TOMT! GRUPPEKJØP - Skikkelig motorvarmer! (Vannvarmer m/pumpe - 80°C)

Anbefalte innlegg

Kim Rune:

Har montert denne på en 98mod passat 1.9tdi, gikk flott det og var en helt annen verden enn uten.

 

Thomas:

Om du sammenlikner defa og denne her så vil denne vinne når det gjelder temperatur, det er både mer effekt i denne og har en sirkulasjonspumpe.

Det er også mulig "bytte ut" kabelen med en defa-kabel og da kombinere den med et nytt eller eksisterende defa-anlegg i bilen. Bytt ut blokkvarmer/slangevarmer med denne og du vil ikke merke noen negativ forskjell.

 

Jeg ser du bor i Horten, kan gjerne møte deg så du kan få anledning til å se enheten og samtidig kan jeg gjerne gi deg råd :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har montert en slik på S2n nå.

Jeg fjernet afterrun (sirkulasjon) pumpen som er der orginalt og monterte hot frogen der.

 

Testet den i går for første gang. Ble stående på lenge, men sjekket i motorrom før jeg startet opp og da var hele toppen godt temperert.

Tur og retur til varmeapparat var også varme. Startet opp og det kom godt temperert luft med en gang.

Var også utslag på måleren, ca 60 grader.

 

Sto vel tilkoblet ca. 2 timer og det var -5 ute..

 

Meget godt tilfreds med denne!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kim Rune:

Har montert denne på en 98mod passat 1.9tdi, gikk flott det og var en helt annen verden enn uten.

 

 

Jeg har heller ikke fått montert min enda (på passat tdi). Hvilken slange brukte du? De fra varmeapparatet? Der er det så trangt på min. Må demontere trykkrør og masse dill, eller monterte du den et annet sted?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det mulig å koble denne på UT fra vannbeholderen tro at den klarer å sirkulere, eller stopper det da i termostaten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg glemte å ta med enhetene oppover så da blir det desverre ikke noen enheter å få kjøpt oppe på Funäsdalen

 

Espen: Jeg satte den bak og under trykkrøret på kjøkevannslangen, det stemmer.

 

Christian:

 

Om det stopper i termostaten, det tør jeg ikke svare på men pumper tømmer reservoaret ganske kjapt og det er kun den tynne på toppen som fyller på igjen.og det er ikke nok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi går mot varmere tider, hva med å kjøpe en og montere i bilen i det varme vårværet? :)

Ligger noen motorvarmere igjen her som er klare til utsending

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det med garranti på denne? Brukte den en vinter, og nå etter sommeren så går ikke sirklasjonspumpen på enheten, men varmeelement og thermostat fungerer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har kjørt enheten ca. en gang i måneden som beskrevet på mail alle fikk + bruksanvisningen som lå med pumpen?

 

Eventuelt koster en erstatningssirkulasjonspumpe 71 kr, dette er motor og impeller, frakt kommer i tillegg men det ser ut til å gå under 200nok så da kommer ihvertfall ikke norsk moms i tillegg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne likegodt opp igjen, har noen igjen ifra fjorårets gruppekjøp.

 

Tenker det begynner å bli kaldt og da er dette lurt å få inn i bilen før gradene kryper under på den blå siden.

 

Prisen er 1200 inkludert sporbar frakt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tar gjerne en stk til innkjøpspris, forutsatt levering på døra når du likevel skal hente en AC-servo som du skulle få. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er fin den saken her, varmet jo chevy 350 motoren min i vinter på 30-40 minutter forutsatt at jeg fikk routet vannet utenom radiator :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går dette på en 02 1,9tdi 3bg? :)

 

høres ganske bra ut :) :)

 

Når er evt neste bestlling?

Takker for info!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal fungere bra på din bil dette Atle.

Jeg vet ikke om jeg skal kjøre ett nytt gruppekjøp, men jeg bumpet denne tråden for jeg har 8 igjen ifra forrige gruppekjøp som er klare til utsending.

Sender deg en PM med mer info

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har omsider tenkt å montere min som jeg handlet for en evighet siden.. :) Noen her som har montert på AEB 1.8T og har erfaringer ved montasjen? Bilen står ute under 10 cm snø/is nå, men googlet litt og fant dette bildet:

IMG_4245.jpg

 

Hva er inn/ut? Noen som har montert den der oppe? Tenker at den står mye mindre utsatt oppi vannkassen enn nede ved oljekjøleren som nevnt før her? (nå er min bygget om med ekstern oljekjøler derfor litt ugunstig å montere der)

 

Om noen har bilder av sin montering hadde det vell ikke gjort noe å lagt de inn i tråden her?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan muligens slenge meg med på denne, men jeg har noen spørsmål:

 

* Tidkrevende installasjon?

* Er det fjernstyring?

* Varmer den kupeen også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, kutt hull i slangen, tre varmeren inn på slangestussene og skru til de medfølgende slangeklemmene.

Nei, men dette kan du lage enten via tidsrele eller fjernstyrt rele

Nei, men når du starter bilen vil den blåse varmt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmh.. :-)

 

Og den får jeg hjem til meg, for 1200 spenn?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det mulig enda å hiv seg med på et kjøp eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joachim: Korrekt, med sporbar pakke og alt er klart til tilkobling og bruk.

 

Stian: Det er det. Sender deg PM med info.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

LAr det seg gjøre å bruke en 12V til 230VAC omformer, for å dirve denne? Eller vil batteriet tømmes forholdsvis raskt...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om du i heletatt finner en 12v-230v omformer som leverer 2000w så vill ikke batteriet ditt klare å levere det mer enn et par min:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg mistenker en viss spenningsfall både på primærside og sekundærside går jeg ut ifra du får 220vac ut og batterispenning vil ligge på 11.5v under belastning så ender du på 1056w. Dette på 11,5v vil gi en forbruksstrøm ifra batteri på 91Ampere. Gitt at denne står på i en halvtimes tid så har du forbrukt 46 amperetimer av ditt batteri, mest sannsynlig vil du da ikke få start.

 

91 Ampere krever også minst 30kvadrat på 3 meters lengde.

 

 

Ville nok laget meg en stikk ute i nærheten av bilen. Du kan gjøre slik som meg å lage en y-splitt på inntakskabelen og koble til en batterilader, da vil du hver dag ha toppladet batteri og varm motor. Går du skikkelig inn for det kan du også lage relestyring på kupeviften som da vil blåse luft inn i kupeen, evt. koble til en varmevifte inni kupeen for full defa-funksjon til under halve prisen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke lest alle postene så beklager om spørsmålet er stilt tidligere :)

Noen som har montert defakabel til denne enheten - er løsningen å lime/fuge medfølgende kabel og skjøte inn defa kontakt i fronten eller?

Finnes det noe enkel løsning for å starte klimaen inni bilen? (2012 VW Golf bluemotion)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.