TOMT! GRUPPEKJØP - Skikkelig motorvarmer! (Vannvarmer m/pumpe - 80°C)

Anbefalte innlegg

Hei. Beklager til alle som har betalt men ikke fått pakken sin enda, har brygget på noe lenge og har vært nede for telling denne uka. Skal gjøre mitt beste og få sendt de til alle imorgen.

 

Lasse: Hvilken temperatur fikk du? Hvor lenge sto den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

usikker på temp.. gir ikke noe utslag i instrument før start. har bare hatt den på over natta, 6-7 timer, og da er iallefall toppen så varm at jeg ikke kan holde hånda der på den mer enn et par sek..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du bilde på hvordan du monterte den på din ael?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal slenge ut et iløpet av dagen, men er montert på returslangen fra varmeapp og ned mot røret som går inn mot termostaten.

Ligger helt mot torpedoveggen der:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pakke til Kim Rune, Lars og Håkon på vei :)

 

Lasse: Rart det ikke gir utslag om du ikke klarer å ha hånda på toppen, hvis det er manuell varmeapp, står den på full varme? Er radiator og slangene til den varme? (tenker på om termostaten på bilen har slått ut) Hvordan er tempen på luften som kommer ut av dysene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal slenge ut et iløpet av dagen, men er montert på returslangen fra varmeapp og ned mot røret som går inn mot termostaten.

Ligger helt mot torpedoveggen der:)

 

Der jeg tenkte å montere min også, men så trangt ut :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

IMG_0165.jpg

Ja er litt trangt. ser ikke så mye på bilde, men du ser hvor ledninga kommer fra iallefall.. men fort gjort å få knekk på slangen der. så skulle egentlig klippt bort en bit av slangen, ikke bare klippt over den å skjøtet med varmeren... hvis du skjønner.

 

Hmm, har ikke kjent på radiator og slangene til den.. kan sjekke det ut. Så vet ikke om termostat åpner seg, mulig jeg har en gåen termostat, for bilen får aldri skikkelig driftstemperatur lenger.. bare 50-60 grader.. er varme på lufta inn i bilen ja:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har montert på 1.8t? isåfall hvor?:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, har ikke kjent på radiator og slangene til den.. kan sjekke det ut. Så vet ikke om termostat åpner seg, mulig jeg har en gåen termostat, for bilen får aldri skikkelig driftstemperatur lenger.. bare 50-60 grader.. er varme på lufta inn i bilen ja:)

 

Tja, det er begrenset hva enheten klarer, alt avhengig av motorstørrelse og legering. Men sålenge du får varm luft ut og en motor som har en god lunk så vil jeg vel tro du er fornøyd? :) ALT er bedre enn en iskald motor, vil tørre og påstå at du slipper mye slitasje der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er storfornøyd, sliter vanligvis med tungstarta bil i kulden, 0 problem lenger :) funker knall, så er virkelig til å anbefale:)

Takk for handelen! :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjerne gi meg en iTrader tilbakemelding :)

 

Du finner det nederst på det første innlegget, "Rangèr selger", men du kan også klikke HER for letthets skyld.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har montert på 1.8t? isåfall hvor?:P

 

På slangen ut fra oljekjøleren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tidligere skrev Chris-William dette:

 

Obs! Til dere som kjøpte enheten av meg:

Jeg ønsker å gjøre folket oppmerksom på en oppdagelse jeg gjorde.

Under enheten, så er det 4 hull, disse 4 leder rett inn i rommet hvor ledningene er loddet på plass. Enste som hindrer fukt, salt og dritt i å komme inn er en tynn plastbit som er lagt imellom.

Jeg vil på det sterkeste anbefale alle og kjøpe en liten tube med lim/silikon og lage en forsegling med plastbiten, da jeg ser for meg at dette kan bli et problem over tid!

 

Han mener vel å tette hullene?

Jeg skal ikke påstå at han tar feil, men jeg vil si at alle enheter og bokser tilsvarende denne hotfrogen har behov for å puste. Dvs slippe UT evt fuktigheten som er i lufta.

Siden frosken blir varm og kald om hverandre vil fuktigheten i lufta kondenseres inni den. Garantert. Jeg har åpnet og sett hvordan den ser ut inni, enkel og funksjonell til sitt formål.

Det er nok en grunn til at de fire hullene er der. Jeg tenkte også å tette dem, men lot være, etter å ha husket hvordan flere koplingsbokser og instrumenter jeg har vært borte i offshore har sett ut etter skader pga fuktighet.

Tenk på billyktene, de aller fleste har et eller annet "pusterør" for å slippe UT fuktighet i lufta, dette pga temperatursvingningene i lykten.

Er man riktig uheldig så fryser den i stykker om det blir såpass med fuktighet/vann inni der som ikke kommer ut....

