VACN Banekjøring- /utstillingstreff 30 August - 1 September 2013 Rudskogen!

Anbefalte innlegg

Dette er det foreløpige programmet, vil bli løpende oppdatert!

 

Banen er markert på kartet her: http://www.gulesider.no/firma/rudskogen-motorsenter-as:p10000917743?search_word=rudskogen+motorsenter+as

 

I forbindelse med klubbens 20-Årsjubileum i år vil klubben stille med matservering og musikk nede på campen på lørdagskvelden, gratis for alle medlemmer!

 

I år vil både banekjøring og utstilling skje fra samme sted, den nye store asfalterte plassen ifm det nye depotet. Camping kan skje på asfalten lengst fra banen og på den store grusplassen i tilknytning til den store asfaltplassen.

 

Det er cafe i telt på stedet, benyttes senere på kvelden til servering av grillbuffet gratis mat for alle medlemmer.

 

Priser:

Gratis inngang og parkering.

100 kr utstilling

600 kr banekjøring tre dager inkludert obligatorisk forsikring pr sjåfør som skal kjøre på bane

150 kr i obligatorisk forsikring for passasjerer

Halv pris på ny-innmelding av gamle og nye medlemmer for 2013, kr 250 på treffet.

 

Program:

Fredag:

09:00 - Registrering og teknisk starter.

09:30 - Førermøte.

10:00 - Banekjøring starter.

14:00 - Førermøte nr 2

19:00 - Banekjøring avsluttes.

 

Lørdag:

08:00 - Porten åpner

09:00 - Teknisk kontroll starter (Vi starter tidligere om praktisk mulig)

09:30 - Førermøte

10:00 - Banekjøring starter

12:30- 12:45 Førermøte VACCS

13:00 - VACCS

14:00 - Førermøte nr 2

15:00 ....

18:00 ....

19:00 - Banekjøring avsluttes

19:00 - Felles grillmat og musikk på campen, premieutdeling VACCS.

 

Søndag:

08:00 - Porten åpner

11:30 - Bedømming av utstilte biler starter

12:30 - Førermøte

13:00 - Banekjøring starter

14:00 - Bedømming avsluttes

15:00 - Premieutdeling utstilling

17:00 - Banekjøring avsluttes

 

Hver time gjennom hele helgen kl xx:45 vil det være kjøring for lisensierte biler i 15 minutter.

Så kvart på hel time vil det da være kjøring for lisensbiler i femten minutter, HVER time. :)

Ved god kapasitet enten den ene eller andre veien vil man kunne justere noe på disse tidene.

 

Utstilling:

 

Premier (pokaler/trofeer)i følgende klasser:

  • 1-5. premie Audi
  • 1-5.premie VW
  • 1. premie Skoda/Seat (ved overraskende stort femmøte blir dette utvidet med flere)
  • 1-3.premie Classic
  • Beste felg
  • Beste lakk
  • Beste stereo/navi
  • Beste motorrom
  • Beste nyskapning og utvikling
  • Lengst kjørevei
  • Publikumsfavoritt

 

Tråd for forhåndspåmelding til utstilling hvor man også kan laste ned utstillerskjema for å kunne fylle ut og printe ut på forhånd.

 

Det eksisterer container med toalett like ved utstillingsplassen, her er to korte hageslanger for bruk av vann til vask. I motsetning til i fjor er hele veien inn nå asfaltert så det støver ikke noe når du kommer kjørende med nyvasket bil. Det anbefales derfor at vask gjøres andre steder, men det er altså nødløsning på stedet.

Det vil også bli satt opp en dusjcontainer med 6 dusjer ved depoet/campen.

 

Bedømming:

Det er fire klasser: Audi, VW, Seat/Skoda og Classic. Har man 1993 modell eller eldre kan man selv velge om man ønsker å stille i classic eller i et av merkene.

 

Det blir satt opp to dommerteam, et for Audi og et for VW. Når disse er ferdig bytter en dommer fra hvert team over til det annet team, det ene nye teamet dømmer Classic mens det andre dømmer Seat/Skoda og der det er poenglikhet på beste felg/lakk/motor/osv.

