalt eller ikke. OBS : legg ved fullt navn og adresse enten på PM eller på betalingen hvis det skal til noen andre enn deg selv, ellers tar jeg utgangspunkt at det er din folkeregistrerte adresse det skal til).

 

Som ifjor så tar jeg IKKE garantiansvar for enhetene, men skulle det vise seg å være noe trøbbel, så skal jeg selvsagt hjelpe til med å fremme garantikrav da det er garanti på disse.

 

Prisen vil bli mellom 900-1000 kr/stk for de som har meldt seg på innen fristen. Eksakt pris foreligger når pakken har ankommet og alle utgifter er betalt.

Frakt er inkludert i prisen. Jeg har brukt Norgespakke til kr. 170 pga. sporing og at pakken er forsikret. Jeg kan evt. sende flere sammen om ønskelig eller som brev for å spare fraktkostnader. De kan også hentes hos meg, ellers er jeg å finne på alle pizzatreff her som Vestfold Lokallag arrangerer i Tønsberg.

Enheten(e) blir ikke sendt før betaling er mottatt, mao. ingen oppkrav da det bør være unødvendig her i klubben.

 

Les post #18 for å holde oversikt over listene.

 

 

 

Spre gjerne dette da den er mye mer effektiv og som oftest billigere enn et defa-system!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skriv meg opp på 1 stk hvis det blir noe av :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte en på fjorårets gruppekjøp. Men har ikke fått somlet meg til å montere enda. Chris, vet du om noen har beskrevet montering av denne noe sted? Jeg er usikker på hvilke slanger man kan bruke, og hvilken retning den skal monteres.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært kjekt med monterings anvisning/tips på diverse motortyper om noen har montert dette med suksess.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har kommet en ny bil til i familien og fordi det fort kan bli enda mer utskiftinger i bilparken så tar jeg to stk om dette blir noe av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, beklager sent svar, har ikke epostvarsling på denne tråden.

 

 

 

 

Alle pakkene jeg sendte ut skal ha fått med et ark med både bilde og monteringsanvisning.

Nippelen er 18,5mm stor, for å passe 16-20mm slanger, typisk tykkelse på slangene til og fra varmeapparatregisteret. Beskrevet på punkt 2.

 

 

 

 

Det er sålangt jeg kjenner til to måter å montere den på.

 

 

1. Audi 20vt motorer - 3B og AAN, samt Audi 10vt motorer med after-run pumpe. Denne løsningen har jeg valgt på min egen bil.

 

Jeg skrudde løs slangeklemmene til after-run pumpen og byttet den ut med Hot Frog`en. Koblet bare ifra den ene pinnen på termobryteren som sitter på vannrailen og kontakten ifra after-run pumpen, så ikke den kretsen er aktiv.Tar under 5 minutter å gjøre, og er fullt reversibelt.

 

 

2. "Alle biler og alle motorer" (Har montert en slik pumpe på en eldre dieselbil med god virkning)

 

Her tar du en kniv eller avbitertang og klipper en av slangene bak motoren som går til varmeapparatregistret og kobler hot-frogen imellom. Vannet går inn på nippelen i bunn (blått klistremerke) ifra varmeapp.registret og varmtvarm pumpes ut på toppen (rødt klistremerke) til motor

Når du skal "angre" så trenger du en lite rørbit også erstatter du pumpen med den rørbiten og da er det tilbake til slik det er.

 

 

 

 

 

 

EDIT:

Her er bildet av arket som fulgte med i alle pumper:

28ef8cf9.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Obs! Til dere som kjøpte enheten av meg:

 

 

Jeg ønsker å gjøre folket oppmerksom på en oppdagelse jeg gjorde.

 

Under enheten, så er det 4 hull, disse 4 leder rett inn i rommet hvor ledningene er loddet på plass. Enste som hindrer fukt, salt og dritt i å komme inn er en tynn plastbit som er lagt imellom.

 

Jeg vil på det sterkeste anbefale alle og kjøpe en liten tube med lim/silikon og lage en forsegling med plastbiten, da jeg ser for meg at dette kan bli et problem over tid!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen fler enn 8 stykker..? Litt lite for meg om jeg skal arrangere gruppekjøp for å være ærlig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har klubben mottatt en epost ifra formannen i Mercedes-Benz Entusiastklubb som har vist interesse ved disse, mulig det kan bli et samarbeid her..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Audi 20vt motorer - 3B og AAN, samt Audi 10vt motorer med after-run pumpe. Denne løsningen har jeg valgt på min egen bil.

 

Jeg skrudde løs slangeklemmene til after-run pumpen og byttet den ut med Hot Frog`en. Koblet bare ifra den ene pinnen på termobryteren som sitter på vannrailen og kontakten ifra after-run pumpen, så ikke den kretsen er aktiv.Tar under 5 minutter å gjøre, og er fullt reversibelt.

 

Hvilken vei sendte du vannet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fra varmeapparatregisteret til motor (returslangen)

 

Edit: åja, så ikke at du siterte aan/3b løsningen. Husker ikke i farta, skal sjekke når jeg kommer hjem

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener jeg monterte den motsatt av hvordan after-run pumpen kjører:

 

turbocool.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen måte å se hvilke av slangene til varmeapparatet som er tur/retur?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen jeg kjenner til men kanskje om du kjører full vifte og full varme inni bilen så kan du kjenne forskjell mellom inn og ut? Delekatalogen kan vel også hjelpe til (AKTE)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gruppekjøpet vil bli utført!

 

Se denne posten som blir oppdatert med påmeldingsliste.

 

 

 

Forhåndspåmeldte:

 

Undertegnede - 4 stykker

Tommy Sporås - 2 enheter

Kim Rune Stensen - 1 enhet

Gisle Tornøe - 2 enheter

Andreas Westby - 2 enheter - Pakke hentet

Petter Svendsen - 1 enhet

Roger Løfald - 2 enheter

Lasse Elstad - 1 enhet

Ole Håkon Grønvold - 2 enheter

Torstein Drage Sørdal - 1 enhet

Lars K. Sperstad - 1 enhet

Pål Finneid - 1 enhet

Hans Martin Bråten - 1 enhet

Andre Berthelsen - 1 enhet

Kristian Larsen - 1 enhet

Jan-Thomas Eng Lie - 1 enhet

Bjørnar Støen - 3 enheter

Arnt-Stian Andersen - 1 enhet

Marius Lyngvær Aspaas - 1 enhet

Tormod Holien - 2 enheter

fredrik husby - 2 enheter

Arne H. Mathisen - 1 enhet

 

Antall reserverte enheter: 34

 

 

Etterslepere:

 

Martin N. Skår - 2 enheter

Kenneth Granseth Sørensen - 1 enhet - hentet

Tommy Sporås - 2 ekstra enheter

Håkon Eikrem - 1 enhet

Christian Bjerga - 1 enhet

Thomas Amundsen

Tommy Sporås - 4 enheter

Sören Arne Stammer

 

 

GUL = Mottatt betaling men ikke sendt

GRØNN = Pakke sendt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mer informasjon er skrevet i første innlegget.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.