VACN Banekjøring- /utstillingstreff 30 August - 1 September 2013 Rudskogen!

Anbefalte innlegg

Fb-event kommer nok når tiden nærmer seg, det er mulig for ikke-medlemmer å komme og se på og evt. sitte på med de som tilbyr et ledig sete. Skal de stille ut eller kjøre på bane så må de være medlem.

 

Det blir også mulighet til å tegne medlemskap på stedet hvis de fristes av alle godene det et VACN-medlem innehar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Då er det bare til å glede seg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dagsprøvekjennemerker (klistremerkeprøveskilt) utstedt av statens vegvesen er kun godkjent dersom det står oppført Rudskogen Motorsenter som kjørestrekning. Dette er i praksis meget vanskelig å få utstedt.

 

Årsprøvekjennemerker (forhandlerskilt) er kun godkjent dersom man har med ett skriv i fra forsikringsselskapet som tillater ferdighetskjøring på bane.

Dette tror jeg kanskje er tidenes klareste redegjørelse av håndhevingen rundt prøveskilter. Takk for det Ole! : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angående prøveskilt.

 

Dagsprøvekjennemerker (klistremerkeprøveskilt) utstedt av statens vegvesen er kun godkjent dersom det står oppført Rudskogen Motorsenter som kjørestrekning.

Dette er i praksis meget vanskelig å få utstedt.

 

Årsprøvekjennemerker (forhandlerskilt) er kun godkjent dersom man har med ett skriv i fra forsikringsselskapet som tillater ferdighetskjøring på bane.

 

Skjønner tanken, men hvor enkelt er det og få ett slikt skriv fra forsikringsselskap? Og har noen med registrerte biler lov til banekjøring når det kommer til en evt. skademelding? Tviler på at det blir noe utbetaling om du er uheldig og skroter bilen på bane uansett....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor på Rudskogen er campen??

Og jeg har en daily driven 50ccm scooter jeg pleier å bruke som pitbike, er denne lov å bruke??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Campen er på andre siden av veien bak vollen til langsvingen (breisladdsvingen) ligger til høyre litt før du kommer til gamle piten

 

Når det gjelder scooteren så vil jeg tro det gå men vent til noen i styret bekrefter. Når det ble skrevet dirtbikes o.l ikke er lov så menes det kjøring til langt på kveld/natt, samt dirtbikes normalt sett støyer vesentlig mer. En vanlig scooter støyer i mine øyne lite..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner tanken, men hvor enkelt er det og få ett slikt skriv fra forsikringsselskap? Og har noen med registrerte biler lov til banekjøring når det kommer til en evt. skademelding? Tviler på at det blir noe utbetaling om du er uheldig og skroter bilen på bane uansett....

 

Har og tenkt tanken. En registrert bil med forsikring har uansett ikke dekning på banen. Så da blir det jo et fett om den er regga eller ikke...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner tanken, men hvor enkelt er det og få ett slikt skriv fra forsikringsselskap? Og har noen med registrerte biler lov til banekjøring når det kommer til en evt. skademelding? Tviler på at det blir noe utbetaling om du er uheldig og skroter bilen på bane uansett....

 

Har og tenkt tanken. En registrert bil med forsikring har uansett ikke dekning på banen. Så da blir det jo et fett om den er regga eller ikke...

 

Quoter meg selv fra en annen tråd som omhandlet forsikring vs banekjøring, så slipper jeg å forfatte hele historien på nytt.

 

Det er vel sånn at ringen er definert som "bomveg med enveiskjøring og fri fartsgrense", og det skal på papiret dekker av forsikring. De fleste bilutleiefirmaer rundt ringen har vel klausuler om at leiebilforsikringen ikke gjelder ved kjøring på ringen, men det er en regel leiebilselskapene har satt, ikke nødvendigvis forsikringselskapet deres.