 

Det blir gitt 0-10 poeng i følgende 7 deler, maksimalt 70 poeng: Lakk, Felg, Understell (fjærer/dempere), interiør, media (stereo/navi), motor, utstyr. Poeng herfra teller til beste felg/lakk/media/motorrom/osv.

Videre blir det gitt 0-50 poeng for helhetsinntrykk. Total oppnåelig poengsum blir 120 poeng, og totalsummen teller til beste i klassene Audi, VW, Seat/Skoda og VW.

 

Poengene tildeles skjønnsmessig fra dommerne som feks kan legge vekt på skjønnhet, orginalitet, sjeldenhet, attraktive ombygginger/modfikasjoner, osv. Utstillere som har lukket panser eller ikke viser det frem til dommer får middels score 5 poeng på motorrom. Spesielle forhold som bør telle positivt men som er vanskelig for dommere å oppdage bør fremheves av utstiller på utstillerskjemaet. Også usynlige modifikasjoner kan bli med i vurderingen dersom disse sannsynliggjøres, men utstilling handler først og fremst om det visuelle.

 

Publikumsfavoritt bedømmes ved stemmesedler fra alle besøkende, stemmeseddel utleveres i porten ved ankomst.

 

Reglene er satt opp av en egen utstillingsgruppe som hovedstyret har nedsatt som del av forberedelsene til treffet. Det er meningen at utstillingsgruppen skal videreutvikles og stå for planlegging og gjennomføring av senere utstillinger.

 

Banekjøring

* Bilen skal være i forskriftsmessig stand

* Bilen skal bestå vår egen teknisk kontroll

* Det er påbudt med hjelm for alle i bilen - fører + èn passasjer er maks.

* Kjørelys er påbudt så lenge man er på banen

* Alle vinduer og soltak skal være lukket. (Soltak på vipp er OK)

* Bøttestoler og 4-punktseler er kun godkjent om bilen har veltebøyle eller bur.

* Førermøte- og/eller opplæring er påkrevd

*Ingen påmelding

* Det er gentleman's prinsippet som gjelder: slipp forbi raskere biler på oversiktlige plasser og vis hensyn overfor de som er mindre erfarne enn deg !

* ALLE biler som parkeres på asfalt som også kjører på bane SKAL ha godkjent PVC presenning under bilen. Har du ikke dette kan du parkere oppe på grusplassen imellom heatene.

* Det er i utgangspunktet kun VW, Audi, Seat og Skoda som tillates på banen.

Unntak er instruktører og andre i arrangementskomiteen. Er det veldig lite trafikk som på Våler, så tillater vi andre merker. Dette tar vi stilling til fortløpende og avgjøres av baneansvarlig på stedet.

 

Unntak fra kø-prinsippet:

- Biler som har instruktør ombord

- Noen i Crewet som arrangerer treffet slipper å ha bilen i ordinær kø, da det er bedre at de bruker tiden på å avvikle treffet enn å ta lengre pauser for å stå i kø.

 

Overnatting i egen regi på "campingen" i tilknytning til banen. Fest og moro på kveldstid er bare hyggelig, men bruk hodet og husk at vi alle representerer klubben også på kveldstid. Dirtbikes o.l. er ikke tillatt på området!

 

Vedrørende banekjøring:

 

Innledning

 

NBF holder på å utarbeide nytt Reglement for Banekjøringsdager på vegne av Myndighetene, men det er ikke formalisert ennå. Allikevel vil en del tiltak for Motordager bli iverksatt for sesongen 2011 for VW Audiklubb som sammen med Gatebil vil være pionerer for ”Motordager” i samarbeid med NBF. Tiltak som hastighetsbegrensning, kjøring med Instruktører, kjøring bak instruktørbiler er nevnt. Vi (Vidar Gustavsen og Hans Frisak) jobber med å gjennomføre tiltak som øker sikkerheten uten at det går ut over kjøregleden!

