Vestlandstreff 2013 Banekjøring/utstilling

Anbefalte innlegg

 

Dersom OijOij (eller noen andre) skulle vært med, skulle de også fått være med på kjøring på Årabrot og camping på kvelden?

 

Er cruising en idé eller blir det bare kaos?

 

 

Jeg tenkte litt for den sosialebiten og for å se på andre biler og da er det jo gøy med mange folk med samme interesse.

Det er jo ikke alle som liker at det kommer andre biltyper eller ikke klubb folk på et treff i VACN-regi, så det må jo eventuelt respekteres. Men jeg vil nok tro at de mest ihuga stance folka ikke kjører på bane om de hadde tatt turen, så her får vi vel bare se hva det blir til.

Men om andre skal vær med så tenker jeg at sosialt, grilling og slikt kan vær for alle og blir det mange nok folk fra klubben trenger vi jo ikke invitere med andre.

 

Jeg kommer nok mest for det sosiale og avstår nok fra banekjøring på dette treffet. Jeg har en ren bane bil uten skilter og vanlige bruks biler utenom, så det blir vel bruksbil på dette treffet. Om den nye bane på Karmøy kommer på plass så blir det andre boller og da kan det være fint å ha etablert litt treff kultur her vest.

 

 

Litt cruising må vel til men noe stort organisert blir fort kaos, men de som ønsker kan jo kjøre litt rundt for det er jo gøy å vise seg litt frem. : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig i det du skriver :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ulempen med å annonsere i avis og tiltrekke mange "utenfor" er at man ikke får den samme sosiale samlingen som man gjør om det blir et treff kun ment for klubbens medlemmer. Utstillingen kan så klart annonseres men som nevnt er nok det målrettede publikummet nok enklere å nå på sosiale medier.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Finn her nå. Her i nordhordaland er det så mye drit slenging mellom div merker, og alle prøver og følge strømmen og kjøpe bmw... Veeeel, dem lykkes ikkje så jevla bra hos meg [emoji48] stemmer helst for et VAcn meet, så får vi heller betale litt ekstra om da skal være nødvendig.

 

Ganske tåpelig den krigen mellom spesielt bmw og audi her eg holder til, vi har tross alt samme innteresse. Forsjelig smak har vi alle. Prøver ofte og beundre og spørre om bilene til bmw folkene, men blir kun møt med hat mot audi [emoji23] neinei, takk for at Vacn finnes! :)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har jeg ikke fått med meg før nå!

Jeg er med :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Finn her nå. Her i nordhordaland er det så mye drit slenging mellom div merker, og alle prøver og følge strømmen og kjøpe bmw... Veeeel, dem lykkes ikkje så jevla bra hos meg [emoji48] stemmer helst for et VAcn meet, så får vi heller betale litt ekstra om da skal være nødvendig.

 

Ganske tåpelig den krigen mellom spesielt bmw og audi her eg holder til, vi har tross alt samme innteresse. Forsjelig smak har vi alle. Prøver ofte og beundre og spørre om bilene til bmw folkene, men blir kun møt med hat mot audi [emoji23] neinei, takk for at Vacn finnes! :)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Ja det er jo dette som er så idiotisk....slik er det med amcar folket også de liker KUN amerikansk og selv innad i amcar miljøet er det skittkasting om merker og et kraftig skille mellom Ford, Mopar og Chevy.... selv om de med gamle amerikanske biler vanligvis kjører europeisk eller japsebil til daglig for å få hverdagen til å gå opp. Så har du BMW folk som ikke liker VAG og mercedes folk som ikke like BMW og VAG......men dette er bare et tegn på at det ofte er snakk om enkle mennesker og det er noe jeg selv tar avstand fra.

