Siste nytt om elektrohybriden Audi A3 e-tron

Anbefalte innlegg

Appen for GTE fungerer utmerket med IOS9 i hvertfall. Vil vel tro det samme gjelder for E-tron.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I siste Autofil fikk A3 e-tron på pukkelen for tøysete kort rekkevidde på el.drift. Husker ikke helt, men mener det var snakk om usle 27km. Stemmer dette med hva eierne selv opplever?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, reel rekkevidde er langt unna 50km. Min rekord er 44km, da med klima slått av. Men i det daglige med småkjøring i Oslo by greier jeg 30-35km som regel..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøve å forklare enkelt; Man kan få opp en "bar" i FIS som viser hvor mye gass man gir. Fra 0-100%. Når man nærmer seg tomt batteri synker denne baren gradvis.. Si at den har synket til 60%, og man gir full gass så slår den inn forbrenningsmotor, fordi man da har bedt om mer effekt enn det det "tomme" batteriet kan gi.. Dette skjer kun når man nærmer seg helt tomt batteri.. Ellers kan man gi full gass med 20% igjen, og den går omtrent som om den skulle vært fulladet..

 

Kanskje ikke så enkelt å forstå forklaringen min:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen av dere som har E-tron som har forsøkt å kode bort fartssperren på dvd-spilleren? Har en kjenning som lurte på dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen av dere som har E-tron som har forsøkt å kode bort fartssperren på dvd-spilleren? Har en kjenning som lurte på dette.

Dette er ikke lenger mulig med vag com / VCDS. Men det finnes noen tvilsomme "løsninger" på ebay som sannsynligvis innebærer modifisert firmware. Personlig ville jeg styrt unna!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Venter på min e-tron, mulig levering i november. Ventetiden benyttes bl.a. til å lese litt om bilen. En ting har jeg dog ikke funnet ut av - dersom batteriet er tomt, vil boost mode være utilgjengelig? Ikke at jeg skal kjøre rundt i S hele tiden, men det er f.eks. veldig nyttig med boost når man skal gjøre forbikjøringer på langtur. Batteriet vil jo aldri holde hele veien.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å glede seg:)

Er batteriet tomt, har du ingen boost. Men skal du på langtur kjører du i hybrid auto, og da har man som regel alltid strøm igjen, til for eks boost:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for info! Vil man f.eks. kunne bruke Charge noen km, slik at man får litt batteri på tanken(?), og deretter skifte til Auto og dermed stort sett alltid ha litt batteri? Tenker f.eks. på turer hjem fra hytte o.l., ikke alltid man får ladet... Og med såpass tung bil er det jo kjekt med alle 204 hestene :)

 

Jeg gleder meg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Yes, korrekt:) men det er bedre å følge med slik at man ikke ender opp med så lite strøm at man må charge, for da går drivstofforbruket betraktelig opp ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere som har hatt denne en stund, hvordan fungerer den tidsinnstillte / app styrte elektriske "parkeringsvarmeren"? Har selv bestillt E-tron, og har i utgangspunktet satt den opp uten bensin varmer, men er surt å angre på det i etterkant. Bare synd den koster så fryktelig mye..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den funker greit, men er ikke like effektiv som en bensinvarmer, hvertfall når den ikke står plugget i laderen.. Jeg setter som regel klima på 28 grader i det jeg parkerer, og da er det grei temp i bilen, men det har ikke vært kaldt nok til at bilen min har vært helt frossen, så jeg vet ikke helt hvordan den tiner ruter osv uten laderen tilkoblet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei. Når du stiller inn til 28 grader når du parkerer, holder den da 28* frem til du kjører igjen, eller begynner den en liten stund før oppsatt avgang?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den begynner 10-15minutter på forhånd av satt avreisetidspunkt sånn ca. Også greit å vite at selvom man bestiller med parkeringsvarmer så skjer alt gjennom appen. Man får ikke med den tradisjonelle fjernbetjeneren..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så om det ikke er dekning vil man ikke kunne aktivere den? :dum:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, da må man gjøre det i MMI, hvis man har navi plus..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For et klønete opplegg.. Da klarer jeg meg vel fint uten :) kan den elektriske brukes uten at bilen lades?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men den er ikke like effektiv som når man lader.. Men det fungerer fint.. Syykt deilig om sommeren med kald bil;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da sparer jeg de 16k.. Hva tenker du/dere om s-line takspoiler? Hever det utseendet mye, eller er det ikke verdt det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hatt min i ca en mnd nå, veldig fornøyd så langt! En utrolig behagelig bil som også går relativt bra. Tror det beste er at det er så stille i kupeen, selv når motoren går.

 

Andreas, takspoiler må du ha :) Jeg tok også med mørke ruter bak, angrer ikke på det heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har satt opp noen endringer jeg ønsker meg, bla takspoiler.

 

Problemet er at jeg misforstod selgeren angående hvor god tid jeg hadde til å endre ting, så er tvilsomt at det blir noen endringer dessverre :(

 

Forøvrig er produksjon bekreftet uke fire :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har satt opp noen endringer jeg ønsker meg, bla takspoiler.

 

Problemet er at jeg misforstod selgeren angående hvor god tid jeg hadde til å endre ting, så er tvilsomt at det blir noen endringer dessverre :(

 

Forøvrig er produksjon bekreftet uke fire :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.