Vi håper at alle forstår dette og er positive til de tiltakene vi har valgt som er basert på riskovurdering etter mange års erfaring med banekjøring.

 

Føreropplæring

 

Alle skal gjennomgå Føreropplæring for å få NBF’s Banekjøringslisens. Det blir et lite skippertak på dette i år for å få alle gjennom føreropplæringen. De som har deltatt på kurset blir registrert og får et bevis på gjennomført kurs. Senere vil kurset kun bli kjørt for nybegynnere. Kurset er på ca 45 minutter som avholdes samme dag som banekjøringen. De som kan holde slikt kurs for oss er personer som kjenner til NBF og typisk banekjøring. NBF skal godkjenne disse personene. Anbefalte personer: Laila Tyskeberget, Stian Sørli, Kjell Aaen, Hilding Haustreis og Hans Frisak. Kursmateriell for føreropplæringen blir utarbeidet spesielt rettet til denne type banekjøring. Kursmateriellet godkjennes av NBF.

 

Instruktører som sitter på med uerfarne sjåfører.

 

De som har kjørt mye på bane tidligere trenger ikke å kjøre med Instruktør. Kriteriet er at dersom man har kjørt færre enn to dager på Våler, Rudskogen eller Mo i Rana med mange biler på banen samtidig, regnes man som uerfaren.

De som skal være instruktører er personer med mye kjøreerfaring fra denne type banekjøring. Løpsleder velger hvem som er skikket til å være Instruktør. Kravet her bør være at de som et minimum har H-lisens, minst 5 års erfaring med banekjøring samt deltatt i hastighetsrace. (Roger Sandberg, Lars Svelander).

 

Merking av biler med ”nye” sjåfører.

 

Alle som ikke har baneerfaring må kjøre med ett godt synlig L klistremerke de tre første dagene de kjører på bane. Dette for å synliggjøre at han ikke er erfaren i forhold til andre sjåfører og banemannskap.

 

Tydelig merking av biler som går på E85

 

E 85 brenner med usynlig flamme og utgjør en økt risiko. Det er viktig at alle er klar over dette og hvilke biler det gjelder.

Klistremerke med E85 godt synlig på bilen. Bileier må sørge for dette. Dette sjekkes på teknisk.

 

Teknisk Kontroll av alle biler.

 

Alle biler skal gjennom en teknisk kontroll før de får kjøre. Dette tas på banekjøringsdagen utført av klubben’s tekniske kontrollanter. Ved siden av de vanlige kontrollpunktene, så vil det bli kontroll av at bremsevæsken tåler minst 200 grader.

 

Alkotest

 

Alkotest på morgenen hver dag av 4-5 stk.

Ikke krav, men bør gjøres av Arrangør når det er stevne over flere dager.

 

Kjøreutstyr

 

Alle skal kjøre med hjelm som er godkjent av Veidirektoratet. Alle bør ha godkjent kjøredress og kjøreutstyr (hansker, sko), men som et minimum skal alle ha langermet trøye, langbukse, hansker og sokker i ikke brennbart materiale, bomull eller ull. Dette gjelder både fører og passasjerer. Målet er og få alle til å ha godkjent kjøredress og kjøreutstyr i løpet av en 2 års periode. Det oppfordres derfor til å anskaffe seg en FIA godkjent kjøredress dersom man skal kjøre på bane.

 

Flaggvakter

 

Flaggvakter skal være spesielt oppmerksomme på uerfarne sjåfører, uvettig kjøring, biler med E85 merke. Skulle de se noe som ikke er bra melder de fra til Løpsleder. Han melder så videre til Påslipp så de kan si fra til sjåføren hvorfor han ble svartflagget. Er det en ulykke melder dette også direkte til Løpsleder som igjen melder til ambulanse/tauing/Påslipp.

 

Konsekvenser for fører

 

Tilsnakk og karantene for uvettig kjøring/brudd på bestemmelsene. Straffene kommer an på overtredelsen. Straffen kan være karantene en eller flere timer, eller ut sesongen. Løpsleder bestemmer straff.

