TOMT! GRUPPEKJØP - Skikkelig motorvarmer! (Vannvarmer m/pumpe - 80°C)

Recommended Posts

Hvis man ser i bunnen på forumoversikten idag så står det følgende:

 

Dagens fødselsdager

Chris-William Gjestemoen Rønning (23)

 

 

Dette gjør jo at det er visse ting som skal gjøres og i den forbindelse så ser det ikke ut som jeg får sendt pakker idag eller imorgen. Jeg beklager dette til alle de berørte men til uka skal nok jeg få pakket dette og sendt til alle sammen.

Ønsker alle en god helg :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gratulerer så mye med dagen da ! :D skal se om jeg får betatlt i løpet av kvelden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gratulerer så mye med dagen da ! :D skal se om jeg får betatlt i løpet av kvelden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle pakker er pakket, men det er ingen vits å kjøre av gårde og levere pakkene da de ikke sendes etter kl.16, leveres førstkommende imorgen :)

 

Sjekk post #18 for status :)

 

 

 

Det følger med en bruksanvisning, men på tysk.

Den kan jeg oversette og sende hvis det skal være ønskelig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noen som har målene på denne enheten? Må måle og se om jeg får plass til den i bilen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

fått sendt ut nå ?

meldt kaldt nå framover her... skulle trengt den snart, hehe:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om du leser post #18 så er allerede pakken din sendt, faktisk så har den ligget på postkontoret og ventet på deg i hele dag.

Så jeg kan vel svare deg med: Når har du tenkt å hente den? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se der ja... hehe :tilber:

får ro den i land med at jeg ikke har fått noe hentelapp da..

Noe mulighet for å sende sporingsnr hvis du har det på pm?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg mener jeg monterte den motsatt av hvordan after-run pumpen kjører:

 

turbocool.jpg

 

Ser på dette og sammenligner med min ael 2.5 tdi, hvor radiator ligger ifront.

Kan jeg bare montere denne mellom returen på radiatoren og inn i toppen, der hvor følerne til glødinga/instrument temp sitter?

Eller må jeg på motsatt side og finne retur slangen fra couperadiatoren og koble på der?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvorfor det blir nevnt varmeapparatregisteret er fordi slangene inn og ut som regel er imellom 16-20mm, hovedslangene er en god del større diameter og er en utfordring å montere uten videre.

Utover det så skal det ikke være noe problem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har montert inn min på slangen som går inn på veksleren på oljefilteret. Er skuffet over effekten på denne.

 

Hadde defa varmer på a4en tidligere plassert samme sted. Og den ga bilen god varme. Så derfor jeg lurer på om denne krever noe spesiell plassering .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lars Erik: Så rart, eneste jeg vet folk slurver med er at de ikke starter bilen først og får sirkulasjon på vannet før de starter enheten. Den er også litt kresen på hvor mye mottrykk den får, skal visstnok produsere 0.2bar trykk men det har ikke jeg testet. (Mao. sirkulasjon) Hvor lenge lot du den stå og evt. hva skjer om du snur den?

 

Kristian:

Sendte din på fredag, ankom postkontoret i ettermiddag så du har nok pakkelapp imorgen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg mener at folk monterer enheten også forsøker å starte den "tørr"

Bilen skal startes for å få vann igjennom enheten for å fjerne luft før du forsøker å prøve den.

 

Jeg sier ikke at det ikke går uten å starte først, men du slipper en evt. tørrkoking.

Share this post


Link to post
Share on other sites

er det noen egen styring på denne eller kan jeg f.eks koble den istedet for slangeelementet til defa å fortsatt ha fjernstyringen og ladern intakt?

evt har du igjen noen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om du allerede har et defa-opplegg så gjør du den modifikasjonen på enheten at du bytter ut kontakten med en defa-ledning, plugger ut slengeelementet du har idag og kobler til enheten istedet. Defa-systemet med lader, timer og fjernstyring som du har idag vil fungere akkurat som før, har gjort det selv på en bil, minus fjernstyringen og det fungerer uten problem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.