#51 Skrevet Desember 1, 2014 Nei, oppvarming og nedkjøling er mulig uten at bilen er koblet til strøm.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#52 Skrevet Desember 2, 2014 Nei, oppvarming og nedkjøling er mulig uten at bilen er koblet til strøm.. Og uten bensindrevet parkeringsvarmer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#53 Skrevet Desember 3, 2014 Hvis det stemmer at man benytter batteriet til varme/kjøling så vil jeg anta at man reduserer mulig elektrisk kjørelengde markant ved å sette på dette 10-20min før man rusler ut i bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#54 Skrevet Desember 3, 2014 Tanken er vel at dette (varme/kjøling) hovedsakelig brukes når bilen står til lading... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#55 Skrevet Desember 3, 2014 Tanken er vel at dette (varme/kjøling) hovedsakelig brukes når bilen står til lading... Ja, det vil være det normale, men jeg tenker at det i en del tilfeller kan være helt greit for min del å halvere kjørelengden på el mot litt varme før start, jeg vil alikevel komme langt nok. Blir morsomt å se hvor bra det fungerer i virkeligheten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#56 Skrevet Desember 3, 2014 Så er spørsmålene: Er det noen i klubben som har bestilt og som har fått produksjonsuke? Hvem blir den første i klubben med en A3 e-tron? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#57 Skrevet Desember 8, 2014 Og uten bensindrevet parkeringsvarmer? Ja, uten bensindrevet parkeringsvarmer. Hvis det stemmer at man benytter batteriet til varme/kjøling så vil jeg anta at man reduserer mulig elektrisk kjørelengde markant ved å sette på dette 10-20min før man rusler ut i bilen. Det har blitt oppgitt tap av rekkevidde på ca 7km ved oppvarming i 15min mener jeg at jeg leste en plass.. Den elektriske varmeren som er montert originalt er utrolig effektiv. Uten å ha brukt stoppeklokke, tror jeg det begynner å blåse varmt i varmeapparatet omkring 2-3min etter man har startet å kjøre, fra helt kald bil (-2 grader i luften) i eletrisk kjøremodus. Så er spørsmålene: Er det noen i klubben som har bestilt og som har fått produksjonsuke? Hvem blir den første i klubben med en A3 e-tron? Jeg bestilte forrige uke, ikke fått noen uke enda.. Selgeren sa de hadde bestilt biler i august, som de enda ikke har fått dato på.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#58 Skrevet Desember 9, 2014 Det har blitt oppgitt tap av rekkevidde på ca 7km ved oppvarming i 15min mener jeg at jeg leste en plass.. Den elektriske varmeren som er montert originalt er utrolig effektiv. Uten å ha brukt stoppeklokke, tror jeg det begynner å blåse varmt i varmeapparatet omkring 2-3min etter man har startet å kjøre, fra helt kald bil (-2 grader i luften) i eletrisk kjøremodus. Jepp, det vet jeg fra Teslaen min. Man har betydelig mer strøm tilgjengelig i hybrid-/elbiler og kan således mate på med masse strøm, inntil 6kWh kan jeg dra i min bil. Poenget mitt var at i en hybrid med forholdsvis lite batteri vil 7km rekkevidde utgjøre ca. 20% av el-rekkevidden. Det er litt kjipt, men selvfølelig miljømessig og økonomisk lang bedre enn en bensin/dieselvarmer Uansett en knall bil. Så litt på den før nevnte Tesla ble bestilt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#59 Skrevet Januar 1, 2015 Noen som har bestilt seg E-tron her da? Jeg bestilte før jul.. Ikke fått noen dato enda... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#60 Skrevet Januar 3, 2015 Jeg bestilte min 12 august, enda ikke fått dato. Dette er pga ACC og fjernbetjent kupe varmer. Denne helgen har jeg fått låne en for å prøve hvordan livet blir med en slik. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#61 Skrevet Januar 3, 2015 4 mnd uten å få leveringsdato, har du mulighet til å avbestille da? Kan jo hende det kommer ny teknologi før du får din jo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#62 Skrevet Januar 3, 2015 Satser på å få produksjonsuke etter uke 22.... Noen bilder fra en liten kjøretur i kveld. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#63 Skrevet Januar 3, 2015 (endret) Hva syns du så langt? Hvordan er den i forhold til Dama/kona sin 184hk dieselquattro a3? Eg vet hvilken eg ville hatt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#64 Skrevet Januar 3, 2015 (endret) Tja hva skal jeg si... Landbruksmaskinen føles bitte litt raskere, sikkert på grunn av dreiemomentet. De skal faktisk være ca like rask. (1/4 mile: eTron 15,5sek og Dieselen 15,2) Videre føles dieselen fastere i fisken, sikker på grunn av lavere vekt (150kg) og Sline understell. Valgets kvaler..... Men eTron er gøy å kjøre. Den er kvikk som kun el-bil og merker ingenting til vekslingen mellom el og bensin. (bortsett fra at du hører lyden av bensinmotoren når du pisker den..) E det LTH i morgen? Kanksje jeg skal ta turen innom med eTron.,., Skal ut å kjøre til flyplassen kl 0800. Satser på fullt batteri og 22,5 grader i bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#65 Skrevet Januar 4, 2015 Litt skuffet av at den var fulladet med 36km på "tanken" Frem og tilbake til jobb, kun elektrisk! Gode lademuligheter på jobb, men må fremdeles betale i bommen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#66 Skrevet Januar 4, 2015 (endret) Nei, oppvarming og nedkjøling er mulig uten at bilen er koblet til strøm.. Bilen trenger ikke være tilkoblet strøm for å benytte seg av denne funksjonen, men det må programmeres inn et slutt tidspunkt i MMI eller via APP. det går ikke å starte bare med å trykke på Auxiliary heating & AC on knappen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#67 Skrevet Januar 4, 2015 Når jeg satt timeren i MMI på kl 0730 og 22 grader sto det å blåste varmt når jeg kom ut om morgenen. Da var den ikke koblet til strøm. ca halvfullt batteri 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#68 Skrevet Januar 4, 2015 Du har rett, med litt forskning på appen fant jeg ut hvordan det fungerte. Men du kan ikke starte den med å trykke på Auxiliary heating & AC on knappen. Du må programmere inn et slutt tidspunkt i MMI eller i APP'en. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#69 Skrevet Januar 7, 2015 Satser på å få produksjonsuke etter uke 22.... I følge selgeren min gjelder følgende: "Biler med adaptiv cruisekontroll blir ikke åpnet før uke 3 i januar 2015 for bestilling". Det er vel årsaken til at både du og jeg venter på produksjonsdato ... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#70 Skrevet Januar 9, 2015 I følge selgeren min gjelder følgende: "Biler med adaptiv cruisekontroll blir ikke åpnet før uke 3 i januar 2015 for bestilling". Det er vel årsaken til at både du og jeg venter på produksjonsdato ... Samme her:) Men jeg har hørt at det ikke åpnes for ACC før uke 6... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#71 Skrevet Januar 19, 2015 Fikk beskjed i dag om at tidligste produksjon for biler med ACC nå har blitt uke 12/13, men at ingen kan garantere at produksjonen skjer da, og at det tidligst i uke 8 blir mulig å bestille. Hvor lenge skal man egentlig finne seg i å vente på levering av ny bil? Hva bør man kreve av kompensasjon? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#72 Skrevet Januar 20, 2015 Da har jeg kanskje bil til mai da... Lenge å vente:P Men for min del gjør det ikke noe om jeg kan ta den ut på tørre veier og sommerhjul.. Har en bil nr2 uansett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#73 Skrevet Januar 31, 2015 Bestilte min i desember, fått produksjonsuke 11 men så har jeg også bestilt uten acc og ⛽ varmer. Monsungrå, panorama, navigasjon, flatbunn ratt, lys & teknikk pakke, B&O høytalere, privacy glass, adaptive lys. Noe annet man bør krysse av på ekstrautstyr listen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#74 Skrevet Januar 31, 2015 Prisen på Type-2-ladekabel er ganske bra om man kjøper den med bilen, som et tips til Raj :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#75 Skrevet Februar 2, 2015 Prisen på Type-2-ladekabel er ganske bra om man kjøper den med bilen, som et tips til Raj :-) Takk for tipset, sjekket kontrakten nærmere og har det visstnok med i tilbudet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...