 

kvakk-kvakk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle enhetene hos meg står varmt inne og her er det lite fuktighet i luften, så jeg forstår ikke helt hvor den fuktigheten skal komme ifra når koblingsrommet er blitt forseglet med silikon. Jeg har i tillegg fylt hele rommet med silikon på mine enheter som tåler 250grader kontinuerlig, så det er lite plass til evt. fuktighet inni der, om det noengang skulle bli det.

 

Jeg ser poenget ditt, helt klart. jeg ser den med fuktighet og det er greit nok det med fuktighet alene, det kan nok jeg og alle andre leve med. Men vi i Norge er et speisielt land hvor vi er altfor glad i salt i snøen, så den sørpa som evt. måtte komme på enhetene og trenge inn, vil du aldri bli kvitt saltet og det er der jeg kom til den konklusjonen at jeg ønsket å gå ut og advare. Det er en anbefaling også må det være opp til enhver om hvorvidt de ønsker å følge det eller ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert greit det du sier, men salt forekommer ikke i dampform akkurat, men en sprut kan nok gjøre sitt ja.

Som du sikkert husker da du kikket inni den, så ser du allerede RUST før den er tatt i bruk! Slik er det ihvertfall på de to jeg kjøpte i våres.

Det er vel korrosjon på jernet/varmerenheten pga fuktigheten.

 

Men som jeg sier, så er den jo laget slik av sikkert noen som har snøring på det de har laget, som sannsynligvis er et utmerket produkt.

 

En annen ting som man kan tenke på ved å utføre "forbedringer" selv er at denne enheten er godkjent slik den er.

Den har et CE merke, selv om selve CE-merket i seg selv ikke garanterer noen som helst bevis på kvalitet, så har sannsynligvis det vært gjort noen tester på denne i et eller annet laboratorium. På det orange arket står det i hvertfall nevnt noen navn: VDE, Rohs, IEC/EN-60335.

 

En siste ting jeg vil nevne er at den går på 240V, og iht forskrifter har man vel egentlig ikke lov til å gjøre dette selv, om man ikke er kvalifisert.

Tenk forsikring....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den varmeren er ikke akkurat en fast installasjon, den er støpslet, akkurat som ei lampe eller en skjøtledning. Det har man jo "lov" til å forandre på selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Nå som vintertreffet i Funäsdalen nærmer seg så har jeg fortsatt varmere igjen, det er ikke for sent å få sin tilsendt før treffet, jeg skal også til vintertreffet og tar med meg noen enheter oppover, det er også mulig for meg å ta med til de som ønsker å få sin mottatt der oppe.

 

Denne vil gjøre motoren ihvertfall over godt lunken og en super ting for biler som går på E85, vil tørre å påstå bedre enn en blokkvarmer ifra DEFA...!

Også flott å montere på trekkbilen, slipper du å grøsse og/eller skjære tenner når den kakler seg igang ;)

 

Kan monteres på alle biler som har varmeapparat, liten eller stor bil, bensin, gass, diesel, e-85.. Krever en kniv/avbiter og en flattrekker/7mm pipe/fastnøkkel, monteres på 5-10 minutter og kan gjøres av alle, erfaren eller helt grønn.

 

 

Skriv her og jeg vil svare deg med en PM om bet.info :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanlig DEFA er jo også 220v da. Så skjønner ikke at det er noe mer lovlig eller ulovlig å montere denne..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenke å montere denne på min 2.0 tdi 07 a4, å lure på hvor blir den beste plasseringen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenke å montere denne på min 2.0 tdi 07 a4, å lure på hvor blir den beste plasseringen?

 

Jeg monterte på vannretur slangen fra oljekjøleren.

Når du stpr forran bilen og ser ned i motorrom, så blir det i bakkant på motor på høyre side. Du ser oljekjøleren rett under oljefilteret, Slangen blir den lengst til høyre for deg når du står slik.

Jeg plukket av motordeksel samt løsnet ekspansjonstanken og tok av trykkrør for å ha bedre tilgang. Kappet slangen og fortet meg å montere varmeren. Mistet max ett par dl med kjøleveske.

Jeg var usikker på hvilken retning jeg skulle sende vannet, men monterte den kalde siden på varmeren min oljekjøleren, da jeg tror dette er returen. Det ser ut til å fungere fint :)

 

I dag var første morgen med varmeren tilkoblet. 23 kuldegrader, og 45min med varmeren på.. da startet bilen omtrent som den vanligvis gjør ved 0 grader :)

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar en jeg og hvis du har enda.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du flere? Tar gjerne et par stykker jeg og.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

PM sendt til begge, post #18 oppdatert

 

Flott skrevet Jan Brede, godt å høre du er fornøyd :)

Har hørt ifra våre venner i MB entusiastklubben, to enheter har blitt ødelagt grunnet mangel på vann, impelleren og en pakning har smeltet. Så start opp bilen og la den gå bittelitt så du får sirkulert litt vann, deretter kan du prøve enheten ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har montert dette på Passat 02 1.9TDI ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har montert dette på Golf mk5 1.9TDI med Godt resultat?

Eller "safe" og kjøre full defa..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.