 

En jeg kjenner forklarte meg i detalj om akkurat dette, da han uheldigvis taket sin E92 M3 på rudskogen, og fikk (etter noe frem og tilbake) dekket skadene i sin helhet av forsikringselskapet. Svenskregget bil og svensk forsikring, men grunnlaget at det ble dekket var at det samme hadde skjedd med en norskregget bil der IF hadde måtte betale ut. Dette var full kaskoforsikring. Pr definisjon følges trafikkloven når det er såkalte trackdays, der det er ferdighetskjøring uten tidtaking, altså kjøring ene og alene for deg selv. Ikke det at man er alene på banen, men at man ikke kjører i et løp/konkurranse der banen er lukket og det gjelder å komme først i mål. At vegtrafikkloven gjelder, betyr også at det er fartsgrenser, så om man drar av i 200+ på enden av rettstrekka så trenger man ikke forsøke å ta dette på kaskoen, men om man kommer for langt ut i en krapp sving i 80kmt og flipper i sandfella, så har man iallfall muligheter. Og de fikset M3'en på kaskoen.

 

Kranglingen gikk ut på at kjøring på Rudskogen ikke var det samme som kjøring på Ringen (som de lett hadde dekket), men etter å ha sjekket opp både med IF (som dekket skaden på den norskregga bilen), BMW-klubben som arrangerte denne ferdighetskjøringen (og også den gangen det skjedde med den norskregga bilen) samt at de ringte Rudskogen for å sjekke opp i dette (de bekreftet saken), så endte det med at de dekket skadene på M3'en på kaskoen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nylig sjekket opp litt i forbindelse med bytting av forsikring. I papirene jeg fikk tilsendt fra Gjensidige så står det skrevet at forsikringen gjelder ikke kjøring på Våler banen, Rudskogen og nurburgring.

 

u7ury4y6.jpg

 

Så til dere som har Gjensidige så kan det være lurt og lese over papirene deres før dere drar med biler til en halv mill ut på banen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Campen er på andre siden av veien bak vollen til langsvingen (breisladdsvingen) ligger til høyre litt før du kommer til gamle piten

 

Når det gjelder scooteren så vil jeg tro det gå men vent til noen i styret bekrefter. Når det ble skrevet dirtbikes o.l ikke er lov så menes det kjøring til langt på kveld/natt, samt dirtbikes normalt sett støyer vesentlig mer. En vanlig scooter støyer i mine øyne lite..

 

Ok. Kartnes Parkering heter den plassen, helt topp. Ligget med campingvogn der før :-)

Og scooter tar jeg nok med uansett, blir det klager lar jeg den bare stå på pickup'en.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Kartnes Parkering heter den plassen, helt topp. Ligget med campingvogn der før :-)

Og scooter tar jeg nok med uansett, blir det klager lar jeg den bare stå på pickup'en.

 

Denne gangen planlegger vi ikke med Kartnes campen av to årsaker: Det er god nok plass til camping på den svære grusplassen mellom nye depotet og Kartnescampen. Dessuten er det et stor go-cart arrangement der som vi antar at vil benytte Kartnes.

 

En registrert scooter på dag og kveld er neppe til sjenanse slik som støyende uregistrerte leke-sykler midt på natta.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne gangen planlegger vi ikke med Kartnes campen av to årsaker: Det er god nok plass til camping på den svære grusplassen mellom nye depotet og Kartnescampen. Dessuten er det et stor go-cart arrangement der som vi antar at vil benytte Kartnes.

 

En registrert scooter på dag og kveld er neppe til sjenanse slik som støyende uregistrerte leke-sykler midt på natta.

 

Aha, my bad. DEN grusplassen ja...

Denne scooteren bråker såpass lite at man kan bånnruse den inni et telt på natta uten at folk våkner ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Urutt å ha dette samme helga som jeg skal gifte meg.. hehe. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Urutt å ha dette samme helga som jeg skal gifte meg.. hehe. :P

 

Rudskogen > Bryllup

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rudskogen > Bryllup

 

Nåvel, hu jeg skal gifte meg med er medlem på forumet her og er med på verkstedet å skrur og på banen og kjører, så tror jeg kommer bedre ut av det om jeg setter brullyp foran rudskogen denne gangen. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bryllupsreise....... til Rudskogen : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bryllupsreise....... til Rudskogen : smil :

 

Hehe. Ja dere rekker søndagen.

Gratulerer og lykke til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer også og skal lufte RSen :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakket med Kenneth Alm idag å han vurderer å komme med grom bilen om været er bra :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å steike, det hadde vært kjempemorro!

Går ut ifra han holder like stumt som her?

 

:glad:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette blir kanonbra...! Tatt fri for lenge siden!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å steike, det hadde vært kjempemorro!

Går ut ifra han holder like stumt som her?

 

:glad:

Det gjør han garantert om han kommer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.