 

Her i klubben oppfatter jeg folk flest som voksne og anstendige og det er lite av denne skittkastingen....det fines også en del medlemer i denne klubben som har andre merker og ser at det også går fint uten at livet er ødelagt. Av den grunn er VACN den eneste klubben jeg i dag er aktiv betalende medlem av selv om jeg har eid både amerikansk, BMW og Mercedes. Syns det er trist jeg at det skal være slik at man ikke kan more seg i lag eller stå side om side å prate bil fordi man liker to forskjellige bilmerker. Og at man må "bytte klubb" og omgangskrets vis man ønsker å prøve seg en M3 eller Mustang fordi det er et annet merke....dette er bare dustete meninger fra primitive folk mener jeg. Derfor synes jeg at vi som klubb bør heve seg over slikt tull og fokusere på interessen vår som er bil, kjøre fort på bane, felger, senk, stereo, lakk, trimming og det vi liker å berike oss med selv om vi foretrekker Audi'er og andre vag produkter.

 

Men nok om det, et treff her vest blir unnsett bra men det er viktig at det blir litt oppmøte slik at det er litt å se på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo litt "bak mål" at det er sånn i visse miljøer..

 

Den gamle amcargjengen er nok en utdøende rase.. Det er stort sett de som ble bitt av amcarbasillen tidlig i 20årene, på 60-70-80 tallet, og som tviholder på sine gamle fordommer mot alt som ikke er amerikansk. selv om de faktisk må ty til europeiske biler til daglig ja.

 

Har et Amcar blad fra rundt 1990 hjemme, der er det test mellom en eller annen ny Cadillac, og den da helt nye Lexus LS400. Og journalisten er så "objektiv" at han skriver at "selv om vi legger til side angrepet på Pearl Harbour, så når likevel ikke den japanske konkurrenten opp til Cadillacen" WTF liksom? :P

 

Heldigvis er yngre amcar entusiaster stort sett bilfolk som setter pris på mye innen bil, og ikke har kjørt seg heeelt fast i et spor.

 

Daglig leder på Bosch-verkstedet her etterlyste for litt siden biler som var litt utenom det vanlige, for å lage en kjapp liten reklamesnutt. På to timers varsel kom det et 20-talls biler, alt fra 60-talls Mustang til nyere Audi A5 på luft. og det meste innimellom :) Bare god stemning der - da det er bilinteressen som er fellesnevner, og ikke bilmerket.

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra skrevet Haakon og den filmsnuten er kjempe kul..... jeg har også inntrykk av at det har skjedd litt endringer i Amcar miljøet og at dette fenomenet med merker gjelder de eldste mest det er svært positivt for fremtiden.

 

Selv er jeg en del av dette miljøet her lokalt selv uten amcar og her ute i øyene har de fast møt hver torsdag....så kalla torsdagklubben.

Det er for alle med "spesiell" bil, Amcar, veteran eller for "kaptein skuteløs" som bare er bil interessert så her har det vert litt av hvert å se på. Det er et fint tiltak som samler relativt mange på den lokale YX stasjonen om været er bra, har vel vert oppe i 40-50 biler på det meste. Siden det ikke er så mye bil greier her i område så får en vær med på det som er tenker jeg, men det er nok mest amcarfolk for de kan dette med å cruise og stå å henge på dinner'n. : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel å bra å få med flere merker og flere folk på treff, helt klart!

 

En ting som er vesentlig å huske på når man skal arrangere et treff i regi av klubben er at alle som deltar, representerer klubben.

Enten det er på hotellet/campingen, eller utstilling på lånt grunn.

 

Medlemmene tenker gjerne mer over dette enn helt fremmede som vi kan risikere ødelegger ryktet for hele klubben og mulighetene for å gjøre noe lignende igjen.

 

Men det kan helt klart vurderes å invitere andre. Bare det blir helt gjennom tenkt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En liten tanke til om det skal bli innvitert andre bilmerke, er med banekjøringen. Eg har verfall null innteresse for og hive s2en på banen et par runder om det fer 5 bmwer og sladder og herjer, som nett har fått lappen. Er vel så at forsikring gjeldt ikkje på bane osv, og risikere ikkje det tape på den måten verfall.