 

Klasser VACCS

 

Gateregistrerte biler:

Klasse A (

Klasse B (5,2 - 7,0 kg/hk gatedekk)

Klasse C (> 7,0 kg/hk gatedekk)

 

Lisensbiler:

Klasse R (Alt fritt)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kun bane treff? Står ikke noe på programmet om utstilling!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kun bane treff? Står ikke noe på programmet om utstilling!

 

Det blir utstilling og, som det står i overskriften!

Men detaljene rundt utstilling er ikke klare enda, så informasjon rundt dette vil komme når det er klart :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir noe av det samme som hovedtreffet på programmet? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir noe av det samme som hovedtreffet på programmet? :)

 

Mye av det samme ja, men enda mere banekjøring på fredagen!

 

Også må vi gjøre en litt bedre vri på utstillinga :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Overnatting i egen regi på "campingen" i tilknytning til banen. Fest og moro på kveldstid er bare hyggelig, men bruk hodet og husk at vi alle representerer klubben også på kveldstid. Dirtbikes o.l. er ikke tillatt på området!"

 

Takk og lov!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne helga er allerede krysset av i kalenderen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synd det kræsjer med Edition 38 :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var helga satt av på kalenderen! Gleder meg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor er ikke dirtbikes tillat? Skal vi gå rundt da eller? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det lov å kjøre med prøve skilt på banen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor er ikke dirtbikes tillat? Skal vi gå rundt da eller? :)

 

Det er dessverre noen få som ødelegger for alle derfor har vi forbudt dette. :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gleder meg :-) !!! Fus på Bjørnar fredagsnatta.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 dager satt av til treff! :) Håper på lite trafikk på banen så det er plass til en liten Corolla i år også :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var på Våler og skal på Rudskogen.

Gleder meg sykt til dette.

Noen forhånds påmelding?

 

PS. Noen bilder fra Vålertreffe som er lagt ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen forhånds påmelding?

 

Kommer etterhvert egne tråder her for forhåndspåmelding til banekjøring og til utstilling som vanlig.

 

Ellers kan vi opplyse om at det var tre mann fra styret i møte med Rudskogen i dag for planlegging, rekognosering og avklaringer med anleggets representanter. Det har skjedd en del videreutbygging av faslititene rundt banen siden i fjor, så i år blir både utstilling og banekjøring med utgangspunkt i det nye depotet som har fått stor ny asfaltplass der det var pukk og grus i fjor.

 

Styret har også gått systematisk gjennom alle tilbakemeldingene og forbedringsforslagene som har kommet i andre tråder i forumet slik at vi tar med oss alle de gode ideene til forbedring av treffene. Mer info kommer etterhvert som styret kommer lengre i planleggingen. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gleder meg helt villt!!! :) Godt det bare er dB måling på banekjøringstreffene og ikke sotmåling : fis ::P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette bli Konge :-) Rudskogen er show!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg har solgt gassebilen begynner det å haste med å få seg en ny bil til treffet:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så treg som du er, blir det bare å stå på sidelinja og surve. Akkurat som på våler ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei nei, med min neste bil kommer du til å ligge bak og puste eksos runde på runde;) hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk ikke noe svar men prøver i gjen. er det lov å kjøre med prøve skilt på banen ? er firma prøve skilt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk ikke noe svar men prøver i gjen. er det lov å kjøre med prøve skilt på banen ? er firma prøve skilt

 

Angående prøveskilt.

 

Dagsprøvekjennemerker (klistremerkeprøveskilt) utstedt av statens vegvesen er kun godkjent dersom det står oppført Rudskogen Motorsenter som kjørestrekning.

Dette er i praksis meget vanskelig å få utstedt.

 

Årsprøvekjennemerker (forhandlerskilt) er kun godkjent dersom man har med ett skriv i fra forsikringsselskapet som tillater ferdighetskjøring på bane.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

finnes det noe event på facebook for dette treffet? da jeg vet om flere som ikke er medlem her, men sikkert blir med(om man ikke MÅ være medlem da)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.