 

 

Mye bra skreve her oppe! Meget enig i deg øyvind ang åssen folk har respekt for hverandre her inne! Eg digger og lese prosjekter her inne på e30, e36 bannebil, ke70'en med femmer diesel, og ikkje minst 190'en til han daniel med skammtrimma sekser diesel! Rått [emoji41]

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er med banen i Haugesund er at det er en bitteliten gocart bane - og tidligere har det vært lagt restriksjoner på både herjing og sladding av de som eier banen. Så det er ganske ryddige former der ang banekjøring.

 

Tiden går, det er faktisk 5 år siden jeg filmet dette der :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting som er vesentlig å huske på når man skal arrangere et treff i regi av klubben er at alle som deltar, representerer klubben. Enten det er på hotellet/campingen, eller utstilling på lånt grunn.

 

Medlemmene tenker gjerne mer over dette enn helt fremmede som vi kan risikere ødelegger ryktet for hele klubben og mulighetene for å gjøre noe lignende igjen.

 

 

Dette er selvsagt veldig viktig tema....også for våre medlemmer, for det har jo vert en del episoder i klubben andre steder der det har blitt mye tull og negativ omtale og det er ikke bra!

Så dette er jo et ansvar som alle har og må ta hånd om....;)

 

Tar man med folk fra andre miljøer så har man jo ikke kontroll på hva som kommer så det er en risiko helt klart. Men jeg oppfatter de som er aktive i stanc miljøet feks, som relativt seriøse folk som også har oppnådd litt alder. Mens jeg som tidligere medlem i BMW klubb kan si at jeg oppfatte det som et litt yngre miljø med mer "18 års og børning på bensinstasjonen fakter", selv om det var en stor andel god voksne der også.

 

Men det ser ut som det er stemning for et treff her i Bergensregionen bare på noen dager så gir vi det noen uker så tipper jeg vi blir en god gjeng.

 

http://forum.vacn.no/showthread.php?283407-Noe-interesse-for-%E5-reise-ned-til-Haugesund-en-gjeng-og-sparke-dekk&p=3061135#post3061135

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo meg å golfen min som er med på den filmen! Morsomt! Var en kjekk dag :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette høres ut som ett veldig bra tiltak!

 

Husk at vi har satt av en god slump penger til lokallagsarrangement, så det er bare å søke ved behov.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sendt forespørsel på bane, men var lite ledig men dei skulle sjekke..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikkje mer til en 1 ledig helg [emoji2]

 

Takk for mer info ang banen haakon!! Då er jo den biffen grei :)

 

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper vi får til noe ! Krysser fingre :D Angående banen så er det ikke lov å sladde og herje utpå. Når NAF arrangerer autoslalom her, blir dette slått hardt ned på. Hva kan vi søke økonomisk støtte til hos hovedstyret ? Støttes det til baneleie? Pokaler? Regner med at vi må skaffe evt. premier osv selv igjennom spons.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva kan vi søke økonomisk støtte til hos hovedstyret ? Støttes det til baneleie? Pokaler? Regner med at vi må skaffe evt. premier osv selv igjennom spons.

 

Alt kan søkes om, men vi håper jo at dere klarer å ordne noe spons fra våre gode samarbeidspartnere.

Det eneste vi forlanger tilbake er en reportasje vi kan bruke i Treffpunkt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er med så sant det blir en helg jeg er hjemme (jobber offshore)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pokaler kan sikkert jeg sjekke opp i, ikke helt mitt felt men har iallfall kontakter som kan ordne dette rimeligere enn å gå til nærmeste random skiltmaker :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sendt forespørsel på bane, men var lite ledig men dei skulle sjekke..

 

Hørt noe fra de ? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Melder min interesse, planen er kjørbar s6 på kort sikt!

Så om helga passer, og bilen funker er jeg med :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørt noe fra de ? :)

 

Har purret, han hadde ikke fått sjekket noe mer, får gi han noen dager...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.